Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Bellen

De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (Victor Bonke)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Het gatekeeper dilemma (Toine Simons)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (Victor Bonke)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
“Bel ik gelegen?” (Victor Bonke)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (Harro Willemsen)
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ (Victor Bonke)
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (Harro Willemsen)
Cold calling is morsdood (Harro Willemsen)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (Victor Bonke)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (Victor Bonke)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (Victor Bonke)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
Stop met zeuren, ga bellen (Victor Bonke)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Pijn benoemen is aandacht krijgen (Victor Bonke)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
De eerste seconde is bij acquisitie bepalend (Victor Bonke)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Belscript: vloek of zegen? (Victor Bonke)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Adressenbestanden: kopen/huren of zelf verzamelen? (Victor Bonke)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Wel of niet koud bellen met een script? (Michel Hoetmer)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (Victor Bonke)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Grote accounts? Die moet u bellen! (André Hagelen)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Interactie die denkt voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
Trekken aan dode paarden (Victor Bonke)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (Rene Knecht)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Zit er al muziek in uw organisatie? (André Hagelen)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (Rene Knecht)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (Victor Bonke)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Wordt u ook lastig gevallen met problemen over service en facturen? (Telefoneren)
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (Victor Bonke)
De klant merkt als u te geroutineerd bent (Redactie Verkopersonline.nl)
Maak eens een praatje met uw klanten (Tips & Advies Verkoop)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Wat wilt u met het telefoongesprek bereiken? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
0900-Belons (Harro Willemsen)
Calimero-effect bij koud bellen (Victor Bonke)
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (Michel Hoetmer)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus (Victor Bonke)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Rapport verkrijgen bij koude acquisitie; van Koud naar Warm contact (Victor Bonke)
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven (Ivo Ouwerkerk)
Uitstelgedrag bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Koude acquisitie, wel of niet uitbesteden? (Victor Bonke)
Kwalificeren van prospects moet! (Victor Bonke)
Mobiel bellen? Niet bij acquisitie! (Victor Bonke)
Referenties gebruiken bij koude acquisitie (Victor Bonke)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (Michel Hoetmer)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Gebruik bij koude acquisitie een 'proefrit' om de prospect op te warmen (Victor Bonke)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
De eerste indruk aan de telefoon (Redactie Verkopersonline.nl)
Scoren met scripts (Redactie Verkopersonline.nl)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
De scorende openingszin (Victor Bonke)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
De elevator-pitch bij koude acquisitie: meat on the bones (Victor Bonke)
Wat u sowieso moet weten over cold calling (Victor Bonke)
Uw voice-mail als verbale handtekening (Richard van Houten)
Snel afgepoeierd? Eigen schuld! (Richard van Houten)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Behandel de secretaresse als klant (Victor Bonke)
Hoe reageert u op assertieve secretaresses? (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Stoor ik? Zes tips voor koud bellen! (Enno van Kersen)
De begroeting (Victor Bonke)
De ander centraal (Victor Bonke)
Klant in de wacht? Fataal! (Redactie Verkopersonline.nl)
Bij koude acquisitie moet u uw USP glashelder hebben (Victor Bonke)
Aan de telefoon: graag een natuurlijke toon! (Redactie Verkopersonline.nl)
Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam (Victor Bonke)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
Waarom komen verkopers niet tot koud bellen? (Enno van Kersen)
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? (Hans Oelen)
Voorkom aannames bij koude acquisitie: stel (open) vragen (Victor Bonke)
Cold calling, maar dan met resultaat (Redactie Verkopersonline.nl)
De telefoon, visitekaartje van het bedrijf (Redactie Verkopersonline.nl)
Behoed uzelf voor over-voorbereiding bij koude acquisitie (Victor Bonke)
De eerste seconden zijn bepalend voor uw imago (Redactie Verkopersonline.nl)
Belangst? (Michel Hoetmer)
Doe niet mee aan misleidende telefonische verkooppraktijken (Henk Hemstra)
Hoe bereikt u dat de klant terugbelt? (Redactie Verkopersonline.nl)
De receptioniste, toon uw respect (Koert Wijnands)
Wie durft er nog te bellen? (Enno van Kersen)
Snelheid aan de telefoon (Redactie Verkopersonline.nl)
Elke mislukte call genereert rente (Enno van Kersen)
De telefoon: onderdruk uw impulsen (Redactie Verkopersonline.nl)
De angst voor Koud bellen (Hans Oelen)
Efficiënte beantwoording van voice- en e-mail (Redactie Verkopersonline.nl)
Kwalificeren is (g)een kunst (Christiaan Knopper)
Zeg eens niks! (Vladan Soldat)
Bellen met de klant? Houd zijn aandacht vast tot iedere prijs! (Redactie Verkopersonline.nl)
Voice mails (Peter Stinckens)
De klant als skelet (Herman Meijer)
Stuur geen informatie vooraf (Victor Bonke)
Tien openingszinnen als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zo jaagt u prospects meteen in de gordijnen (Michel Hoetmer)
Wat is het beste tijdstip om een prospect of klant te bellen? (Jan Vermeiren)
Diep ademhalen voordat u begint met spreken (Michel Hoetmer)
Tips om langs de gatekeeper te komen (Vladan Soldat)
Hoe passeert u de poortwachter? (Michel Hoetmer)
Koud bellen moet een warme douche zijn (Yuri van der Sluis)
Omgaan met je gsm (Peter Stinckens)
Koude acquisitie: plan op acties en niet op het aantal afspraken (Michel Hoetmer)
Cold calling: wees energiek én authentiek (Richard van Houten)
Monoloog in plaats van dialoog (Peter Stinckens)
Contact met klanten opnemen (Peter Stinckens)
Telefonische acquisitie kan leuk zijn! (Telefoneren)
Cold Calling? Motiveer u met deze tips (Redactie Verkopersonline.nl)
De domste vraag (Telefoneren;Klantencontact;)
De zin en onzin van telemarketing (Vladan Soldat)
Lichaamstaal tijdens het telefoneren (Telefoneren)
Bel me! (Telefoneren)
Werkt CC bij u ook niet meer? (Telefoneren;Klantencontact;)

Uw voice-mail als verbale handtekening

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Uw stem is bijzonder van belang bij het overbrengen van vertrouwen. Het niet goed gebruik maken van uw stem tast uw autoriteit aan. Een vertrouwenwekkende stem biedt houvast voor de klant. Waar moet u speciaal op letten?

Uw voice-mail als verbale handtekening

In uw verhaal moet niet een continu terugkerend zelfde klankpatroon zitten. Wissel uw spreektempo wat af. Leg wat meer nadruk op positieve woorden. Beheers ook de kracht van de stilte. Rustig praten is zeker een vorm van natuurlijke autoriteit.

Voice-mail 'handtekening'
Luister eens goed naar hoe mensen hun afwezigheidbericht inspreken op hun voice mail.
Deze is vaak:

  • té gehaast (terwijl u toch echt alle tijd heeft om het goed in te spreken)
  • te afwezig (Dit is ..eeeuh …de voice mail van
  • té vrijblijvend (Ik bel u zo spoedig mogelijk terug… Wanneer is dat dan wel?)
  • té onduidelijk  (krakend, kind op achtergrond, in de auto opgenomen!)
  • slecht gearticuleerd.

Ik verbaas mij dagelijks over verkeerd en onnadenkend ingesproken boodschappen.

Zorg dat uw voice-mail een energieke emotie creëert bij de toehoorder. En let maar eens op welke reacties u daarop gaat ontvangen.

Het hoe belangrijker dan het wat
Want wat zegt een verkeerde voice-mail boodschap over u als persoon? Wat zegt dit over uw dienstverlening? Als u weet dat bij het luisteren naar een boodschap de manier waaróp u het zegt belangrijker is dan de wóórden die u uitspreekt, dan moet u toch eens wat aan uw voice-mail gaan doen. Realiseert u zich maar eens dat een te haastig ingesproken boodschap ook over kan komen als: Waarom belt u me nu! U belt me nu echt ongelegen!

Men hoort uw stem niet goed, of u gebruikt uw stem verkeerd of niet krachtig genoeg. Daardoor ontstaat er bij de ontvanger (vaak onbewust) een minder goed gevoel over u en daarmee ook over uw dienstverlening. Uw voice-mail boodschap is een belangrijke handtekening die u achterlaat. Zorg dat het een mooie, krachtige en dienstverlenende stem-handtekening is, die de beller een prettig gevoel geeft. Beïnvloed de beller met uw voice-mail handtekening! 

Tip 1
Verbeter nu direct uw voice-mail handtekening. Net zolang totdat u en uw omgeving het goed vinden klinken (dit gaat zeker 5 pogingen kosten!). Schrijf uw boodschap op, dan hoeft u daar niet over na te denken tijdens het spreken.

Tip 2
Ga bij het inspreken van uw boodschap staan. Dan heeft u de meeste lucht en dat zorgt voor meer rust in uw stem.

Tip 3
Sta in een goede ruimte, waar geen ruis is. Zorg dat het stil is om u heen en dat uw stem niet wordt vervormd (een gang of kleine kamer kan zorgen voor een hol geluid)

Richard van Houten
Bron & Partners

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a) over sales. Hij is een begenadigd trainer en vertelt beeldend en confronterend wat wél en niet werkt. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,9
(95 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Johnny Westerlinck

Wat is dan een goede voice mail?
Kunt u een voorbeeld geven?
Zeker voor: 'Ik bel u zo spoedig mogelijk terug… Wanneer is dat dan wel?'
Als men een bericht ontvangt op verschillende tijdstippen kan men toch onmogelijk melden om 12u of vandaag nog....

Robbert Bosch

Ik ben het met Richard eens dat een voicemail bericht een bepaalde indruk achterlaat op de beller.

Wat me persoonlijk vaak verbaast is dat sommige mensen via hun voicemail een soort grap proberen te maken; of het bericht expres kortaf hebben ingesproken. Dat je bijvoorbeeld op commando toon hoort: "Hans Jansen, spreek na de piep" <piep>.

Meestal spreek ik dan maar niet in, ookal wilde ik - ook meestal - net een miljoenen-opdracht vergeven ;)

Marga Oldmans |  http://www.Grandvoices.nl


Een goede voicemail heeft een eigen sfeer en karakter.

Je voicemail is toch je visitekaartje.

GrandVoices is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het produceren van voicemailboodschappen.

Ze leveren de stemmen en redigeren eventueel de tekst. Kijk maar eens op de website: www.GrandVoices.nl.

Ze hebben mij in ieder geval zeer goed geholpen, wij moesten voor ons bedrijf 30 GSM voicemails in laten spreken en die zijn nu allen even professioneel.

Wat voorbeelden zouden handig zijn inderdaad. Of een goed 'how to' script.

Verder duidelijk en goed artikel!

Hallo

Ik zou graag een prijsindicatie als ik een voicemail bericht wil laten inspreken door uw bedrijf.

Ik hoop op een snelle antwoord.

Vr. gr.
Valerie

Jeroen Veugelers |  http://www.geschenkid.com

Leuk artikel,

Wat voorbeelden zijn wel handig en zijn verder op het internet ook niet te vinden.

tenminste proffessioneel dan! NL - EN- DU.

succes ermee.

m.v.g.
Jeroen Veugelers
www.geschenkid.com

Anke

Ik vind het altijd fijn om ipv "zo spoedig mogelijk" "Ik bel u vandaag nog terug" oid in een voicemail te horen. Dan weet ik iig zeker dat ik niet ergens in de toekomst in een verloren half uurtje terug gebeld ga worden, maar dat die persoon mij graag wil spreken en er tijd voor vrij gaat maken.

Erik

Het is wel fijn om dit te horen, maar om dit waar te kunnen maken moet je wel een hele rustige baan hebben!

D. van den Bosch |  http://www.trappenindustriesoest.nl

Wij doen er ook alles aan onze klanten zo goed en zo volledig mogelijk te informeren. Via onze website, telefonisch maar ook bij afwezigheid. Hierbij is een goed voicemail bericht van essentieel belang. Een visitekaartje van de eerste hand.

Wij laten waarschijnlijk de voicemail berichten inspreken door www.grandvoices.nl. Ik ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat, en wat de reacties zullen zijn.

Jeroen Veuglers |  http://www.geschenkid.com

Interessant artikel,

Na het opnieuw opnemen van onze voicemail kregen we zoals reeds voorspeld daar reakties op!

Een goede voorbereiding is de moeite waard!

Jeroen Veugelers
geschenkid.com

rick smaak |  http://www.sendb.nl

Graag zou ik een script willen hebben zodat het allemaal wat beter klinkt

Rick Smaak |  http://www.sendb.nl

Wat zijn de kosten om je email te laten inspreken door een man of vrouw? en hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk ben ik de telefoon dan kwijt ofzo

Voicemail Service Nederland |  http://www.voicemailservicenederland.nl

Voicemail Service Nederland kan een professionele
voicemail voor u inspreken.

Kijk op www.voicemailservicenederland.nl voor
voorbeelden, prijzen en een bestelformulier.

Esther Hijma |  http://Greon.eu


Nou dat "Voicemailservice Nederland" is gewoon een goedkope na-aper van GrandVoices stemmenbureau maar ze kunnen niet tippen aan de snelheid en kwaliteit van Grandvoices.

Ik ben al enkele jaren klant bij Grandvoices en ben erg tevreden, we gaan binnenkort zelfs een reclamespot bij ze opnemen.

Een absolute aanrader!!

sandra

Mijn vraag is wat correct Nederlands is mbt het inspreken van de voicemail.

Sommigen spreken als volgt in:
U bent verbonden met/Dit is de voicemail van ..... van Bedrijf X. Momenteel ben ik niet bereikbaar, indien u een bericht achterlaat, neem ik zsm contact met u op.

Naar mijn idee ben je wel verbonden met de voicemail, maar kan deze niet terugbellen. Ik zou dan eerder kiezen voor:
U bent verbonden met/Dit is de voicemail van ..... van Bedrijf X. Spreek uw naam en telefoonnummer in en u wordt vandaag nog teruggebeld.

Wat is het meest juiste in deze situatie?

Arthur Tolsma |  http://www.greetinq.com

Leuk artikel! Het is inderdaad bijzonder hoeveel je stem eigenlijk over jezelf zegt.

Wat wij o.a. als tips geven voor een goede voicemail begroeting:
1. Begin met je eigen naam (en bedrijf) te noemen. De beller wil toch even zeker weten dat hij de goede persoon heeft.
2. Maak je begroeting niet te lang. De beller begrijpt toch wel hoe voicemail werkt. Maar hou het ook niet te kort, zodat de beller kan bedenken wat hij in wil spreken.
3. Maak het origineel en passend. Beloof niet dat je vandaag terug belt als je dat niet kan. Maar als je het kan, doe het dan wel!

Dit komt dan bijv. neer op "Dit is de voicemail van Arthur Tolsma van Greetinq, leuk dat u belt. U kan na de toon een bericht inspreken, ik bel sowieso snel terug".

@Richard: Als je zo professioneel met voicemail omgaat, wat vind je dan van een persoonlijke begroeting?
("Hoi Richard, dit is mijn voicemail! Laat een berichtje achter na de piep". Zie ook http://www.youtube.com/watch?v=0XChoOyomNI)

Richard van Houten |  http://www.bronpartners.nl

Leuk dat er zoveel reacties zijn. Leuk toch om zo eenvoudig je natuurlijke autoriteit te versterken!

Een persoonlijke begroeting is zakelijk gevaarlijk, aangezien je niet weet welk type (conservatief bv) er belt. En eerlijk gezegd: ".. na de piep" is wel een beetje passé. Sorry!

Als voorbeeld van een voice mail kan ik natuurlijk mijn eigen bericht geven:"Goedendág. U lúistert naar de voice mail van RvH, Brón & Partners. Helaas ben ik op dít moment niet bereikbaar, maar spreek een boodschap ín (hoge stem)... en ik bel u vandáág (lage stem) nog terug. Ik hoor graag van u".

Ik heb de voice mail 'energiek zakelijk' ingesproken. Maar zeker niet té frivool. Afwisselend van hoog naar laag en dan weer wat langzamer en weer iets versnellend. Bewust hier en daar (ultrakorte) pauzes. Het moet de luisteraar blijven triggeren om te luisteren en aan het eind met energie een bericht in te willen spreken. Het moet aansporen om 'graag teruggebeld' te willen worden....

Het is ook aan te raden om je voice mail 2x per jaar te vernieuwen. Wel zo prettig voor mensen die jou regelmatig bellen (en je boodschap moeten beluisteren).

Ik bedenk me nu dat ik die van mij ook weer moet vernieuwen! Dank jullie!

Cremation Jewelry |  http://cremationjewelry.com/

I am totally agree with you. Well its all depends on you because what you think is not a matter for others. Our individual effort only works.
<a href="http://cremationjewelry.com/">Cremation Jewelry</a>

wouter blom |  http://www.stramark.nl

het maakt natuurlijk wel verschil of devoicemail van een vast nummer is of een 06 nummer.

zelf ben ik van mening dat iedereen wel weet wat een voicemail is en hoe het werkt.

dus als iemand een 06 nummer belt dan weet hij dat hij een specifiek persooon aan de lijk krijgt; dat zou een duidelijk , vriendelijk :"voicemail van wouter blom" pieep ;voldoende zijn. dan hoeven mensen ook niet steeds dat lange verhaal af te luisteren!

als je veel inkomende calls hebt van mensen die je niet kent zou je je bedrijfsnaam eerst kunnen noemen: " voicemail zoekmachine marketing bureau stramark spreek in voor wouter blom" pieeep

Michael de Boer |  http://www.intervoiceover.com


Hiervoor moet je zijn bij het grootste stemmenbureau in Nederland: Inter Voice Over. Hun website is:

http://www.intervoiceover.com

Zij spreken ons telefoniesysteem in 7 talen in en hebben ook alle voicemails professioneel ingesproken. Zéér professioneel maar toch betaalbaar.

Check
www.aandetelefoon.nl


Stanley

Naast dat het hoe belangrijk is, is het wat ook zeker belangrijk. Zorg dat je in je voicemail een duidelijk doel hebt. Dit kan bijvoorbeeld zijn: Je kan mij het beste een mail sturen naar... Hierdoor stuur je mensen sneller en dit gaat je uiteindelijk veel voicemail berichten schelen.

Het verbaasd mij iedere keer weer hoe slordig in de zakenwereld wordt omgegaan met iets super belangrijks als een voicemail inspreken. Het is het eerste wat mensen horen als je niet opneemt, echt een visitekaartje. Niet iedereen heeft misschien de stem van Barry White, maar je wilt toch echt wel het idee hebben dat je met iemand te maken hebt die te vertrouwen is en zonder stotteren zijn of haar telefoon heeft ingesproken. Gewoon eerst een paar keer 'droog' oefenen, en vervolgens inspreken. Kom mensen, zo moeilijk is het niet ;-).

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel