Reacties
Beste Marcel,
Goed punt om het belang van de waardepropositie aan te geven.
Klanten zijn zich er vaak niet van bewust wat de vraag nu écht is. Ze vragen een training. Training moet dan leiden tot een betere competentie van de verkopers, zodat ze meer verkopen.
Maar is dat echt wat de klant wil ? . Meer verkopen.!!!
Als bedrijf wil je toch waarde toevoegen bij je eigen klanten. Daarvoor moet je naast je eigen waarde, de waarde weten die een klant door jouw aanbod krijgt.
Dat zou het doel van verkopers moeten zijn.
Ze willen waarde, maar vragen een product. Hoe komt dat ?
Zoals je zelf al zegt. Vaak vindt een klant het zelf heel moeilijk de waarde die ze wensen of wensen te verkopen goed te omschrijven.
Bij BellHill hebben we daarom een model ontwikkeld dat de klant help de waarde van het gevraagde (of aangeboden) product te benoemen.
Samen met de klant. Trainen komt daarna.
Succes met waardecreatie.
Hans van de Breevaart
Goed stuk!
Waarde bepalen met de klant is vaak simpel te bereiken door een vraag en antwoordspel: Vindt u ook dat ....? wat heeft u liever: dit of dat?
Maar altijd wil de klant het gevoel hebben dat ze er beter van worden. Hoewel ook dan nog steeds belangrijk is dat de klant ook bij u als verkoper het 'goede gevoel' heeft. Wanneer de waarde wat al te gemakkelijk voor de hand blijkt te liggen, dan zijn veel klanten toch bang dat er ergens nog het spreekwoordelijke 'addertje onder het gras' ligt.
Wanneer de verkoper ook daar rekening mee houdt ('niet goed, geld terug'; 90 dagen omruilgarantie; prestatiecontracten) dan wordt je waardepropositie nog sterker!
Gitta
Goed concreet verhaal met de praktische voorbeelden.
Dank
Robbert Bosch
Ha Marcel, Goed artikel!
Kort, krachtig, eenvoudig en relevant.
Ik zal er nog wel eens naar teruggrijpen.
Dank, Robbert
Marcel Hoefman
Dank voor jullie reacties en aanvullingen. Veel succes met de vertaalslag naar jullie eigen salespraktijk!
Goed stuk. Vooral het gedeelte waar je actief bestaande klanten betrekt bij het formuleren van je waardepropositie.
Goed art, ik heb me zelf de spiegel weer eens voor gehouden.
Mooi artikel. Ga je wel nadenken over de tekst in de offertes. Bedankt voor de tip
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|