Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Hulp bieden (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptraining (Harro Willemsen)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Referrals: de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen (Harro Willemsen)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Verkooppresentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor succesvol contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
7 tips voor Personal Branding op Verkopersonline.nl (Hans-Wouter van Dam)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
7 Praktische afsluittips (Michel Hoetmer)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Er bestaan geen tekorten (Hans Oelen)
Creativiteit versus structuur in de verkoop (Piet Aarts)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? (Peter Stinckens)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
Is succesvol zijn moeilijk? (Hans Oelen)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
De Wet van het Optimisme (Richard van Houten)
De sleutel voor succes (Hans Oelen)
Nieuwe kansen voor verkopers (David Bloch)
Commerciële Innovatie (Piet Aarts)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Verander! (Hans Oelen)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Geluk of pech in de verkoop (Hans Oelen)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Niet WORDEN, maar ZIJN (Hans Oelen)
Organisatiemodel en hulpmiddelen (Piet Aarts)
Niemand zit op u te wachten (Peter Stinckens)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Inspirerende doelen en het plezier en succes in sales (Piet Aarts)
Assertiviteit – in uw voordeel! (David Bloch)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
Bewijs (Hans Oelen)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Los verkoopproblemen creatief op (Harro Willemsen)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Investeren in succes (Peter Stinckens)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
Succes is maar één gedachte van u verwijderd (Hans Oelen)
Veranderende eisen aan verkopers (Ronald van den Berg)
Cross Selling: verlies geen verkoop (Peter Stinckens)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Tijd om de mannen van de jongens te scheiden (Harro Willemsen)
Groot denken, groots presteren (Hans Oelen)
Wilt u echt meer verkopen? (Richard van Houten)
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! (Michel Hoetmer)
Let op uw denken, het bepaalt uw kwaliteit (Hans Oelen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Attitude: de ultieme salestool (Peter Stinckens)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt (Michel Hoetmer)
Haalt u er uit wat er in zit? (Hans Oelen)
Personal Branding: wat is het en wat is het belang ervan? (Richard van Houten)
De meest succesvolle deal ooit die ik heb gemist (Harro Willemsen)
Waarop baseert de klant zijn beslissing? (Redactie Verkopersonline.nl)
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje (David Bloch)
Oorzaak en gevolg (Hans Oelen)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper (Hans Oelen)
Is het verkoopvak moeilijker geworden? (Hans Oelen)
Hoe word ik de beste verkoper? (Harro Willemsen)
Succes is: Te Kiezen Hebben (Enno van Kersen)
Negativiteit - kunt u dit veroorloven? (David Bloch)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
Vlammen in de verkoop (Michel Hoetmer)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
Scoor met de 8 Verkoopwetten van Johan Cruijff (Richard van Houten)
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? (Verkoopgesprek)
Wat als u niet tot de klant doordringt (Enno van Kersen)
Overleef in steeds agressievere markten (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe reageert u op offerteaanvragen? (Michel Hoetmer)
Management by simplicity (Herman Meijer)
Hoe belangrijk is produktkennis nou echt? (Enno van Kersen)
Telesales en Social Media - een prachtig huwelijk (Herman Meijer)

Tegendraads verkopen

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer
SalesQuest

Als logica en fraaie argumenten het laten afweten, is het soms slim om drastische maatregelen te nemen. Zet bijvoorbeeld de klant eens op het verkeerde been.

Tegendraads verkopen

Met humor, verrassing en verwarring creëert u vaak een atmosfeer waarin de klant wel open staat voor beïnvloeding. In dit artikel vindt u enkele leuke voorbeelden.

Het verrassingselement in de verkoop
Een verkoper van veiligheidsglas wandelde bij zijn potentiële klanten (winkeliers) naar binnen. Zonder iets te zeggen legde hij een stuk veiligheidsglas op de toonbank. Vervolgens haalde hij een pikhouweel uit zijn tas en gaf het stuk glas een fikse klap. Nadat de winkelier van de schok was bekomen, zag hij dat het glas onbeschadigd was.
Op deze manier verkocht deze verkoper heel veel veiligheidsglas. Hij verkocht zoveel dat de andere verkopers binnen zijn organisatie op aanbeveling van het management precies hetzelfde gingen doen.

Een jaar later stak hij nog steeds met kop en schouder boven zijn collega's uit. Toen de directie vroeg wat hij deze keer had bedacht, zei hij: Oh, tegenwoordig leg ik het stuk veiligheidsglas op de toonbank en geef de pikhouweel aan de winkelier. Nu mag hij zelf meppen!

De bezwaren op tafel gooien (1)
Een verkoper van beleggingsproducten op basis van levensverzekeringen had een wel heel erg tegendraadse aanpak. Hij vertelde aan zijn klanten: Levensverzekeringen zijn waardeloze beleggingen! Dat hadden zijn klanten niet verwacht. Daarna ontspon zich een levendige discussie waarin hij de kans kreeg om de vooroordelen van de klant onderuit te halen.

De bezwaren op tafel gooien (2)
Een andere verkoper van beleggingsfondsen begon zijn presentatie met een simpele grafiek. Met deze grafiek kon de klant in één oogopslag zien hoe het fonds de laatste 10 jaar had gepresteerd. Steevast stelde de verkoper de vraag: Indrukwekkend, is het niet?
De klanten waren inderdaad onder de indruk. Maar nog niet helemaal overtuigd. Veel mensen reageerden met: Daar wil ik nog eventjes over nadenken! De verkoper vertelt over zijn ervaringen:

Wat ik in de loop van de tijd heb geleerd is dat hoe gedetailleerd mijn presentatie ook was of hoe simpel, het maakte allemaal weinig uit, vrijwel iedereen wil er nog eventjes over nadenken. Daarom heb ik gekozen voor de eenvoudigste aanpak. Tijdens het gesprek vatte hij de koe meteen bij de horens. Zullen wij er nu samen over nadenken? Is het soms de omvang van ons bedrijf? Of ligt het aan mij? Of wilt u nog bedenken hoeveel u vandaag gaat investeren?
Hiermee kreeg hij de bezwaren, zonder er veel woorden aan vuil te maken, boven tafel. En hij verkocht heel wat beleggingsfondsen!

De klant zelf laten verkopen
Een verkoper van apparatuur voor ziekenhuizen kon zijn klanten slechts één product laten zien: een ultrasoon apparaat dat ook nog eens een laatkomertje op de markt was. Hij knoopte een gesprek aan met het de hoofdzuster en begon met zijn demonstratie. Regelmatig kreeg hij de vraag: Hoeveel van deze apparaten heeft u inmiddels verkocht? Daarop reageerde hij met: Zelf heb ik er nog nooit een verkocht.
Wat? Beweert u dan dat wij de eersten zijn?!
Oh, nee! Natuurlijk niet! Ik heb ontdekt dat verpleegsters veel beter zijn in het verkopen van dit soort apparaten aan het management. Als u denkt dat dit apparaat een goede aanschaf is voor uw afdeling, dan ben ik uw persoonlijke assistent. Ik help u met de verkoop. Dus is het nu aan u om een besluit te nemen!

De resultaten waren boven verwachting.

De negatieve verkoop
Soms is het een goede zet om aan iemand te vertellen: Dat verkoop ik niet aan u, want u heeft het niet nodig! Dan gaat de klant vaak zelf vertellen waarom hij het juist wél nodig heeft.

Zo verkocht een trainer ooit een programma aan een vreselijk succesvolle verkoper. De trainer deed eerst een normale poging. Hij vertelde waarom dit programma zo goed paste bij deze verkoper. Deze luisterde nauwelijks. Totdat de trainer zei: Je hebt gelijk, jij hebt dit niet nodig, want je hebt al zoveel succes! Plotseling veerde de man op:
Wat bedoel je eigenlijk met dat ik het niet nodig heb? Misschien wil ik nog wel veel meer succes hebben dan jij ooit voor mogelijk houdt! Kun je me het allemaal nog een keer vertellen? Misschien is het precies wat ik wil hebben!

Overbodig om te zeggen dat de verkoper meedeed aan de training. In de ogen van klanten en verkopers moet ieder een bepaalde rol spelen in het verkoopspel. De verkoper verdedigt zijn voorstel en de klant neemt een afwachtende en sceptische houding aan. De verkoper is de advocaat en de klant is aanklager en rechter tegelijk. Met de negatieve verkooptechnieken draait u de rollen om. En dat heeft vaak een verrassend effect.
Ik wens u veel verrassende verkoopgesprekken!

Michel Hoetmer

Salesquest.nl
Meer tips over verkopen en acquisitie in zijn boek 'De zeven zonden van verkopers'Klik hier

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen. Hij heeft jarenlange ervaring in de persoonlijke verkoop en advisering.
Bekijk de open trainingen van Sales Quest
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,9
(47 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

wilko van beek

Leuk verhaal en mijn ervaring leert dat het klopt. Zo heb ik ooit een klant op een beurs zien kijken naar ons nieuwe textiel dat dat we introduceerde. Ik ben er bij gaan staan met de opmerking: "lelijk spul he!"
Haar antwoord was juist het tegenovergestelde. Inkoppertje voor open doel was de vraag hoeveel textiel wilde bestellen!
Hoezo behoeftebepaling, controlevragen etc! ;-)

wilko van beek

Leuk verhaal en mijn ervaring leert dat het klopt. Zo heb ik ooit een klant op een beurs zien kijken naar ons nieuwe textiel dat we introduceerde. Ik ben er bij gaan staan met de opmerking: "lelijk spul he!"
Haar antwoord was juist het tegenovergestelde. Inkoppertje voor open doel was de vraag hoeveel textiel ze wilde bestellen!
Hoezo behoeftebepaling, controlevragen etc! ;-)

Michel

leuke voorbeelden. slim ook dat je door het laatste voorbeeld ook je eigen traningen tracht te verkopen aan een doelgroep die moeilijker over de streep te halen is, namelijk de verkopers die al succesvol zijn. een reclame boodschap mooi ingekleed in de vorm van een artikel.

Michel Hoetmer |  http://www.salesquest.nl

@michel Je overschat me. Dit voorbeeld komt niet uit mijn trainingspraktijk, maar heb ik van een andere trainer gehoord.

Henny Meertens

Van een extreem voorbeeld van tegendraads verkopen heb ik eens een filmpje van gemaakt.

Een filmpje met een knipoog maar misschien hebben jullie er iets aan.

http://www.youtube.com/watch?v=9dI3FNnYJ-M

Leuke ideeën voor een alternatieve verkoopmethode.
De zin "Dit heeft u niet nodig" zal ik eens vaker gaan inzetten bij de verkoop van mijn boek. Wellicht is er dan ineens wel interesse :-) .
In ieder geval bedankt voor de tips!

D.van Loon |  http://www.ceratec.nl

Binnen ons productenprogramma van technische keramiek lopen wij elke keer ook tegen dezelfde argumenten. Keramiek breekt snel..., helaas klopt dat voor een deel. Keramiek is ook het servies van een ieder thuis.
Maar iedereen wil wel graag F1 kijken en ziet daar de opgloeiende remmen van deze bolides. Daarnaast vraag aan ieder als men thuis een waterkraan heeft is deze met keramische schijven ??
Veel toepassingen van keramiek zijn juist vanwege slijtvastheid, chemische bestendigheid en een hoge hardheid. Dit begint in lagertechnieken, hoge temperatuur / vacuumbereik maar ook in afsluitertechniek een plaats te vinden. Maar we leven nog steeds in het land van "wat de boer niet kent....".
Daarom dagen ook wij nieuwe relaties uit, pak maar eens een hamer en sla erop of pak een slijptol... dan pas zal je merken welke mogelijkheden er zijn.

Michel Hoetmer |  http://www.salesquest.nl

@D.van Loon Prima idee!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel