De vaststelling van de unieke verkoopkenmerken is het beginpunt van elk geslaagd verkoopgesprek. Dit wel binnen 15 seconden/hoogstens 25 woorden!
In deze korte tijd moet u goed kunnen samenvatten wát uw product/dienst uniek/beter maakt dan andere aanbieders. S.v.p. geen dooddoeners als: We leveren op maat, of : Wij geven u persoonlijke aandacht. Dat mag allemaal best waar zijn, maar dat zeggen uw concurrenten ook, dus dat is niet meer onderscheidend genoeg.
De beste manier om hier achter te komen, is de klanten die u het afgelopen jaar gehad heeft het gewoon te vragen: Waarom bent u uiteindelijk met ons in zee gegaan? De antwoorden zijn vaak ontwapenender dan u zelf op zou schrijven. Vraag wel even of u deze quotes voor uw PR doeleinden mag gebruiken. Zo ja, zet ze op uw site en foldermateriaal.
Tip Niets is een krachtiger PR instrument voor uw bedrijf, dan welgemeende positieve uitspraken over ervaringen met uw diensten, door (objectieve) anderen.
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.