|
|
|
High end klanten – 5 strategieën
Verkoopstrategie - 8,8 (12 stemmen)
Je omzet eens flink verhogen? Kijk eens naar je mogelijkheden bij high end klanten. Gebruik deze tips en ervaringen om een vliegende start te maken.
|
Lees verder..
|
|
|
Een millennial als klant
Koopgedrag - 8,8 (41 stemmen) - 3 reacties
Millenials denken en werken anders dan voorgaande generaties. Steeds vaker maken ze deel uit van de DMU. Hoe ga je daar als salesprofessional mee om?
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopen aan assertieve klanten
Klantentypologie - 7,7 (49 stemmen) - 6 reacties
Iedereen kent ze wel: de klant die recht op zijn doel af gaat, tegengas verwacht en aan alle kanten daadkracht uitstraalt. Lastig om mee om te gaan? Gebruik dan deze tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten?
Moeilijke klanten - 7,2 (76 stemmen) - 3 reacties
Natuurlijk 'klikt' het niet met iedere klant. Soms roept u weerstand op. Hoe bereidt u zich hierop voor?
|
Lees verder..
|
|
|
Kleur bekennen in het verkoopgesprek
Verkoopgesprek - 7,5 (58 stemmen) - 13 reacties
Zoveel mensen, zoveel communicatiestijlen – lastig soms, voor de verkoper. Maar mensen lijken meer op elkaar dan ze denken. De meest voorkomende stijlen laten zich vangen in vier kleuren.
|
Lees verder..
|
|
|
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten
Moeilijke klanten - 8,0 (24 stemmen) - 4 reacties
Wat te doen in economisch lastige tijden? Besteed uw tijd slimmer en verspil uw kostbare creativiteit niet aan 'rode vlag' klanten. Klant die u veel te veel tijd kosten en veel te weinig opleveren. Snij dit dode hout weg uit uw relatiebestand.
|
Lees verder..
|
|
|
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt
Acquisitie - 7,2 (24 stemmen) - 6 reacties
U heeft even genoeg aan uzelf gewerkt. Aan de 'zachte' kant van acquisitie, de ontwikkeling van uw persoonlijkheid. Hier gaat het over de 'harde' kant van acquisitie. Welke strategie(ën) moet u toepassen?
|
Lees verder..
|
|
|
Wie is de ander?
Klantentypologie - 6,5 (6 stemmen) - 9 reacties
Typologieën helpen u om uw gesprekspartner zo snel mogelijk in te schatten. Zo kunt u uw strategie, woordkeus en stijl van handelen optimaal aanpassen ... teneinde de klik te verspoedigen!
|
Lees verder..
|
|
|
U irriteert mij
Klantenpsychologie - 8,5 (6 stemmen)
…zult u wel eens denken, maar in het verkopersvak is het niet gewoon dit ook te zeggen. Moet u ook niet doen. Sterker nog, u moet het niet eens dénken.
|
Lees verder..
|
|
|
Een DAS in Schaapskleren
Moeilijke klanten - 7,5 (55 stemmen) - 4 reacties
In de praktijk vinden veel verkopers het moeilijk om goed om te gaan met gesprekspartners met een ´afwijkend gedrag´. De typering van de gesprekspartner (de DAS-indeling) kan uitkomst bieden.
|
Lees verder..
|
|
|
|