Reacties
Peter
Geachte heer,
Fantastisch verhaal, het kon echter rechtstreeks uit een theorie boek vandaan komen. Geen toegevoegde waarde...
Vierdejaar student Marketing& Salesmanagement
Er is een verschil tussen wat een klant werkelijk wil en wat zijn verwachting is. Door ervaring wijs geworden past de klant automatisch zijn verwachting al aan ten opzichte van wat hij werkelijk wil. Om klanten vast te houden zou het beter zijn ze regelmatig te verrassen en invulling te geven aan een individuele belevenis. Verwachtingen van de klant overtreffen is moeilijker dan ze regelmatig te verrassen.
Dit verhaal lijkt wel heel erg sterk op 1 van mijn publicaties over dit thema.
Klanten loyaliteit ontstaat bij een 8.2 of hoger als klanttevredenheidscijfer.
Frank de Haan
Je zou de klant het gevoel moeten geven dat hij bijna een familielid van je is. Dat je altijd klaar staat als het er om gaat (24/7). Aandacht, aandacht en nog eens aandacht. Kost heel veel energie, maar het levert ook structurele omzet en je onderscheidt je duidelijk van anderen (lees: ik ben geen ambtenaar met klokkijken als favoriete hobby).
accountmanager uitzendbureau
Prima artikel wat past in de gehele actuele discussie rond waarde voor de klant en loyaliteit. Het is iets waar we in de verkoop allemaal mee te maken hebben en waar we lastig grip op krijgen, temeer daar waarde zich niet altijd even gemakkelijk laat meten of objectiveren. De stelling behoeft naar mijn idee wel enige aanvulling of nuancering aangaande type product/ dienst of markt. Is het niet zo dat kopers zich in meer of mindere mate laten beinvloeden door hun eigen hang naar risico minimalisatie? .
Het artikel benadert inderdaad wat in het veld gebeurt. Persoonlijk houd ik het op een kleine attentie niet meer niet minder. De emotionele verplichting blijft niet lang hangen bij de klant, dit is reeds besproken in een vorig artikel.
Rooo
Leuk, maar steeds vaker blijkt dat de beste verkopers technici zijn...
Over verkoop en management bestaan nog al wat theoretische modellen.
In de praktijk moeten we echter constateren dat het veeleer een kwestie is van een vertrouwensrelatie opbouwen, waarbij optimale aandacht uitgaat naar het correct informeren en het correct uitvoeren van de afspraken.
Het alles uiteraard te koppelen aan een optimale vakkennis.
Een klant is net een mens en wil ook graag waardering, een stukje aandacht.
Behandel de ander zoals je zelf ook behandeld wenst te worden.
Wat vind je zelf prettig!
Wanneer ga jij iemand aanbevelen, nou iemand die eens een stapje harder voor jou loopt, die eens iets doet wat je niet had verwacht.
Die zichzelf beschoudt als een verlengstuk van jou bedrijf.
Janny Westenbrink, West Brinck Acquisitie Meppel.
0522 - 47 32 38 of 06 - 12 53 66 66.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|