Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Snelle besluitvorming in de verkoop (Rene Knecht)
Samen de B2B groei stimuleren (Jorg Hartog)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Kan jij de krant van morgen lezen? (Herman Meijer)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Samen bereik je meer (Jorg Hartog)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Expected Goals - een voetbalperspectief (Jorg Hartog)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn (Jorg Hartog)
De toegenomen rol van verkopers in BtoB (André Hagelen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wanneer beslist jouw klant in een FLITS? (Rene Knecht)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Maak met je klant een creatieve sprong (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Nummer 1 wordt iemand nooit alleen (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)

Tunnelen of lummelen

Vladan   Soldat
Vladan Soldat is headhunter gespecialiseerd in de technology sales arbeidsmarkt. Met zijn ervaring binnen zowel het software sales vakgebied als het recruitment vak, helpt hij managers om succesvolle, commerciële teams te bouwen.Kijk op www.nobelrecruitment.com voor meer informatie.

Doe uzelf een plezier en plan tien procent van uw totale tijd in als lummeltijd om uw creativiteit te faciliteren. Doet u ook voortaan aan lummelen in plaats van tunnelen? 

Tunnelen of lummelen

Hebt u zich wel eens afgevraagd waarom 20% van uw accounts 80% van uw omzet bepaalt? Belangrijker nog: hebt u nagedacht hoe het komt dat B- en C-klanten, die vaak maar voor 20% van uw omzet zorgen, wel 80% van uw tijd claimen? Anders gezegd, B- en C-klanten zijn dikwijls de sluitposten van uw omzetportefeuille, terwijl ze het meest van uw beschikbare tijd en energie opslokken. In kroegtaal noemen we dat tijdvreters!

Klantenpyramide
In veel verkoopboeken wordt uitgelegd hoe slimme verkopers via een handige klantenpyramide hun klanten kunnen indelen in A-, B- of C-accounts c.q. gouden, zilveren of bronzen klanten. Zo behoren A-accounts of key-accounts een VIP-behandeling te krijgen en de zilveren en zeker de bronzen relaties een andere benadering. Logisch toch?

Oké, wie kan mij dan vertellen hoe het komt dat veel verkopers 80% van hun tijd bezig zijn met klanten die maar 20% van de omzet uitmaken. De Italiaanse econoom Vilfredo Pareto introduceerde in 1906 het 20/80-principe. Dit principe staat ook bekend als de 20/80-regel.

Het Pareto-principe geeft aan dat een klein aantal oorzaken (beperkte input of geringe moeite), verantwoordelijk is voor het merendeel van de resultaten (output of beloning).

Dit betekent letterlijk dat slechts 20% van alle inspanningen voor 80% de resultaten van uw organisatie bepaalt. Dit kan zowel positief als negatief werken voor verkopers bij de tijdsbesteding en het prioriteren van 20%-klanten. Zinvol dus om hier eens over na te denken.

Het Pareto-principe
Nu heeft mogelijk iedere verkoper wel eens gehoord tijdens een verkooptraining of verkoopvergadering van het Pareto-principe. Wat dat betreft geen nieuws onder de zon. Wanneer u als verkoper echt kritisch bent op uw tijdsbesteding dan leidt de drukte van alledag vaak tot 'verkeerde' verkoopinspanningen.

Het is natuurlijk zonde dat u bij het verkeerd hanteren van het Pareto-principe 80% van uw tijd kwijt bent aan 20%-klanten. Minder belangrijke klanten eisen doorgaans veel aandacht en krijgen die ook, waardoor er dan voor gouden klanten geen tijd en aandacht meer is. En die belangrijke klant vraagt er zelf ook niet nadrukkelijk om!
Is er dan een 'knop' of valstrik die het terugkerende patroon van de drukte van alledag in stand houdt? Om hier met andere ogen naar te kijken, kunnen we gebruik maken van systeemdenken.

Systeemdenken
Wat zou dan bij verkopers het onderliggende patroon zijn? En belangrijker nog: wat is de hefboom om het steeds terugkerende druktepatroon te doorbreken? Waarom schieten veel verkopers toch door in de drukte van alledag? In onze calvinistische cultuur is hard werken een hardnekkig statussymbool. Echter met hard werken alleen komen de meeste verkopers er niet meer. Een bekend adagium is dat wie de hele dag hard werkt, geen tijd heeft om geld te verdienen. In die zin kan het Pareto-principe een interessante uitdaging vormen: hoe minder tot méér kan leiden!

Ironisch genoeg is altijd doen doen wat de klant vraagt dikwijls geen klantgerichtheid! Bij klantgerichtheid in engere zin voldoet u weliswaar aan de wensen van de klant, maar wel binnen het kader van uw organisatiedoelstellingen.

Direct klaar staan
Applaus en complimenten van relaties zijn met direct klaarstaan snel verdiend. Veel verzoeken van klanten hebben een urgent karakter.

Direct klaar staan voor uw klant of opdrachtgever wordt zeker op prijs gesteld door de klant zelf, maar ook leidinggevenden en collega's weten dit te waarderen. Want direct klaar staan voor uw klant roept al gauw het gewenste beeld op: deze verkoper is klantgericht bezig of appelleert aan ons calvinisme van hard werken, mouwen opstropen en de dynamiek van alledag.

Maar als u zich met de lange termijn bezighoudt, zult u het plezier van complimenten uit moeten stellen! Helaas is het zo dat veel verkopers daardoor terugvallen in hun oude gewoontegedrag, namelijk weer toegeven aan de waan van de dag. Hoewel veel verkopers mopperen over de hoge werkdruk, voelt dit vaak toch goed aan omdat dit direct een beloning en dus voldoening oplevert. Niets menselijks is ons vreemd. Af en toe kunnen we best een aai over onze bol gebruiken.

De vraag is dus: wat kan u helpen efficiënter en slimmer te werken en ook nog de juiste 20/80-resultaten te behalen?

In de waan van alledag is het fenomeen lummelen een welkome afwisseling en een belangrijke onthaasting in het bereiken van de gewenste 20/80-regel.

Lummelen ofwel je tijd verdoen klinkt als iets dat rechtstreeks indruist tegen ons calvinistisch denken. Echter, er is met hard werken op zich niks mis, alleen schieten we tegenwoordig allemaal te ver door in het 'mouwen opstropen'. Kijk eens om u heen. Hoeveel mensen kent u die géén hoge werkdruk hebben?

Het medicijn lummelen
Er valt heel wat te zeggen voor de noodzaak van lummelen. Het zit zo: als de hersenen stress ondervinden wordt de aandacht op details gericht in plaats van op het grote geheel. Met andere woorden: u doet, met deze symbolische oogkleppen op, aan tunnelen. 
Dus, als u verkrampt en achter uw irreële takenlijst aanjaagt en het zwart voor uw ogen werkt bent u blind geworden voor onverwachte kansen.

En die lijken steeds schaarser te worden in deze zogenaamde  'Olympische maatschappij' met stevige concurrentie, kritische klanten, veranderende markten en een hoge werkdruk.

Juist als u ontspannen bent, helpt uw brein u om ideeën te verbinden die weinig met elkaar te maken hebben. U begint problemen vanuit verschillende gezichtspunten te bekijken. U wordt creatief en u ziet onverwachte verkoopkansen.

Waarom de nieuwe 10/90-regel een uitkomst biedt bij verkopers
Doe uzelf een plezier en plan 10 procent van uw totale tijd in als lummeltijd om uw creativiteit te faciliteren. Onder lummeltijd in dit verband wordt verstaan: pauzemomenten, agenda's die 'ademen', 'lunchwandelen' en ruimte voor onverwachte activiteiten. Het komt immers zo vaak voor dat u van collega's informatie hoort waar u op dat moment toevallig ook mee bezig bent, waardoor u mits u er goed gebruik van maakt onverwacht tijd kunt besparen of op onverwachte kansen in kunt spelen.

Voorbeeld van uw nieuwe tijdsbesteding

  • Lummelen: 1 dagdeel
  • Formeel overleg: 1 dagdeel
  • Het veld in: verkoopgesprekken, klantbenadering, afspraken maken, bezoekrapportages, reistijd etc.: 7 dagdelen
  • Administratie: 1 dagdeel
  • Totaal per week: 10 dagdelen

Conclusie
Als u 20/80-resultaten wilt bereiken en aan systeemdenken wilt doen, dient u nog een belangrijk element in uw drukke agenda te reserveren, namelijk lummeltijd. Als u uw tijdsindeling hiermee over een andere boeg gooit, zult u ervaren waarom de 10/90-regel uiteindelijk zorgt voor succesvolle 20/80-resultaten.  

Doet u ook voortaan aan lummelen in plaats van tunnelen?

Stephen Steijger
Optimaal Talent

Vladan Soldat

Vladan   Soldat
Vladan Soldat is headhunter gespecialiseerd in de technology sales arbeidsmarkt. Met zijn ervaring binnen zowel het software sales vakgebied als het recruitment vak, helpt hij managers om succesvolle, commerciële teams te bouwen.Kijk op www.nobelrecruitment.com voor meer informatie.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Zelfontwikkeling, Pareto Principe
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,6
(25 stemmen)
Reacties

Kiki Rijniers |  http://www.kikirijniers.nl


Goed artikel zeg!

Op vakantie komen bij mij ook steevast de meest lumineuze ideeën boven drijven. Nu heb ik daar eindelijk een verklaring voor.

Gino Gerard ginogerardv@yahoo.es

Intressante benadering van iets waar we de waarde van onderschatten.
Misschien lummelen we reeds zonder het echt nuttig te gebruiken?meestal weten we reeds wat er mis is, maar doen we er ook iets mee?
Die benadering kan een heel ander licht werpen op hoe we te werk gaan wat zeker onze resultaten zal verbeteren als we er ook iets mee aanvangen.

Jacques Bonneur |  http://www.letscontact.nl

Onthaasten... moesten we van o.a. Lodewijk de Waal en Els Borst destijds. Maar nu is dat toch niet meer aan de orde.
Of begrijp ik er niets van?

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel