Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

VERKOPER - "EEN UITSTERVEND BEROEP" (Herman Meijer)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Marketing en sales voor softwarebedrijven (Jorg Hartog)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Creëer verleiding in je aanbod (Rene Knecht)
Consultative Selling: welke KPI’s zijn van belang ? (André Hagelen)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Verkoopvaardigheden verbeteren in een digitale wereld (Jorg Hartog)
Zit nieuwe klanten maken wel in het DNA van het team? (Rene Knecht)
Help mij, ik wil graag klant blijven! (Herman Meijer)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
Snelle besluitvorming in de verkoop (Rene Knecht)
Samen de B2B groei stimuleren (Jorg Hartog)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Ontmantel diepgewortelde verkoop-belemmeringen (Richard van Houten)
Kan jij de krant van morgen lezen? (Herman Meijer)
Deel uw kennis en maak meer kennissen (Jan-Willem Seip)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Samen bereik je meer (Jorg Hartog)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (André Hagelen)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Is TIJD uw grootste concurrent? (Natasja Hoogenboom)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Expected Goals - een voetbalperspectief (Jorg Hartog)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Geeft u ook wel eens wat weg? (Jan-Willem Seip)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn (Jorg Hartog)
De toegenomen rol van verkopers in BtoB (André Hagelen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Telling is selling (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Wanneer beslist jouw klant in een FLITS? (Rene Knecht)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Legaal ‘stalken’ (Herman Meijer)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Maak met je klant een creatieve sprong (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Blijf jij waarde toevoegen? (Harro Willemsen)
Nummer 1 wordt iemand nooit alleen (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De opmars van video bij acquisitie (Harro Willemsen)
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten (André Hagelen)
Negen designprincipes voor presentaties (Harro Willemsen)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Acquisitie met Zoom of MS Teams - hoe doe je dat? (Harro Willemsen)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! (Jorg Hartog)
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing (Rene Knecht)
Timemanagement voor chaotische verkopers (Harro Willemsen)
New Business en de veranderende wereld om ons heen (Jorg Hartog)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (Marianne van de Water)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De doorslaggevende factor bij acquisitie (Harro Willemsen)
Telefonisch acquisitie met een (te?) warm gevoel (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (Rene Knecht)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (Rene Knecht)
Wat heeft de Grand Prix Formule 1 van doen met acquisitie? (Marianne van de Water)
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (Rene Knecht)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (Marianne van de Water)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales in tijden van crisis (Harro Willemsen)
Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Omzet met videoconferencing (Rene Knecht)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (Michel Hoetmer)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Zeven principes voor betere korte berichten (Harro Willemsen)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
Belangrijkste tool op weg naar de top (André Hagelen)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (Michel Hoetmer)
Wat is de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen? (Harro Willemsen)
Hunters zijn onmisbaar (Rene Knecht)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)

Vier sleutelelementen voor succes

Kent u het boek 'The Secret' nog? Een mooi voorbeeld van hoe succes bereikt kan worden met niets dan positief denken. Alleen werkt het niet echt. Dit wel!

Vier sleutelelementen voor succes

Ieder jaar komt er wel een boek uit als 'The Secret', een boek dat u weet te vertellen dat, om succesvol te zijn in eender wat, het volstaat om positief te denken. Het succes zal automatisch volgen. Verleidelijk, dat wel, maar werken doet het niet echt.
Wil u echt succesvol door het leven gaan, wil u echt alle doelstellingen kunnen realiseren, dan is er iets meer nodig dan dat alleen. Het gaat immers – meestal - over een belangrijke verandering in  uw leven.

Wat is er nodig om succesvol een verandering door te voeren en vol te houden? Welke zaken zijn onmisbaar om een structurele verandering op gang te brengen in je leven, je werk of je organisatie?  Dit zijn de vier sleutelfactoren.

Emotioneel
Wat u ook wil realiseren, indien u emotioneel niet mee bent, zal er steeds en rem staan op uw acties. U zal merken dat er onbewuste zaken gaan tegenwerken. Met andere woorden, uw doel mag niet in conflict komen met uw waarden en geloof. Meer nog, het moet er perfect mee samen gaan.

Indien u bijvoorbeeld de overtuiging bent toegedaan dat de producten die u verkoopt niet goed genoeg zijn voor de prijs die u er voor vraagt, dan wordt het bijzonder moeilijk om die extra inspanning te leveren om de deal binnen te halen.

Een onderzoek gedaan door een reeks relatietherapeuten in Engeland (Leason & Walsh) toont aan dat bij 68% van koppels met problemen in hun relatie, die een scheiding ingezet hebben, een of beide partners denken dat ze de ander niet verdienen, niet waard zijn. Van deze koppels blijkt 82% tot verzoening te komen en verder een goede, zo niet uitstekende, en permanente relatie te hebben voor de rest van hun leven, wanneer dit struikelblok is opgeheven.

Bij sporters valt een gelijkaardig fenomeen te bespeuren. Wanneer men denkt iets niet te kunnen (bijv. het winnen van een wedstrijd), zal men dat ook niet kunnen. Wie wel geloof heeft in zichzelf, zal meer dan vier van de tien keer winnen.

Dit wil dus niet zeggen dat elke uitdaging of doelstelling waar u uzelf emotioneel in kan vinden u succes zal opleveren, maar wel dat alles waar u (onbewust) geen geloof aan hecht, zeker tot falen zal leiden.

Rationeel
Zonder een duidelijk beeld van wat u wil realiseren en hoe, zal u er nooit komen. Hoe hard u ook emotioneel mee bent, indien u geen uitgesproken rationele beschrijving hebt van uw doel en hoe u ertoe zal komen, zal u falen.

Wanneer u bijvoorbeeld de doelstelling voor uzelf neemt een omzetstijging van 30% te realiseren komend jaar, zonder duidelijk op papier te zetten hoe u dit gaat aanpakken, bij welke klanten of prospects, met welke strategie en welk aanbod, is de kans dat u zal slagen bijzonder klein.

Indien u start met een dieet, zonder een duidelijke planning van uw eetpatronen, wat, wanneer, hoeveel…, zonder een duidelijke deadline (zoveel afvallen voor die datum, en dan zoveel voor die datum) of zonder een duidelijke opvolging, zal u zonder twijfel terugvallen in uw oude patronen.

Indien u het voornemen maakt meer tijd aan uw gezin te besteden, zonder duidelijk te omschrijven hoe u dat zal doen, wat u anders zal aanpakken, wat de gevolgen daarvan zijn voor uw werk…, dan weet u op voorhand dat er niets van zal komen.

Planning op zich zal niets realiseren. Meer nog, de meeste plannen moeten aangepast worden bij de eerste confrontatie met de realiteit. Maar zonder planning ontbreekt het absoluut noodzakelijke framework om richting te geven aan uw inspanningen.

Visueel
Indien u niet in staat bent om het eindresultaat duidelijk en helder te visualiseren, is de kans groot dat u het doel  niet zult herkennen, zelfs niet als u er tegenaan loopt. U mag dan al denken dat u een duidelijk beeld hebt van wat u wil realiseren, wanneer u de moeite neemt om dit even nader te onderzoeken, zal u snel merken dat dit niet echt zo is.

Kan u voor uzelf een duidelijk beeld vormen van hoe het eindresultaat er uit zal zien? Een beeld van de gevolgen?  Een beeld van de nieuwe omstandigheden waarin u terecht komt? Een beeld van alle nodige acties die u moet ondernemen om dit te realiseren? Een beeld van de impact die het uitvoeren van deze acties zal hebben op uw dagelijkse routine?

Onderzoek aan Oxford heeft aangetoond dat het visuele aspect een bijzonder grote bijdrage kan leveren aan uw prestaties. Een aantal studenten werd gevraagd om mee te doen aan een experiment. De helft van de groep werd gevraagd dagelijks een reeks oefeningen met halters te doen. De andere helft mocht slechts de helft van de oefeningen doen, maar moest de volledige reeks visueel (in gedachten, met een duidelijke, heldere voorstelling van wat ze in het echt zouden doen) te doen.

Na de afronding van de studie bleek de tweede groep (de hele reeks visueel en de helft in het echt) gemiddeld 25% meer vooruitgang geboekt te hebben dan de eerste groep. Zowel op gebied van spierontwikkeling, uithoudingsvermogen en kracht. Visualisatie op zich zal je helpen, maar een duidelijke combinatie van de twee (praktijk en visualisatie) heeft een bijzonder grote impact op uw resultaten. Zorg er steeds voor dat u een duidelijk beeld hebt van het totaal gebeuren.

Turners bijvoorbeeld, werken een oefening 'in gedachten' vele honderden malen af, voordat ze die in het echt uitproberen. Dit helpt hen om specifieke bewegingen in te trainen, zonder het risico op blessures. Wanneer de zenuwbanen grondig mentaal getraind zijn, kunnen ze aan de oefening beginnen. Dan is het nog een kwestie van de juiste spieren te trainen en de resultaten te verfijnen.

Structureel
Om een blijvende 'drive' en permanente motivatie te krijgen, een motivatie die zich niet laat ontmoedigen door de onvermijdelijke tegenslagen en uitdagingen waar u voor zal komen te staan, is het belangrijk dat u weet waarom u deze zaken wil realiseren. Hoe meer redenen u hebt, hoe sterker uw motivatie.

Wanneer u aan iets begint, omdat u het leuk vindt, is de kans groot dat u zal opgeven, wanneer het niet leuk meer is, wanneer de eerste problemen opduiken. Denk even aan al de goede voornemens die u ooit maakte en nooit uitvoerde. Enkel wanneer u een reden hebt die voldoende aanspreekt en dwingend genoeg is, zal u volharden.

Aan welke doelstelling u ook begint, noteer voor uzelf waarom u dat wil realiseren. Hoe meer redenen, hoe sterker uw motivatie zal zijn. Noteer ze, lees ze regelmatig en herinner uzelf zo aan het belang van wat u doet.

Doorzetten en resultaten behalen heeft alles te maken met noodzaak en focus. Hoe dwingender u een doelstelling voor uzelf maakt, hoe meer u ermee bezig zal zijn, hoe groter de kans dat u zal slagen. U hebt immers een klare focus en zal bij elke beslissing die u moet nemen, overwegen op welke manier die zal bijdragen aan uw resultaten.

De vier sleutelelementen
Met deze vier zaken samen, hebt u een behoorlijke kans om uw doelstelling te realiseren, tenminste, indien de doelstelling voor uzelf geloofwaardig is. Voor uzelf, niet voor anderen. De meeste succesvolle ideeën worden aanvankelijk door alle omstanders ongeloofwaardig geacht, tot ze zijn gerealiseerd. Dan zal iedereen het logisch vinden.

Yahoo heeft ooit de kans gehad Google te kopen, maar zag er vanaf omdat ze het geen geloofwaardig concept vonden (hebben ze daar nu spijt van). Walt Disney heeft maanden banken plat gelopen om een financiering te krijgen voor zijn droom, maar niemand hechtte geloof aan wat hij wilde realiseren, behalve hijzelf.

Laat u niet ontmoedigen door anderen. Wat u geloofwaardig vindt heeft, met deze sleutelfactoren in uw aanpak, steeds een grote kans van slagen.

Peter Stinckens

Peter  Stinckens
Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Motivatie, Zelfontwikkeling
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,6
(42 stemmen)
Reacties

Alex Hoeve

Beste Peter,

Als ik je verhaal lees dwalen mijn gedachten af naar de sesies die ik geregeld heb met topsporters. Sales bedrijven is gelijk aan topsport bedrijven. Echter als ik de vraag bij collega's neerleg hoe zij hun topsport aanpak in de praktijk brengen blijft het opvallend stil. Dat is jammer want als sales professionals kunnen we heel veel leren van de topsport aanpak. Waarom leren sales professionals niet hun vak vorm te geven door een topsport aanpak te kiezen. Het is een bewezen een aanpak die leidt naar succes. En het geeft waanzinnige voldoening en motivatie. Groeten, Alex Hoeve Sails4Sales

Dag Peter,

Een bijzonder artikel. De waardering - bijzonder - zal ik toelichten.
Allereerst je introductie. Jammeer dat je van de hele range aan fantastische en goed onderbouwde en gedocumenteerde boeken op dit gebied er nu juist de minst goede uit pakt om je twijfel neer te leggen.

Voorts mijn gaandeweg rijzende twijfel of je het minst goede boek, the secret, zelf wel hebt gelezen, want je artikel is een weergaloze weergave, van waar de betere boeken op dit gebied over gaan.
Je hebt dus, mogelijk ongewenst, een onderbouwde ondersteuning geschreven aan iets, waar je eigenlijk van zegt, dat je het niet onderschrijft.

Paul

Beste Hans,
Mogelijk moet je het artikel van Peter beter lezen. Ik zie hem zeker geen stellingen onderbouwen die hij tegen spreekt. Hij stelt planning tegenover geloof. Hij geeft aan dat visualisatie werkt bij handelingen, niet bij levensdoelen. En ik weet wel zeker dat hij dat boek gelezen heeft. We hebben het in een workshop besproken, waarin een boel interessante onderzoeken bekeken werden die een totaal ander beeld van succes geven dan de aanpak die door NLP en andere nonsens theorieën worden aangedragen. Voor mij een top artikel.
Paul

@Paul... ik kan je reactie niet plaatsen in het licht van wat ik geschreven heb. Begrijp ik nu goed dat je mijn reactie veroordeeld terwijl het gefundeerd is op enkele zware woorden van waardering richting de auteur?

@Alex, ik deel inderdaad de lering die verkopers kunnen halen uit de wijze waarop sporters zich voorbereiden op die vaak maar enkele seconden durende mogelijkheid om tot succes te komen.

Fijne dag allemaal

René van Bommel |  http://www.bootcentrum.nl

Vooral het onderzoek naar het effect van visualisatie is overtuigend. Zelf wimpelde ik het een beetje af als onbelangrijk. Ik zou wel willen weten hoe dat werkt, ik bedoel fysiologisch.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel