Duurzame sales 2023: maak veel lawaai!

Herman  Meijer
Herman Meijer
ORAVI 

De vooruitzichten zijn dat we uit het dal komen. Maar vertrouwen we daar ook op, of blijven we op onze handen zitten? Lees hier waarom juist NU de tijd voor actie is.

Duurzame sales 2023: maak veel lawaai!
De eerste maand van 2023 zit erop. Het kalkoenfestijn en de vuurpijlen liggen alweer ver achter ons en we zijn begonnen aan een nieuw en spannend jaar. Is het echt waar dat wij uit het dal omhoog zijn gekropen? Gaan we echt betere tijden tegemoet?  Of blijven we toch nog een beetje voorzichtig op onze handen zitten, of met een hand op de knip en slurpen we alle berichtgeving via de media wel op maar kijken toch een beetje de kat uit de boom?

Ik wens vanaf deze plek iedereen alsnog veel positieve wijsheid in dit nieuwe jaar 2023. En daarbij vooral de kracht om actie te ondernemen en niet achterom te kijken. We zaten met z’n allen een aantal jaren in een spiraal die niemand zich wenste. Zeuren heeft nog nooit enige zin gehad. Tijd dus om het tij nu definitief te keren. Ondernemen is risico nemen, vooruitkijken, optimistisch blijven en vooral proactief en innovatief handelen.

Opnieuw creatief worden
‘Het geld ligt op straat’ is een oud bekend gezegde, maar dat werkt alleen als je het ziet liggen, als je wilt bukken en als je bereid bent om het ook op te pakken en vooral te koesteren.
Ik zag de afgelopen jaren nog teveel mensen en organisaties op hun handen zitten, schuilend achter de gesloten ramen om de op slot zittende kas nog eens extra te beveiligen.
Natuurlijk is scherpte en waakzaamheid geboden, maar als het geld op straat ligt moet men zeker niet binnen blijven. Dus, kom achter de computer vandaan, weg van alle spreadsheets en verklarende rapportages. Steek de handen uit de mouwen, ga de weg op en wordt weer creatief!

Juist nu prospecteren
Hoe je het ook went of keert, het is uitsluitend de omzet die de inkomsten van iedere onderneming bepaalt, waardoor kan worden geïnvesteerd en anderen weer kunnen worden betaald. Het is zo oud als de weg naar Rome. Dus als het tegenzit, dan moeten we drie stappen harder lopen, acquisitie plegen, hoe moeilijk dat ook steeds weer blijft.
Prospecteren is dan, nu, gewoon meer dan ooit een ‘must’. Juist nu moet je de weg op, juist nu moet je prospects zoeken, juist nu reclame maken en vooral volop gebruik maken van de social media. Lawaai maken dus!

Waarom? Omdat nu de betere tijden weer echt aanbreken - en dat bewijst ook de geschiedenis - wij er allemaal klaar voor moeten zijn. De huidige relaties goed onderhouden, hen vooral helpen en daarnaast nieuwe kansen aanbieden en zoeken. Doe je het niet, dan doet wellicht de concurrent het wél. Dus wie is het eerst?

Maak lawaai!
Dames en heren managers, kom ook zelf achter het bureau vandaan. Ga de weg op en ga ook verkopen. Ga ook ‘buitenspelen’ Het helpt echt! Want altijd en overal zal je moeten ‘verkopen’ om iets van anderen gedaan te krijgen. Proactief en uiteraard met een positieve instelling. De tijd dat opdrachten kwamen ‘aanwaaien’ ligt al heel lang achter ons en komt wellicht nooit meer terug.

Duurzame sales met marketing, social media, persoonlijke aandacht en relatie-entertainment. Vul 2023 met dit goede voornemen. Grijp deze kans en maak lawaai, heel veel lawaai!

Herman Meijer

Herman  Meijer
Herman Meijer heeft ruim veertig jaar ervaring in Sales en Management. Hij is bedrijfsadviseur, interim-manager, trainer/coach, presentator, verzorgt bedrijfspresentaties, workshops en congressen. Tevens schrijft hij columns, artikelen en boeken.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Acquisitie, Verkoopkansen, Klantenbinding
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   10,0
(1 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..