Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Verkoop afspraak

Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Feedback – mét verbinding! (David Bloch)
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
Een millennial als klant (Harro Willemsen)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Houd die achterban in de peiling! (André Hagelen)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Stel jezelf deze 3 vragen om meer deals te scoren (André Hagelen)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Niet verkopen, maar waarde aantonen (Toine Simons)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Het gatekeeper dilemma (Toine Simons)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Hoe verkoopt u uw meerwaarde? (Jan-Willem Seip)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! (Rene Knecht)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? (Victor Bonke)
Heeft u klittenbandellebogen? (David Bloch)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
Praat u met een blocker of een mobilizer? (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Verkoopt u brochures of oplossingen? (Rene Knecht)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
NIET over uzelf beginnen (Victor Bonke)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Feedback geven: wel of niet 'sandwichen'? (Michel Hoetmer)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
Zo komt u ongeschonden uit prijsonderhandelingen (Michel Hoetmer)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Het succes van de ELITE verkoopmethode (Richard van Houten)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Een succesvolle Big Deal verkoper is een lobbyist (Richard van Houten)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
De kracht van de makelaar – adviseur (Rene Knecht)
Er meteen op afvliegen of...? (Michel Hoetmer)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Lastig gesprek? Armen wijd! (Richard van Houten)
Het allereerste contact (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Lastig gesprek? Armen wijd! (Richard van Houten)
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht? (Rene Knecht)
Bent u bij de tijd? (Tips & Advies Verkoop)
Verkopen begint bij de eerste indruk (Redactie Verkopersonline.nl)
Kwaliteit? Wees concreet (Redactie Verkopersonline.nl)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
Afwijzing: vervelend, maar keep going! (Tips & Advies Verkoop)
Snel afsluiten bij sterke koopsignalen (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven (Ivo Ouwerkerk)
Assertiviteit – in uw voordeel! (David Bloch)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
De zin en onzin van spiegelen (Tips & Advies Verkoop)
Feedback of excuses (Peter Stinckens)
Do’s en don’ts voor bij de receptie (Tips & Advies Verkoop)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Afspraken nakomen (Victor Bonke)
De eerste indruk aan de telefoon (Redactie Verkopersonline.nl)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
Uw stem kan de doorslag geven (Richard van Houten)
Kritieke momenten in de verkoop (Michel Hoetmer)
Uw stem geeft de doorslag (Richard van Houten)
Help, mijn klant mag zelf niets beslissen. (Herman Meijer)
“U wilt kopen, begrijp ik?” (Verkoopgesprek;Klantencontact)
Snel afgepoeierd? Eigen schuld! (Richard van Houten)
Hoe belangrijk is produktkennis nou echt? (Enno van Kersen)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Altijd dat lastige begin … (Tips & Advies Verkoop)
Behandel de secretaresse als klant (Victor Bonke)
Denken, daar gaat het om (Hans Oelen)
Bent u een verkoper of afspraakjessprokkelaar? (Michel Hoetmer)
Wat komt u eigenlijk doen bij de klant? (Peter Stinckens)
De ander centraal (Victor Bonke)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Plaats aan de onderhandelingstafel (Frank van Marwijk)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
Offertes die scoren (Christiaan Knopper)
Het verkopen van een beleving (Harrie van Heck)
Verkopen is een toneelstuk (Enno van Kersen)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Vraag de klant om commitment over het verkoopproces (Harrie van Heck)
De kroon op het verkoopgesprek (Herman Meijer)
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? (Hans Oelen)
Voorkom aannames bij koude acquisitie: stel (open) vragen (Victor Bonke)
Maak afspraken over uw afspraak! (Enno van Kersen)
Kwaliteit boven prijs (Redactie Verkopersonline.nl)
Vijf essentiële vragen bij het begin van het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
De eerste seconden zijn bepalend voor uw imago (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat de klant misloopt als hij niet NU beslist (Redactie Verkopersonline.nl)
Koopsignalen: Oppassen! (Enno van Kersen)
Langdurig oprechte interesse voor de klant kunt u leren (Richard van Houten)
Zes vragen voordat u het gesprek begint (Redactie Verkopersonline.nl)
Loont kwaliteit als strategie? (Henk Hemstra)
De meest onderschatte overtuigingstechniek (Tips & Advies Verkoop)
Je verdient nu precies wat jij vindt dat je waard bent (Enno van Kersen)
De receptioniste, toon uw respect (Koert Wijnands)
Wachten bij de receptie (Koert Wijnands)
Het allereerste contact (Redactie Verkopersonline.nl)
Tijd is belangstelling (Frank van Marwijk)
Wees scherp, verzilver die koopsignalen! (Redactie Verkopersonline.nl)
De belangrijke maandag (Redactie Verkopersonline.nl)
Afspraak maken, een soort mini-verkoop (Redactie Verkopersonline.nl)
Het maken van een afspraak (Koert Wijnands)
Met woorden alléén redt u het niet! (Frank van Marwijk)
Koopsignalen, niet altijd even duidelijk (Koert Wijnands)
Staan of zitten? (Frank van Marwijk)
Gebaren en wat ze betekenen (Redactie Verkopersonline.nl)
Eindeloos wachten op uw afspraak? (Michel Hoetmer)
Overtuigende presentatie (Frank van Marwijk)
V-R=S (Christiaan Knopper)
Het waarom van het klantenbezoek (Peter Stinckens)
Een verkoper die de klant raakt (Verkoopgesprek)
Zeg wat je hebben wil (Peter Stinckens)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
Visuele boodschappen van kleding (Robert Willemsen)
Auditieve indrukken en verkopen (Frank van Marwijk)
Kritische belangstelling (Frank van Marwijk)
Succesvol kennis maken (Peter Stinckens)
Planning: eerst het verste gesprek (Michel Hoetmer)
Interactie tussen de klanten (Klantencontact)
Enthousiast begroeten (Peter Stinckens)
Overtuigend zijn (Peter Stinckens)
Toon kracht in uw presentatie (Frank van Marwijk)
De kunst van het spiegelen (Frank van Marwijk)
De voet tussen de deur techniek (Michel Hoetmer)
Vele wegen leiden naar order (Herman Meijer)
Waar laat u uw handen? (Frank van Marwijk)
Tips voor het sollicitatiegesprek (Frank van Marwijk)
Let op de koopsignalen! (Frank van Marwijk)
Hoe verkoopt u kwaliteit? (Tips & Advies Verkoop)
Waarom productkennis niet verkoopt (Michel Hoetmer)
Hoe legt u het eerste contact? (Peter Stinckens)
Spreekt u wel de goede taal met uw lichaam? (Roeland Schweitzer)
Tips om langs de gatekeeper te komen (Vladan Soldat)
De receptie-introductie (Michel Hoetmer)
Hoe passeert u de poortwachter? (Michel Hoetmer)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (Richard van Houten)
Non-verbale reacties op bezwaar (Frank van Marwijk)
Wachten in de receptie: zitten of staan? (Michel Hoetmer)
Spiegelen en actief luisteren (Frank van Marwijk)
Succesvolle afspraken (Peter Stinckens)
Doodzonde: de tijd van de klant vermorsen (Peter Stinckens)
Spreekt u wel met de juiste persoon? (Peter Stinckens)
Stel dat u zelf de klant bent, hoe voelt dat? (Klantencontact)
De Wet van de Verwachtingen (Richard van Houten)
Stiltes in het verkoopgesprek (Frank van Marwijk)
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt (Vladan Soldat)
Ken de non-verbale verkoopsignalen! (Frank van Marwijk)
Verandering van houding (Verkoopgesprek)
Drie maal een goed begin van je afspraak (Peter Stinckens)
De mimiek van de verkoper (Frank van Marwijk)
Non-verbale communicatie en verkoop. (Frank van Marwijk)
Contact met klanten opnemen (Peter Stinckens)
Het Koopsignaal: kans èn bedreiging (Peter Stinckens)
Succes in de verkoop betekent goed presenteren (Roeland Schweitzer)
“Er is maar één keer de gelegenheid om de eerste indruk te maken”. (Richte Lommert)
De goede handdruk (Robert Willemsen)
Visuele aspecten zijn belangrijk in de verkoop (Frank van Marwijk)
Laat je stem horen! (Frank van Marwijk)
De 1e indruk! (Klantencontact)
Verkopen met een glimlach (Frank van Marwijk)
Lichaamstaal tijdens het telefoneren (Telefoneren)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (Klantencontact; Problemen met Verkopen)
Hoe kopen klanten? (Klantencontact;Verkoopgesprek)
Overtuigingskracht en afstemmen (Klantencontact)
Ben je een matcher of een mismatcher? (Klantencontact)
Beperk de ruis tijdens de verkoop! (Verkoopgesprek)

Een millennial als klant

Harro  Willemsen
Harro Willemsen
3to1.nl

Millenials denken en werken anders dan voorgaande generaties. Steeds vaker maken ze deel uit van de DMU. Hoe ga je daar als salesprofessional mee om?

Een millennial als klant
Een DMU bestaat steeds meer en vaker uit millennials. Uit recente onderzoeken blijkt dat 70 to 80% van de werkende millennials betrokken is bij business-to-business-inkoopprocessen. Op diverse vlakken denkt en handelt deze generatie anders dan de generatie X en de babyboomers. Dus ook op de manier waarop ze opereren binnen een DMU. Dit betekent een extra uitdaging voor de moderne salesprofessional. Zaken doen en communiceren met millennials vraagt een aangepaste aanpak.

We gaan kijken wie de millennial is, welke eisen hij stelt aan leveranciers en hoe salesprofessionals hierop moeten inspelen. We maken hierbij gebruik van data uit verschillende onderzoeken, onder andere van BNP Paribas, Heinz marketing, PWC en Merit. De focus in dit artikel ligt op de rol van millennials bij inkoopprocessen in een business-to-business-omgeving. Verkoop aan millennials in een business-to-consumer-omgeving laten we buiten beschouwing.

Verschillende generaties
Een generatie is een categorie mensen die in dezelfde periode geboren is en gemeenschappelijke eigenschappen, gedragsuitingen en behoeften heeft. Deze zijn ontstaan door hun levensgeschiedenis, sociale omstandigheden, economische situatie, technologische ontwikkeling en opvoeding. Ongeveer iedere 15 jaar spreken we van een nieuwe generatie (geboortecohort). In essentie zijn generaties vernieuwers van cultuur. Nieuwe generaties zorgen voor verandering en vernieuwing. Dat is maar goed ook, want daardoor ontstaat er economische, technologische en culturele groei en ontwikkeling.

Arbeidsmarkt
Als we kijken naar onze arbeidsmarkt dan bestaat deze op dit moment uit 5 generaties:


Met name millennials en generatie Z (ook wel gezamenlijk Millz genoemd) zijn in de basis echt anders dan voorgaande generaties, als het gaat om motivatie, behoeften en hun manier van denken. Op onze arbeidsmarkt geeft dat de nodige uitdagingen voor organisaties om aansluiting te vinden en deze generaties te boeien en te binden. Er is een tijd aangebroken waarin een nieuwe manier van leidinggeven nodig is, met meer flexibiliteit, creativiteit en een meer coachende manier van leiding geven. Er is een nieuwe transitie nodig naar een nieuwe vorm van werken. ‘The future of work’.

Verschillen tussen generaties
Als we kijken naar hoe millennials denken, als het gaat om zaken doen en ondernemen, dan is bijvoorbeeld het werelds denken een bijzonder en belangrijk verschil ten opzichte van de leidende generatie X en babyboomers. Die denken veel meer regionaal. Enkele verschillen op een rijtje:



Wie is de Millennial
De millennial is nu ergens tussen de 20 en 35 jaar. Hoger opgeleid dan eerdere generaties, werelds georiënteerd, sociaal bewust en betrokken, op zoek naar geluk en beleving, ervaringen en persoonlijke ontwikkeling. Ze zien een baan als een tussenstation en zijn op zoek naar betekenis, een groter doel. Ze zijn technologisch slim en willen autonoom handelen en zichzelf voortdurend ontwikkelen. Deze laatste twee elementen zijn nog wel eens aanleiding tot het vroegtijdig verlaten van een organisatie. Het is ook de reden dat een deel voor zichzelf start als ondernemer.

De millennial als ondernemer

Recente cijfers geven aan dat 29% van millennials de stap naar ondernemerschap al heeft gezet. Ook generatie Z start steeds vaker tijdens hun studie met een onderneming. Het is een kleine stap naar ondernemerschap, als je dat vergelijkt met 20 jaar geleden. Een digitale inschrijving, een half uur gesprek bij de KvK, een paar tientjes afrekenen en je onderneming is een feit. Millennials lijken betere skills voor het ondernemersvak te hebben dan de generaties voor hen. De ‘digital nomad’ is bijvoorbeeld in opkomst. Dit is een millennial die over de wereld reist en ondertussen plaats en tijd onafhankelijk werkt.

De millennial als lid van de DMU
De verschillen tussen generaties zijn nog nooit zo groot geweest. Dit vraagt om aanpassingen en vernieuwde inzichten als het gaat over het salesproces en je persoonlijk aanpak wanneer je aan millennials wilt verkopen. Het feit dat millennials een steeds groter deel uitmaken van de DMU van de klant betekent dat we als salesprofessionals anders moeten opereren. We zetten de zeven belangrijkste eigenschappen, verschillen en adviezen op een rijtje.

1: Wees een ‘digital literate’. Millennials zijn ‘digital natives’. Dit betekent dat ze zijn opgegroeid met de informatietechnologie van het digitale tijdperk. Ze adopteren in een vroeg stadium de nieuwste technologie en platforms. Ze lezen en publiceren opinies, reviews en blogs over trends, producten en leveranciers, veel meer dan de oudere generaties. Ze gaan er 100% vanuit dat ook jij geheel online, verbonden en opiniemaker bent via een veelvoud aan kanalen. Wees dus zelf actief op alle populaire platforms, maak en deel content en volg en reageer op uitingen van thoughtleaders. Als je online onvindbaar en onbereikbaar bent, besta je niet in de ogen van je millennial DMU-leden.

2: Zoek aansluiting bij hun manier van communiceren. Salesprofessionals zijn vaak dol op het voeren van face-to-face-gesprekken met klanten of op zijn minst telefonisch contact. Millennials kiezen liever voor efficiëntere communicatie. Stuur dus niet aan op een persoonlijk gesprek, als een simpele tekst voldoende is. Daarnaast zijn millennials sterk visueel ingesteld. Dit is bij oudere generaties anders. Dus beeldend praten of beeldend vormgeven van informatie is van wezenlijk belang in communicatie. Een studie van het Center for Generational Kinetics laat zien dat millennials het liefst communiceren in deze volgorde:
  • Texting apps zoals WhatsApp of Facebook messenger
  • Eén of enkele zinnen via e-mail, het liefste samengevat in het onderwerpgedeelte
  • Een bericht binnen een socialmediaplatform.
  • Een telefoongesprek
  • Face-to-face-gesprek
  • Not done: een voicemail achterlaten - deze wordt genegeerd.

3: Ga ervan uit dat ze hun huiswerk hebben gedaan. Voordat je voor het eerst contact hebt met een millennial DMU-lid hebben ze al uitgebreide research gedaan over jou, je bedrijf, je producten of diensten. Alle goede en slechte kanten zijn geanalyseerd, reviews en opiniestukken zijn gelezen, adviezen en ervaringen van peergroups zijn ingewonnen. Voordat je de kans hebt om je klant te kwalificeren ben jij al lang gekwalificeerd. Je moet dus op de hoogte zijn van alle beschikbare online communicatie, content en informatie van je eigen organisatie. Jouw boodschap moet hierop aansluitend en verdiepend zijn. Als je zegt dat je de grootste leverancier bent in een bepaalde markt en online staat tegenstrijdige informatie hierover, dan val je door de mand. Verder wil je geen informatie herhalen. Als je een pitch van tien minuten houdt, waarvan de inhoud gelijk is aan je eigen website, verdoe je de tijd van je millennial gesprekspartner.

4. Richt je online kanalen in op hun zoekgedrag. Het principe van ‘keep it simple’ geldt ook voor de manier waarop je organisatie communiceert en voor de complexiteit van je processen. Je website bijvoorbeeld moet eenvoudig en volledig mobielvriendelijk zijn. Alle informatie moet direct en in diverse formats beschikbaar zijn. Dus zowel whitepaper, factsheet, video als infographic. Deze informatie wordt voornamelijk als researchtool gebruikt, niet als onderdeel van een keuzeproces. Biedt vooral transparante informatie, zonder een dikke marketingsaus. Reviews, testimonials en casestudies van bestaande klanten, waarin de toegevoegde waarde van je producten en diensten in praktische voorbeelden wordt uitgelegd, zijn voor millennials wel relevant. Dus geen USP’s meer zenden (“We zijn hartstikke goed!”), maar communiceren over je UBR’s (“Hier is een voorbeeld hoe we waarde hebben toegevoegd bij een vergelijkbare klant.”)

5. Teveel duwen werkt averechts. Millennials zijn allergisch voor pusherige marketing- en salestechnieken. Veel moderne leadgeneratiesystemen werken bijvoorbeeld met geavanceerde trackingtools. Vijf minuten nadat je als prospect een website hebt bezocht, hangt een salesprofessional van dat bedrijf al aan de lijn. Dit lijkt klantgericht, maar werkt juist averechts bij millennials. Don’t call us, we call you. Ze willen ook niet in een vroeg stadium van het een inkoopproces worden begeleid door een salesprofessional. DMU-leden van Generatie X en vooral babyboomers zien hen eerder als adviesgever en begeleider in het koopproces en hechten dus wel waarde aan een vroege begeleiding. Ook afsluittechnieken of vroeg willen closen werken als een rode lap op een stier bij millennials. Het lijkt alsof millennials helemaal geen waarde hechten aan salesprofessionals, maar dat is een misvatting. Hoewel je gemiddeld later in het inkoopproces in beeld komt, kun je veel waarde toevoegen. Lever kennis, inzichten en ideeën die niet online te vinden zijn maar wel relevant zijn voor een millennial. Hiermee win je zijn vertrouwen en zal je kans op een deal sterk doen toenemen.

6. Wees integer en authentiek. Millennials zijn bovengemiddeld betrokken bij maatschappelijke kwesties en de grote uitdagingen van onze tijd. Dit engagement betekent dat millennials houden van authenticiteit van organisaties die meer doen dan financiële doelen nastreven. Ze hebben een neus voor niet-authentieke leveranciers en mensen. Ontwikkel als organisatie een helder en oprecht verhaal waarvoor je staat op MVO-gebied. Wees ook integer in persoonlijk contact en de wijze waarop je zaken doet, bijvoorbeeld door open te zijn over je kostenstructuur en de wijze waarop je producten en diensten worden gefabriceerd. Millennials betalen liever meer bij iemand die hierover duidelijkheid biedt dan minder bij degene die dat niet doen.

7. Softskills zijn belangrijk. Millennials hebben veel gevoel voor sociale interactie, zijn vaker maatschappelijk betrokken en hebben werk en privé sterker door elkaar lopen. Vandaaruit komt de behoefte om meer te weten van de personen waarmee ze werken of zaken mee doen. Dit gaat verder dan een praatje over het voetbal van het afgelopen weekend of wie er is afgevallen bij een of andere talentenjacht op televisie. Verdiep je in hun interesses en welke doelen ze nastreven, zowel in werk als life. Dit vraagt om krachtige people- en softskills om verdieping en nuance in gesprekken aan te brengen. Dit kan voor iemand van Generatie X of babyboomer als soft overkomen. Maar oprechte aandacht en empathisch luisteren zullen het snelste leiden tot rapport in de interactie met millennials.

Conclusie
Als salesprofessional in een business-to-business-omgeving heb je steeds vaker te maken met millennials als DMU-leden of met millennial-entrepreneurs. In 2025 zal ongeveer 75% van de wereldwijde beroepsbevolking bestaan uit millennials. Zij denken anders, handelen anders en leggen andere prioriteiten in het zakendoen. Dit betekent anders communiceren (kort, snel en via verschillende kanalen), een ander salesproces (je komt later in beeld en zij kwalificeren jou), geen opdringerige pushmarketing en integer en authentiek opereren. De salesprofessional die zich hieraan het beste aanpast wint de toekomstige deals waar millennials bij betrokken zijn.

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Heleen Ernst, eigenaar van U’r Skills. Zij is salestrainer, coach, succesmanager en een van de grootste experts op het gebied van millennials in Nederland.

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik breng mensen van gemiddeld naar excellerend. Van 1 naar 3. Door training, coaching, workshops, publicaties, presentaties en maatwerkprogramma’s."
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 9,1
(20 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Hubert

Goed artikel, inspirerend en onderbouwt.
Met SocialView staan wijzelf aan de vooravond om hierover een visual op LinkedIn te plaatsen.

Idee en wanneer bij jullie akkoord.
Stuur mij dan een link van het millenial artikel om bij te sluiten bij SocialView visual.

Harro Willemsen |  http://www.3to1.nl

Beste Herbert - stuur me een email met je gegevens dan kan ik je de informatie toesturen. Gr Harro hw@3to1.nl

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel