Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Bellen

Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (Michel Hoetmer)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
Hoe reageert u op assertieve secretaresses? (Victor Bonke)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (Victor Bonke)
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? (Victor Bonke)
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (Harro Willemsen)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Stop met zeuren, ga bellen (Victor Bonke)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (Victor Bonke)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Het gatekeeper dilemma (Toine Simons)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (Victor Bonke)
“Bel ik gelegen?” (Victor Bonke)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (Harro Willemsen)
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ (Victor Bonke)
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (Harro Willemsen)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (Victor Bonke)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (Victor Bonke)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (Victor Bonke)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Belscript: vloek of zegen? (Victor Bonke)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Adressenbestanden: kopen/huren of zelf verzamelen? (Victor Bonke)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Wel of niet koud bellen met een script? (Michel Hoetmer)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (Victor Bonke)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Grote accounts? Die moet u bellen! (André Hagelen)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Interactie die denkt voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
Trekken aan dode paarden (Victor Bonke)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (Rene Knecht)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Zit er al muziek in uw organisatie? (André Hagelen)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (Rene Knecht)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (Victor Bonke)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Wordt u ook lastig gevallen met problemen over service en facturen? (Telefoneren)
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (Victor Bonke)
De klant merkt als u te geroutineerd bent (Redactie Verkopersonline.nl)
Maak eens een praatje met uw klanten (Tips & Advies Verkoop)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Wat wilt u met het telefoongesprek bereiken? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
0900-Belons (Harro Willemsen)
Calimero-effect bij koud bellen (Victor Bonke)
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (Michel Hoetmer)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus (Victor Bonke)
Rapport verkrijgen bij koude acquisitie; van Koud naar Warm contact (Victor Bonke)
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven (Ivo Ouwerkerk)
Uitstelgedrag bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Koude acquisitie, wel of niet uitbesteden? (Victor Bonke)
Kwalificeren van prospects moet! (Victor Bonke)
Mobiel bellen? Niet bij acquisitie! (Victor Bonke)
Referenties gebruiken bij koude acquisitie (Victor Bonke)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Gebruik bij koude acquisitie een 'proefrit' om de prospect op te warmen (Victor Bonke)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
De eerste indruk aan de telefoon (Redactie Verkopersonline.nl)
Scoren met scripts (Redactie Verkopersonline.nl)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
De scorende openingszin (Victor Bonke)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
De elevator-pitch bij koude acquisitie: meat on the bones (Victor Bonke)
Wat u sowieso moet weten over cold calling (Victor Bonke)
Uw voice-mail als verbale handtekening (Richard van Houten)
Snel afgepoeierd? Eigen schuld! (Richard van Houten)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Behandel de secretaresse als klant (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Stoor ik? Zes tips voor koud bellen! (Enno van Kersen)
De begroeting (Victor Bonke)
De ander centraal (Victor Bonke)
Klant in de wacht? Fataal! (Redactie Verkopersonline.nl)
Bij koude acquisitie moet u uw USP glashelder hebben (Victor Bonke)
Aan de telefoon: graag een natuurlijke toon! (Redactie Verkopersonline.nl)
Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam (Victor Bonke)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
Waarom komen verkopers niet tot koud bellen? (Enno van Kersen)
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? (Hans Oelen)
Voorkom aannames bij koude acquisitie: stel (open) vragen (Victor Bonke)
Cold calling, maar dan met resultaat (Redactie Verkopersonline.nl)
De telefoon, visitekaartje van het bedrijf (Redactie Verkopersonline.nl)
Behoed uzelf voor over-voorbereiding bij koude acquisitie (Victor Bonke)
De eerste seconden zijn bepalend voor uw imago (Redactie Verkopersonline.nl)
Belangst? (Michel Hoetmer)
Doe niet mee aan misleidende telefonische verkooppraktijken (Henk Hemstra)
Hoe bereikt u dat de klant terugbelt? (Redactie Verkopersonline.nl)
De receptioniste, toon uw respect (Koert Wijnands)
Wie durft er nog te bellen? (Enno van Kersen)
Snelheid aan de telefoon (Redactie Verkopersonline.nl)
Elke mislukte call genereert rente (Enno van Kersen)
De telefoon: onderdruk uw impulsen (Redactie Verkopersonline.nl)
De angst voor Koud bellen (Hans Oelen)
Efficiënte beantwoording van voice- en e-mail (Redactie Verkopersonline.nl)
Kwalificeren is (g)een kunst (Christiaan Knopper)
Zeg eens niks! (Vladan Soldat)
Bellen met de klant? Houd zijn aandacht vast tot iedere prijs! (Redactie Verkopersonline.nl)
Voice mails (Peter Stinckens)
De klant als skelet (Herman Meijer)
Stuur geen informatie vooraf (Victor Bonke)
Tien openingszinnen als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zo jaagt u prospects meteen in de gordijnen (Michel Hoetmer)
Wat is het beste tijdstip om een prospect of klant te bellen? (Jan Vermeiren)
Diep ademhalen voordat u begint met spreken (Michel Hoetmer)
Tips om langs de gatekeeper te komen (Vladan Soldat)
Hoe passeert u de poortwachter? (Michel Hoetmer)
Koud bellen moet een warme douche zijn (Yuri van der Sluis)
Omgaan met je gsm (Peter Stinckens)
Koude acquisitie: plan op acties en niet op het aantal afspraken (Michel Hoetmer)
Cold calling: wees energiek én authentiek (Richard van Houten)
Monoloog in plaats van dialoog (Peter Stinckens)
Contact met klanten opnemen (Peter Stinckens)
Telefonische acquisitie kan leuk zijn! (Telefoneren)
Cold Calling? Motiveer u met deze tips (Redactie Verkopersonline.nl)
De domste vraag (Telefoneren;Klantencontact;)
De zin en onzin van telemarketing (Vladan Soldat)
Lichaamstaal tijdens het telefoneren (Telefoneren)
Bel me! (Telefoneren)
Werkt CC bij u ook niet meer? (Telefoneren;Klantencontact;)

Cold Calling? Motiveer u met deze tips

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Beginnen met Cold Calling wordt door veel verkopers als lastig ervaren. Tegelijkertijd is het een belangrijk middel om nieuwe klanten te verwerven. Motiveer u met deze opmerkingen tips over Cold Calling.

Cold Calling? Motiveer u met deze tips

1. Het kan alleen maar beter worden
Op dit moment staat de teller op nul: u hebt nog niets verkocht. Als u begint met bellen kan het alleen maar beter worden!

2. Geen excuses
Een excuus om niet direct met bellen te beginnen bestaat niet! Begint u niet direct? Geef dan aan uzelf toe dat u er tegenop ziet, dat u het moeilijk vindt om te beginnen, dat u eerst door de zure appel heen moet bijten. U weet ook dat u na het eerste telefoontje de "spirit" weer te pakken heeft. Begin dus, met de makkelijkste of juist met de moeilijkste.

3. Begin met de moeilijkste of met de makkelijkste
Begin met de lastigste prospect die u zich kunt voorstellen. Bel hem en laat hem zijn bak met gal over uw hoofd gieten. Slechter kan het niet meer worden!

U kunt ook beginnen met een klant die u recent tot volle tevredenheid heeft geholpen. Vraag hoe het met hem gaat. Hij zal u met zoveel woorden vertellen waarom het de moeite waard is om direct van start te gaan.

4. Gewoon vragen
Vraag en u zult ontvangen want degene die niet vraagt wordt overgeslagen! U heeft alleen een kans te ontvangen als u vraagt. Veel verkopers verplaatsen zich in de gedachten van de klant en zeggen al "nee"  voordat de klant "ja" heeft kunnen zeggen. Ik heb al zoveel verkopers aan de lijn gehad die tegen mij zeiden: "dan zult u wel niet geïnteresseerd zijn!" voordat ik zelf een antwoord kon geven. Vraag om de order of de afspraak en laat de prospect zelf beslissen.

5. De waarheid helpt
Zeg zonder omhaal tegen uw klant dat het om een verkoopgesprek gaat. U gebruikt het ultieme wapen van de verkoopguerrilla: de waarheid! Dat deed ik ook altijd tegen mensen die mij vertelden: "u wilt mij natuurlijk iets verkopen." Ik antwoordde altijd: "ja, natuurlijk, maar alleen als wij samen bekeken hebben of ik u kan helpen". Het ijs was gebroken en ik kon beginnen met vragen stellen.

6. Zeg als eerste "nee"
Goede verkopers stellen vragen, heel veel vragen. Stel net zoveel vragen totdat u er zeker van bent dat u de klant kunt helpen. Als dat niet het geval is, vertel het ze en ga door naar de volgende. Durf ook nee te verkopen (vooral aan uzelf).

7. Verwacht de verkoop
U krijgt lang niet altijd wat u wilt, maar u krijgt bijna altijd wat u verwacht. U heeft uw huiswerk goed gedaan en weet dat de prospect om uw product of dienst verlegen zit. Verwacht dus dat u zult verkopen.

8. Gebruik een taperecorder of laat een collega meeluisteren
Neem uw gesprekken op! U zult al snel merken dat u daardoor betere gesprekken gaat voeren. Doe dit regelmatig. Beluister de gesprekken en bekijk vooral wat u goed doet. Vergeet wat u verkeerd heeft gedaan. Ga op zoek naar de keerpunten in een gesprek. Waardoor werden deze veroorzaakt? Start een proces waarin u zich constant, stap voor stap, verbetert. U kunt ook een collega laten meeluisteren. Voer beurtelings gesprekken en geef elkaar suggesties voor verdere verbetering. Pas op met kritiek. Vertel wat de ander goed deed en hoe hij het nog beter kan doen. Spreek samen over bezwaren en bedenk hoe u deze oplost.

9. De score bijhouden
Noteer wat u doet. Schrijf op hoe vaak u heeft gebeld en hoeveel gesprekken u heeft gevoerd. Noteer ook het aantal deals of afspraken dat u heeft gemaakt. Controleer pas aan het einde van de dag welke resultaten u heeft geboekt. U zult na verloop van tijd merken dat deze steeds beter worden.

10. Beloon u zelf
U heeft hard gewerkt. Dan is het vanzelfsprekend dat u daarvoor een beloning ontvangt. Wacht niet op de lof van anderen. Wellicht dat die nooit komt. Geef u zelf een korte pauze na tien gesprekken. Beloon uzelf met een kop koffie na een succesvol gesprek en indien u boven verwachting scoort geeft u zichzelf een leuk cadeautje.


Hans-Wouter van Dam

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,6
(70 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Fandango

3. Begin met de moeilijkste of met de makkelijkste
Begin met de lastigste prospect die u zich kunt voorstellen. Bel hem en laat hem zijn bak met gal over uw hoofd gieten. Slechter kan het niet meer worden!


Hahahahaha

Nog een goeie tip sta niet te lang stil bij het gal dat je krijgt van ee prospect ga snel door naar je volgende cold call want dat kan wel eens een heel goed gesprek zijn.

wouter

Cold calling is hartstikke leuk. ga met je prospects om alsof je ze al heel lang kent. vinden ze echt leuk. als ik mail krijg van klanten gebruiken ze nooit mijn achternaam. altijd, beste wouter of Hallo wouter. Telefonistes zijn niet vervelend. je moet ze prijzen als ze goed hun werk doen. Gewoon zeggen dat je morgen weer belt omdat je dan geen vreemde meer bent. Ga dat spel maar aan. Je ziet dat 'vrees'verdwijnt"

Robbert Zijlstra

Ik zit nu ruim 14 jaar in het vak, waarvan 12 jaar telefonische acquisitie en ik heb met kromme tenen het bovenstaande verhaal moeten lezen. Per produkt of dienst die een bedrijf aanbiedt dient er anders gebeld te worden. Ook gaat het niet om de kwantiteit van de calls maar om kwaliteit. Deze twee gaan niet hand in hand samen. Er zit niets motiverends in de bovenstaande tips, ergo het is juist demotiverend wat hier staat beschreven. Ik kan alleen maar concluderen dat deze tips zijn opgemaakt door iemand met weinig kennis van acquisitie.

Frans Kuylenburg |  http://www.thecoldcall.nl

Ik heb zelf de sterke overtuiging dat direct vragen gaan stellen geen goede strategie is. Ik ben ervan overtuigd dat je met een ijzersterke propositie veel verder komt. Tenslotte wilt u toch bij een prospect over de vloer komen om dan het verkoop gesprek te voeren! Daarom is de eerste stap van the cold call... toestemming verkrijgen voor het gesprek, maar dan wel echte toestemming!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel