Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Hulp bieden (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptraining (Harro Willemsen)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Referrals: de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen (Harro Willemsen)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Verkooppresentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
De demo die geen demo was (Rene Knecht)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Communicatie: de olifant in de kamer (Harro Willemsen)
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
Euforisch verkopen (Jan-Willem Seip)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor succesvol contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
7 tips om vooral niet méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
7 tips voor Personal Branding op Verkopersonline.nl (Hans-Wouter van Dam)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
7 Praktische afsluittips (Michel Hoetmer)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Er bestaan geen tekorten (Hans Oelen)
Creativiteit versus structuur in de verkoop (Piet Aarts)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? (Peter Stinckens)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
Is succesvol zijn moeilijk? (Hans Oelen)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
De Wet van het Optimisme (Richard van Houten)
De sleutel voor succes (Hans Oelen)
Nieuwe kansen voor verkopers (David Bloch)
Commerciële Innovatie (Piet Aarts)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Verander! (Hans Oelen)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Geluk of pech in de verkoop (Hans Oelen)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Niet WORDEN, maar ZIJN (Hans Oelen)
Organisatiemodel en hulpmiddelen (Piet Aarts)
Niemand zit op u te wachten (Peter Stinckens)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Inspirerende doelen en het plezier en succes in sales (Piet Aarts)
Assertiviteit – in uw voordeel! (David Bloch)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
Bewijs (Hans Oelen)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Los verkoopproblemen creatief op (Harro Willemsen)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Investeren in succes (Peter Stinckens)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
Succes is maar één gedachte van u verwijderd (Hans Oelen)
Veranderende eisen aan verkopers (Ronald van den Berg)
Cross Selling: verlies geen verkoop (Peter Stinckens)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Tijd om de mannen van de jongens te scheiden (Harro Willemsen)
Groot denken, groots presteren (Hans Oelen)
Wilt u echt meer verkopen? (Richard van Houten)
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! (Michel Hoetmer)
Let op uw denken, het bepaalt uw kwaliteit (Hans Oelen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Attitude: de ultieme salestool (Peter Stinckens)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt (Michel Hoetmer)
Haalt u er uit wat er in zit? (Hans Oelen)
Personal Branding: wat is het en wat is het belang ervan? (Richard van Houten)
De meest succesvolle deal ooit die ik heb gemist (Harro Willemsen)
Waarop baseert de klant zijn beslissing? (Redactie Verkopersonline.nl)
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje (David Bloch)
Oorzaak en gevolg (Hans Oelen)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper (Hans Oelen)
Is het verkoopvak moeilijker geworden? (Hans Oelen)
Hoe word ik de beste verkoper? (Harro Willemsen)
Succes is: Te Kiezen Hebben (Enno van Kersen)
Negativiteit - kunt u dit veroorloven? (David Bloch)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
Vlammen in de verkoop (Michel Hoetmer)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
Scoor met de 8 Verkoopwetten van Johan Cruijff (Richard van Houten)
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? (Verkoopgesprek)
Wat als u niet tot de klant doordringt (Enno van Kersen)
Overleef in steeds agressievere markten (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe reageert u op offerteaanvragen? (Michel Hoetmer)
Management by simplicity (Herman Meijer)
Hoe belangrijk is produktkennis nou echt? (Enno van Kersen)

Vier sleutelelementen voor succes

Kent u het boek 'The Secret' nog? Een mooi voorbeeld van hoe succes bereikt kan worden met niets dan positief denken. Alleen werkt het niet echt. Dit wel!

Vier sleutelelementen voor succes

Ieder jaar komt er wel een boek uit als 'The Secret', een boek dat u weet te vertellen dat, om succesvol te zijn in eender wat, het volstaat om positief te denken. Het succes zal automatisch volgen. Verleidelijk, dat wel, maar werken doet het niet echt.
Wil u echt succesvol door het leven gaan, wil u echt alle doelstellingen kunnen realiseren, dan is er iets meer nodig dan dat alleen. Het gaat immers – meestal - over een belangrijke verandering in  uw leven.

Wat is er nodig om succesvol een verandering door te voeren en vol te houden? Welke zaken zijn onmisbaar om een structurele verandering op gang te brengen in je leven, je werk of je organisatie?  Dit zijn de vier sleutelfactoren.

Emotioneel
Wat u ook wil realiseren, indien u emotioneel niet mee bent, zal er steeds en rem staan op uw acties. U zal merken dat er onbewuste zaken gaan tegenwerken. Met andere woorden, uw doel mag niet in conflict komen met uw waarden en geloof. Meer nog, het moet er perfect mee samen gaan.

Indien u bijvoorbeeld de overtuiging bent toegedaan dat de producten die u verkoopt niet goed genoeg zijn voor de prijs die u er voor vraagt, dan wordt het bijzonder moeilijk om die extra inspanning te leveren om de deal binnen te halen.

Een onderzoek gedaan door een reeks relatietherapeuten in Engeland (Leason & Walsh) toont aan dat bij 68% van koppels met problemen in hun relatie, die een scheiding ingezet hebben, een of beide partners denken dat ze de ander niet verdienen, niet waard zijn. Van deze koppels blijkt 82% tot verzoening te komen en verder een goede, zo niet uitstekende, en permanente relatie te hebben voor de rest van hun leven, wanneer dit struikelblok is opgeheven.

Bij sporters valt een gelijkaardig fenomeen te bespeuren. Wanneer men denkt iets niet te kunnen (bijv. het winnen van een wedstrijd), zal men dat ook niet kunnen. Wie wel geloof heeft in zichzelf, zal meer dan vier van de tien keer winnen.

Dit wil dus niet zeggen dat elke uitdaging of doelstelling waar u uzelf emotioneel in kan vinden u succes zal opleveren, maar wel dat alles waar u (onbewust) geen geloof aan hecht, zeker tot falen zal leiden.

Rationeel
Zonder een duidelijk beeld van wat u wil realiseren en hoe, zal u er nooit komen. Hoe hard u ook emotioneel mee bent, indien u geen uitgesproken rationele beschrijving hebt van uw doel en hoe u ertoe zal komen, zal u falen.

Wanneer u bijvoorbeeld de doelstelling voor uzelf neemt een omzetstijging van 30% te realiseren komend jaar, zonder duidelijk op papier te zetten hoe u dit gaat aanpakken, bij welke klanten of prospects, met welke strategie en welk aanbod, is de kans dat u zal slagen bijzonder klein.

Indien u start met een dieet, zonder een duidelijke planning van uw eetpatronen, wat, wanneer, hoeveel…, zonder een duidelijke deadline (zoveel afvallen voor die datum, en dan zoveel voor die datum) of zonder een duidelijke opvolging, zal u zonder twijfel terugvallen in uw oude patronen.

Indien u het voornemen maakt meer tijd aan uw gezin te besteden, zonder duidelijk te omschrijven hoe u dat zal doen, wat u anders zal aanpakken, wat de gevolgen daarvan zijn voor uw werk…, dan weet u op voorhand dat er niets van zal komen.

Planning op zich zal niets realiseren. Meer nog, de meeste plannen moeten aangepast worden bij de eerste confrontatie met de realiteit. Maar zonder planning ontbreekt het absoluut noodzakelijke framework om richting te geven aan uw inspanningen.

Visueel
Indien u niet in staat bent om het eindresultaat duidelijk en helder te visualiseren, is de kans groot dat u het doel  niet zult herkennen, zelfs niet als u er tegenaan loopt. U mag dan al denken dat u een duidelijk beeld hebt van wat u wil realiseren, wanneer u de moeite neemt om dit even nader te onderzoeken, zal u snel merken dat dit niet echt zo is.

Kan u voor uzelf een duidelijk beeld vormen van hoe het eindresultaat er uit zal zien? Een beeld van de gevolgen?  Een beeld van de nieuwe omstandigheden waarin u terecht komt? Een beeld van alle nodige acties die u moet ondernemen om dit te realiseren? Een beeld van de impact die het uitvoeren van deze acties zal hebben op uw dagelijkse routine?

Onderzoek aan Oxford heeft aangetoond dat het visuele aspect een bijzonder grote bijdrage kan leveren aan uw prestaties. Een aantal studenten werd gevraagd om mee te doen aan een experiment. De helft van de groep werd gevraagd dagelijks een reeks oefeningen met halters te doen. De andere helft mocht slechts de helft van de oefeningen doen, maar moest de volledige reeks visueel (in gedachten, met een duidelijke, heldere voorstelling van wat ze in het echt zouden doen) te doen.

Na de afronding van de studie bleek de tweede groep (de hele reeks visueel en de helft in het echt) gemiddeld 25% meer vooruitgang geboekt te hebben dan de eerste groep. Zowel op gebied van spierontwikkeling, uithoudingsvermogen en kracht. Visualisatie op zich zal je helpen, maar een duidelijke combinatie van de twee (praktijk en visualisatie) heeft een bijzonder grote impact op uw resultaten. Zorg er steeds voor dat u een duidelijk beeld hebt van het totaal gebeuren.

Turners bijvoorbeeld, werken een oefening 'in gedachten' vele honderden malen af, voordat ze die in het echt uitproberen. Dit helpt hen om specifieke bewegingen in te trainen, zonder het risico op blessures. Wanneer de zenuwbanen grondig mentaal getraind zijn, kunnen ze aan de oefening beginnen. Dan is het nog een kwestie van de juiste spieren te trainen en de resultaten te verfijnen.

Structureel
Om een blijvende 'drive' en permanente motivatie te krijgen, een motivatie die zich niet laat ontmoedigen door de onvermijdelijke tegenslagen en uitdagingen waar u voor zal komen te staan, is het belangrijk dat u weet waarom u deze zaken wil realiseren. Hoe meer redenen u hebt, hoe sterker uw motivatie.

Wanneer u aan iets begint, omdat u het leuk vindt, is de kans groot dat u zal opgeven, wanneer het niet leuk meer is, wanneer de eerste problemen opduiken. Denk even aan al de goede voornemens die u ooit maakte en nooit uitvoerde. Enkel wanneer u een reden hebt die voldoende aanspreekt en dwingend genoeg is, zal u volharden.

Aan welke doelstelling u ook begint, noteer voor uzelf waarom u dat wil realiseren. Hoe meer redenen, hoe sterker uw motivatie zal zijn. Noteer ze, lees ze regelmatig en herinner uzelf zo aan het belang van wat u doet.

Doorzetten en resultaten behalen heeft alles te maken met noodzaak en focus. Hoe dwingender u een doelstelling voor uzelf maakt, hoe meer u ermee bezig zal zijn, hoe groter de kans dat u zal slagen. U hebt immers een klare focus en zal bij elke beslissing die u moet nemen, overwegen op welke manier die zal bijdragen aan uw resultaten.

De vier sleutelelementen
Met deze vier zaken samen, hebt u een behoorlijke kans om uw doelstelling te realiseren, tenminste, indien de doelstelling voor uzelf geloofwaardig is. Voor uzelf, niet voor anderen. De meeste succesvolle ideeën worden aanvankelijk door alle omstanders ongeloofwaardig geacht, tot ze zijn gerealiseerd. Dan zal iedereen het logisch vinden.

Yahoo heeft ooit de kans gehad Google te kopen, maar zag er vanaf omdat ze het geen geloofwaardig concept vonden (hebben ze daar nu spijt van). Walt Disney heeft maanden banken plat gelopen om een financiering te krijgen voor zijn droom, maar niemand hechtte geloof aan wat hij wilde realiseren, behalve hijzelf.

Laat u niet ontmoedigen door anderen. Wat u geloofwaardig vindt heeft, met deze sleutelfactoren in uw aanpak, steeds een grote kans van slagen.

Peter  Stinckens

Peter Stinckens

Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,6
(42 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Alex Hoeve

Beste Peter,

Als ik je verhaal lees dwalen mijn gedachten af naar de sesies die ik geregeld heb met topsporters. Sales bedrijven is gelijk aan topsport bedrijven. Echter als ik de vraag bij collega's neerleg hoe zij hun topsport aanpak in de praktijk brengen blijft het opvallend stil. Dat is jammer want als sales professionals kunnen we heel veel leren van de topsport aanpak. Waarom leren sales professionals niet hun vak vorm te geven door een topsport aanpak te kiezen. Het is een bewezen een aanpak die leidt naar succes. En het geeft waanzinnige voldoening en motivatie. Groeten, Alex Hoeve Sails4Sales

Dag Peter,

Een bijzonder artikel. De waardering - bijzonder - zal ik toelichten.
Allereerst je introductie. Jammeer dat je van de hele range aan fantastische en goed onderbouwde en gedocumenteerde boeken op dit gebied er nu juist de minst goede uit pakt om je twijfel neer te leggen.

Voorts mijn gaandeweg rijzende twijfel of je het minst goede boek, the secret, zelf wel hebt gelezen, want je artikel is een weergaloze weergave, van waar de betere boeken op dit gebied over gaan.
Je hebt dus, mogelijk ongewenst, een onderbouwde ondersteuning geschreven aan iets, waar je eigenlijk van zegt, dat je het niet onderschrijft.

Paul

Beste Hans,
Mogelijk moet je het artikel van Peter beter lezen. Ik zie hem zeker geen stellingen onderbouwen die hij tegen spreekt. Hij stelt planning tegenover geloof. Hij geeft aan dat visualisatie werkt bij handelingen, niet bij levensdoelen. En ik weet wel zeker dat hij dat boek gelezen heeft. We hebben het in een workshop besproken, waarin een boel interessante onderzoeken bekeken werden die een totaal ander beeld van succes geven dan de aanpak die door NLP en andere nonsens theorieën worden aangedragen. Voor mij een top artikel.
Paul

@Paul... ik kan je reactie niet plaatsen in het licht van wat ik geschreven heb. Begrijp ik nu goed dat je mijn reactie veroordeeld terwijl het gefundeerd is op enkele zware woorden van waardering richting de auteur?

@Alex, ik deel inderdaad de lering die verkopers kunnen halen uit de wijze waarop sporters zich voorbereiden op die vaak maar enkele seconden durende mogelijkheid om tot succes te komen.

Fijne dag allemaal

René van Bommel |  http://www.bootcentrum.nl

Vooral het onderzoek naar het effect van visualisatie is overtuigend. Zelf wimpelde ik het een beetje af als onbelangrijk. Ik zou wel willen weten hoe dat werkt, ik bedoel fysiologisch.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel