Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Hulp bieden (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptraining (Harro Willemsen)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
7 tips voor Personal Branding op Verkopersonline.nl (Hans-Wouter van Dam)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Er bestaan geen tekorten (Hans Oelen)
Creativiteit versus structuur in de verkoop (Piet Aarts)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? (Peter Stinckens)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
Is succesvol zijn moeilijk? (Hans Oelen)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
De Wet van het Optimisme (Richard van Houten)
De sleutel voor succes (Hans Oelen)
Nieuwe kansen voor verkopers (David Bloch)
Commerciële Innovatie (Piet Aarts)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Verander! (Hans Oelen)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Geluk of pech in de verkoop (Hans Oelen)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Niet WORDEN, maar ZIJN (Hans Oelen)
Organisatiemodel en hulpmiddelen (Piet Aarts)
Niemand zit op u te wachten (Peter Stinckens)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Inspirerende doelen en het plezier en succes in sales (Piet Aarts)
Assertiviteit – in uw voordeel! (David Bloch)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
Bewijs (Hans Oelen)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Los verkoopproblemen creatief op (Harro Willemsen)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Investeren in succes (Peter Stinckens)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
Succes is maar één gedachte van u verwijderd (Hans Oelen)
Veranderende eisen aan verkopers (Ronald van den Berg)
Cross Selling: verlies geen verkoop (Peter Stinckens)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Tijd om de mannen van de jongens te scheiden (Harro Willemsen)
Groot denken, groots presteren (Hans Oelen)
Wilt u echt meer verkopen? (Richard van Houten)
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! (Michel Hoetmer)
Let op uw denken, het bepaalt uw kwaliteit (Hans Oelen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Attitude: de ultieme salestool (Peter Stinckens)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt (Michel Hoetmer)
Haalt u er uit wat er in zit? (Hans Oelen)
Personal Branding: wat is het en wat is het belang ervan? (Richard van Houten)
De meest succesvolle deal ooit die ik heb gemist (Harro Willemsen)
Waarop baseert de klant zijn beslissing? (Redactie Verkopersonline.nl)
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje (David Bloch)
Oorzaak en gevolg (Hans Oelen)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper (Hans Oelen)
Is het verkoopvak moeilijker geworden? (Hans Oelen)
Hoe word ik de beste verkoper? (Harro Willemsen)
Succes is: Te Kiezen Hebben (Enno van Kersen)
Negativiteit - kunt u dit veroorloven? (David Bloch)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
Vlammen in de verkoop (Michel Hoetmer)

'Let maar niet op de rommel'

'Let maar niet op de rommel', zei de manager terwijl hij mij uitnodigde om z'n kantoor binnen te gaan. En hij had geen woord te veel gezegd...

'Let maar niet op de rommel'

Bij de receptie waar hij me kwam ophalen was het al 'n rommeltje, maar de ellende op z'n bureau en vergadertafel sloeg werkelijk alles. Om nog maar te zwijgen van de hoeken van zijn kamer die je door de daar 'tijdelijk' gestalde ordners niet meer zag.

Rommelig, ongeorganiseerd en chaotisch
Nu weet ik niet hoe dat u vergaat, maar als iemand mij vraagt om 'niet op de rommel te letten' heb ik er juist heel veel aandacht voor. Dan zie ik dingen die ik zonder die waarschuwing waarschijnlijk helemaal niet gezien zou hebben. Maar dit was anders. Ook zonder vooraankondiging zou mijn eerste indruk er een geweest zijn van rommelig, ongeorganiseerd en chaotisch.

Ik vroeg langs m'n neus weg of hij weleens gedacht had aan een cursus time management. Dat had hij zeker ooit overwogen, maar daar had hij eenvoudigweg nooit tijd voor. Ik knikte alsof ik het begreep en moest denken aan de houthakker die zich met een botte bijl een slag in de rondte staat te zweten om een hoge reus te vellen. Als een voorbijganger hem vraagt of het zo langzamerhand geen tijd wordt om die botte bijl te slijpen voegt hij hem wat pissig toe Man, daar heb ik helemaal geen tijd voor! Weet je wel hoeveel bomen ik vandaag nog moet?

Buitenkant en binnenkant
De buitenkant van uw bedrijf, uw medewerkers, uw wagenpark, uw producten of diensten zegt heel veel over de binnenkant. Althans, klanten hebben geleerd dat dat heel vaak opgaat. Als u in een vliegtuigstoel gaat zitten waarvan de bekleding gescheurd is en u voelt plotseling dat uw armleuning wel heel erg los zit, dan kijkt u toch eens met een schuin oog naar buiten. Zouden die vleugels vaster zitten? En als u een onderzoeksrapport onder ogen krijgt met veel spelfouten vraagt u zich automatisch af hoe zorgvuldig dat onderzoek zelf is uitgevoerd?

Ik stond eens in Den Bosch voor een stoplicht te wachten achter een klein bestelbusje dat er buitengewoon smerig uitzag. Nu zie je wel meer ongewassen auto's en bussen, maar mijn aandacht werd getrokken door de grote letters die iemand met veel gevoel voor humor met z'n wijsvinger achterop de bus had gekalkt: Was mijn salaris maar zo vet! Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik zag dat het een bestelbusje van een industriële wasserij was. De conclusie was voor mij zonneklaar: de lakens en slopen van dat bedrijf konden onmogelijk schoon zijn.

Uw eigen kantoor
De buitenkant zegt veel, zo niet alles, over de binnenkant. Als u dus op zoek gaat naar nieuwe klanten let dan ook eens op de buitenkant van uw eigen kantoor, uw kleding, de receptie, de afhaalbalie, het wagenpark en uw medewerkers. En grijp in als dat nodig is, ook als dat discussies oplevert. Zichtbare navelpiercings zijn bijvoorbeeld uit den boze. Behalve als u in navelpiercings doet. Maar zelfs dan is het goed om te kijken of de ondergrond zich er wel voor leent. 'Let maar niet op de rommel' werkt ook daar niet.

Tip
Grijp in bij uw bedrijf als dat nodig is. Ook voor bedrijven geldt: schoon van buiten, schoon van binnen.

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net mensen!’, ‘Relatiebeheer als groeistrategie’, ‘Hondenbrokken’ en ‘Geef nooit korting!’
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,8
(76 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Jan

Beste Jos,
je artikel is me uit het hart gegrepen. Ik werk momenteel veel in de buitendienst van het ROC en kom in diverse winkels en bedrijven. Het is heel belangrijk, vind ik, dat je daar als een soort ambassadeur van je werkgever binnen komt. Ook naar de studenten toe dwing je met een net verzorgd voorkomen respect af. Het zal misschien wel ouderwets klinken, maar als ik naar diverse programma's op tv kijk en zie men zich daar presenteert, dan denk ik wel eens: kleren maken de man (niet).

Denny

Inderdaad, Jos. Overigens werkt dit altijd 2 kanten op. De randvoorwaarden (uitstraling, op tijd zijn, nazorg) mogen een order nooit in de weg staan.

Anouk

Beste Jos,
Ik denk vaak dat ik de enige ben die hier zo over denkt. In mijn vorige werkkring werd op mijn opmerking "zouden we niet eens iets doen aan onze entree" geantwoord "nee joh, wij zijn een industrieel bedrijf".
Kortom, ik ben het helemaal met je eens!

Beste Jos,
Een cursus timemanagement is niet voldoende voor deze manager. Een professional organizer is een betere oplossing. Dat levert hem niet alleen een net kantoor en receptie op, maar ook meer rust, tijd en geld. En inderdaad de eerste indruk van een bedrijf bepaald of een eventuele klant verder wil met je bedrijf of zal afhaken. Bij een onverzorgde indruk zul je als bedrijf toch iets meer de klant moeten overtuigen over de kwaliteit die geleverd wordt.
Ook ik ben het helemaal met je eens.

Richard

Als je dan toch in de situatie komt waarin je de rommel niet kan verbloemen, geef er dan een positieve draai aan, bijvoorbeeld:

Let u vooral op de chaos in mijn kantoor, ik ben er niet trots op, maar dat is nu helaas even de keerzijde van het succes wat we op dit moment hebben, onze klanten gaan voor...eigenlijk hoop ik vanuit dat perspectief dat het nog even lekker rommelig blijft.

In het kader van elk voordeel heeft zijn nadeel en succesvolle bedrijven doen graag zaken met andere succesvolle bedrijven kan het wellicht in je voordeel werken.
Beter is uiteraard even opruimen!

Robert Prins

Het artikel is zou ik willen bestempelen als een open deur.Leuk geschreven maar niet dat ik van mijn stoel ben gevallen van verrassing. Natuurlijk letten wij allemaal op hoe iemand, iets of bedrijven er uitziet of uitzien. Imago is een van de bepalende factoren in het succesvol vertrouwen opwekken. Dit is niet alleen en specifiek in de verkoop en marketing zo, maar in het gehele dagelijkse leven. Wie vetrouwt de onbekende man toe met zes piercings in het gelaat, een tatoeage in de nek en een joint in de mond om op zijn dochter van 3 te passen ? Deze visuele beoordeling van elkaar doen we sinds we ons beschaafd zijn gaan gedragen volgens mij al zo. Ben benieuwd naar het volgende artikel van deze auteur.

Arthur Sevenstern |  http://www.excellentpresenteren.nl

@Denny,

In les 1 van een sollicitatiecursus wordt ook al genoemd dat je gewassen, geschoren en met gepoetste schoenen op gesprek moet komen. Het maakt niet uit hoe goed je papieren zijn, als je dat niet in orde hebt, dan kun je het verder wel vergeten. En terecht, want geen enkel bedrijf zit te wachten op een medewerker die zichzelf zo slecht verzorgt dat de kans groot is dat die vervolgens de helft van de tijd ziek is.

Voor je bedrijf is dat niet anders. Als je jezelf al niet goed onderhoudt, hoe kun je dan je klant goed onderhouden. Dit is dus geen randvoorwaarde, maar een primaire noodzaak.

Is stof tot nadenken voor veel bedrijven.
Ik kom voor onze producten vaak bij bedrijven waar het bedrijfsafval slecht geregeld is (uitpuilende rolcontainers voro de deur of in de voorraad ruimtes) terwijl ik er van overtuigd ben dat men veel efficienter EN goedkoper daarmee om kan gaan. Als ik vervolgens enkele voorstellen daarvoor doe wordt vaak de opmerking gegeven: 'We doen het al jaren zo, zijn we gewend. En de tijd erin steken om dat te veranderen, daar heb ik geen zin in.' Terwijl men door even de tijd te nemen op termijn juist erg veel tijd - en kosten - bespaart. (TIME=MONEY).
Prachtig voorbeeld: Ik kwam recentelijk bij een bedrijfje (9 werknemers). Bij de ingang naar het magazijn stonden maar liefst 12 (!!) afval bakken, eivol. De eigenaar werd er moedeloos van want iedere week moesten die 2 keer geleegd worden - en ledigen kost niet niks.....
Ik stelde de eigenaar een en ander voor qua werkwijze. Huidige situatie is nu dat hij nog maar 3 (!!) afval bakken nodig heeft die 1 keer per week geledigd moeten worden.
Hint voor ondernemers: als u iets al jaren volgens een vast patroon doet, hoe weet u of dat dan de beste en goedkoopste manier is?

Historie Meublen Emmen |  http://www.historiemeubelen-webshop.nl

Helemaal mee eens!

Harmien Toebes |  http://www.harmientoebes.nl

Ik ben het helemaal met Trix eens, dat hier een Professional Organizer een eerste vereiste is. Timemanagement is een goed idee, maar je zult toch eerst een goed inzicht moeten krijgen in al je werkzaamheden. Door samen met een prof. organizer door je kantoor / werkplek te gaan, krijg je stap voor stap weer een beter zicht op je werkzaamheden. Met het op orde brengen van de fysieke dingen, komt er ook "orde" in je hoofd. Je krijgt (weer) meer plezier in je werk. Leuke bijkomstigheid is dat het ook financieel veel kan opleveren. Denk hierbij aan o.m. tijd- en faalkosten.

Han Holtkamp |  http://www.inflow.nu

Dag Jos,

Ik kreeg als jong managertje van Tempo-Team eens ongenadig op mn flikker van de legendarische David van Gelder. Hij spotte een dooie vlieg op de vensterbank. En vroeg me of mijn dienstverlening wel oke was. Op mijn bevestigende antwoord vertelde hij me: Wat je intern niet kan organiseren kan je extern nooit verkopen.

Ons bedrijfje, gespecialiseerd in bedrijfscommunicatie, bestaat 25 jaar. In de nieuwsbrief naar onze klanten hebben we deze week verkopersonline.nl aanbevolen wegens de interessante artikels. Wat hebben we geluk dat dit artikel nu juist verscheen. Dat is inderdaad helemaal ook mijn idee van bedrijfscommunicatie! Veel dank aan de auteur!

goed artikel!

goed artikel!

Petra

Mag het ook anders? Zijn we niet teveel gericht op alles hetzelfde? De buitenkant vertelt helaas niet altijd iets over de binnenkant. Het is parallel te trekken dat we afgaan op onze eerste indruk die meer zegt over onszelf dan over de ander. Het is het referentiekader waarvan uit je denkt. Dat is niet altijd goed of fout. Het is verschillend in de vorm van diversiteit.
Hoe vaak kom je niet ergens binnen waar je als gast het nette gedeelte te zien krijgt en de rest toch een andere indruk geeft. Neem bijvoorbeeld de zolder. Of een bedrijfsgarage waar je niet verder komt dan de showroom? En is het beter om in een winkel te komen waar alles netjes is uitgestald of waar alles in dozen zit en hierdoor goedkoper is? Het zegt niet altijd iets over de kwaliteit van het product. Prioriteiten kunnen verschillen. Waar de een overzicht heeft, kan de ander het overzicht kwijt zijn. Iedereen werkt anders. Zodra je voor jezelf het overzicht kwijt bent, dan kan dit nadelig worden.
De leukste werkkringen waar ik kom zijn degene waar het niet zo netjes is. De sfeer is vaak gemoedelijk, open. Dan maak ik wel onderscheid in rommelig en onhygiënisch. In een strak ingericht en opgeruimd kantoor zie ik vaak schone schijn.
Ik denk dat we af en toe teveel gericht zijn op structuur. Soms heb je chaos nodig. Teveel structuur leidt tot chaos.
En de navelpiercing? Dat is persoonlijk. Het is pas een onderwerp als dit van doen heeft met veiligheidsvoorschriften. Dan moet die even uit.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel