Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Hulp bieden (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptraining (Harro Willemsen)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Referrals: de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen (Harro Willemsen)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Verkooppresentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor succesvol contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
7 tips voor Personal Branding op Verkopersonline.nl (Hans-Wouter van Dam)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
7 Praktische afsluittips (Michel Hoetmer)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Er bestaan geen tekorten (Hans Oelen)
Creativiteit versus structuur in de verkoop (Piet Aarts)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? (Peter Stinckens)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
Is succesvol zijn moeilijk? (Hans Oelen)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
De Wet van het Optimisme (Richard van Houten)
De sleutel voor succes (Hans Oelen)
Nieuwe kansen voor verkopers (David Bloch)
Commerciële Innovatie (Piet Aarts)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Verander! (Hans Oelen)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Geluk of pech in de verkoop (Hans Oelen)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Niet WORDEN, maar ZIJN (Hans Oelen)
Organisatiemodel en hulpmiddelen (Piet Aarts)
Niemand zit op u te wachten (Peter Stinckens)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Inspirerende doelen en het plezier en succes in sales (Piet Aarts)
Assertiviteit – in uw voordeel! (David Bloch)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
Bewijs (Hans Oelen)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Los verkoopproblemen creatief op (Harro Willemsen)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Investeren in succes (Peter Stinckens)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
Succes is maar één gedachte van u verwijderd (Hans Oelen)
Veranderende eisen aan verkopers (Ronald van den Berg)
Cross Selling: verlies geen verkoop (Peter Stinckens)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Tijd om de mannen van de jongens te scheiden (Harro Willemsen)
Groot denken, groots presteren (Hans Oelen)
Wilt u echt meer verkopen? (Richard van Houten)
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! (Michel Hoetmer)
Let op uw denken, het bepaalt uw kwaliteit (Hans Oelen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Attitude: de ultieme salestool (Peter Stinckens)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt (Michel Hoetmer)
Haalt u er uit wat er in zit? (Hans Oelen)
Personal Branding: wat is het en wat is het belang ervan? (Richard van Houten)
De meest succesvolle deal ooit die ik heb gemist (Harro Willemsen)
Waarop baseert de klant zijn beslissing? (Redactie Verkopersonline.nl)
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje (David Bloch)
Oorzaak en gevolg (Hans Oelen)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper (Hans Oelen)
Is het verkoopvak moeilijker geworden? (Hans Oelen)
Hoe word ik de beste verkoper? (Harro Willemsen)
Succes is: Te Kiezen Hebben (Enno van Kersen)
Negativiteit - kunt u dit veroorloven? (David Bloch)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
Vlammen in de verkoop (Michel Hoetmer)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
Scoor met de 8 Verkoopwetten van Johan Cruijff (Richard van Houten)
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? (Verkoopgesprek)
Wat als u niet tot de klant doordringt (Enno van Kersen)
Overleef in steeds agressievere markten (Redactie Verkopersonline.nl)

Belangrijke succesfactoren op een rijtje!

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer
SalesQuest

Hieronder een praktische checklist met een aantal relevante succesfactoren die van u een topverkoper maken. Met controlevragen!

Belangrijke succesfactoren op een rijtje!

1. Geloven dat u het kunt
Hiermee bedoel ik niet geloven dat u het nu al kunt. Het is een belangrijke misvatting van de populaire succesliteratuur. Stel u bent net begonnen in de verkoop. Dan helpt het niet om te denken dat u een geweldige verkoper bent. Het helpt wel te denken: ik kan me ontwikkelen tot een goede verkoper en daar zet ik me voor in. Het is hun geloof in persoonlijke groei die mensen helpt zichzelf verder te ontwikkelen. Stel uzelf dus telkens uitdagingen die net uitgaan boven wat u nu kunt. Wees vooral niet bang fouten te maken. U leert er van en verbetert uzelf stapje voor stapje.
Gelooft u dat u uzelf kunt ontwikkelen tot een topper?

2. De juiste mensen
Slimme verkopers zetten de omstandigheden naar hun hand. Ze creëren een support groep. Ze
laten zich helpen door hun partner, collega's en andere mensen in hun omgeving.
In hoeverre werkt uw omgeving mee aan uw succes?


3. Nieuwe informatie opzuigen
Als u niet elke dag iets nieuws leert, loopt u binnen de kortste keren achter de feiten aan. Tenzij u natuurlijk alles al weet. Gelukkig weet niemand 'alles'. Het maakt niet uit hoe oud u bent, of hoeveel ervaring u heeft, er is altijd iets nieuws om te leren. Lees vakbladen, lees boeken over verkopen, motivatie en succes. Zorg er voor dat u voorop loopt.
Hoeveel tijd investeert u dagelijks om iets nieuws te leren?

4. Elke dag een actielijstje maken
Er zijn talloze manieren bedacht om uw activiteiten te plannen. Maar is het écht nodig om een ingewikkeld systeem op te zetten? Nee! Werk met simpele 'te doen lijstjes'. Noteer de belangrijke punten bovenaan uw lijstje en werk u lijst gedurende de dag af. Spreid grote taken over meerdere dagen.
Maakt u elke dag een activiteitenlijstje? Werkt u het af?

5. Waardevol zijn
Iedereen doet graag zaken met waardevolle mensen. Presenteer uzelf als een probleemoplosser. Mensen praten graag met verkopers die serieus in hun problemen zijn geïnteresseerd. Tip: maak uzelf niet goedkoop door telkens over de laagste prijs te praten of over hoeveel kosten u voor uw klanten kunt besparen. Met name kostenbesparing is in deze tijd een enorm cliché!
Hoe waardevol is uw bijdrage voor andere mensen?

6. De vragen die uw klanten en prospects willen horen
Ga op de stoel van uw (potentiële)klant zitten en vraag u af (in relatie tot uw product of dienst): "Waar zou ik slapeloze nachten van krijgen?" Productkennis is belangrijk. Maar nog veel belangrijker is alles van uw klanten en problemen af te weten. Let op! Klanten willen geen dorre feiten, ze willen antwoorden op hun meest brandende vragen. Daarom moet u eerst onderzoek doen en pas als dat volledig is afgerond, kunt u de juiste antwoorden geven.
Hoe goed zijn uw vragen?

7. Kansen pakken
Het leven hangt van toevalligheden aan elkaar. Toch heeft de ene meer geluk of pech dan de ander. Het draait er om dat u kansen herkent en acteert als ze op uw weg komen. Heb de moed om op anderen af te lopen? Een nieuwe uitdaging aan te gaan? Op die manier vergroot u uw kansen. Neem voortaan een notitieblokje mee en noteer daarin al uw ideeën. Ga er vervolgens mee aan de slag.
Hoe goed bent u in het ontdekken van nieuwe kansen en mogelijkheden?

8. Kansen benutten
Kansen opmerken is één. Er iets mee doen is stap twee. Vaak laten mensen na om actie te ondernemen. De reden? Ze zijn bang voor verandering.
Onderneemt u actie wanneer de mogelijkheid zich aandient?

9. Verantwoordelijkheid nemen
Wij geven allemaal, in verschillende mate, anderen de schuld van ... nou ja van alles en nog wat.
Uzelf of anderen beschuldigen lost niets op. Problemen optimistisch negeren evenmin. Pak problemen aan wanneer die zich voordoen. Denk in 'oorzaak en gevolg'. En denk: hoe kan ik het beter doen. Vraag daar bij hulp of advies van anderen.
Neemt verantwoordelijkheid voor wat u doet? Bent u degene die problemen oplost?

10. Actie ondernemen
Actie slaat een brug tussen plannen en doelen. Er gebeurt niets totdat u iets verkoopt. En u verkoopt niets als u geen actie onderneemt.
Bent u de verpersoonlijking van actie? Of bent u GMGA? (GMGA = grote mond geen actie).


11. Risico's nemen
No guts no glory! Als u op uw plaats blijft zitten en niets doet wordt u vanzelf een keer overreden. Het is het belangrijkste feit in het zakenleven: u moet gecalculeerde risico's nemen. Bereid u voor op de gebeurtenissen en treed elke situatie als een leerzaam avontuur tegemoet.
Bent u bereid risico's te nemen?

12. Concentratie op haalbare doelen
Goede doelen zijn uitdagend, maar ook niet weer zo uitdagend dat ze onbereikbaar zijn. Blijf met beide benen op de grond staan. Reik net iets hoger dan u nu voor mogelijk houdt. Doe liever één ding goed, dan tien dingen voor de helft.
Welk haalbaar doel heeft u voor ogen?

13. Uitbalanceren
Een band die in onbalans is geraakt, zorgt er voor dat een auto gaat trillen. Als u er niets aandoet slijten de banden en het onderstel van uw auto. Vroeg of laat gaat het mis. Hetzelfde geldt voor mensen. Zorg voor een goede balans tussen privé en werk. Zorg voor een goede balans tussen inspanning en ontspanning. Kortom: breng uw doelen met elkaar in balans.
Hoe uitgebalanceerd bent u?

14. Veerkracht tonen
Dit is de belangrijkste succesfactor van allemaal. Toppers zijn vaak net zo onzeker als de 'mindere goden' onder ons. Ze kanaliseren hun onzekerheid anders. Ze doen en blijven doen. De meeste mensen bereiken niet hun maximale potentieel omdat ze te snel opgeven. Iedereen heeft te maken met onzekerheden en tegenslagen. Het draait er om hoe u zich eroverheen zet.
Hoe veerkrachtig bent u?

Toegegeven dit zijn geen grote geheimen. U heeft het vast allemaal wel eens gehoord. Dat is niet het punt: het draait er om wat u er mee doet!!

Ik wens u heel veel verkoopsucces!

Michel Hoetmer
www.salesquest.nl

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen. Hij heeft jarenlange ervaring in de persoonlijke verkoop en advisering.
Bekijk de open trainingen van Sales Quest
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,6
(28 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

herman

nihat

Beste,

Graag wil ik van u weten hoe u kijkt op MLM verkoop

Alvast bedankt,
vriendelijke groeten

Historie Meublen Emmen |  http://www.historiemeubelen-webshop.nl

Bedankt voor weer een prachtig artikel!

Michel Hoetmer |  http://www.salesquest.nl

Beste Nihat, ik ben bepaald geen fan van MLM-verkoop. Veelal loopt het via jouw bekende relaties, zoals familie, vrienden en kennissen. Er zit een element in van 'je moet mij helpen omdat wij elkaar kennen'. Het schurkt een beetje aan tegen chantage. En het veel gehoorde argument dat de verkoopkosten lager zijn omdat men geen reclame maakt is een beetje flauwekul. De verschillende lagen in een MLM-organisatie verdienen er allemaal aan. Zoiets is zeker niet gratis en drijft de prijs op. MLM heeft elementen van een piramidespel (niet voor niets bij de wet verboden), de top van de piramide verdient een goed belegde boterham en de lagen eronder steeds minder of lijden zelfs verlies.

@Historie meubelen: van harte bedankt voor het compliment!

Historie Meublen Emmen |  http://www.historiemeubelen-webshop.nl

@Michel

"MLM heeft elementen van een piramidespel (niet voor niets bij de wet verboden), de top van de piramide verdient een goed belegde boterham en de lagen eronder steeds minder of lijden zelfs verlies."

Voordat ik mijn eigen zaak begon, heb ik als zelfstandig distributeur gewerkt bij Kleeneze, een bekende MLM organisatie.

Kleeneze en andere bedrijven lijken voor het leven te zijn gebrandmerkt als onbetrouwbare partijen, met piramide-achtige constructies, of op zijn minst verdacht.

MLM bedrijven hebben een gelaagde verkoopstructuur, waarbij nieuw aangebrachte of behaalde niveaus een verhoogd inkomen genereren.

Ik heb nooit de indruk gehad dat MLM in enig opzicht onbetrouwbaar was.

2 gedachten: personen die zich negatief uitlaten op internet over MLM, beseffen vaak niet dat men eigen baas is. Je oogst wat je zaait.

Als er niet gewerkt wordt, verwacht dan geen gouden bergen. Mijn MLM begeleiders destijds, waren zeer hardwerkende mensen die mij meerdere keren gezegd hebben dat er gewoon gewerkt moet worden, en het geld niet vanzelf binnen loopt.


2. Het lijden van verlies is een onderdeel van ondernemerschap. In het bedrijfsleven duurt het gemiddeld 5 jaar voordat men geld verdient. Eerst moeten alle investeringen worden terugverdient.

Bij de MLM organisatie staan er ervaren, en door de wol geverfde mensen achter, die door vallen en opstaan hebben bewezen dat MLM een uitstekende manier is om een inkomen te genereren.

Maar het is geen truc, geen snelle manier om geld te verdienen of gimmick.

De opmerking van 'chantage' vind ik....opmerkelijk

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel