Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Hulp bieden (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptraining (Harro Willemsen)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
7 tips voor Personal Branding op Verkopersonline.nl (Hans-Wouter van Dam)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Er bestaan geen tekorten (Hans Oelen)
Creativiteit versus structuur in de verkoop (Piet Aarts)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? (Peter Stinckens)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
Is succesvol zijn moeilijk? (Hans Oelen)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
De Wet van het Optimisme (Richard van Houten)
De sleutel voor succes (Hans Oelen)
Nieuwe kansen voor verkopers (David Bloch)
Commerciële Innovatie (Piet Aarts)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Verander! (Hans Oelen)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Geluk of pech in de verkoop (Hans Oelen)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Niet WORDEN, maar ZIJN (Hans Oelen)
Organisatiemodel en hulpmiddelen (Piet Aarts)
Niemand zit op u te wachten (Peter Stinckens)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Inspirerende doelen en het plezier en succes in sales (Piet Aarts)
Assertiviteit – in uw voordeel! (David Bloch)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
Bewijs (Hans Oelen)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Los verkoopproblemen creatief op (Harro Willemsen)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Investeren in succes (Peter Stinckens)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
Succes is maar één gedachte van u verwijderd (Hans Oelen)
Veranderende eisen aan verkopers (Ronald van den Berg)
Cross Selling: verlies geen verkoop (Peter Stinckens)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Tijd om de mannen van de jongens te scheiden (Harro Willemsen)
Groot denken, groots presteren (Hans Oelen)
Wilt u echt meer verkopen? (Richard van Houten)
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! (Michel Hoetmer)
Let op uw denken, het bepaalt uw kwaliteit (Hans Oelen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Attitude: de ultieme salestool (Peter Stinckens)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt (Michel Hoetmer)
Haalt u er uit wat er in zit? (Hans Oelen)
Personal Branding: wat is het en wat is het belang ervan? (Richard van Houten)
De meest succesvolle deal ooit die ik heb gemist (Harro Willemsen)
Waarop baseert de klant zijn beslissing? (Redactie Verkopersonline.nl)
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje (David Bloch)
Oorzaak en gevolg (Hans Oelen)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper (Hans Oelen)
Is het verkoopvak moeilijker geworden? (Hans Oelen)
Hoe word ik de beste verkoper? (Harro Willemsen)
Succes is: Te Kiezen Hebben (Enno van Kersen)
Negativiteit - kunt u dit veroorloven? (David Bloch)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
Vlammen in de verkoop (Michel Hoetmer)

Bestrijd de vooroordelen over Sales

Jan-Willem  Seip
Jan-Willem Seip
Vendicum

U kent ze wel, de grappen over het verkopersvak en de prospects die denken 'waar rook is...' Hoe bestrijdt u effectief de vooroordelen over ons vak?

Bestrijd de vooroordelen over Sales

Vanavond op verjaardagsvisite. Dat kan best gezellig zijn, maar toch heeft u geen zin. Die vervelende oom Wim is weer van de partij en die heeft blijkbaar een hekel aan verkopers. De vorige keer zette hij u ook al voor schut. U gaat erheen omdat u het niet kunt maken om niet te gaan, maar gaat aan de andere kant van de kamer zitten, ver weg van oom Wim!

Meteen raak
Toch is het direct raak zodra oom Wim u in de smiezen krijgt. Hij kijkt u aan en u hoort hem van verre tegen een nieuw slachtoffer zeggen: 'Gladjanussen zijn het! Vooral die adviseurs van de banken en de autoverkopers. Daar moet je ver vandaan blijven!' Vervelend gedrag, blijkbaar heeft oom Wim een diep verkopers-trauma. U gaat toch ook niet zomaar flauwe grapjes zitten maken over het feit dat hij duivenmelker is (hij is zelfs voorzitter van de lokale duivensportvereniging, zo serieus neemt hij zijn vak!) of dat hij wekelijks naar de bingo gaat? Iedereen zijn hobby of werk, toch? Een beetje respect graag…

Praat bij de koffieautomaat

De volgende dag staat u bij de koffieautomaat op de zaak en praat met Esther over de vraag hoe iemand zich kan wapenen tegen types als oom Wim. Esther is een fijne collega en een wijs mens. 'Weet je,' zegt ze, 'slechts 1 op 10 personen is verkoper en toch verkoopt iedereen. Elke dag weer. Iedereen verkoopt wel iets aan een ander. Ook oom Wim, alleen weet hij het zelf niet. We zijn altijd aan het verkopen. Kijk, bijvoorbeeld:
  • een docent verkoopt kennis aan zijn leerlingen
  • een arts verkoopt een therapie aan zijn patiënten
  • een advocaat verkoopt aan de rechter dat zijn cliënt onschuldig is
  • een lid van de VVE (Vereniging van Eigenaren) verkoopt zijn idee voor het onderhoud van het gebouwencomplex aan de ander VVE-leden
  • een lid op Facebook of Twitter verkoopt zichzelf via de Sociale Media
  • de voorzitter van de duivensportvereniging verkoopt aan het bestuur zijn plannen voor de verbouwing van het pand
  • en u verkoopt 'de hond uitlaten' aan uw vrouw voor de prijs van 'het uitruimen van de vaatwasser'

Een derde van de tijd
Halverwege het gesprek komt collega Arnold er ook nog even bij staan, hij luistert, loopt weg en komt weer terug. Hij heeft een boek in zijn hand, bladert wat en als Esther uitgepraat is, dan leest hij eruit voor: 'Van elk uur is vrijwel iedereen – in allerlei beroepen – 24 minuten bezig om anderen ergens toe te bewegen. Ruim een derde van je tijd dus, blijkt uit onderzoek.' (Daniel Pink in 'Verkocht!', 2013)

Salestrauma: oom Wim is niet alleen
Esther en Arnold kijken u aan. 'Duidelijk,' zegt u, 'Nu oom Wim nog overtuigen.' Esther zegt dat het interessanter is om te weten wat maakt dat oom Wim zo reageert. Welk 'trauma' ligt daaronder? Enfin, u bent geen psycholoog. Laat maar. Arnold stelt dat als oom Wim, of een ander, een volgende keer weer begint over dit onderwerp u in ieder geval meer weet over dit thema: iedereen verkoopt. Ook oom Wim.

Wat oom Wim denkt, denken prospects/klanten ook vaak en ondertussen wordt van u verwacht een goede en succesvolle verkoper te zijn. Het verschil zit natuurlijk net in dat 'succesvol'. Iedereen verkoopt, ja, maar doet iedereen dat met succes? Nee. Wie verstaat dit vak werkelijk? U. Én u heeft lak aan opmerkingen en vooroordelen over uw mooie vak. U staat daar boven. Sterker nog; u gaat er prat op verkoper te zijn, u bent er trots op en loopt ermee te koop: 'Oom Wim, houdt u vast, de volgende keer…'

Succesvolle verkopers
In echt succesvolle verkopers komen allerlei goede eigenschappen samen, waar u met recht trots op bent en die de strijd aan kunnen gaan met l die vooroordelen. Print deze pagina uit en vink achter elke zin aan over welke eigenschappen u al beschikt. Wees eerlijk.

Succesvolle verkopers:
1. hanteren de drie G's: Geloof in jezelf, Geloof in je bedrijf en Geloof in je product of dienst.  ….
2. stellen doelen en houden zich daaraan.  ….
3. zijn zelfstarters met een enorme wil om tot zaken te komen.  ….
4. zijn bereid eerst offers te brengen, bijvoorbeeld in de vorm van investeringen of moeite.  ….
5. zijn optimistisch ingesteld, voelen zich een deel van de oplossing in plaats van het probleem.  ….
6. treden graag buiten de gebaande paden.  ….
7. zijn enthousiast over wat zij vertellen, doen en uitstralen.  ….
8. willen nummer 1 zijn en tonen dat in hun gedrag.  ….
9. doen onderzoek, leven zich in in hun klant, spelen in op behoeften.  ….
10. blijven in contact met hun klanten op een vasthoudende en prettig overkomende manier.  ….
11. begrijpen dat uiteindelijk de klant hun boterham belegt.  ….
12. inspireren anderen en helpen het imago van hun bedrijf vorm te geven.  ….
13. zorgen dat de klant zich aangesproken voelt door uiterlijk, uitstraling en toon van de stem.  ….
14. zijn toegankelijk, eerlijk, altijd beschikbaar en zichtbaar.  ….
Bent u een succesvolle verkoper?
Meer dan 12 vinkjes? Gefeliciteerd! U behoort tot de top 10 van meest succesvolle verkopers van Nederland! Laat oom Wim maar praten. Hebt u minder dan 12 vinkjes? Niet getreurd. Kijk welke vragen u niet heeft aangevinkt. Wat kunt u eraan doen om – op termijn – wel een vinkje bij die vraag te plaatsen? Wat hebt u daar voor nodig? Praat er met anderen over; collega's, vakbroeders. Of reageer onderaan dit artikel met uw vraag of suggestie.
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”. Dit laat hij verkopers ook ervaren: met aanstekelijk enthousiasme een écht contact en chemie bij een ander laten ontstaan.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,1
(20 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Allereerst wil ik opmerken dat ik dit artikel met veel plezier gelezen heb, Jan-Willem.
Reagerend op de titel, is het wat mij geloofwaardig, dat er in het verleden en ook nu best nog verkopers zijn, die het imago van het verkoopvak geen dienst hebben bewezen.
Het is daarom geen vooroordeel, wat mij betreft, waar ook oom Wim op reageert.
Ik adviseer een ieder die zich professional noemt in het vak, geen energie te investeren om het ongewenste vooroordeel te bestrijden, want dan zou je het gevecht aangaan met datgene wat velen als hun waarheid ervaren.
Laat in tegenstelling tot dat helder en zonder bewijsdrang overkomen, hoe jij in je professie staat en hier uiting aan geeft.

Jan-Willem Seip |  http://www.vendicum.nl/

Dank voor je reactie en waardevolle advies, wat iedereen behoort te lezen (en op te volgen :-)

Richard van Houten

Schitterend stuk Jan-Willem,
een 10!

Alleen al door het fantastische inzicht (feit door het onderzoek) dat 1/3 van ieder zijn tijd opgaat aan het bewegen van anderen (= verkopen/overtuigen, veelal van mening).

Met alleen al het voorleggen van dit feit aan de "oom Wim's" van deze wereld (wat ook een prospect/klant/inkoper kan zijn!) geef je hen een mooi cadeau; zelfinzicht.

Mooi leermoment voor de ander. Mooi dat jij dit kon geven. En de wereld is weer een zeikstraal armer...

Dank je voor dit inzicht Jan-Willem.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel