Waar vindt u de beste adressen? Juist, bij uw concurrent! Lees hier hoe u daar nuttig gebruik van kunt maken.
Surf eens naar de websites van een aantal concurrenten en kijk daar bij de sectie referenties, trouwe klanten of hoe ze het ook noemen. Aardige kans dat u een gratis lijstje met mogelijke prospects kunt samenstellen.
Probleemgericht contact Van deze bedrijven weet u dan één ding zeker: ze zijn in de markt voor uw product of dienst. Dat is stap één. De tweede stap is nadenken over de zwakke punten van uw concurrent. Of: waarin bent u beter? Vervolgens gaat u contact zoeken en kiest u voor een probleemgerichte insteek van uw koudeacquisitiegesprek. Vooral niet over uw product praten, want dan zeggen ze meteen: Dat hebben wij al!
Stel u hebt meerdere malen over uw concurrent gehoord dat ze een beetje traag zijn met het in behandeling nemen van reparatieverzoeken. Dan begint u met: Wij hebben onderzoek in uw branche gedaan. Daaruit is gebleken dat veel bedrijven het erg belangrijk vinden dat hun leverancier snel en adequaat reageert op reparatieverzoeken. In hoeverre vindt u dat belangrijk? De kans is groot dat u voldoende stof tot een gesprek hebt.
Tip De websites van uw concurrenten vormen een belangrijke bron van informatie. Met enige handigheid haalt u er vele leads weg.
Michel Hoetmer Meer tips over verkopen en acquisitie in zijn boek 'De zeven zonden van verkopers' Klik hier
Michel Hoetmer
Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet te scoren. Zijn trainingsbureau SalesQuest is gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen. Bekijk de trainingen van Sales Quest
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.