Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Van enthousiasme naar "ghosting" door klant (Rene Knecht)
Pas na drie keer ‘nee’ is het oké (André Hagelen)
VERKOPER - "EEN UITSTERVEND BEROEP" (Herman Meijer)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Marketing en sales voor softwarebedrijven (Jorg Hartog)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Creëer verleiding in je aanbod (Rene Knecht)
Consultative Selling: welke KPI’s zijn van belang ? (André Hagelen)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Verkoopvaardigheden verbeteren in een digitale wereld (Jorg Hartog)
Zit nieuwe klanten maken wel in het DNA van het team? (Rene Knecht)
Help mij, ik wil graag klant blijven! (Herman Meijer)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
Snelle besluitvorming in de verkoop (Rene Knecht)
Samen de B2B groei stimuleren (Jorg Hartog)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Kan jij de krant van morgen lezen? (Herman Meijer)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Samen bereik je meer (Jorg Hartog)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Expected Goals - een voetbalperspectief (Jorg Hartog)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn (Jorg Hartog)
De toegenomen rol van verkopers in BtoB (André Hagelen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wanneer beslist jouw klant in een FLITS? (Rene Knecht)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Maak met je klant een creatieve sprong (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Nummer 1 wordt iemand nooit alleen (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)

Hoe bedoel je…economische omstandigheden?

Onder goede economische omstandigheden kan iedereen in de verkoop een goede boterham verdienen. In economisch mindere tijden echter blijven alleen de échte verkopers bovendrijven. Bent ú een echte verkoper? 

Hoe bedoel je…economische omstandigheden?

Dit is ook de periode dat het kaft zich scheidt van het koren wanneer het over verkoopleiders gaat.
Gelijk aan de uitspraak: Verkopen begint vanaf het moment dat de klant NEE zegt, zal vanaf het eerste economische signaal dié verkoopleider zich onderscheiden ten opzichte van de rest, die hier het juiste antwoord op heeft en zijn verkoopteam op essentiële gronden weet te coachen!

Bij welke categorie verkoopleiders hoort u?
Wat doet een doorsnee-verkoper wanneer het steeds minder gaat?
Hij pakt zijn mobiele telefoon die hem ter beschikking is gesteld door zijn werkgever, om vervolgens negatieve bevestiging te zoeken bij zijn collega-verkopers. Gaat het bij jou ook zo slecht? Ik sprak vanmiddag nog met ….en in zijn rayon gebeurt ook niets meer!

Hiermee zoekt hij voor zichzelf een verantwoord excuus dat het toch echt niet aan hem kan liggen, want al zijn collega's zitten met hetzelfde probleem! Hij realiseert zich waarschijnlijk niet dat hij met de mobiele telefoon van zijn werkgever, het negatieve 'aan ons ligt het niet' virus verspreidt, wat de omzet voor zijn werkgever alleen maar verder doet dalen. Dit mag je met klem – eigen nestvervuiling – noemen.

Herkent u zichzelf in dit gedrag?
Zodra de regering vervolgens een periode later haar eigen gevoerde economische beleid (terecht of onterecht) weer gaat promoten en aangeeft dat de economie, dankzij hun doordachte beleid, weer groeiend is en de media een paar mensen op straat aanspreekt over het vertrouwen in de toekomst en hier een positief artikel over schrijft, dan groeit het aantal inschrijvingen bij de Kamer van koophandel weer, verkopen trekken weer aan en omzetten gaan weer de hoogte in??!!

Het leuke is, dat wanneer je deze telkens terugkerende processen als verkoper doorziet en je niet meer laat besmetten met deze mediavirussen, je aan den lijve zult ervaren dat je hier totaal geen last van zult hebben.
Heeft dit nu te maken met een absolute wetmatigheid of is hier sprake van perceptie of negatieve beïnvloeding?

Wees u altijd bewust waar u uw aandacht op richt, want dit wordt met garantie uw uitkomst.

Uw voorstellingen bepalen uw gedrag
Het verwachten van een negatieve uitkomst leidt automatisch tot een andere houding, keuzes en gedrag, met als resultaat, dat je uitkomsten overeenstemmen met je verwachtingen.

  • U gaat zich namelijk richten op dat wat fout gaat en u verwacht het ook.
  • U concentreert zich op wat u niet kunt doen in plaats van wat u wel kunt doen.
  • U denkt en praat en klaagt over alles wat niet goed loopt in plaats van over alles wat (nog) wel goed gaat.

En alweer…uw verkopen lopen steeds meer terug.
Klanten kopen steeds minder.
Uw werkgever is steeds minder tevreden en begint u vervolgens onder druk te zetten.
U vindt uw werk steeds minder leuk, u begint te twijfelen aan uzelf of geeft de rest van de wereld de schuld.

Kunt ook u het bovenstaande voorkomen?
Ja natuurlijk, want al eeuwen gaat de economie op en neer en ook al eeuwen zijn er mensen en bedrijven die hier last van hebben. Aan de andere kant zijn er ook altijd verkopers en bedrijven geweest aan wie al die zogenaamde sores voorbij ging.
Wat is dan het verschil tussen deze mensen en bedrijven, ondanks het feit dat ze werken in hetzelfde economische klimaat?

Het antwoord op deze vraag is te vinden in datgene waar mensen hun focus op richten, wat ze verwachten, wat ze intens verlangen, waar ze over praten en wat ze doen.

Veel van wat er buiten ons om gebeurt, kunnen we managen door processen die niet buiten ons, maar in ons werken, namelijk ons eigen denken en voelen.
Waak voor en bescherm uzelf tegen de volgende gedachten:

  • Ik kan er niets aan doen.
  • Het ligt buiten mijn invloed.
  • De huidige situatie is onomkeerbaar.
  • Dat waren de zeven vette jaren, nu beginnen de zeven magere jaren.
  • Ik zal me hier bij neer moeten leggen.

Wat u wél kunt doen, wat ik u zelfs adviseer om te doen, is het volgende:

Herhaal, elke avond wanneer u gaat slapen, telkens stilletjes en met gevoel het woord:
SUCCES

Blijf dit voortdurend in stilte maar met gevoel herhalen als een soort slaapliedje.
SUCCES

U zult na verloop van enkele dagen versteld staan van de resultaten, want dit is maar één voorbeeld van de veelheid aan magisch lijkende vermogens van uw onderbewustzijn.

Neem daarom nu het besluit om langs deze makkelijke weg succesvol te zijn, louter en alleen door het creëren van uw eigen succesbewustzijn. Dat is namelijk wat in essentie succes voortbrengt, niets anders dan dat. Communicatie- en verkoopvaardigheden zijn ondanks hun grote belang, hier ondergeschikt aan.

Succesvol zijn in wat u doet en het consequent behalen van goede resultaten vereist een overeenkomstige overtuiging die in uw onderbewustzijn staat gegrift.
Bouw daarom het idee, de overtuiging van uw succes in uw onderbewustzijn,
als blauwdruk in uw geesteshouding.

Tip
Nogmaals, herhaal gedurende minimaal vijf minuten voor het slapen gaan het woordje
SUCCES zacht en rustig en met gevoel voor uzelf, want in uw onderbewustzijn zit uw persoonlijke programmering en daarmee uw bestemming.

Hans Oelen
Palaver

Hans Oelen

Hans  Oelen
Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,2
(10 stemmen)
Reacties

roland jacobs

Beste hans,

Je eigen progamatuur aanpassen is echt de basis van succes, Je sluit een aantal negatieve dingen uit en deze vervangen zichzelf door positieve. Al met al is dit echt zo, ben zelf ermee bezig en inderdaad het werkt. Ik onderschrijf dan ook absoluut want hier gezegd word. Ga het eens doen en je staat versteld van het resultaat. Hou het wel bij je eigen waarden en sta open voor nieuwe dingen.

Je bepaalt het nog steeds zelf het succes

Sebastiaan

Beste Hans en Roland,

"5 minuten voordat je gaat slapen stilletjes zeggen succes" is nog geen garantie voor succes. Dit soort "Wishfull thinking" helpt alleen als dit je ook tot actie aanzet.

Zelf ben ik er ook een voorstander van dat waaraan je denkt je dat ook uitstraalt. Dus denk je positief en succesvol dan kan je ook succesvol worden... MAAR.....

Wanneer je denkt dat het je allemaal komt aanwaaien alleen door het woord succes in je hoofd te blijven herhalen is onzin.

Excuses gaan zoeken terwijl je ook oplossingen kan zoeken is dom. Zoek het altijd bij jezelf ( wat anderen ook zeggen) Als je bij jezelf gaat afvragen wat je beter kan doen, verbeter je jezelf en daarmee ook je resultaten.

Dus mijn tip voor het slapen gaan.... Denk 5 min ( liefst nog ietsjes langer) over mogelijkheden om je omzet te vergroten die volgende dag, en je zult verstelt staan van de resultaten.

Succes ;)

bart peeters

De nagel op de kop, Hans!

Je eigen attitude, je verwachtingen, je geloof bepalen bewust en onbewust je daden, en je daden zijn van grotere invloed op je resultaten dan de omstandigheden, niet alleen in de verkoop, maar in ALLE facetten van het leven. Stel je bent een voetganger en je komt bij een zebrapad om een drukke straat over te steken. Als je nu een beetje opzij gedraaid gaat blijven staan en naar de gevels van de huizen en de vogeltjes in de bomen gaat staren, dan gaan de meeste automobilisten eerlijk gezegd waarschijnlijk niet voor je stoppen, verkeerscode op of neer, want je maakt gewoon niet de indruk echt te willen oversteken, ook al wil je dat natuurlijk wel. Als je daarentegen de eerstkomende auto nauwlettend in de gaten houdt, en daarbij ook een vertrekkensklare houding aanneemt, dan blijkt voor de bestuurder dat jij het gewoon vanzelfsprekend vindt dat hij gaat stoppen - wat niet iedereen maar toch op z'n minst velen dan ook gewoon gaan doen.

zgn. "Affirmaties" zijn ook een heel leuke variante op hetzelfde thema:
als je bvb topverkoper wil worden, stel je jezelf geregeld de vraag: waarom ben ik nu toch zo'n ongelooflijke topverkoper, ook al ben je het nog lang niet, alsof je het al zou zijn. Eerst ga je onderbewust, en daarna steeds meer bewust, geloven in jezelf als topverkoper, wat je handelingen onvermijdelijk gaat beinvloeden.
Het is natuurlijk geen toverspreuk, de daad moet nog altijd bij het woord gevoerd worden, mááár je gelooft na een tijdje tenminste ten volle in je eigen slagen.
Nu ben ikzelf lang geen topverkoper, zelfs geen verkoper meer, ik was vroeger gewoon een slechts verkoper die altijd de redenen zag waarom dingen niet lukten, bij manier van spreken een soort anti-verkoper, wat me op een bepaald moment natuurlijk m'n baan heeft gekost, en waardoor ik op de arbeidsmarkt natuurlijk ook een beetje verbrand was... Toen ben ik beginnen lezen over affirmaties, en ik heb mezelf en m'n gezin met het toepassen ervan wel uit de goot weten te houden toen een absolute financiële ondergang onafwendbaar leek, en ik ben inmiddels als ondernemer op gang geraakt zonder dat ik een rooie duit had... wat natuurlijk toch weer inhoudt dat ik weer verkoop, en deze keer mét succes!
Scheelt toch een slok op een borrel zou'k zo zeggen...

Jacques Bonneur

Zover ik weet noemen de dit autogene training toch?
Je moet daar in geloven (net als met kwakzalvers) anders werkt het niet. Wat voor de een niet werkt, werkt voor de ander wellicht wel. In een moeilijker markt, verkoopt het moeilijker. Zeker de consument (huishoudens) zijn er de laatste jaren niet rijker op geworden, hebben dus minder te besteden. Alle schietgebedjes ten spijt.

bart peeters

Ja Jacques,

Je moet erin geloven, dat zie je goed.

Daarover gaat het inderdaad net. Als je in je zaak gelooft, heb je misschien geen schietgebedjes nodig... Er zijn heel wat mensen geweest in de geschiedenis die daarmee de meest onleefbare omstandigheden hebben overleefd.

Een bosjesman leeft zijn gewone leventje in omstandigheden die de meeste mensen geen week volhouden - want omdat hij weet dat zijn voorouders net zo hebben geleefd, gelooft(/weet) hij dat hij zo kan (over)leven...

Inderdaad wordt dat autogene training genoemd en natuurlijk werkt dit alleen als je erin gelooft,
maar dan nog verkoop je er meer mee dan zonder, moeilijke markt of niet, of je overleeft er bvb. concentratiekampen mee. Wat is daar mis mee? Zou het soms rechtvaardig of logisch zijn als de antiverkoper het meest verkoopt in een moeilijke markt?

Sebastiaan

Beste Bart,

Dat noemt men positief denken !.

Om in jou voorbeeld te blijven. Een Bosjesman overleeft omdat hij weet hoe hij moet overleven. Hij weet niet anders dan zijn eigen levensstijl. Zo is het ook met top verkopers. Deze hebben een positieve instellingen en hebben doorzettingsvermogen. Hun gaan door waar andere verkopers ze laten schieten. Met alleen de gedachten dat je gaat verkopen kom je er niet.

Natuurlijk is het niet zo dat een anti-verkoper niet het meest verkoopt. Diegene die het meest verkoopt is diegene die de meeste capaciteiten ervoor heeft en het doorzettingsvermogen en het enthousiasme om het te leren.

Zo kan ik een voorbeeld schetsen:
In 3 verschillende winkels staan 3 verschillende verkopers. De 1 is anti-verkoper de ander is een positief ingestelde jongen en de 3e is een verkoper die positief ingesteld is, doorzettingsvermogen heeft en zich goed kan inleven in de klant.

De klant haakt al gauw af bij de anti-verkoper omdat de klant hier geen goed "Gevoel" bij heeft.

Bij de 2e verkoper die positief is ingesteld heeft hij al een beter gevoel, deze verkoper is positief ingesteld en ziet het voorzich dat hij gaat verkopen. Toch gaat de klant bij deze jongen weg... Waarom ??? Omdat de verkoper zich niet goed kan inleven in zijn wensen en behoeften en omdat hij toch nog even verder wil kijken.

Bij de 3e winkel aangekomen wordt de klant vriendelijk onthaalt door een verkoper die oprecht vriendelijk naar de klant lacht. De verkoper vraagt veel en luistert goed ( omdat hij weet dat hij 2 oren heeft en 1 mond, dus dat hij dubbel zoveel moet luisteren als praten) De klant heeft een erg goed gevoel bij deze jongen en meestal eindigt hier het verhaal. Wanneer deze man toch nog twijfelt en aangeeft dat hij verder wil kijken, onderscheidt deze verkoper zich van alle andere verkopers. Hij vraagt namelijk waar hij over twijfelt. Na zijn twijfels weg te hebben genomen, besluit de klant tot de koop over te gaan.

Lang verhaal ik weet het, maar het maakt wel duidelijk dat je alleen met positief denken er niet komt. Er zijn verschillen capaciteiten nodig om een goede verkoper te worden.

Ik ben het er mee eens dat positief denken sowieso heel belangrijk is. Het is ook de basis van succes, maar zeker niet garantie tot succes.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Mvg.
Sebastiaan van der Meer

Dag allemaal,

Heel veel dank voor jullie mooie en betrokken reacties.
Misschien mag ik nog een paar zaken juist neerzetten.

Waar gaat het nu in essentie om, wat maakt nu het verschil wat gegarandeerd leidt naar succes in wat je doet?

Is het positief denken?
Dit helpt je een heel eind op weg, maar zal net niet voldoende blijken om structureel succesvol te zijn in de verkoop.

Is doorzettingsvermogen dan waar het om draait?
Nee, in het geheel niet!
Doorzettingsvermogen is iets wat je energie kost en je kunt veel beter kiezen voor iets wat je energie opleverd.
Waar alles mee begint, dat is je persoonlijke blauwdruk. Je blauwdruk kun je zien als je persoonlijke programmering, de totale mix aan persoonlijke overtuigingen, want die staan altijd aan de basis van je gedachten. Je gedachten zijn altijd specifiek JOUW gedachten en JOUW gedachten ontstaan vanuit JOUW overtuigingen. Iemand die er vanuit zijn blauwdruk van overtuigd is dat hij succesvol is, vormt totaal andere gedachten en gedachtenpatronen dan iemand die de overtuiging heeft dat je hard moet werken en veel doorzettingsvermogen moet bezitten om succesvol te kunnen zijn.

Ook iemand die positief denkt hoeft niet persé succesvol te zijn, want nogmaals, het komt wel in de buurt, maar vanuit je overtuigingen moet je de overtuiging hebben, bezitten, dat je succesvol BENT.....en daar wordt je automatisch positief van. Het moet dus geen keus zijn om positief te zijn, het is een gevolg.
.........en wanneer ben je dat? Wanneer je vanuit je persoonlijke blauwprint leeft en handelt in vertrouwen.
Wanneer je leeft en handelt vanuit het absolute vertrouwen, dat je succesvol bent en dat je denken en je acties altijd tot succes zullen leiden, dan heb je geen positief denken en doorzettingsvermogen meer nodig, want dan handel je vanuit je flow......en die kost geen energie, die vraagt geen energie, die levert alleen maar energie op.

Je persoonlijke blauwdruk is daarom ook het gebied waar je je op moet richten, om andere en betere resultaten te willen halen. Daar ligt de essentie verscholen.

Verwacht succes

Hans

Dag allemaal,

Heel veel dank voor jullie mooie en betrokken reacties.
Misschien mag ik nog een paar zaken juist neerzetten.

Waar gaat het nu in essentie om, wat maakt nu het verschil wat gegarandeerd leidt naar succes in wat je doet?

Is het positief denken?
Dit helpt je een heel eind op weg, maar zal net niet voldoende blijken om structureel succesvol te zijn in de verkoop.

Is doorzettingsvermogen dan waar het om draait?
Nee, in het geheel niet!
Doorzettingsvermogen is iets wat je energie kost en je kunt veel beter kiezen voor iets wat je energie opleverd.
Waar alles mee begint, dat is je persoonlijke blauwdruk. Je blauwdruk kun je zien als je persoonlijke programmering, de totale mix aan persoonlijke overtuigingen, want die staan altijd aan de basis van je gedachten. Je gedachten zijn altijd specifiek JOUW gedachten en JOUW gedachten ontstaan vanuit JOUW overtuigingen. Iemand die er vanuit zijn blauwdruk van overtuigd is dat hij succesvol is, vormt totaal andere gedachten en gedachtenpatronen dan iemand die de overtuiging heeft dat je hard moet werken en veel doorzettingsvermogen moet bezitten om succesvol te kunnen zijn.

Ook iemand die positief denkt hoeft niet persé succesvol te zijn, want nogmaals, het komt wel in de buurt, maar vanuit je overtuigingen moet je de overtuiging hebben, bezitten, dat je succesvol BENT.....en daar wordt je automatisch positief van. Het moet dus geen keus zijn om positief te zijn, het is een gevolg.
.........en wanneer ben je dat? Wanneer je vanuit je persoonlijke blauwprint leeft en handelt in vertrouwen.
Wanneer je leeft en handelt vanuit het absolute vertrouwen, dat je succesvol bent en dat je denken en je acties altijd tot succes zullen leiden, dan heb je geen positief denken en doorzettingsvermogen meer nodig, want dan handel je vanuit je flow......en die kost geen energie, die vraagt geen energie, die levert alleen maar energie op.

Je persoonlijke blauwdruk is daarom ook het gebied waar je je op moet richten, om andere en betere resultaten te willen halen. Daar ligt de essentie verscholen.

Verwacht succes

Hans

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel