Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Bellen

Van enthousiasme naar "ghosting" door klant (Rene Knecht)
Een goed telefoongesprek levert meer op dan alleen een afspraak (Marianne van de Water)
5 Krachtige manieren om een afspraak te realiseren (Marianne van de Water)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
De klant verleiden door af-te-leiden (Rene Knecht)
Asking for the order: hoe doe je dat? (Rene Knecht)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Wanneer begint je klant te denken aan verandering? (Rene Knecht)
Waarom een goed belscript zo belangrijk is (Marianne van de Water)
Gebruik de aannames van je concurrent (Rene Knecht)
Overtuigen aan de telefoon - de 5 beste tips! (Marianne van de Water)
Wat je zegt ben je zelf (Marianne van de Water)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Acquisitie… veel meer dan alleen de telefoon pakken. (Marianne van de Water)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Contact met je klant? Bellen! (Marianne van de Water)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
Cold calling: 3 principes die van jou een baas maken (Chris de Graaf)
Vanille ijs marketing (Rene Knecht)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Praat jij over je concurrenten? (Rene Knecht)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Hoe ga je om met klant die even komen 'shoppen'? (Rene Knecht)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
De voordelen van een vooruitziende blik (Marianne van de Water)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Ben je als verkoper veilig voor je klant? (Rene Knecht)
Waar gaat het over? "Lastige" secretaresses? (Herman Meijer)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (Rene Knecht)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
Van een online prospect een klant maken (Rene Knecht)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ (Victor Bonke)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (Victor Bonke)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (Victor Bonke)
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (Michel Hoetmer)
Hoe reageert u op assertieve secretaresses? (Victor Bonke)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? (Victor Bonke)
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (Harro Willemsen)
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (Victor Bonke)
Stop met zeuren, ga bellen (Victor Bonke)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (Victor Bonke)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Het gatekeeper dilemma (Toine Simons)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
“Bel ik gelegen?” (Victor Bonke)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (Harro Willemsen)
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (Harro Willemsen)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (Victor Bonke)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (Victor Bonke)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (Victor Bonke)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (Rene Knecht)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Belscript: vloek of zegen? (Victor Bonke)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Adressenbestanden: kopen/huren of zelf verzamelen? (Victor Bonke)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Wel of niet koud bellen met een script? (Michel Hoetmer)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (Victor Bonke)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Bel-angst of motivatieprobleem? (Michel Hoetmer)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (Victor Bonke)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Social Selling als internet dating?! (Rene Knecht)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Vier missers bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Grote accounts? Die moet u bellen! (André Hagelen)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Interactie die denkt voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
Trekken aan dode paarden (Victor Bonke)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (Rene Knecht)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (Victor Bonke)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Zit er al muziek in uw organisatie? (André Hagelen)
Focus bij goede klanten op de beslissers (Rene Knecht)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (Rene Knecht)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (Victor Bonke)
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (Michel Hoetmer)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Wordt u ook lastig gevallen met problemen over service en facturen? (Telefoneren)
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (Victor Bonke)
De klant merkt als u te geroutineerd bent (Redactie Verkopersonline.nl)
Maak eens een praatje met uw klanten (Tips & Advies Verkoop)
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (Victor Bonke)
Wat wilt u met het telefoongesprek bereiken? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
0900-Belons (Harro Willemsen)
Calimero-effect bij koud bellen (Victor Bonke)
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (Michel Hoetmer)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus (Victor Bonke)
Rapport verkrijgen bij koude acquisitie; van Koud naar Warm contact (Victor Bonke)
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven (Ivo Ouwerkerk)
Uitstelgedrag bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Koude acquisitie, wel of niet uitbesteden? (Victor Bonke)
Kwalificeren van prospects moet! (Victor Bonke)
Mobiel bellen? Niet bij acquisitie! (Victor Bonke)
Referenties gebruiken bij koude acquisitie (Victor Bonke)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Gebruik bij koude acquisitie een 'proefrit' om de prospect op te warmen (Victor Bonke)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
De eerste indruk aan de telefoon (Redactie Verkopersonline.nl)
Scoren met scripts (Redactie Verkopersonline.nl)
Omgaan met de professionele inkoper (Tips & Advies Verkoop)
De scorende openingszin (Victor Bonke)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
De elevator-pitch bij koude acquisitie: meat on the bones (Victor Bonke)
Wat u sowieso moet weten over cold calling (Victor Bonke)
Uw voice-mail als verbale handtekening (Richard van Houten)
Snel afgepoeierd? Eigen schuld! (Richard van Houten)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Behandel de secretaresse als klant (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Stoor ik? Zes tips voor koud bellen! (Enno van Kersen)
De begroeting (Victor Bonke)
De ander centraal (Victor Bonke)
Klant in de wacht? Fataal! (Redactie Verkopersonline.nl)
Bij koude acquisitie moet u uw USP glashelder hebben (Victor Bonke)
Aan de telefoon: graag een natuurlijke toon! (Redactie Verkopersonline.nl)
Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam (Victor Bonke)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? (Victor Bonke)
Waarom komen verkopers niet tot koud bellen? (Enno van Kersen)
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? (Hans Oelen)
Voorkom aannames bij koude acquisitie: stel (open) vragen (Victor Bonke)
Cold calling, maar dan met resultaat (Redactie Verkopersonline.nl)
De telefoon, visitekaartje van het bedrijf (Redactie Verkopersonline.nl)
Behoed uzelf voor over-voorbereiding bij koude acquisitie (Victor Bonke)
De eerste seconden zijn bepalend voor uw imago (Redactie Verkopersonline.nl)
Belangst? (Michel Hoetmer)
Doe niet mee aan misleidende telefonische verkooppraktijken (Henk Hemstra)
Hoe bereikt u dat de klant terugbelt? (Redactie Verkopersonline.nl)
De receptioniste, toon uw respect (Koert Wijnands)
Wie durft er nog te bellen? (Enno van Kersen)
Snelheid aan de telefoon (Redactie Verkopersonline.nl)
Elke mislukte call genereert rente (Enno van Kersen)
De telefoon: onderdruk uw impulsen (Redactie Verkopersonline.nl)
De angst voor Koud bellen (Hans Oelen)
Efficiënte beantwoording van voice- en e-mail (Redactie Verkopersonline.nl)
Kwalificeren is (g)een kunst (Christiaan Knopper)
Zeg eens niks! (Vladan Soldat)
Bellen met de klant? Houd zijn aandacht vast tot iedere prijs! (Redactie Verkopersonline.nl)
Voice mails (Peter Stinckens)
De klant als skelet (Herman Meijer)
Stuur geen informatie vooraf (Victor Bonke)
Tien openingszinnen als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zo jaagt u prospects meteen in de gordijnen (Michel Hoetmer)
Wat is het beste tijdstip om een prospect of klant te bellen? (Jan Vermeiren)
Diep ademhalen voordat u begint met spreken (Michel Hoetmer)
Tips om langs de gatekeeper te komen (Vladan Soldat)
Hoe passeert u de poortwachter? (Michel Hoetmer)
Koud bellen moet een warme douche zijn (Yuri van der Sluis)
Omgaan met je gsm (Peter Stinckens)
Koude acquisitie: plan op acties en niet op het aantal afspraken (Michel Hoetmer)
Cold calling: wees energiek én authentiek (Richard van Houten)
Monoloog in plaats van dialoog (Peter Stinckens)
Contact met klanten opnemen (Peter Stinckens)
Telefonische acquisitie kan leuk zijn! (Telefoneren)
Cold Calling? Motiveer u met deze tips (Redactie Verkopersonline.nl)
De domste vraag (Telefoneren;Klantencontact;)
De zin en onzin van telemarketing (Vladan Soldat)
Lichaamstaal tijdens het telefoneren (Telefoneren)
Bel me! (Telefoneren)
Werkt CC bij u ook niet meer? (Telefoneren;Klantencontact;)

Stop met zeuren, ga bellen

Koude acquisitie is voor veel salesmensen hun grootste nachtmerrie. Overwin uw innerlijke weerstand met deze adviezen.

Stop met zeuren, ga bellen

Hoe kunt u voor uzelf deze weerstand minimaliseren?
Hoe kunt u omgaan met de angst voor afwijzing?

Gebaseerd op mijn jarenlange ervaring met het trainen van verkopers op het gebied van koude acquisitie, is mijn stellige overtuiging dat één van de belangrijkste motieven van sales professionals om NIET te gaan bellen, voorkomt uit een diepgewortelde angst voor afwijzing.

Een 'nee' hoort bij koude acquisitie

Wanneer u koude acquisitie doet, dan weet u dat u veel, heel veel 'nee's' te horen krijgt. Een 'nee' hoort nu eenmaal bij koude acquisitie. U belt uw prospect 'koud' en het overgrote deel van deze prospects heeft op dit moment geen behoefte aan uw product. De reacties kunnen erg verschillend zijn en variëren van een bot: Nee, geen interesse, tot meer verhulde reacties die uiteindelijk ook een afwijzing zijn.

Uiteraard had u het liefst een situatie waarbij de prospect aangeeft: Dat is echt toevallig, vanmorgen hadden we het net over dit onderwerp in ons MT-overleg, ik zou daarop partijen gaan zoeken die dat kunnen invullen, en nu belt u met precies datgene wat we zoeken. Kunt u morgen langskomen voor een gesprek? Natuurlijk gebeurt het wel een héél enkele keer, dat u dit geluk hebt, maar meestal niet. U zult de prospect in dat geval moeten overtuigen om tot een afspraak te komen en helaas, dat lukt lang niet altijd.

Afwijzing
Ieder mens vindt het vervelend om 'nee's' te horen te krijgen, we hebben het liefst een 'ja', want als we een 'nee' te horen krijgen voelen we ons afgewezen door de prospect en dat voelt nu eenmaal niet prettig. Een dergelijke afwijzing kan als een pijnlijke nederlaag voelen en dus kijken we niet bepaald uit naar de volgende keer dat ons dat weer gebeurt. We gaan daarom redenen zoeken om deze 'pijn' uit de weg te gaan.

Smoesjes
We staan vandaag 'opgesteld' om koude acquisitie te gaan doen, maar gaan voor onszelf allerlei redenen (lees: smoezen) bedenken om er onderuit te komen. We moeten eerst onze mails nog lezen, een offerte schrijven, een presentatie voorbereiden etc, etc. Duizend-en-één redenen waarom we nu geen koude acquisitie KUNNEN doen…

Ontwijkingsgedrag
Dit ontwijkingsgedrag is een puur menselijk afweermechanisme om ervoor te zorgen dat we niet opnieuw deze 'pijn' met de naam 'afwijzing'  hoeven te doorstaan. Hoe meer ontwijkend gedrag we vertonen, des te groter wordt echter de angst ervoor en hoe beter we worden in het ontwijken ervan. Kortom: een vicieuze cirkel waar we maar moeilijk uit kunnen komen.

Er gloort echter hoop, want er is wel degelijk iets aan te doen en er valt prima te leven met deze 'angst voor afwijzing'. Ik wil er graag een paar uithalen die het meest tot 'verlichting' leiden.

Praktische adviezen:

1. Er dwars doorheen
In principe is bijna elke angst te overwinnen, namelijk door er dwars doorheen te gaan. Oftewel: we moeten zorgen dat we regelmatig en gedoseerd met onze angst geconfronteerd worden, waardoor we er aan gaan wennen. Op den duur zal deze angst dan tot een acceptabel minimum niveau gereduceerd worden.

Trek bijvoorbeeld elke dag een uur uit om te gaan bellen. Wees in eerste instantie blij dat u iemand aan de lijn krijgt die u niet kent. Het resultaat maakt niet uit, u hebt gebeld! Daarna kan u uw openingszin bijschaven en geniet ervan als dat steeds beter gaat. Op deze manier gaat u langzaam maar zeker wennen aan de vele afwijzingen en komt u erachter dat het eigenlijk helemaal niet  zo erg is, dat koude bellen…

2. Niet persoonlijk aantrekken
Wanneer we koud bellen, is het goed te realiseren dat we niet persoonlijk, maar zakelijkafgewezen worden. Ik word niet afgewezen, maar mijn zakelijke propositie. Wanneer u zich dat echt realiseert, voelt een afwijzing opeens totaal anders. U kunt het dan gemakkelijk van u af laten glijden en vol goede moed doorgaan naar het volgende gesprek.

3. Wat is er zo erg aan…
Nu wordt uw zakelijke voorstel afgewezen. Erg jammer uiteraard, maar wat dan nog? Wat is er zo erg aan dat men uw voorstel afwijst. Gaat u er dood aan, verliest u een belangrijk deel van uw omzet? Niets van dit alles: er is alleen geen interesse voor uw product, that's it… Dat is niet het einde van de wereld, toch???

4. Succes smaakt naar meer
Aan de andere, positieve kant: wanneer u een afspraak maakt, is de kans groot dat u binnenkort weer een klant kan noteren. Er bestaat geen groter zakelijk plezier dan te realiseren: gister had ik alleen een lijst met prospects, vandaag heb ik de eerste afspraken gescoord en morgen kan dat tot een order leiden. Het succes van die afspraak leidt automatisch tot de 'drive' om te blijven bellen en te proberen nog een paar afspraken te scoren.

Conclusie
Het vermijden van koude acquisitie komt voort uit de angst voor afwijzing, het niet willen horen dat een prospect 'nee' zegt. U kunt daar voor blijven weglopen en telkens nieuwe smoezen bedenken om niet te hoeven bellen, maar er is maar één goede remedie tegen en dat is er dwars doorheen te gaan. Doen, doen, doen!!!

Victor Bonke

Victor  Bonke
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,1
(90 stemmen)
Reacties

Dico Sprokkereef |  http://www.breishop.nl

Een afwijzing bij koude aquisitie is als het aanbod goed genoeg is alleen een verlies voor degene die het voorstel afwijst en mijns inziens geen afwijzing die negatieve gevoelens oproept.

Na een afwijzing kan je enige tijd later gewoon weer bellen met het voordeel dat andere klanten inmiddels wel hebben en zij nog niet en dat je hun dat voordeel ook gunt.

Ik gebruik dan ook altijd referenties van prospects die eerst zeer negatief waren en nu helemaal positief.
Werkt als een trein.

Rinus beckers

Ik heb in het verleden ook koude acquisitie in Duitsland gedaan en daar had je het zgn. "Anmelden". Mensen bijprospects die de inkoop deden, reserveerden in hun agenda tijd voor acquisiteurs (vaak vaste tijden) en dan kon je je voor die dag en uurtijd aanmelden zonder eerst aan drie personen je verhaal te moeten doen. Dan hoorden ze daar wel of je iets zinvols te vertellen had waar ze ook iets aan hadden. Misschien iets voor Nederland? Zo houd je vanzelf contact met de markt en komt er af en toe vanzelf iets interessants over de vloer.

Robbert van Leerdam |  http://www.salesactor.com

Beste Victor,

Tja natuurlijk heb je gelijk met afwijzing..een communicatietalent en ondernemerschap, wat in de praktijk 80% van de salesmensen heeft, heeft als schaduwzijde afwijzing...Iemand met veel woorden zoekt verbinding op een omslachtige manier. Je ziet dat bij veel salesmensen.
Je tips gaan voorbij aan het innerlijk waarde talent wat hierachter licht. In de sales is iedereen met erkenning en scoren bezig aan de buitenkant..Ook dus een echt verbindings- of waardetype..Nu juist hier zit de sleutel voor de binnenkant..Je tips van je moet het leukvinden, door douwen, of het raakt toch niet etc..zijn allemaal aan de buitenkant en hebben slechts een kortdurend effect..Ze gaan het toch niet doen...
Aan de binnekant is er dus een natuurlijke verbinding met menselijke waarde..een echt verbindingstype dus..Hier kun je slaesmensen naar terug brengen en dan wordt het ineens "warmcalling", een echte verbinding, ook met de telefoon..Ik ken vele salesmensen die van koud naar warmbellen gegaan zijn en gewoon de lol terug gevonden hebben van de telfonische ONT-MOETING..Niet meer dat heilige moeten, maar echt contact, geen trucks en tips, authentiek contact en netwerk..."WARM BELLEN" dus begint eerst binnen jezelf en dan pas naar buiten en dan weer vv. etc..

Winfried Keers |  http://www.keersconsultancy.nl

Er ontbreekt informatie over de vele leermomenten die ontstaan tijdens koude acquisitie. Daarnaast ontbreken de bekende tips over de wijze waarop de verschillende stappen in acquisitietajecten tot succes kunnen leiden. Kortom, het is een erg beperkt artikel.

Nils Baan

Ik ben het met Robbert van Leerdam eens. Het gevaar van cold calling kan zijn dat je een dusdanig zakelijk automatisme ontwikkeld waardoor de call inderdaad koud wordt en dus bijna net zo goed een opname kunt afdraaien.

Recent betrapte ik me zelf hier op en ben er anders voor gaan "zitten" waardoor het contact weer authentiek werd en er dus een echt of warm contact ontstond. Dit vertaalde zich direct in een beter gevoel ook bij afwijzing.Hierdoor was ik in staat veel langer positief te blijven en ik beleefde er meer plezier aan.en weten allemaal dat enthousiasme verkoopt!!

Sietse Meijer |  http://www.fakkertgroep.nl

Wat een ontzettend leuk artikel en wat een herkenbaarheid! Zelf vertegenwoordig ik voor ons bedrijf sins een half jaar de buitendienst en heb deze "angst" ook echt moeten overwinnen. Met een beetje volharding en genietend van de succesjes merk ik dat het bellen steeds succesvoller wordt. Leuke tips, die ook echt toepasbaar zijn!
Een ieder, goede zaken!

Sietse Meijer
Accountmanager Fakkert Zaandam BV

Victor Bonke |  http://www.acquiro.nl

Beste Robbert en Nils,

Dank voor jullie feedback; Robbert: met jouw typologie ben ik niet bekend, maar heb er wel beeld bij. Dit artikel gaat in op 'afwijzing', maar ik ga volledig met je mee dat je moet proberen het 'warm' te maken. Ik verwijs je daarom graag naar een ander artikel van me over 'rapport' krijgen, oftewel de 'klik' krijgen in een gesprek. Jouw typen gebruik ik daar niet, maar wel een aan paar handvaten om het 'warmer' te maken.

Hartelijke groet,

Victor

Victor Bonke |  http://www.acquiro.nl

Beste Winfried,

Terechte kritiek; het is een beperkt artikel, maar over 1 onderwerp: weerstand overwinnen. In de talloze andere artikelen die ik heb geschreven en je op deze site kunt vinden, staan de stappen en leermomenten tijdens koude acquisitie zeer uitgebreid beschreven. Ik vond het niet nodig die hier, in dit kader, opnieuw te belichten.

Groet,

Victor Bonke

Anneke De Groote

Net of er een enorme last van mijn schouders, omdat de schellen van mijn ogen er gewoon door afvielen. Boem. Klinkt stom, maar ik vind het een keigoed artikel, simpel en helder. Bedankt.

M Reijman Hinze |  http://ww.jbk.nl

Dit is zeker herkenbaar...en toch blijf ik het lastig vinden, maak het denk ik toch te persoonlijk.

Maar uiteindelijk werken deze tips wel. Wat bij mij goed helpt is me er vooraf goed op instellen, wat ga ik doen? en wat is m'n doel? en hoeveel plezier wil ik er aan beleven? werkt over het algeem best goed...mijn motto: laat je ego achter zodra je gaat aqcuireren/verkopen.

Goed artikel, het enige wat ik nog mis is het positieve effect van een 'nee'

Het moge duidelijk zijn dat ik een prospect die mij een 'nee' geeft vele malen interessanter vindt dan een prospect die meteen klakkeloos ja zegt mijn pitch.

Deze prospect zal bij de volgende beller ook direct ja zeggen, wat het opbouwen van een goede zakelijke relatie in de weg staat. Maar de prospect die een nee geeft, daar zult u voor moeten werken. Aandacht geven, moeite in steken, en uiteindelijk het einddoel: een gezonde relatie en het recht om dit een goede klant te noemen. Het moge duidelijk zijn dat je dit niet kan behalen bij de prospect die onmiddellijk een ja geeft.

Kortom, geef mij de prospect maar die 'nee' zegt, hier heb je wat aan!

Mark Hooijmans

Helaas vergeten mijn naam erbij te plaatsen:

Goed artikel, het enige wat ik nog mis is het positieve effect van een 'nee'

Het moge duidelijk zijn dat ik een prospect die mij een 'nee' geeft vele malen interessanter vindt dan een prospect die meteen klakkeloos ja zegt mijn pitch.

Deze prospect zal bij de volgende beller ook direct ja zeggen, wat het opbouwen van een goede zakelijke relatie in de weg staat. Maar de prospect die een nee geeft, daar zult u voor moeten werken. Aandacht geven, moeite in steken, en uiteindelijk het einddoel: een gezonde relatie en het recht om dit een goede klant te noemen. Het moge duidelijk zijn dat je dit niet kan behalen bij de prospect die onmiddellijk een ja geeft.

Kortom, geef mij de prospect maar die 'nee' zegt, hier heb je wat aan!

Vladan

Top artikel!

matWoth@belan.website |  http://matWoth@belan.website

Cialis En Ligne Maroc Venlafaxine 150mg India Viagra Stl Buy Online <a href=http://curerxfor.com>buy viagra online</a> Usa Online Pharmacy Paroxetine Levitra Pharmacie Sans Ordonnance Comprar Cialis Generico En Andorra

matWoth@belan.website |  http://matWoth@belan.website

Buy Synthroid No Prescription Needed <a href=http://buylevi.com>is it safe to buy levitra on line</a> Rx India Pharmacies Online Erectile Dysfunction Medications Online Xenical Price

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel