Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Voorbereiding

Waarin zijn jullie radicaal anders? (Rene Knecht)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Te happig overkomen bij de klant (Jan-Willem Seip)
Aanbesteden is topsport (Natasja Hoogenboom)
Acquisitie… veel meer dan alleen de telefoon pakken. (Marianne van de Water)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Verpak gemak in de prijs (Jan-Willem Seip)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? (André Hagelen)
Vanille ijs marketing (Rene Knecht)
Praat jij over je concurrenten? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
Zit uw klant in transformatie? (Rene Knecht)
Durft u deze 3 vragen te stellen? (Marcel Hoefman)
Voorkom dat u verliest van de concurrent (Marcel Hoefman)
3 redenen waarom marktsegmentatie ook voor u cruciaal is (Victor Bonke)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Hoe verkoopt u uw meerwaarde? (Jan-Willem Seip)
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Waarom segmentatie u helpt om nog succesvoller te worden (Victor Bonke)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
Flip-over – het beste hulpmiddel bij uw presentaties (David Bloch)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
LinkedIn als lead-generator (Victor Bonke)
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (Victor Bonke)
Adressenbestanden: kopen/huren of zelf verzamelen? (Victor Bonke)
Uw concurrenten kiest u zelf (Jos Burgers)
Gouden bergen verkopen? Nee, dank u. (André Hagelen)
Bereidt u zich voor zoals Obama? (André Hagelen)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Uw waardepropositie: krachtig hulpmiddel bij acquisitie (Marcel Hoefman)
Geen slapende honden wakker maken (Michel Hoetmer)
Zin en onzin van open vragen (Michel Hoetmer)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Hoe verslaat u de concurrent? (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (Victor Bonke)
De concurrentie verslaan, in stijl (Peter Stinckens)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Onderscheidend vermogen (Vladan Soldat)
CRM: lust of last? (Ronald van den Berg)
Kies de juiste doelgroep (Margot Houtaar)
Geluk of pech in de verkoop (Hans Oelen)
Benut strategische verkoopkansen (Ronald van den Berg)
Opening verkoopgesprek: bezint eer ge begint (Ronald van den Berg)
Kwalificeren van prospects moet! (Victor Bonke)
De concurrent: bron voor de juiste adressen (Michel Hoetmer)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
'I told you so' (Harro Willemsen)
Leren concurreren (Peter Stinckens)
Is het verkoopvak moeilijker geworden? (Hans Oelen)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Waar gaat het mis bij acquisitie? (Richard van Houten)
De elevator-pitch bij koude acquisitie: meat on the bones (Victor Bonke)
Hoe u uw resultaten kunt verdubbelen (Peter Stinckens)
7 Gouden tips voor uw acquisitiegesprekken (2) (Michel Hoetmer)
Gun uw concurrent verliesgevende klanten (Herman Meijer)
Wij hebben oplossingen voor iedereen (Peter Stinckens)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Niet kiezen, is verliezen (Michel Hoetmer)
De grootste concurrent is…? (Verkoopgesprek; Offertes; Prijs)
Bij koude acquisitie moet u uw USP glashelder hebben (Victor Bonke)
De concurrent? Geef hem het nakijken! (Redactie Verkopersonline.nl)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Maak afspraken over uw afspraak! (Enno van Kersen)
Onderscheid u van uw concurrent (Richard van Houten)
Geen zaken zonder concurrentievoordeel (Ton Tognolli)
Verkoop VOODOO (Michel Hoetmer)
Het belang van research (Michel Hoetmer)
Kwalificeren is (g)een kunst (Christiaan Knopper)
Wat is uw boodschap? (Peter Stinckens)
Efficiënter omgaan met tijd (Peter Stinckens)
Verkoop niet hetzelfde (Peter Stinckens)
Hoe inventariseert u de behoeften van de prospect? (Richte Lommert)
Checklist positionering (Michel Hoetmer)
Doorbreek weerstand in de verkooppresentatie (David Bloch)
Checklist afsluiten (Michel Hoetmer)
De juiste adressen zoeken en vinden (Michel Hoetmer)
Waarom uw concurrenten altijd beter zijn (Peter Stinckens)
De zeilboot aan de muur (Harro Willemsen)
Winnende onderhandelingstactieken (Vladan Soldat)
Flashbacken naar grootse momenten (Harro Willemsen)
Presteren, presteren, presteren! (Peter Stinckens)
10 tips bij het verzamelen van e-mailadressen (Redactie Verkopersonline.nl)
Het voorbereiden van je verkoop (Roeland Schweitzer)
De belangrijkste fase (Klantencontact)
Be Prepared (Klantencontact)
Terroristische aanslag (Verkoop Succes)

10 tips bij het verzamelen van e-mailadressen

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

E-mail is hét 1op1 communicatiemiddel bij uitstek. Voor de dagelijkse communicatie tussen personen –en bedrijven-, is het zelfs belangrijker geworden dan de telefoon.

10 tips bij het verzamelen van e-mailadressen

E-mail is echter ook een uitstekend middel om als direct marketing middel in te zetten. Het is snel, flexibel, goedkoop en uitstekend meetbaar. Om het op de juiste manier in te zetten heeft u allereerst, het ligt voor de hand, de e-mailadressen nodig van uw klanten en prospects. Hoe komt u nu aan die e-mailadressen?

TIP 1 – Uw website. Breng uw nieuwsbrief onder de aandacht.
Afhankelijk van uw site zijn er veel plekken waar de klant kan denken, "daar zou ik wel van op de hoogte gehouden willen worden". De kans dat u de klant converteert naar een nieuwsbriefabonnee is het hoogst als hij op die momenten daar direct de mogelijkheid voor krijgt. Stop het inschrijfformulier in ieder geval niet –alleen- weg op een contact pagina zoals bij veel bedrijven het geval is. U hoeft ook niet op elke pagina een formulier te hebben. Het kan ook een eenvoudige link of een aantrekkelijk plaatje zijn die uw bezoeker leidt naar het inschrijfformulier.

TIP 2 - Zorg voor een kort inschrijfformulier.
Neem op het inschrijfformulier alleen de meest noodzakelijke velden op voor uw communicatie. Een veel gemaakte fout is een inschrijfformulier dat de klant gelijk het hemd van het lijf vraagt. Het is later altijd mogelijk om meer van uw (potentiële) klant te weten te komen. Op een later tijdstip zal een inschrijver ook minder moeite hebben om deze informatie aan u te verstrekken. U heeft dan al een relatie opgebouwd.

TIP 3 – Laat duidelijk de voordelen van het inschrijven zien.
Toon een link onder het inschrijfformulier naar uw laatste nieuwsbrief. Schrijf sterke pakkende kopij die de klant overtuigt van het nut. Laat een lezer op uw site aan het woord over de voordelen van uw nieuwsbrief.

TIP 4 – Archiveer uw nieuwsbrief online.
Twee voordelen. De eerste staat ook al in TIP 3. Door de nieuwsbrief te archiveren kan u deze online laten zien. De gebruiker ziet gelijk of de nieuwsbrief voor hem interessant is. Dit maakt de kans op inschrijven groter. Twee, door het goed opstellen van de nieuwsbrief kan deze geïndexeerd worden door een zoekmachine. Hierdoor wordt deze pagina gevonden door bijvoorbeeld Google indien er gezocht wordt op deze termen. Dit zorgt weer voor extra verkeer naar uw site en meer potentiële inschrijvers.

TIP 5 – Een leuk cadeautje werkt altijd.
Denk hierbij aan een white paper, bepaalde kortingen of een bepaald rapport met betrekking tot uw markt. Wij hebben bijvoorbeeld altijd een actie met white papers (waarvan deze er één is). De resultaten zijn uitstekend.

TIP 6 – Netwerken en follow-up.
Stel, u heeft een netwerk event gehad. U heeft met verschillende mensen gesproken en een goed beeld van wat zij doen en omgekeerd. Waarom zou u ze niet vragen, via een e-mail wellicht, of er interesse is om uw nieuwsbrief te ontvangen. Al is het alleen maar om elkaar niet uit het oog te verliezen.

TIP 7 – Optimaliseer uw site voor zoekmachines.
Hoe beter u gevonden wordt, des te meer verkeer naar uw website. Des te meer verkeer hoe groter de kans dat hier mensen tussen zitten die zich inschrijven voor uw nieuwsbrief. We hebben het dan over zoekmachine optimalisatie of Search Engine Optimalisatie.

TIP 8 – Zorg voor een regelmatige verschijning.
U bent snel vergeten. De hoofdreden om een nieuwsbrief te gaan versturen is om bij uw klanten en prospects onder de aandacht te zijn en te blijven. Hoe meer tijd er tussen het verschijnen van uw nieuwsbrieven zit des te groter is de kans dat uw nieuwsbrief in de virtuele oud papierbak terecht komt.

TIP 9 – Pay Per Click marketing zoals Google Adwords.
Zorg er dan voor dat de landingspagina* op uw site duidelijk promotie maakt voor uw nieuwsbrief. In bepaalde gevallen kunt u een link vanaf de zoekmachine laten uitkomen op de nieuwsbrief inschrijvingspagina. Betaalde zoekdiensten zijn weer een vak apart. Er is veel mogelijk. Kijk eens bij Google voor het Adwords programma. http://www.google.nl/intl/nl/ads/

* Landingspagina. Vrije vertaling van het Engelse "landingspage". Bij het versturen van een nieuwsbrief zult u artikelen hebben die de klant aansporen op de website verder te lezen. Zo kunt u de interesse van uw doelgroep meten. Een landingspagina is ook de pagina waar u uw klanten heen leidt als ze bijvoorbeeld op een banner klikken of op een gesponsorde link van Google Adwords. Een landingspagina gebruikt u om klanten te converteren naar één of meerdere geplande acties. Bijvoorbeeld, een brochure aanvragen of een inschrijving voor een seminar.

TIP 10 – Voeg bij elke online aanvraag een optie tot inschrijving toe.
Of uw klant nu op uw website een brochure aanvraagt of zich inschrijft voor een seminar, geef ze in ieder geval de mogelijkheid om zich te schrijven voor uw nieuwsbrief. Dit doet u met een eenvoudige checkbox op uw formulier. Uw webdesigner kan u meer vertellen over uitbreidingen op deze inschrijfformulieren.

Wilt u meer tips?

Vraag de whitepaper van Blinker aan.

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: E-mail, Adressen verzamelen
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,4
(5 stemmen)
Reacties

Het cadeautje werkt inderdaad heel goed! Je hebt natuurlijk altijd mensen die het alleen daar om doen, maar voor de meesten is het toch dat beetje extra om ze over de streep te helpen als ze wel interesse hebben maar aanvankelijk geen zin hadden zich op te geven.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel