Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Verkoop afspraak

Waarom een goed belscript zo belangrijk is (Marianne van de Water)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Stel jezelf deze 3 vragen om meer deals te scoren (André Hagelen)
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Feedback – mét verbinding! (David Bloch)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
Een millennial als klant (Harro Willemsen)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Houd die achterban in de peiling! (André Hagelen)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Niet verkopen, maar waarde aantonen (Toine Simons)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Het gatekeeper dilemma (Toine Simons)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Hoe verkoopt u uw meerwaarde? (Jan-Willem Seip)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! (Rene Knecht)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? (Victor Bonke)
Heeft u klittenbandellebogen? (David Bloch)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
Praat u met een blocker of een mobilizer? (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Verkoopt u brochures of oplossingen? (Rene Knecht)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
NIET over uzelf beginnen (Victor Bonke)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Feedback geven: wel of niet 'sandwichen'? (Michel Hoetmer)
Zo komt u ongeschonden uit prijsonderhandelingen (Michel Hoetmer)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Het succes van de ELITE verkoopmethode (Richard van Houten)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Een succesvolle Big Deal verkoper is een lobbyist (Richard van Houten)
De kracht van de makelaar – adviseur (Rene Knecht)
Er meteen op afvliegen of...? (Michel Hoetmer)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Lastig gesprek? Armen wijd! (Richard van Houten)
Het allereerste contact (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Lastig gesprek? Armen wijd! (Richard van Houten)
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht? (Rene Knecht)
Bent u bij de tijd? (Tips & Advies Verkoop)
Verkopen begint bij de eerste indruk (Redactie Verkopersonline.nl)
Kwaliteit? Wees concreet (Redactie Verkopersonline.nl)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
Afwijzing: vervelend, maar keep going! (Tips & Advies Verkoop)
Snel afsluiten bij sterke koopsignalen (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven (Ivo Ouwerkerk)
Assertiviteit – in uw voordeel! (David Bloch)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
De zin en onzin van spiegelen (Tips & Advies Verkoop)
Feedback of excuses (Peter Stinckens)
Do’s en don’ts voor bij de receptie (Tips & Advies Verkoop)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Afspraken nakomen (Victor Bonke)
De eerste indruk aan de telefoon (Redactie Verkopersonline.nl)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
Uw stem kan de doorslag geven (Richard van Houten)
Kritieke momenten in de verkoop (Michel Hoetmer)
Uw stem geeft de doorslag (Richard van Houten)
Help, mijn klant mag zelf niets beslissen. (Herman Meijer)
“U wilt kopen, begrijp ik?” (Verkoopgesprek;Klantencontact)
Snel afgepoeierd? Eigen schuld! (Richard van Houten)
Hoe belangrijk is produktkennis nou echt? (Enno van Kersen)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Altijd dat lastige begin … (Tips & Advies Verkoop)
Behandel de secretaresse als klant (Victor Bonke)
Denken, daar gaat het om (Hans Oelen)
Bent u een verkoper of afspraakjessprokkelaar? (Michel Hoetmer)
Wat komt u eigenlijk doen bij de klant? (Peter Stinckens)
De ander centraal (Victor Bonke)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Plaats aan de onderhandelingstafel (Frank van Marwijk)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
Offertes die scoren (Christiaan Knopper)
Het verkopen van een beleving (Harrie van Heck)
Verkopen is een toneelstuk (Enno van Kersen)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Vraag de klant om commitment over het verkoopproces (Harrie van Heck)
De kroon op het verkoopgesprek (Herman Meijer)
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? (Hans Oelen)
Voorkom aannames bij koude acquisitie: stel (open) vragen (Victor Bonke)
Maak afspraken over uw afspraak! (Enno van Kersen)
Kwaliteit boven prijs (Redactie Verkopersonline.nl)
Vijf essentiële vragen bij het begin van het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
De eerste seconden zijn bepalend voor uw imago (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat de klant misloopt als hij niet NU beslist (Redactie Verkopersonline.nl)
Koopsignalen: Oppassen! (Enno van Kersen)
Langdurig oprechte interesse voor de klant kunt u leren (Richard van Houten)
Zes vragen voordat u het gesprek begint (Redactie Verkopersonline.nl)
Loont kwaliteit als strategie? (Henk Hemstra)
De meest onderschatte overtuigingstechniek (Tips & Advies Verkoop)
Je verdient nu precies wat jij vindt dat je waard bent (Enno van Kersen)
De receptioniste, toon uw respect (Koert Wijnands)
Wachten bij de receptie (Koert Wijnands)
Het allereerste contact (Redactie Verkopersonline.nl)
Tijd is belangstelling (Frank van Marwijk)
Wees scherp, verzilver die koopsignalen! (Redactie Verkopersonline.nl)
De belangrijke maandag (Redactie Verkopersonline.nl)
Afspraak maken, een soort mini-verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Het maken van een afspraak (Koert Wijnands)
Met woorden alléén redt u het niet! (Frank van Marwijk)
Koopsignalen, niet altijd even duidelijk (Koert Wijnands)
Staan of zitten? (Frank van Marwijk)
Gebaren en wat ze betekenen (Redactie Verkopersonline.nl)
Eindeloos wachten op uw afspraak? (Michel Hoetmer)
Overtuigende presentatie (Frank van Marwijk)
V-R=S (Christiaan Knopper)
Het waarom van het klantenbezoek (Peter Stinckens)
Een verkoper die de klant raakt (Verkoopgesprek)
Zeg wat je hebben wil (Peter Stinckens)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
Visuele boodschappen van kleding (Robert Willemsen)
Auditieve indrukken en verkopen (Frank van Marwijk)
Kritische belangstelling (Frank van Marwijk)
Succesvol kennis maken (Peter Stinckens)
Planning: eerst het verste gesprek (Michel Hoetmer)
Interactie tussen de klanten (Klantencontact)
Enthousiast begroeten (Peter Stinckens)
Overtuigend zijn (Peter Stinckens)
Toon kracht in uw presentatie (Frank van Marwijk)
De kunst van het spiegelen (Frank van Marwijk)
De voet tussen de deur techniek (Michel Hoetmer)
Waar laat u uw handen? (Frank van Marwijk)
Tips voor het sollicitatiegesprek (Frank van Marwijk)
Let op de koopsignalen! (Frank van Marwijk)
Hoe verkoopt u kwaliteit? (Tips & Advies Verkoop)
Waarom productkennis niet verkoopt (Michel Hoetmer)
Hoe legt u het eerste contact? (Peter Stinckens)
Spreekt u wel de goede taal met uw lichaam? (Roeland Schweitzer)
Tips om langs de gatekeeper te komen (Vladan Soldat)
De receptie-introductie (Michel Hoetmer)
Hoe passeert u de poortwachter? (Michel Hoetmer)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (Richard van Houten)
Non-verbale reacties op bezwaar (Frank van Marwijk)
Wachten in de receptie: zitten of staan? (Michel Hoetmer)
Spiegelen en actief luisteren (Frank van Marwijk)
Succesvolle afspraken (Peter Stinckens)
Doodzonde: de tijd van de klant vermorsen (Peter Stinckens)
Spreekt u wel met de juiste persoon? (Peter Stinckens)
Stel dat u zelf de klant bent, hoe voelt dat? (Klantencontact)
De Wet van de Verwachtingen (Richard van Houten)
Stiltes in het verkoopgesprek (Frank van Marwijk)
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt (Vladan Soldat)
Ken de non-verbale verkoopsignalen! (Frank van Marwijk)
Verandering van houding (Verkoopgesprek)
Drie maal een goed begin van je afspraak (Peter Stinckens)
De mimiek van de verkoper (Frank van Marwijk)
Non-verbale communicatie en verkoop. (Frank van Marwijk)
Contact met klanten opnemen (Peter Stinckens)
Het Koopsignaal: kans èn bedreiging (Peter Stinckens)
Succes in de verkoop betekent goed presenteren (Roeland Schweitzer)
“Er is maar één keer de gelegenheid om de eerste indruk te maken”. (Richte Lommert)
De goede handdruk (Robert Willemsen)
Visuele aspecten zijn belangrijk in de verkoop (Frank van Marwijk)
Laat je stem horen! (Frank van Marwijk)
De 1e indruk! (Klantencontact)
Verkopen met een glimlach (Frank van Marwijk)
Lichaamstaal tijdens het telefoneren (Telefoneren)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (Klantencontact; Problemen met Verkopen)
Hoe kopen klanten? (Klantencontact;Verkoopgesprek)
Overtuigingskracht en afstemmen (Klantencontact)
Ben je een matcher of een mismatcher? (Klantencontact)
Beperk de ruis tijdens de verkoop! (Verkoopgesprek)

Tien ideeën om de beste kennis op te doen

Harro  Willemsen
Harro Willemsen
3to1.nl

Als salesprofessional moet je alle relevante kennis over je markt en het vakgebied van je klanten verwerven. De beste tien ideeën hoe dit aan te pakken staan in dit artikel op een rijtje.

Tien ideeën om de beste kennis op te doen
Ah, de goede oude tijd. De achterbak van een gemiddelde salesprofessional zat tot de nok toe vol met folder- en demonstratiemateriaal. De laatste dinsdag van de maand was offertedag en inkoop en verkoop vochten hun robbertjes voor enkele procenten meer of minder korting. Klanten waren grotendeels afhankelijk van de salesforce van leveranciers om hun informatie te vergaren. Jij bracht als buitendienst nieuws en kennis mee bij ieder bezoek. Een vergeelde, vervlogen tijd.

De meeste kennis is tegenwoordig transparant geworden. Voordat een klant contact opneemt, ben jij al volledig gekwalificeerd. Uit recent CEB/Gartner onderzoek blijkt dat contact met potentiële leveranciers nog maar 17% van de totale tijd uitmaakt, die klanten besteden aan het vergaren van hun kennis bij grote aankopen. De rest bestaat uit onafhankelijk online en offline onderzoek, interne kennisvergaring of contact met peergroups en experts. Jouw kennis is geen onderscheidend vermogen meer. Sterker nog, in veel gevallen zijn je contactpersonen bij klanten en prospects beter op de hoogte dan jij.

Kennis is een hygiënefactor
Op zijn minst moet je kunnen meepraten met wat er gebeurt in je eigen vak- en marktgebied, de businessomgeving van je klanten en de wereld in brede zin. Dat is een voorwaarde, een hygiënefactor. Als je in de interactie van onvoldoende niveau bent voor je zakelijke gesprekspartners, dan kom je alleen informatie ophalen. Dat is killing voor het vertrouwen en de professionaliteit die je wilt uitstralen. Wil je aan de volwassenentafel meepraten, dan moet je kennis up-to-date zijn.

Hoeveel tijd besteed je nu aan het opdoen van relevante kennis? De meeste salesprofessionals komen niet verder dan een haastige blik op nu.nl iedere ochtend. Misschien maandelijkse door die stapel vakliteratuur swipen en vluchtig door de content scrollen die op je eigen tijdlijn langskomt. Dit is stomweg onvoldoende. Van horen zeggen en driftig mee knikken als je iets hoort, daar neemt een serieuze klant tegenwoordig geen genoegen mee. Investeren in het vergaren van alle relevante kennis is een doorgaand proces. Daar moet je tijd voor reserveren en slim organiseren voor jezelf. Ik ga je hierbij op weg helpen.

Waar zit de kennis?

De belangrijkste reden dat je veel tijd kwijt bent met je kennis bijspijkeren, is vaak de manier waarop je zoekt en vindt. De gemiddelde salesprofessional bladert, surft en scrolt tijdens verveelmomenten doelloos op allerlei websites, fora en social-mediaplatforms. Dat is leuk om een uitgelopen afspraak in de wachtkamer door te komen, maar voor je kennisontwikkeling heb je er weinig aan. Wil je serieus aan de bak, volg dan een aantal principes:
  •      Niet halen. Laat kennis zoveel mogelijk naar jou toekomen, in plaats van het zelf op te moeten halen. Als je iedere keer op 25 verschillende sites checkt of er nieuwe relevant content is geplaatst ben je verkeerd bezig. Je wilt processen inrichten die geautomatiseerd nieuwe content signaleren of meteen ophalen. Idealiter komen je kennisbronnen dan op enkele plaatsen samen.
  •      Gebruik de juiste technologie. Er zijn ontelbare devices, apps en suites om informatie te verzamelen en te groeperen. Welke zijn de beste en meest praktische? Ik gebruik drie vuistregels hiervoor:
    • Gebruik de marktleider. Hierdoor is er een grote groep gebruikers, goede ondersteuning en zijn er minder bugs en belemmeringen. Wees dus geen early adapter met technologie die nog in ontwikkeling is. Dan ben je meer aan het mee sleutelen, dan aan het gebruiken.
    • Veel koppelingen en standaarden. Als je vanaf enkele centrale plekken informatie absorbeert, wil je dat alle bestandsoorten te openen of te lezen zijn. Je wilt niet tegen obscure of verouderde formats aanlopen. 
    • Easy peasy. Simpel, duidelijk en hufterproof. Je wilt niet een half uur door allerlei menu’s moeten scrollen om iets te kunnen openen of instellen.
  •      Integraal onderdeel. Het opdoen van kennis moet een integraal onderdeel van je werkweek zijn. Bouw vaste momenten in om te lezen en leren. Of dat nu ’s morgens bij het opstarten van je dag is, iedere dinsdagmiddag of ’s avonds met een iPad op de bank. Leren is een lifestyle.
  •      Goede archivering. Alles wat de moeite waard is om te onthouden wil je slim en duidelijk archiveren op een centrale plaats. Of je nu speciale mapjes aanmaakt, favorieten instelt of linkjes stuurt naar je eigen e-mailadres. Doe het op een manier die aansluit bij jouw werkwijze. De echte cracks voegen meteen tags toe aan hun documenten, zodat ze goed doorzoekbaar zijn. 
  •      Onderhoud je systeem. Voeg voortdurend relevante bronnen toe en verwijder niet-relevante. Voer periodiek groot onderhoud uit en check of je processen zelf nog beter of slimmer kunnen.   

Tien ideeën voor de praktijk

Principes zijn leuk, maar hoe werken ze in de praktijk?  Ik heb tien ideeën op een rij gezet, hoe je kennisbronnen kunt vinden, organiseren en optimaliseren. Je kunt ze als inspiratie gebruiken en zelf projecteren op je persoonlijke situatie.

  1. Informeer in je netwerk. Als je wilt meepraten met je klanten, collega’s en peergroups, moet je weten waar ze hun kennis vandaan halen. Dus vraag het ze. “Welke blogs lees je het liefste?”, “Op welke nieuwsbrieven ben je bewust geabonneerd?”, “Welke personen die je volgt, dagen vaak je mening uit?” of “Welke recente boeken kun je me aanbevelen?"
  2. Tijdlijn verbeteren. Natuurlijk zit je al volle bak op LinkedIn. Contacten leggen, researchen en je netwerk uitbreiden: social selling is hot onder salesprofessionals. Maar als het gaat om het opdoen van kennis via LinkedIn komen de meesten niet verder dan het checken van de eigen tijdlijn. Om te voorkomen dat je door meters nutteloze content scrolt, wil je actief je tijdlijn verrijken en opschonen. Volg dus alle interessante personen en organisaties. Bij alle content die op je tijdlijn langskomt heb je diverse opties (drie stippen rechtsboven). Je kunt onder andere content opslaan om later te lezen, een persoon ontvolgen (als zijn of haar content niet interessant is), of je feed verbeteren door suggesties van LinkedIn te vragen.
  3. Hashtags volgen. Als er online nieuws, updates of content verschijnen over jouw vakgebied, dan wil je een kattenbelletje horen. Dan kan door relevante steekwoorden in te stellen bij diensten als Google Alert of Talkwater Alerts. Ook binnen LinkedIn kun je hashtags volgen, door die in het zoekvenster in te geven. Daarna zie je de optie ‘volgen’ vanzelf verschijnen. Updates met deze hashtag verschijnen dan vanzelf in je tijdlijn.
  4. Podcasts en audioboeken luisteren. Heb je een hekel aan lezen? Vrijwel alles en iedereen die ertoe doet, heeft tegenwoordig een eigen podcast of verschijnt als gast in de podcast van anderen. Zoek binnen Spotify, Apple Podcasts of Google Podcasts naar relevante kanalen of uitzendingen. Ideaal om je kennis bij te tanken tijdens autoritten en sportactiviteiten. Hetzelfde geldt voor audioboeken. Door iedere dag een hoofdstuk te luisteren pak je op een ontspannen manier extra boeken mee.
  5. Video’s. Ben je meer visueel georiënteerd? De belangrijkste kennisdelers hebben tegenwoordig allemaal een YouTube-kanaal. Abonneer je hierop en nieuwe updates verschijnen in je tijdlijn of je kunt een herinnering instellen als content online komt. Van veel boeken, methodes en modellen zijn ook goede videosamenvattingen of uitlegvideo’s beschikbaar.    
  6. Lees vanaf je device. De hoeveelheid beschikbare e-books en whitepapers die je tegenwoordig kunt downloaden is overweldigend. Maar lees je alles en op het juiste moment? Download alles naar een centrale plek in de cloud, om het later op je gemak en met aandacht te lezen. Ik gebruik Adobe Acrobat Reader (zowel voor iOS als Android beschikbaar). Hierbij kun je aantekeningen maken, documenten scannen en vanaf allerlei locaties bestanden openen.
  7. Gebruik een aggregator. Als je vanaf een dashboard al je informatiestromen wilt organiseren en consumeren, gebruik dan een nieuws-aggregator (verzamelaar). Feedly is de meeste gebruikte en werkt prettig op desktop en devices. Maak je eigen bronnen aan, volg hashtags, feeds en nieuwsbrieven. Je kunt zelfs een AI-bot gebruiken, die je traint om informatie voor je te filteren. 
  8. Lees samenvattingen. Van de betere zakelijke boeken zijn samenvattingen beschikbaar, waardoor je in 15-20 minuten alle kernideeën opdoet.  Managementboek.nl brengt iedere maand vier ‘summaries’ uit, van recent verschenen boeken. Blinkist is een mooie app met korte samenvattingen van Engelse non-fictie boeken. Een alternatief hiervoor is StoryShots. Van bekende, minder recente boeken zijn online vaak samenvattingen te vinden.
  9. Kiosk-apps. Er bestaan nog steeds ontelbaar veel tijdschriften. Wil je online toegang tot de beste titels en artikelen, kies dan een digitale kiosk-app. Blendle is de bekendste hiervan met een brede selectie uit kranten en tijdschriften. Er is ook een redactie die een selectie voor je maakt. Zinio is meer internationaal georiënteerd en heeft duizenden titels in het assortiment.
  10. Content uit eigen organisatie. Het lijkt een open deur, maar je zou er versteld van staan hoe weinig mensen weten welke content, waar in de eigen organisatie beschikbaar is. Die rapporten, factsheets en whitepapers worden niet voor niks door je collega’s gemaakt. Zorg dat je in de loop bent. Als ze het niet naar je brengen, moet je het halen.

Conclusie
Je klanten verwachten gesprekspartners op hoog niveau. Dat betekent hard werken om te weten wat er speelt, wat de beste ideeën zijn en vanuit welke context je klanten naar de wereld kijken. Organiseer op slimme wijze alle beschikbare kennisbronnen en lees, kijk en luister als een integraal onderdeel van je werk. De eerste stap naar thoughtleadership is weten wat de rest al weet. De volgende stap is: kennis, ideeën en inzichten ontwikkelen die je klanten verrassen en uitdagen.

Harro Willemsen

Harro  Willemsen
Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik breng mensen van gemiddeld naar excellerend. Van 1 naar 3. Door training, coaching, workshops, publicaties, presentaties en maatwerkprogramma’s."
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,5
(6 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel