Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Hulp bieden (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptraining (Harro Willemsen)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
7 tips voor Personal Branding op Verkopersonline.nl (Hans-Wouter van Dam)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Er bestaan geen tekorten (Hans Oelen)
Creativiteit versus structuur in de verkoop (Piet Aarts)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? (Peter Stinckens)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
Is succesvol zijn moeilijk? (Hans Oelen)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
De Wet van het Optimisme (Richard van Houten)
De sleutel voor succes (Hans Oelen)
Nieuwe kansen voor verkopers (David Bloch)
Commerciële Innovatie (Piet Aarts)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Verander! (Hans Oelen)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Geluk of pech in de verkoop (Hans Oelen)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Niet WORDEN, maar ZIJN (Hans Oelen)
Organisatiemodel en hulpmiddelen (Piet Aarts)
Niemand zit op u te wachten (Peter Stinckens)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Inspirerende doelen en het plezier en succes in sales (Piet Aarts)
Assertiviteit – in uw voordeel! (David Bloch)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
Bewijs (Hans Oelen)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Los verkoopproblemen creatief op (Harro Willemsen)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Investeren in succes (Peter Stinckens)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
Succes is maar één gedachte van u verwijderd (Hans Oelen)
Veranderende eisen aan verkopers (Ronald van den Berg)
Cross Selling: verlies geen verkoop (Peter Stinckens)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Tijd om de mannen van de jongens te scheiden (Harro Willemsen)
Groot denken, groots presteren (Hans Oelen)
Wilt u echt meer verkopen? (Richard van Houten)
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! (Michel Hoetmer)
Let op uw denken, het bepaalt uw kwaliteit (Hans Oelen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Attitude: de ultieme salestool (Peter Stinckens)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt (Michel Hoetmer)
Haalt u er uit wat er in zit? (Hans Oelen)
Personal Branding: wat is het en wat is het belang ervan? (Richard van Houten)
De meest succesvolle deal ooit die ik heb gemist (Harro Willemsen)
Waarop baseert de klant zijn beslissing? (Redactie Verkopersonline.nl)
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje (David Bloch)
Oorzaak en gevolg (Hans Oelen)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper (Hans Oelen)
Is het verkoopvak moeilijker geworden? (Hans Oelen)
Hoe word ik de beste verkoper? (Harro Willemsen)
Succes is: Te Kiezen Hebben (Enno van Kersen)
Negativiteit - kunt u dit veroorloven? (David Bloch)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
Vlammen in de verkoop (Michel Hoetmer)

Tunnelen of lummelen

Vladan   Soldat
Vladan Soldat is headhunter gespecialiseerd in de technology sales arbeidsmarkt. Met zijn ervaring binnen zowel het software sales vakgebied als het recruitment vak, helpt hij managers om succesvolle, commerciële teams te bouwen.Kijk op www.nobelrecruitment.com voor meer informatie.

Doe uzelf een plezier en plan tien procent van uw totale tijd in als lummeltijd om uw creativiteit te faciliteren. Doet u ook voortaan aan lummelen in plaats van tunnelen? 

Tunnelen of lummelen

Hebt u zich wel eens afgevraagd waarom 20% van uw accounts 80% van uw omzet bepaalt? Belangrijker nog: hebt u nagedacht hoe het komt dat B- en C-klanten, die vaak maar voor 20% van uw omzet zorgen, wel 80% van uw tijd claimen? Anders gezegd, B- en C-klanten zijn dikwijls de sluitposten van uw omzetportefeuille, terwijl ze het meest van uw beschikbare tijd en energie opslokken. In kroegtaal noemen we dat tijdvreters!

Klantenpyramide
In veel verkoopboeken wordt uitgelegd hoe slimme verkopers via een handige klantenpyramide hun klanten kunnen indelen in A-, B- of C-accounts c.q. gouden, zilveren of bronzen klanten. Zo behoren A-accounts of key-accounts een VIP-behandeling te krijgen en de zilveren en zeker de bronzen relaties een andere benadering. Logisch toch?

Oké, wie kan mij dan vertellen hoe het komt dat veel verkopers 80% van hun tijd bezig zijn met klanten die maar 20% van de omzet uitmaken. De Italiaanse econoom Vilfredo Pareto introduceerde in 1906 het 20/80-principe. Dit principe staat ook bekend als de 20/80-regel.

Het Pareto-principe geeft aan dat een klein aantal oorzaken (beperkte input of geringe moeite), verantwoordelijk is voor het merendeel van de resultaten (output of beloning).

Dit betekent letterlijk dat slechts 20% van alle inspanningen voor 80% de resultaten van uw organisatie bepaalt. Dit kan zowel positief als negatief werken voor verkopers bij de tijdsbesteding en het prioriteren van 20%-klanten. Zinvol dus om hier eens over na te denken.

Het Pareto-principe
Nu heeft mogelijk iedere verkoper wel eens gehoord tijdens een verkooptraining of verkoopvergadering van het Pareto-principe. Wat dat betreft geen nieuws onder de zon. Wanneer u als verkoper echt kritisch bent op uw tijdsbesteding dan leidt de drukte van alledag vaak tot 'verkeerde' verkoopinspanningen.

Het is natuurlijk zonde dat u bij het verkeerd hanteren van het Pareto-principe 80% van uw tijd kwijt bent aan 20%-klanten. Minder belangrijke klanten eisen doorgaans veel aandacht en krijgen die ook, waardoor er dan voor gouden klanten geen tijd en aandacht meer is. En die belangrijke klant vraagt er zelf ook niet nadrukkelijk om!
Is er dan een 'knop' of valstrik die het terugkerende patroon van de drukte van alledag in stand houdt? Om hier met andere ogen naar te kijken, kunnen we gebruik maken van systeemdenken.

Systeemdenken
Wat zou dan bij verkopers het onderliggende patroon zijn? En belangrijker nog: wat is de hefboom om het steeds terugkerende druktepatroon te doorbreken? Waarom schieten veel verkopers toch door in de drukte van alledag? In onze calvinistische cultuur is hard werken een hardnekkig statussymbool. Echter met hard werken alleen komen de meeste verkopers er niet meer. Een bekend adagium is dat wie de hele dag hard werkt, geen tijd heeft om geld te verdienen. In die zin kan het Pareto-principe een interessante uitdaging vormen: hoe minder tot méér kan leiden!

Ironisch genoeg is altijd doen doen wat de klant vraagt dikwijls geen klantgerichtheid! Bij klantgerichtheid in engere zin voldoet u weliswaar aan de wensen van de klant, maar wel binnen het kader van uw organisatiedoelstellingen.

Direct klaar staan
Applaus en complimenten van relaties zijn met direct klaarstaan snel verdiend. Veel verzoeken van klanten hebben een urgent karakter.

Direct klaar staan voor uw klant of opdrachtgever wordt zeker op prijs gesteld door de klant zelf, maar ook leidinggevenden en collega's weten dit te waarderen. Want direct klaar staan voor uw klant roept al gauw het gewenste beeld op: deze verkoper is klantgericht bezig of appelleert aan ons calvinisme van hard werken, mouwen opstropen en de dynamiek van alledag.

Maar als u zich met de lange termijn bezighoudt, zult u het plezier van complimenten uit moeten stellen! Helaas is het zo dat veel verkopers daardoor terugvallen in hun oude gewoontegedrag, namelijk weer toegeven aan de waan van de dag. Hoewel veel verkopers mopperen over de hoge werkdruk, voelt dit vaak toch goed aan omdat dit direct een beloning en dus voldoening oplevert. Niets menselijks is ons vreemd. Af en toe kunnen we best een aai over onze bol gebruiken.

De vraag is dus: wat kan u helpen efficiënter en slimmer te werken en ook nog de juiste 20/80-resultaten te behalen?

In de waan van alledag is het fenomeen lummelen een welkome afwisseling en een belangrijke onthaasting in het bereiken van de gewenste 20/80-regel.

Lummelen ofwel je tijd verdoen klinkt als iets dat rechtstreeks indruist tegen ons calvinistisch denken. Echter, er is met hard werken op zich niks mis, alleen schieten we tegenwoordig allemaal te ver door in het 'mouwen opstropen'. Kijk eens om u heen. Hoeveel mensen kent u die géén hoge werkdruk hebben?

Het medicijn lummelen
Er valt heel wat te zeggen voor de noodzaak van lummelen. Het zit zo: als de hersenen stress ondervinden wordt de aandacht op details gericht in plaats van op het grote geheel. Met andere woorden: u doet, met deze symbolische oogkleppen op, aan tunnelen. 
Dus, als u verkrampt en achter uw irreële takenlijst aanjaagt en het zwart voor uw ogen werkt bent u blind geworden voor onverwachte kansen.

En die lijken steeds schaarser te worden in deze zogenaamde  'Olympische maatschappij' met stevige concurrentie, kritische klanten, veranderende markten en een hoge werkdruk.

Juist als u ontspannen bent, helpt uw brein u om ideeën te verbinden die weinig met elkaar te maken hebben. U begint problemen vanuit verschillende gezichtspunten te bekijken. U wordt creatief en u ziet onverwachte verkoopkansen.

Waarom de nieuwe 10/90-regel een uitkomst biedt bij verkopers
Doe uzelf een plezier en plan 10 procent van uw totale tijd in als lummeltijd om uw creativiteit te faciliteren. Onder lummeltijd in dit verband wordt verstaan: pauzemomenten, agenda's die 'ademen', 'lunchwandelen' en ruimte voor onverwachte activiteiten. Het komt immers zo vaak voor dat u van collega's informatie hoort waar u op dat moment toevallig ook mee bezig bent, waardoor u mits u er goed gebruik van maakt onverwacht tijd kunt besparen of op onverwachte kansen in kunt spelen.

Voorbeeld van uw nieuwe tijdsbesteding

  • Lummelen: 1 dagdeel
  • Formeel overleg: 1 dagdeel
  • Het veld in: verkoopgesprekken, klantbenadering, afspraken maken, bezoekrapportages, reistijd etc.: 7 dagdelen
  • Administratie: 1 dagdeel
  • Totaal per week: 10 dagdelen

Conclusie
Als u 20/80-resultaten wilt bereiken en aan systeemdenken wilt doen, dient u nog een belangrijk element in uw drukke agenda te reserveren, namelijk lummeltijd. Als u uw tijdsindeling hiermee over een andere boeg gooit, zult u ervaren waarom de 10/90-regel uiteindelijk zorgt voor succesvolle 20/80-resultaten.  

Doet u ook voortaan aan lummelen in plaats van tunnelen?

Stephen Steijger
Optimaal Talent

Vladan   Soldat

Vladan Soldat

Vladan Soldat is headhunter gespecialiseerd in de technology sales arbeidsmarkt. Met zijn ervaring binnen zowel het software sales vakgebied als het recruitment vak, helpt hij managers om succesvolle, commerciële teams te bouwen.Kijk op www.nobelrecruitment.com voor meer informatie.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,6
(25 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Kiki Rijniers |  http://www.kikirijniers.nl


Goed artikel zeg!

Op vakantie komen bij mij ook steevast de meest lumineuze ideeën boven drijven. Nu heb ik daar eindelijk een verklaring voor.

Gino Gerard ginogerardv@yahoo.es

Intressante benadering van iets waar we de waarde van onderschatten.
Misschien lummelen we reeds zonder het echt nuttig te gebruiken?meestal weten we reeds wat er mis is, maar doen we er ook iets mee?
Die benadering kan een heel ander licht werpen op hoe we te werk gaan wat zeker onze resultaten zal verbeteren als we er ook iets mee aanvangen.

Jacques Bonneur |  http://www.letscontact.nl

Onthaasten... moesten we van o.a. Lodewijk de Waal en Els Borst destijds. Maar nu is dat toch niet meer aan de orde.
Of begrijp ik er niets van?

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel