Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Van enthousiasme naar "ghosting" door klant (Rene Knecht)
Pas na drie keer ‘nee’ is het oké (André Hagelen)
VERKOPER - "EEN UITSTERVEND BEROEP" (Herman Meijer)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Marketing en sales voor softwarebedrijven (Jorg Hartog)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Creëer verleiding in je aanbod (Rene Knecht)
Consultative Selling: welke KPI’s zijn van belang ? (André Hagelen)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Verkoopvaardigheden verbeteren in een digitale wereld (Jorg Hartog)
Zit nieuwe klanten maken wel in het DNA van het team? (Rene Knecht)
Help mij, ik wil graag klant blijven! (Herman Meijer)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
Snelle besluitvorming in de verkoop (Rene Knecht)
Samen de B2B groei stimuleren (Jorg Hartog)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Kan jij de krant van morgen lezen? (Herman Meijer)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Samen bereik je meer (Jorg Hartog)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Expected Goals - een voetbalperspectief (Jorg Hartog)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn (Jorg Hartog)
De toegenomen rol van verkopers in BtoB (André Hagelen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wanneer beslist jouw klant in een FLITS? (Rene Knecht)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Maak met je klant een creatieve sprong (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Nummer 1 wordt iemand nooit alleen (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)

Bestrijd de vooroordelen over Sales

Jan-Willem  Seip
Jan-Willem Seip
Vendicum

U kent ze wel, de grappen over het verkopersvak en de prospects die denken 'waar rook is...' Hoe bestrijdt u effectief de vooroordelen over ons vak?

Bestrijd de vooroordelen over Sales

Vanavond op verjaardagsvisite. Dat kan best gezellig zijn, maar toch heeft u geen zin. Die vervelende oom Wim is weer van de partij en die heeft blijkbaar een hekel aan verkopers. De vorige keer zette hij u ook al voor schut. U gaat erheen omdat u het niet kunt maken om niet te gaan, maar gaat aan de andere kant van de kamer zitten, ver weg van oom Wim!

Meteen raak
Toch is het direct raak zodra oom Wim u in de smiezen krijgt. Hij kijkt u aan en u hoort hem van verre tegen een nieuw slachtoffer zeggen: 'Gladjanussen zijn het! Vooral die adviseurs van de banken en de autoverkopers. Daar moet je ver vandaan blijven!' Vervelend gedrag, blijkbaar heeft oom Wim een diep verkopers-trauma. U gaat toch ook niet zomaar flauwe grapjes zitten maken over het feit dat hij duivenmelker is (hij is zelfs voorzitter van de lokale duivensportvereniging, zo serieus neemt hij zijn vak!) of dat hij wekelijks naar de bingo gaat? Iedereen zijn hobby of werk, toch? Een beetje respect graag…

Praat bij de koffieautomaat

De volgende dag staat u bij de koffieautomaat op de zaak en praat met Esther over de vraag hoe iemand zich kan wapenen tegen types als oom Wim. Esther is een fijne collega en een wijs mens. 'Weet je,' zegt ze, 'slechts 1 op 10 personen is verkoper en toch verkoopt iedereen. Elke dag weer. Iedereen verkoopt wel iets aan een ander. Ook oom Wim, alleen weet hij het zelf niet. We zijn altijd aan het verkopen. Kijk, bijvoorbeeld:
  • een docent verkoopt kennis aan zijn leerlingen
  • een arts verkoopt een therapie aan zijn patiënten
  • een advocaat verkoopt aan de rechter dat zijn cliënt onschuldig is
  • een lid van de VVE (Vereniging van Eigenaren) verkoopt zijn idee voor het onderhoud van het gebouwencomplex aan de ander VVE-leden
  • een lid op Facebook of Twitter verkoopt zichzelf via de Sociale Media
  • de voorzitter van de duivensportvereniging verkoopt aan het bestuur zijn plannen voor de verbouwing van het pand
  • en u verkoopt 'de hond uitlaten' aan uw vrouw voor de prijs van 'het uitruimen van de vaatwasser'

Een derde van de tijd
Halverwege het gesprek komt collega Arnold er ook nog even bij staan, hij luistert, loopt weg en komt weer terug. Hij heeft een boek in zijn hand, bladert wat en als Esther uitgepraat is, dan leest hij eruit voor: 'Van elk uur is vrijwel iedereen – in allerlei beroepen – 24 minuten bezig om anderen ergens toe te bewegen. Ruim een derde van je tijd dus, blijkt uit onderzoek.' (Daniel Pink in 'Verkocht!', 2013)

Salestrauma: oom Wim is niet alleen
Esther en Arnold kijken u aan. 'Duidelijk,' zegt u, 'Nu oom Wim nog overtuigen.' Esther zegt dat het interessanter is om te weten wat maakt dat oom Wim zo reageert. Welk 'trauma' ligt daaronder? Enfin, u bent geen psycholoog. Laat maar. Arnold stelt dat als oom Wim, of een ander, een volgende keer weer begint over dit onderwerp u in ieder geval meer weet over dit thema: iedereen verkoopt. Ook oom Wim.

Wat oom Wim denkt, denken prospects/klanten ook vaak en ondertussen wordt van u verwacht een goede en succesvolle verkoper te zijn. Het verschil zit natuurlijk net in dat 'succesvol'. Iedereen verkoopt, ja, maar doet iedereen dat met succes? Nee. Wie verstaat dit vak werkelijk? U. Én u heeft lak aan opmerkingen en vooroordelen over uw mooie vak. U staat daar boven. Sterker nog; u gaat er prat op verkoper te zijn, u bent er trots op en loopt ermee te koop: 'Oom Wim, houdt u vast, de volgende keer…'

Succesvolle verkopers
In echt succesvolle verkopers komen allerlei goede eigenschappen samen, waar u met recht trots op bent en die de strijd aan kunnen gaan met l die vooroordelen. Print deze pagina uit en vink achter elke zin aan over welke eigenschappen u al beschikt. Wees eerlijk.

Succesvolle verkopers:
1. hanteren de drie G's: Geloof in jezelf, Geloof in je bedrijf en Geloof in je product of dienst.  ….
2. stellen doelen en houden zich daaraan.  ….
3. zijn zelfstarters met een enorme wil om tot zaken te komen.  ….
4. zijn bereid eerst offers te brengen, bijvoorbeeld in de vorm van investeringen of moeite.  ….
5. zijn optimistisch ingesteld, voelen zich een deel van de oplossing in plaats van het probleem.  ….
6. treden graag buiten de gebaande paden.  ….
7. zijn enthousiast over wat zij vertellen, doen en uitstralen.  ….
8. willen nummer 1 zijn en tonen dat in hun gedrag.  ….
9. doen onderzoek, leven zich in in hun klant, spelen in op behoeften.  ….
10. blijven in contact met hun klanten op een vasthoudende en prettig overkomende manier.  ….
11. begrijpen dat uiteindelijk de klant hun boterham belegt.  ….
12. inspireren anderen en helpen het imago van hun bedrijf vorm te geven.  ….
13. zorgen dat de klant zich aangesproken voelt door uiterlijk, uitstraling en toon van de stem.  ….
14. zijn toegankelijk, eerlijk, altijd beschikbaar en zichtbaar.  ….
Bent u een succesvolle verkoper?
Meer dan 12 vinkjes? Gefeliciteerd! U behoort tot de top 10 van meest succesvolle verkopers van Nederland! Laat oom Wim maar praten. Hebt u minder dan 12 vinkjes? Niet getreurd. Kijk welke vragen u niet heeft aangevinkt. Wat kunt u eraan doen om – op termijn – wel een vinkje bij die vraag te plaatsen? Wat hebt u daar voor nodig? Praat er met anderen over; collega's, vakbroeders. Of reageer onderaan dit artikel met uw vraag of suggestie.

Jan-Willem Seip

Jan-Willem  Seip
Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”. Dit laat hij verkopers ook ervaren: met aanstekelijk enthousiasme een écht contact en chemie bij een ander laten ontstaan.
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,1
(20 stemmen)
Reacties

Allereerst wil ik opmerken dat ik dit artikel met veel plezier gelezen heb, Jan-Willem.
Reagerend op de titel, is het wat mij geloofwaardig, dat er in het verleden en ook nu best nog verkopers zijn, die het imago van het verkoopvak geen dienst hebben bewezen.
Het is daarom geen vooroordeel, wat mij betreft, waar ook oom Wim op reageert.
Ik adviseer een ieder die zich professional noemt in het vak, geen energie te investeren om het ongewenste vooroordeel te bestrijden, want dan zou je het gevecht aangaan met datgene wat velen als hun waarheid ervaren.
Laat in tegenstelling tot dat helder en zonder bewijsdrang overkomen, hoe jij in je professie staat en hier uiting aan geeft.

Jan-Willem Seip |  http://www.vendicum.nl/

Dank voor je reactie en waardevolle advies, wat iedereen behoort te lezen (en op te volgen :-)

Richard van Houten

Schitterend stuk Jan-Willem,
een 10!

Alleen al door het fantastische inzicht (feit door het onderzoek) dat 1/3 van ieder zijn tijd opgaat aan het bewegen van anderen (= verkopen/overtuigen, veelal van mening).

Met alleen al het voorleggen van dit feit aan de "oom Wim's" van deze wereld (wat ook een prospect/klant/inkoper kan zijn!) geef je hen een mooi cadeau; zelfinzicht.

Mooi leermoment voor de ander. Mooi dat jij dit kon geven. En de wereld is weer een zeikstraal armer...

Dank je voor dit inzicht Jan-Willem.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel