Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Van enthousiasme naar "ghosting" door klant (Rene Knecht)
Pas na drie keer ‘nee’ is het oké (André Hagelen)
VERKOPER - "EEN UITSTERVEND BEROEP" (Herman Meijer)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Marketing en sales voor softwarebedrijven (Jorg Hartog)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Creëer verleiding in je aanbod (Rene Knecht)
Consultative Selling: welke KPI’s zijn van belang ? (André Hagelen)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Verkoopvaardigheden verbeteren in een digitale wereld (Jorg Hartog)
Zit nieuwe klanten maken wel in het DNA van het team? (Rene Knecht)
Help mij, ik wil graag klant blijven! (Herman Meijer)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
Snelle besluitvorming in de verkoop (Rene Knecht)
Samen de B2B groei stimuleren (Jorg Hartog)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Kan jij de krant van morgen lezen? (Herman Meijer)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Samen bereik je meer (Jorg Hartog)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Expected Goals - een voetbalperspectief (Jorg Hartog)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn (Jorg Hartog)
De toegenomen rol van verkopers in BtoB (André Hagelen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wanneer beslist jouw klant in een FLITS? (Rene Knecht)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Maak met je klant een creatieve sprong (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Nummer 1 wordt iemand nooit alleen (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)

Belangrijke succesfactoren op een rijtje!

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer
SalesQuest

Hieronder een praktische checklist met een aantal relevante succesfactoren die van u een topverkoper maken. Met controlevragen!

Belangrijke succesfactoren op een rijtje!

1. Geloven dat u het kunt
Hiermee bedoel ik niet geloven dat u het nu al kunt. Het is een belangrijke misvatting van de populaire succesliteratuur. Stel u bent net begonnen in de verkoop. Dan helpt het niet om te denken dat u een geweldige verkoper bent. Het helpt wel te denken: ik kan me ontwikkelen tot een goede verkoper en daar zet ik me voor in. Het is hun geloof in persoonlijke groei die mensen helpt zichzelf verder te ontwikkelen. Stel uzelf dus telkens uitdagingen die net uitgaan boven wat u nu kunt. Wees vooral niet bang fouten te maken. U leert er van en verbetert uzelf stapje voor stapje.
Gelooft u dat u uzelf kunt ontwikkelen tot een topper?

2. De juiste mensen
Slimme verkopers zetten de omstandigheden naar hun hand. Ze creëren een support groep. Ze
laten zich helpen door hun partner, collega's en andere mensen in hun omgeving.
In hoeverre werkt uw omgeving mee aan uw succes?


3. Nieuwe informatie opzuigen
Als u niet elke dag iets nieuws leert, loopt u binnen de kortste keren achter de feiten aan. Tenzij u natuurlijk alles al weet. Gelukkig weet niemand 'alles'. Het maakt niet uit hoe oud u bent, of hoeveel ervaring u heeft, er is altijd iets nieuws om te leren. Lees vakbladen, lees boeken over verkopen, motivatie en succes. Zorg er voor dat u voorop loopt.
Hoeveel tijd investeert u dagelijks om iets nieuws te leren?

4. Elke dag een actielijstje maken
Er zijn talloze manieren bedacht om uw activiteiten te plannen. Maar is het écht nodig om een ingewikkeld systeem op te zetten? Nee! Werk met simpele 'te doen lijstjes'. Noteer de belangrijke punten bovenaan uw lijstje en werk u lijst gedurende de dag af. Spreid grote taken over meerdere dagen.
Maakt u elke dag een activiteitenlijstje? Werkt u het af?

5. Waardevol zijn
Iedereen doet graag zaken met waardevolle mensen. Presenteer uzelf als een probleemoplosser. Mensen praten graag met verkopers die serieus in hun problemen zijn geïnteresseerd. Tip: maak uzelf niet goedkoop door telkens over de laagste prijs te praten of over hoeveel kosten u voor uw klanten kunt besparen. Met name kostenbesparing is in deze tijd een enorm cliché!
Hoe waardevol is uw bijdrage voor andere mensen?

6. De vragen die uw klanten en prospects willen horen
Ga op de stoel van uw (potentiële)klant zitten en vraag u af (in relatie tot uw product of dienst): "Waar zou ik slapeloze nachten van krijgen?" Productkennis is belangrijk. Maar nog veel belangrijker is alles van uw klanten en problemen af te weten. Let op! Klanten willen geen dorre feiten, ze willen antwoorden op hun meest brandende vragen. Daarom moet u eerst onderzoek doen en pas als dat volledig is afgerond, kunt u de juiste antwoorden geven.
Hoe goed zijn uw vragen?

7. Kansen pakken
Het leven hangt van toevalligheden aan elkaar. Toch heeft de ene meer geluk of pech dan de ander. Het draait er om dat u kansen herkent en acteert als ze op uw weg komen. Heb de moed om op anderen af te lopen? Een nieuwe uitdaging aan te gaan? Op die manier vergroot u uw kansen. Neem voortaan een notitieblokje mee en noteer daarin al uw ideeën. Ga er vervolgens mee aan de slag.
Hoe goed bent u in het ontdekken van nieuwe kansen en mogelijkheden?

8. Kansen benutten
Kansen opmerken is één. Er iets mee doen is stap twee. Vaak laten mensen na om actie te ondernemen. De reden? Ze zijn bang voor verandering.
Onderneemt u actie wanneer de mogelijkheid zich aandient?

9. Verantwoordelijkheid nemen
Wij geven allemaal, in verschillende mate, anderen de schuld van ... nou ja van alles en nog wat.
Uzelf of anderen beschuldigen lost niets op. Problemen optimistisch negeren evenmin. Pak problemen aan wanneer die zich voordoen. Denk in 'oorzaak en gevolg'. En denk: hoe kan ik het beter doen. Vraag daar bij hulp of advies van anderen.
Neemt verantwoordelijkheid voor wat u doet? Bent u degene die problemen oplost?

10. Actie ondernemen
Actie slaat een brug tussen plannen en doelen. Er gebeurt niets totdat u iets verkoopt. En u verkoopt niets als u geen actie onderneemt.
Bent u de verpersoonlijking van actie? Of bent u GMGA? (GMGA = grote mond geen actie).


11. Risico's nemen
No guts no glory! Als u op uw plaats blijft zitten en niets doet wordt u vanzelf een keer overreden. Het is het belangrijkste feit in het zakenleven: u moet gecalculeerde risico's nemen. Bereid u voor op de gebeurtenissen en treed elke situatie als een leerzaam avontuur tegemoet.
Bent u bereid risico's te nemen?

12. Concentratie op haalbare doelen
Goede doelen zijn uitdagend, maar ook niet weer zo uitdagend dat ze onbereikbaar zijn. Blijf met beide benen op de grond staan. Reik net iets hoger dan u nu voor mogelijk houdt. Doe liever één ding goed, dan tien dingen voor de helft.
Welk haalbaar doel heeft u voor ogen?

13. Uitbalanceren
Een band die in onbalans is geraakt, zorgt er voor dat een auto gaat trillen. Als u er niets aandoet slijten de banden en het onderstel van uw auto. Vroeg of laat gaat het mis. Hetzelfde geldt voor mensen. Zorg voor een goede balans tussen privé en werk. Zorg voor een goede balans tussen inspanning en ontspanning. Kortom: breng uw doelen met elkaar in balans.
Hoe uitgebalanceerd bent u?

14. Veerkracht tonen
Dit is de belangrijkste succesfactor van allemaal. Toppers zijn vaak net zo onzeker als de 'mindere goden' onder ons. Ze kanaliseren hun onzekerheid anders. Ze doen en blijven doen. De meeste mensen bereiken niet hun maximale potentieel omdat ze te snel opgeven. Iedereen heeft te maken met onzekerheden en tegenslagen. Het draait er om hoe u zich eroverheen zet.
Hoe veerkrachtig bent u?

Toegegeven dit zijn geen grote geheimen. U heeft het vast allemaal wel eens gehoord. Dat is niet het punt: het draait er om wat u er mee doet!!

Ik wens u heel veel verkoopsucces!

Michel Hoetmer
www.salesquest.nl

Michel Hoetmer

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet te scoren. Zijn trainingsbureau SalesQuest is gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen.
Bekijk de trainingen van Sales Quest
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Succesfactoren
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,6
(28 stemmen)
Reacties

herman

nihat

Beste,

Graag wil ik van u weten hoe u kijkt op MLM verkoop

Alvast bedankt,
vriendelijke groeten

Historie Meublen Emmen |  http://www.historiemeubelen-webshop.nl

Bedankt voor weer een prachtig artikel!

Michel Hoetmer |  http://www.salesquest.nl

Beste Nihat, ik ben bepaald geen fan van MLM-verkoop. Veelal loopt het via jouw bekende relaties, zoals familie, vrienden en kennissen. Er zit een element in van 'je moet mij helpen omdat wij elkaar kennen'. Het schurkt een beetje aan tegen chantage. En het veel gehoorde argument dat de verkoopkosten lager zijn omdat men geen reclame maakt is een beetje flauwekul. De verschillende lagen in een MLM-organisatie verdienen er allemaal aan. Zoiets is zeker niet gratis en drijft de prijs op. MLM heeft elementen van een piramidespel (niet voor niets bij de wet verboden), de top van de piramide verdient een goed belegde boterham en de lagen eronder steeds minder of lijden zelfs verlies.

@Historie meubelen: van harte bedankt voor het compliment!

Historie Meublen Emmen |  http://www.historiemeubelen-webshop.nl

@Michel

"MLM heeft elementen van een piramidespel (niet voor niets bij de wet verboden), de top van de piramide verdient een goed belegde boterham en de lagen eronder steeds minder of lijden zelfs verlies."

Voordat ik mijn eigen zaak begon, heb ik als zelfstandig distributeur gewerkt bij Kleeneze, een bekende MLM organisatie.

Kleeneze en andere bedrijven lijken voor het leven te zijn gebrandmerkt als onbetrouwbare partijen, met piramide-achtige constructies, of op zijn minst verdacht.

MLM bedrijven hebben een gelaagde verkoopstructuur, waarbij nieuw aangebrachte of behaalde niveaus een verhoogd inkomen genereren.

Ik heb nooit de indruk gehad dat MLM in enig opzicht onbetrouwbaar was.

2 gedachten: personen die zich negatief uitlaten op internet over MLM, beseffen vaak niet dat men eigen baas is. Je oogst wat je zaait.

Als er niet gewerkt wordt, verwacht dan geen gouden bergen. Mijn MLM begeleiders destijds, waren zeer hardwerkende mensen die mij meerdere keren gezegd hebben dat er gewoon gewerkt moet worden, en het geld niet vanzelf binnen loopt.


2. Het lijden van verlies is een onderdeel van ondernemerschap. In het bedrijfsleven duurt het gemiddeld 5 jaar voordat men geld verdient. Eerst moeten alle investeringen worden terugverdient.

Bij de MLM organisatie staan er ervaren, en door de wol geverfde mensen achter, die door vallen en opstaan hebben bewezen dat MLM een uitstekende manier is om een inkomen te genereren.

Maar het is geen truc, geen snelle manier om geld te verdienen of gimmick.

De opmerking van 'chantage' vind ik....opmerkelijk

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel