Zit u elke dag achter de computer te zwoegen om adressen op te zoeken via internet? Het kan doelmatiger.
Of werk u met zo'n CD-rom met 500.000 adressen? Ook dat is niet erg zinvol. Adressen via internet zoeken kost veel tijd en goede selecties maken is een helse klus. En bij de goedkope CD-rommetjes zit veel afval. Echt selectief is het niet.
Vaktijdschriften Denk eens aan de volgende mogelijkheid. Nederland telt honderden vaktijdschriften. Je kunt het zo gek niet denken, voor elke beroepsgroep is er wel een tijdschrift. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar klanten in de horeca? Ga dan naar Google en typ de woorden vaktijdschrift+horeca. Dan vindt u bij de niet gesponsorde links direct wat u zoekt. Eventjes klikken en u vindt een serietje relevante tijdschriften. Stel, uw potentiële klanten zitten in de Fastfoordbranche, dan neemt u natuurlijk een kijkje bij de Snackkoerier. Vervolgens neemt u contact op met het tijdschrift van uw keuze en vraagt u of ze ook adressen van hun abonnees verkopen.
Tip Nog makkelijker: er zijn ook adressenleveranciers die abonneebestanden verkopen of verhuren. Het spaart u flink wat tijd uit en u komt terecht bij de klanten die u op zoekt: uw doelgroep!
Michel Hoetmer Meer tips over verkopen en acquisitie in zijn boek 'De zeven zonden van verkopers' Klik hier
Michel Hoetmer
Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet te scoren. Zijn trainingsbureau SalesQuest is gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen. Bekijk de trainingen van Sales Quest
Voor een klein bedrag kan men bij het handelsregister terecht voor gepersonaliseerde adressen. Voor een nog kleiner bedrag kan de CDFoon uitkomst bieden en duizenden adrsssen zijn gratis te vinden op www.bedrijvenpromotie.nl (ook verkrijgbaar op CD).
Tja...?? Het handelsregister en de CDfoon, zijn inderdaad koopjes en ook een loterij met heel veel 'nieten'.
- Helaas moet je dan wel nog zelf de selecties maken.
- Helaas ontbreken (op bedrijfsniveua) vaak de juiste
contactpersonen
- Helaas moet je dan hard zwoegen om een beetje
ordentelijke database op te bouwen.
- Helaas kost dat zeeen van tijd en heel veel geld.
- Helaas is dan goedkoop, vooral duurkoop.
- Helaas betaal je voor goede adressen meer geld, maar...
daar krijg je dan wel iets voor terug.
Michel
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.