Alle artikelen over Klantenbinding

Wat u nog niet wist over luisteren Luisteren - 8,2 (41 stemmen) - 4 reacties Betrapt u zichzelf weleens op slecht luisteren? Waarschijnlijk komt dat door 1 van deze 5 motieven. Leer deze inzichten te gebruiken om een betere luisteraar te zijn.
Lees verder..
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer Persoonlijke ontwikkeling - 8,4 (23 stemmen) Wij hebben evenveel uren in een dag als een eeuw geleden, maar zó-veel meer om te doen. En toch, neem even de tijd voor dit artikel, leer waarom geduld goed is voor de omzet en ontdek hoe het anders kan.
Lees verder..
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ Vertrouwen - 8,7 (24 stemmen) - 2 reacties Mensen op voorhand vertrouwen is niet naïef of soft, het is een moedige daad. U loopt een fiks risico. Maar is dat echt zo? De praktijk wijst anders uit. Ontdek wat vertrouwen geven voor u kan doen.
Lees verder..
Hulp bieden Gunfactor - 9,1 (9 stemmen) Eens wat anders: een radio-interview, over die zo belangrijke gunfactor. “Hoor” wat u kunt leren van Chimpansees en waarom helpen zinvoller is dan borrelen.
Lees verder..
Discussies met klanten wint u zelden Klantenbinding - 9,0 (20 stemmen) - 1 reacties De verkoper kan niets aan een fout doen maar neemt toch de schuld op zich. ‘Die is gek’, denken we dan al snel. Maar is dat wel zo? Tips om mensen voor u te winnen.
Lees verder..
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? Klantenbinding - 8,1 (9 stemmen) Er zijn verkopers die denken slim te zijn. Ze proberen mensen via de telefoon met een leugentje over te halen om zaken met ze doen. Het lijkt slim. Maar is het ook verstandig?
Lees verder..
Laat zien dat u ongewapend bent Communicatie - 8,4 (14 stemmen) Een verborgen agenda, van de ander of van u, die toch aan het licht komt, kan rampzalige gevolgen hebben. Voorkomen is beter dan genezen: advies over transparant zijn
Lees verder..
Versterk de impact van wat u geeft Verkooptechniek - 8,5 (10 stemmen) Onbaatzuchtig iets weggeven kan uw positie, uw goede naam, bij klanten of prospects enorm versterken. Maar geven lijkt makkelijker dan het is. Doe uw voordeel met deze tips.
Lees verder..
Aandacht geven: een groeimarkt! Aandacht - 8,3 (18 stemmen) - 1 reacties Wie nooit meer een klant kwijtraakt, wordt vanzelf succesvol. Theoretisch gezien is het eenvoudig om al je klanten te behouden. Gewoon een kwestie van aandacht geven. Waarom is het dan toch zo moeilijk?
Lees verder..
20 ideeën voor nieuwe klanten Verkoopkansen - 8,3 (26 stemmen) - 1 reacties Lukt verkopen even niet? Pak het eens heel anders aan! Welke van deze 20 verrassende ideeën vindt u de beste?
Lees verder..
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! Verkoopstrategie - 7,4 (26 stemmen) - 1 reacties In concurrerende markten kan het handig zijn uzelf van een hefboom te verzekeren om deals binnen te halen. Hoe doet u dat en wat zijn de valkuilen?
Lees verder..
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk Geloofwaardigheid - 7,2 (40 stemmen) - 1 reacties Uw geloofwaardigheid is uw belangrijkste bezit. Het is ook een mijnenveld. Bewust en onbewust gedrag kan u veel kosten. 7 tips om het beeld dat u uitstraalt positief te houden.
Lees verder..
De klantgerichtheid bij mijn slager Klantencontact - 8,7 (44 stemmen) - 4 reacties Wijst uw klant uw logische argumenten af probeer dan eens wat anders, wees ontwapenend.
Lees verder..
Koude acquisitie en de brief vooraf Koude Acquisitie - 7,5 (68 stemmen) - 19 reacties Ik krijg veel brieven waar ik niet om heb gevraagd. Soms belt een verkoper deze brief na. Heeft dit zin?
Lees verder..
Focus op de 2e verkoop Klantenbinding - 9,5 (11 stemmen) Het doelgericht binnenhalen van nieuw klanten overschaduwt geregeld de zoveel minder kostbare repeat buy. Verhoog uw omzet met deze kennis en tips.
Lees verder..
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen Klantenbinding - 8,6 (8 stemmen) - 1 reacties Het is bekend dat organisaties eens in de zoveel tijd weer eens vers bloed willen. Laat dit fenomeen in uw voordeel werken!
Lees verder..
Acht tips voor succesvol offreren Offertes - 7,7 (50 stemmen) - 10 reacties Een offerte is een logische stap in het verkoopproces. Maar is het wel altijd noodzakelijk? En hoe schrijft u een offerte die scoort?
Lees verder..
'Let maar niet op de rommel' Klantenbinding - 7,8 (76 stemmen) - 15 reacties 'Let maar niet op de rommel', zei de manager terwijl hij mij uitnodigde om z’n kantoor binnen te gaan. En hij had geen woord te veel gezegd.
Lees verder..
Zorg dat uw klant u niet vergeet Klantenbinding - 8,7 (32 stemmen) - 2 reacties Veel verkooppresentaties gaan het ene oor in en het andere oor uit. Zorg met deze vijf technieken dat uw klant uw presentatie beter onthoudt.
Lees verder..
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant Klanttevredenheid - 7,7 (51 stemmen) - 12 reacties Behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. Dat is het verschil tussen tevredenheid en loyaliteit. Lees hoe u kunt inzetten op dat laatste.
Lees verder..
Gespreksopeningen voor vaste klanten Klantenbinding - 7,2 (18 stemmen) - 1 reacties
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust Verkooptactiek - 7,7 (13 stemmen) - 2 reacties
Verkoop meer bij bestaande klanten Klantenbinding - 6,7 (18 stemmen) - 2 reacties
Hoeveel korting wilt u? Korting - 7,5 (111 stemmen) - 16 reacties
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen Acquisitie - 7,1 (58 stemmen) - 9 reacties
Hoe heet u ook alweer? Netwerken - 6,7 (11 stemmen)
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! Taalgebruik - 7,9 (56 stemmen) - 8 reacties
Wij ook van jou... Klantvriendelijkheid - 4 reacties
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! Klantenbinding - 8,4 (10 stemmen)
De 7 doodzonden van het verkoopgesprek Gesprekstechniek - 7,0 (82 stemmen) - 4 reacties
Welke taal spreekt u? Taalgebruik - 6,2 (11 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..