De klant is vermoedelijk al op de hoogte van wat uw concurrenten te bieden heeft. Hoe steekt u een voet tussen de deur?
Om tegenover de klant duidelijk te kunnen maken waarom UW product toch het beste is, is het onvermijdelijk dat u zoveel mogelijk te weten komt over de concurrent. Immers, hij is degene die u voorbij moet lopen. Dus: wat zijn de sterke en de zwakke kanten van zijn organisatie en van zijn product? En waarom voorziet uw product beter in de behoeften van de klant? Hieronder negen belangrijke aandachtspunten bij het observeren van de concurrent.
Negen aandachtspunten
produktkwaliteit
assortiment
prijs
reclameactiviteiten
leveringsmogelijkheden
verkoopondersteuning/-bevordering
inspelen op verlangens van klanten
verkooporganisatie
nakomen van levertermijnen.
Schaf het concurrerende product aan Aan te raden is ook zelf de belangrijkste concurrerende producen of onderdelen aan te schaffen en deze door mensen in uw eigen bedrijf te laten onderzoeken. Maak u samen met uw collega's vertrouwd met de sterke en zwakke kanten van deze produkten.
Tip Deel uw kennis van en ervaring met de concurrent met uw collega's en vice versa.
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.