Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Hulp bieden (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptraining (Harro Willemsen)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
7 tips voor Personal Branding op Verkopersonline.nl (Hans-Wouter van Dam)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Er bestaan geen tekorten (Hans Oelen)
Creativiteit versus structuur in de verkoop (Piet Aarts)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? (Peter Stinckens)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
Is succesvol zijn moeilijk? (Hans Oelen)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
De Wet van het Optimisme (Richard van Houten)
De sleutel voor succes (Hans Oelen)
Nieuwe kansen voor verkopers (David Bloch)
Commerciële Innovatie (Piet Aarts)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Verander! (Hans Oelen)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Geluk of pech in de verkoop (Hans Oelen)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Niet WORDEN, maar ZIJN (Hans Oelen)
Organisatiemodel en hulpmiddelen (Piet Aarts)
Niemand zit op u te wachten (Peter Stinckens)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Inspirerende doelen en het plezier en succes in sales (Piet Aarts)
Assertiviteit – in uw voordeel! (David Bloch)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
Bewijs (Hans Oelen)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Los verkoopproblemen creatief op (Harro Willemsen)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Investeren in succes (Peter Stinckens)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
Succes is maar één gedachte van u verwijderd (Hans Oelen)
Veranderende eisen aan verkopers (Ronald van den Berg)
Cross Selling: verlies geen verkoop (Peter Stinckens)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Tijd om de mannen van de jongens te scheiden (Harro Willemsen)
Groot denken, groots presteren (Hans Oelen)
Wilt u echt meer verkopen? (Richard van Houten)
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! (Michel Hoetmer)
Let op uw denken, het bepaalt uw kwaliteit (Hans Oelen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Attitude: de ultieme salestool (Peter Stinckens)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt (Michel Hoetmer)
Haalt u er uit wat er in zit? (Hans Oelen)
Personal Branding: wat is het en wat is het belang ervan? (Richard van Houten)
De meest succesvolle deal ooit die ik heb gemist (Harro Willemsen)
Waarop baseert de klant zijn beslissing? (Redactie Verkopersonline.nl)
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje (David Bloch)
Oorzaak en gevolg (Hans Oelen)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper (Hans Oelen)
Is het verkoopvak moeilijker geworden? (Hans Oelen)
Hoe word ik de beste verkoper? (Harro Willemsen)
Succes is: Te Kiezen Hebben (Enno van Kersen)
Negativiteit - kunt u dit veroorloven? (David Bloch)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
Vlammen in de verkoop (Michel Hoetmer)

Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper

Hoe kunt u de uitdagingen en inspanningen van het verkoopvak beter leren beheersen? Door inzicht in uw functioneren. En ik laat u zien hoe.

Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper

Het vak van de verkoper kent vele kanten en uitdagingen. Natuurlijk is er de uitdaging om uw inspanningen op het gebied van pionieren, acquisitie, klantbezoeken en verkoopgesprekken om te zetten naar succes. Wanneer u dat lukt, bent u als verkoper gelukkig en wordt u alom geprezen en gewaardeerd en gesterkt in uw zelfvertrouwen. Maar wat, als zaken tegengesteld verlopen?

Wat te doen als het even tegenzit?
U zit in een periode waarin het even niet lukt. U wordt niet meer geprezen, u bent van uw voetstuk gevallen, u begint last te krijgen van uzelf en het willen heeft plaats gemaakt voor moeten. U draait alleen nog maar op blind doorzettingsvermogen en zuivere wilskracht. Dat kost u veel energie met doorgaans een lage opbrengst. Frustratie komt om de hoek kijken en dat maakt het allemaal nog erger, want dat kan de doodsteek zijn voor de goede verkoper die u in wezen bent!

De weg terug
De weg terug vraagt om psychologisch inzicht in uw eigen functioneren.
Wist u al dat problemen, situaties of mensen u onmogelijk kunnen opwinden of frustreren? Het is de manier waarop u over ze denkt, die u kan raken! Realiseer u daarom dat  vrijheid en een goed gevoel onmogelijk te creëren zijn, zolang u geen meester bent over uw eigen denken.
 
Uw gevoel
Wanneer u zegt: Ik kan er niets aan doen dat ik me zo voel, maakt u zichzelf het slachtoffer van uw eigen misère. U neemt daarmee uzelf in de maling, want u bent juist degene die zou moeten weten dat u uw gevoel wel degelijk kunt veranderen. Het is namelijk niet het gevoel van iemand anders, het is uw eigen gevoel. U bent de enige eigenaar.

Houding en denken
Het is daarom van het grootste belang dat u zich realiseert dat uw houding en uw denken de veroorzakers zijn van uw gevoel.

Wanneer u zich somber of gefrustreerd voelt door een persoon of een situatie, weet dan dat u niet reageert op de persoon of de situatie, maar op uw gevoel over die persoon of die situatie.
Het probleem is niet dat externe factoren controle hebben over uw emoties, het probleem ligt in uw denken dat het ligt aan de externe factoren.

Door te leren hoe u zelf uw denken en uw houding kunt veranderen, weet u meteen hoe u uw ongewenste gevoel kunt veranderen.

Situaties zijn emotioneel neutraal
Situaties zijn altijd emotioneel neutraal. Gebeurtenissen hebben geen betekenis anders dan de betekenis die wij er als mensen aan geven. Het is uw interpretatie of perceptie van een situatie die bepaalt of er een gevoel naar boven komt en welk gevoel dat dan is. Eenzelfde situatie zal bij verschillende mensen altijd verschillende gevoelens losmaken. De reden hiervoor, is dat we allemaal hebben geleerd op een bepaalde manier op zaken te reageren. Wat u blij maakt, kan een ander tot boosheid brengen, wat u feestelijk vindt kan een ander zelfs mateloos irriteren.

Op weg naar zelf-management
Het voeden van het besef dat u het vermogen heeft om te bepalen hoe u zich voelt (op welk moment dan ook, en onafhankelijk van de omstandigheden) is de eerste en meest belangrijke stap naar het kunnen managen van uzelf.

Hans  Oelen

Hans Oelen

Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,7
(17 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Petter

Interessante verhandeling, maar deze biedt mijns inziens niet direct een oplossing aan, aan de gefrustreerde verkoper (of individu in het algemeen).
Immers, voor zover ik het begrepen heb, ontstaan emoties en in het verlengde daarvan gevoelens , juist naar aanleiding van een externe stimulus (object, situatie) Dit met als uiteindelijk doel, maximaal zelfbehoud bewerkstelligen van het organisme dat de emotie opwekt.
Emoties ontstaan wel vanuit de hersenen maar niet vanuit het bewuste denken. Daar komen ze pas aan nadat ze zijn ontstaan en versterken op hun beurt de emotie.
Dus wat is nu de suggestie? Dat we emoties en de daarop volgende gevoelens verstandelijk moeten gaan ontkennen, danwel er een andere betekenis aan geven?

Dit lijkt mij niet in het belang van de gefrustreerde verkoper. Die zou zich juist moeten oefenen en scherpen er een juiste interpretatie aan te geven om vervolgens op de meest geëigende manier in actie te kunnen komen. Dat zal leiden tot positieve emotie!

Naomi van der Graaff |  http://www.vds.nl

Als verkoper redt je het niet alleen met het tonen van cognitief en emotioneel leiderschap in het verkoopproces. Ook blokkades als angst, schaamte spelen hierbij een rol. Het bewust worden van deze blokkades, vaak belemmerende overtuigingen, en het leren dealen ermee is essentieel voor het succes van elke verkoper. Is dit psychologisch inzicht of gewoon zelfreflectie? Willem Verbeke, bijzonder hoogleraar Sales & Accountmanagement aan de Erasmus Universiteit heeft daar onderzoek naar gedaan, zoals beschreven in zijn boek 'Ik verkoop, dus ik besta'.
In een unieke samenwerking met hem en VDS Training Consultants is een concept ontwikkeld wat verkopers helpt om lef en daadkracht te tonen en niet te blijven hangen in de afwijzingen die elke verkoper meermalen krijgt. Zie www.blijfgroeien.nl en lees meer over dit concept.

aad de Koning |  http://www.lekhabo.nl

dimitri van der velden

René Booms |  http://www.BbyB.nl

Verkopen is iets wat ik eet, drink, adem, leef en meer dan 16 jaar doe. Derhalve beschouw ik mijzelf als ervaringsdeskundige. Daarnaast train en coach ik verkopers in dit prachtige vak en natuurlijk gaat het dan ook over hoe om te gaan met teleurstellingen. Moeten verkopen is nooit een goede positie. Potentiële klanten zijn niet gek. Wanneer je als verkoper aan tafel gaat zitten met de gedachte: "Ik moet deze deal sluiten" dan is de kans groot dat dit door de klant als druk / dwang ervaren zal worden. Mensen (dus ook klanten) willen niet ergens toe gedwongen worden. Deze voorstelling werkt dus contra productief.

Eigen voorstellingen bepalen voor een heel groot gedeelte uw gevoel en dus ook uw gedrag. Wat men voelt straalt men ook uit en zal door een gesprekspartner worden opgepikt. Het goede nieuws is dat u uw voorstellingen op ieder moment kunt inwisselen voor nieuwe (productieve) voorstellingen. Het herkennen van en het omgaan met uw eigen voorstellingen is een goede stap in de richting van zelfmanagement.

Een leuk artikel waarbij in ieder geval duidelijk naar voren komt dat iedereen de 'werkelijkheid' anders ziet. Hoe dat komt en wat je daaraan kunt doen (mocht je daar last van hebben) is een serie artikelen waard.

De tip om bewust te beseffen dat ons gevoel wordt gevormd door ons eigen (onbewuste en bewuste) denken is al een mooie les op zich en een stap voorwaarts voor vele verkopers naar een leven als happy sales, elke dag.

Hans Oelen

Hartelijk dank voor jullie reacties en mooie aanvullingen. Hieruit blijkt dat het leeft en dat is fantastisch.
@Petter. Je hebt gelijk dat emoties ontstaan met als aanleiding, een externe stimulus. Deze stimulus roept direct een gedachte bij ons op, die vervolgens een gevoel voortbrengt wat naadloos aansluit op die gedachte. Het blijft dus de gedachte die het gevoel voortbrengt.
De suggestie die je aandraagt lijkt me de minst gewenste in dit geval. Allereerst hebben wij mensen het vermogen ons denken te kunnen beheersen. Wij kunnen denken wat we willen denken, hebben dit helaas nooit geleerd, maar met oefening zul je merken dat je er steeds beter in wordt De gefrustreerde verkoper zit met zijn gedachten vast in het niet lukken en het niet voor elkaar krijgen. Door zich hiervan bewust te worden, kan hij, met andere voorstellingen = andere gedachten, zoals Rene Booms ook al beschrijft, andere gevoelens ervaren en daardoor weer wezenlijk anders zijn klanten benaderen.
@Naomi, dank je wel voor je aanvulling... en graag bied ik je hierbij de ruimte om reclame te maken voor VDS training Consultants. Nemen is minder, delen is meer.
@ Rene B, ik geniet elke keer van je mooie en enthousiasmerende blogs, zo ook van deze reactie van jouw deskundige hand. Dank je wel!
@ Rene V, Dat is een mooie aanmoediging Rene om hier meerdere aanvullende artikelen over te schrijven. Thankx
Ik wens jullie allemaal een fijne dag

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel