Positioneren is: bedrijf en product een vaste plaats laten innemen in het brein van de afnemers. Enkele praktische tips.
Durf anders dan anderen te zijn U valt alleen op als u anders bent dan anderen. Dit anders zijn moet wel een functie hebben!
De beste willen zijn Mensen nemen geen genoegen met middelmatig! Alleen de besten maken tegenwoordig een kans.
De eerste zijn Het loont om de eerste te zijn. Anders wordt u niet eens meer opgemerkt!
Een nieuwe categorie bedenken Bedenk uw eigen niche (een klein deel van de markt).
Concentreer uw inspanningen Het heeft geen nut uw inspanningen te verdelen. Concentreer u op één ding!
De primaire basisvoorwaarden Bedenk wat het meest brandende probleem van anderen is en zoek daarvoor een oplossing.
Specifieke keuze van uw doelgroep Wees zo specifiek mogelijk in uw keuze. Heus het loont!
Probleemoplosser Zorg er voor dat mensen u zien als een probleemoplosser.
Blijf erover spreken De kracht van een reclamecampagne zit in de herhaling van steeds dezelfde boodschap.
De hoogst mogelijke prijs bepalen Mensen kunnen niet het beste willen krijgen en tegelijkertijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Vraag de hoogst mogelijke prijs!
Tip Positionering is oorspronkelijk een marketingterm. Maar ook in de verkoop is het inmiddels een zeer bruikbaar concept. Denk mee met uw marketeers en maak positionering tot deel van uw verkoop-instrumentarium!
Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet te scoren. Zijn trainingsbureau SalesQuest is gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen. Bekijk de trainingen van Sales Quest
Blijf innoveren! Concurreren op prijs kan vrijwel iedere organisatie. Daarnaast is het een korte termijn strategie, morgen kan uw concurrent al 2 cent goedkoper zijn. Weg klant............
Zich onderscheiden op basis van unieke producten, unieke kwaliteit en een unieke service is al veel moeilijker voor de meeste organisaties.
Succes!
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.