Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
Snelle besluitvorming in de verkoop (Rene Knecht)
Samen de B2B groei stimuleren (Jorg Hartog)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Kan jij de krant van morgen lezen? (Herman Meijer)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Samen bereik je meer (Jorg Hartog)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Expected Goals - een voetbalperspectief (Jorg Hartog)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn (Jorg Hartog)
De toegenomen rol van verkopers in BtoB (André Hagelen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wanneer beslist jouw klant in een FLITS? (Rene Knecht)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Maak met je klant een creatieve sprong (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Nummer 1 wordt iemand nooit alleen (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)

Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu!

We werken niet meer op kantoor. Zomaar aanrijden bij prospects mag en kan niet meer. Beurzen en evenementen gaan niet door. Het speelveld is veranderd. Ontdek hier hoe je succesvol mee verandert.

Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu!
Corona, een onderwerp wat ons al lange tijd bezighoudt. Op het virus zelf gaan we verder niet in daar is al genoeg over geschreven. Wel is het goed om vanuit ons perspectief eens te delen wat het effect is van het virus op new business. Specifiek wil ik inzoomen op het genereren en opvolgen van leads. Want, hoe zorg je nou voor een constante stroom aan new business opportunities als thuiswerken de nieuwe standaard is en fysiek afspreken voor een groot deel niet meer is toegestaan?

Schaalbaar new business proces
  1. Personalize your message: Potentiële klanten willen vaak alleen in gesprek met je als het voor hen toegevoegde waarde heeft. Hoe specifieker de boodschap is gepersonaliseerd op de unieke situatie van je prospect, des te meer je prospect zich aangesproken zal voelen.
  2. Stop selling, start adding: In het menselijk brein ligt vast dat we beter willen worden in wat we doen. Daarom willen we prospects inzichten geven die ze nog niet hebben. Denk vanuit de visie van de prospect. Wat kunnen zij van jou als expert opsteken en waarom zouden ze dus in jou moeten investeren? Onthoud dat slechts 3% van je prospects in koopmodus zit. Je zal dus je boodschap zo moeten aanpassen, dat het grootste deel van je doelgroep toegevoegde waarde in jou ziet.  
  3. Multichannel your outreach: Welke kanalen zijn er in deze tijd nodig om in contact te blijven met jouw prospects? Bellen naar het hoofdkantoor is niet toereikend genoeg om voldoende prospects te spreken. Het inzetten van een mix van meerdere kanalen speelt daarentegen een steeds grotere rol binnen new business development.

Leads genereren in de praktijk
Een goed voorbeeld is het ontstaan van het contact met een bedrijf dat intussen één van onze partners is. In verband met de privacy heb ik de casus wel geanonimiseerd.

Het eerste contactmoment was met een collega van de CCO via de telefoon. Hij kon de CCO niet doorverbinden en had ook geen direct nummer. De volgende stap die we dan (meestal) zetten is het versturen van een mail, maar het mailadres van de CCO was niet bekend. Ook was er nog geen LinkedIn connectie met de CCO, dus de enige stap die nu gezet kon worden was een connectieverzoek sturen.

Tooling is een manier die je binnen dit proces verder kan helpen. Zo hebben we aan de hand van een geweldige tool uiteindelijk toch het emailadres van de CCO achterhaald. Waarschijnlijk is je eerste reactie, dat dit niet AVG-proof is, maar deze tool scraped openbare informatie van het internet, waardoor het binnen de privacy richtlijnen blijft. Deze tool en meer bespreken we in ons volgende webinar. Nu kon de CCO toch wel gemaild worden.

In onderstaande mail lees je hoe we dit hebben gedaan voor de CCO. Het gele gedeelte hebben we specifiek op zijn persoonlijke situatie toegepast. Dit verhaal is zo specifiek en uniek gemaakt dat het niet naar een ander gestuurd zou kunnen worden. Dat is ook hetgeen wat de CCO aansprak.

Voorbeeld van de eerste mail die we hebben gestuurd naar de CCO:

Onderwerp: Naam, korte vraag


Goedemiddag X,

Vanmorgen heb ik je geprobeerd te bellen maar ik begreep van je collega dat je op dat moment niet bereikbaar was. Ze heeft een notitie gemaakt maar voor ook enige context mail ik je even.

Wat ik leuk vond om te lezen op je LinkedIn profiel is dat je al sinds 2008 bezig bent met sales, waarvan de laatste 3 jaar bij X. Ik denk dat de relevantie van jullie oplossing voor grote kcc’s, ook ondersteunt met A.I., een van de redenen is dat X zo enorm hard groeit. Op deze manier klantcontact organiseren had ik nog niet eerder gezien.

Wij merken dat CCO’s van softwarebedrijven koste wat kost willen voorkomen dat hun new business pipeline opdroogt doordat er aan de voorkant onvoldoende new business opportunity’s worden gegenereerd, waardoor sales stil komt te liggen en de groei stagneert.

Wij hebben samen met een aantal CCO’s uit de branche, zoals bijvoorbeeld die van X, een nieuwe methodiek ontwikkeld -die misschien nog niet op je radar staat- om zelf invloed te hebben op groei.

Ik weet niet of het past, maar sta jij ervoor open om hier eens ideeën over uit te wisselen? 


Met vriendelijke groet,

Jorg Hartog

Helaas zorgt dit niet altijd voor 100% conversie, want op deze mail is niet gereageerd. Maar de aanhouder wint. Bij deze prospect zat de kracht hem uiteindelijk in het contact via LinkedIn. Ook dit verhaal is gepersonaliseerd op de persoonlijke situatie van de CCO.

Multichannel Your Outreach
Als laatste komen we bij: Stop selling, start adding. Kijkend naar de mail en de LinkedIn berichten zie je dat de salesdruk eraf wordt gehaald. Op deze manier wordt er waarde toegevoegd voor de prospect. Juist in deze tijd is dat belangrijker dan ooit.
Voorbeeld multichannel your outreach via LinkedIn:
Jorg:
Hoi X, Het lijkt me leuk om met elkaar te connecten. Ik lees en deel graag ervaringen van en met andere vakgenoten werkzaam in de software, daarom het verzoek. Met vriendelijke groet, Jorg Hartog

CCO:
Hi Jorg, Als het is om inspiratie op te doen, dan link ik graag. Ik heb geen zin in een sales pitch over 5 minuten ;) Wellicht leuk gelijk mijn laatste post te lezen.

Jorg:

Hi X, Ik heb je laatste post gelezen en heb ook even gereageerd. Goed onderwerp en ik ben benieuwd wat je visie is op mijn aanvulling.  Omdat ik zelf veel samenwerk met software bedrijven wil ik graag een document met je delen. Dit gaat over het gebruik maken van trigger events.  Dit principe gebruiken wij vaak om goed in gesprek te komen met prospects. Er staan voorbeelden in van e-mail/inmail en van call. Mocht dit vragen bij je oproepen contact me dan gerust.  Goede zaken! Groet, Jorg

CCO:

Hi Jorg, ik heb je post gezien (en gereageerd). Het was een zeer goede aanvulling. Ben wel benieuwd naar jouw triggers. Wij doen een groot gedeelte van de sales via outbound mailings en wat vergelijkingsmateriaal kan nooit geen kwaad.

Jorg:

Hey X, How’s life @X, zijn jullie inmiddels alweer op kantoor aan de slag? Over twee weken geef ik een online powersessie over hoe om te gaan met tegenwerpingen, of hoe ze te voorkomen. Dit wordt de derde editie en is vooral bedoelt om business development reps te helpen aan een hogere conversie. Omdat je me vertelde dat je veel mailcampagnes doet en voorzichtig aan het verkennen bent of outbound bij jullie past moest ik even aan je denken. Het is gratis en als dit interessant kan zijn voor iemand uit je team zijn ze van harte welkom. Laat het me wel even weten want we hebben 50 plaatsen. Hoor het van je. Groet, Jorg

CCO:

Hi Jorg, mijn collega’s vonden het interessant. Hebben een aantal mooie learnings eruit gehaald. Zou jij het webinar ook nog naar mij kunnen sturen.  Laten wij volgende week ergens bellen? Wil namelijk ook wat tegen je aanhouden.
Dit was in een tijdsbestek van 5 maanden. Inmiddels is de CCO een partner van ons! 

Leads converteren
Hoe zet je een stap vooruit met prospects die je niet willen of kunnen ontvangen? Dit antwoord zie je waarschijnlijk al wel aankomen: online. Digitalisering speelt in tijden van Covid een cruciale rol. Wij denken dat de situatie niet meer terugkeert naar hoe het was. In ieder geval, niet precies hetzelfde. Prospects zullen alleen fysiek met je afspreken als daar direct behoefte aan is.

Als vervanger voor de fysieke meetings wil je dus een online meeting. Welke tool je hiervoor gebruikt is aan jezelf. Om tijdens je online meeting zo relevant mogelijk te zijn voor je prospect is het van belang dat ook de meeting gepersonaliseerd wordt.
Zorg er dus voor dat je vooraf in je discovery achterhaald wat de specifieke situatie is van de prospect. Geen standaard demo’s of one size fits all, maar zo customized mogelijk. Alleen op die manier kan je laten zien wat jouw product of dienst kan betekenen voor de betreffende prospect en dat is waar hij in is geïnteresseerd.  

De meest gemaakte fout is dat je alles laat zien wat jouw product of dienst kan. Dit wil je niet. Maak duidelijk waarom je prospect jouw product of dienst zou moeten afnemen en hoe het zijn leven belangrijker kan maken. Stop selling, start adding!

Samengevat
Wij werken met 5 salestools die zo goed zijn dat het soms voelt als valsspelen. We hebben er meer dan 200 getest in de laatste 6 jaar en deze 5 kan bijna ieder bedrijf haar voordeel mee doen.
Voor welke processen gebruiken wij tooling:
  • Het scrapen van GOEDE data (persoonlijke mailadressen, nummers)
  • Social selling - deze 2 tools zijn Champions League ????
  • E-mail automation
  • Eenvoudig een goede database bouwen

Of deze tools jou ook kunnen helpen? Without a Doubt! De powersessie (25 min) is op donderdag 20 mei. Aanmelden kan hier.

Jorg Hartog

Jorg  Hartog
Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en nieuwe klanten genereert? Ik geloof erin dat je prospects moet behandelen als mensen en niet als leads of kansen; met behulp van ABM-strategieën, gepersonaliseerde calls, e-mails en inmails bij ieder contact. Dat is voor mij het fundament een succesvolle new business machine. Ik ben graag in gesprek met vakgenoten over het salesvak en deel daarover veel op Linkedin.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Verkoopstrategie, Verkoopsucces, Covid-19
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   9,5
(16 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel