Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

Een millennial als klant (Harro Willemsen)
Steek tijd in de unieke koopmotieven (UKM) (Herman Meijer)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? (André Hagelen)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten (Jan-Willem Seip)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Content op LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten (Victor Bonke)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Gedraag u zich een beetje? (Enno van Kersen)
(H)Eerlijk Scoren! (Margreeth Kloppenburg)
Klantenservice is geen eiland
Wat de klant misloopt als hij niet NU beslist (Redactie Verkopersonline.nl)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! (Ron Plattel)
Praat met uw klant als met uw eigen kind (Enno van Kersen)
Wie is belangrijk? (Peter Stinckens)
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas uw verkoopstijl aan (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Vasthouden doet kopen (Tips & Advies Verkoop)
Iedereen vond dat u een uitstekende presentatie gaf (Redactie Verkopersonline.nl)
Klantenservice, hoe het niet moet
Uw visie op klantenservice
Maak het de koper makkelijk (Redactie Verkopersonline.nl)
Klantenservice en de kosten
Klanttevredenheidsmetingen. Simpel of te Simpel? (Henk Hemstra)
Ken uw reputatie ... en de gevolgen (Vladan Soldat)
Kent u het koopgedrag van uw klanten? (Henk Hemstra)
Het dominante koopmotief zien (Henk Hemstra)
15 (on)Waarheden over klanttevredenheid, klantbehoud en klachten (Vladan Soldat)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Klantenkennis? (Henk Hemstra)
Als de klant nee zegt: niet doordrammen (Richte Lommert)
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie (Victor Bonke)
V-R=S (Christiaan Knopper)
Laat de klant ook eens los (Roeland Schweitzer)
Klantcontact = ALLES (Richard van Houten)
Zeg wat je hebben wil (Peter Stinckens)
De wachtende klant, een wandelende atoombom (Redactie Verkopersonline.nl)
Denk in termen van omzet, praat niet over klanten (Henk Hemstra)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Interactie tussen de klanten (Klantencontact)
Radiostilte bij de prospect (Yuri van der Sluis)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Hoe maakt u de juiste click met een prospect? (Peter Stinckens)
De klant achter de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe verkrijgt u referenties? (Peter Stinckens)
Wij ook van jou... (Herman Meijer)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) (Vladan Soldat)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Daar gaan we weer…. (Vladan Soldat)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Zo, dus u wilt een relatie aangaan met uw klant?! (Michel Hoetmer)
De receptie-introductie (Michel Hoetmer)
Komt een verkoper bij de klant (Herman Meijer)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wie is de ander? (David Bloch)
Verwar overtuigen niet met drammen (Yuri van der Sluis)
Verkopen is veranderen (Roeland Schweitzer)
U irriteert mij (Richard van Houten)

Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder

In onderzoeken zijn maar weinig beroepen die slechter scoren dan de verkoper. Hoe komt dat en wat kan u daar aan doen? En waarom wil deze verkoper zijn schoonmoeder niet verkopen?

Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder

In een ver verleden heb ik geprobeerd om aan havo-4 leerlingen uit te leggen hoe annuïteiten werken. Ik kan u zeggen, dat valt niet mee. Niet alleen omdat ik er zelf nogal wat moeite mee had, maar vooral omdat zij daar niet om verlegen zaten. Die jongens en meisjes van 16, 17 jaar hadden heel veel behoeftes, maar daar zat de uitleg over de werking van annuïteiten niet tussen.
 
De reden was simpel. Die pubers hadden eenvoudigweg geen enkel probleem dat met behulp van annuïteiten zou kunnen worden opgelost. Niet dat ze verder geen problemen hadden, maar daar had ík weer geen oplossing voor.

Eigenlijk was ik bezig iets te verkopen aan iemand die daar geen enkele behoefte aan had. Ik heb vaak gedacht dat daar het slechte imago van verkopers wel eens vandaan zou kunnen komen. In de onderzoeken die hiernaar zijn ingesteld, zijn er maar weinig beroepen die slechter scoren dan dat van verkoper. Waarschijnlijk is dat te wijten aan het type verkoper dat stelt 'alles te kunnen verkopen'. U kent ze wel, de braniemakers die op feestjes vrolijk verklaren 'Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder. Want die geef ik gratis weg'.

Iets proberen te verkopen aan iemand die geen probleem heeft of geen probleem ervaart geeft veel weerstand. Vandaar de hekel die mensen vaak aan verkopers hebben. Ik woonde onlangs een seminar bij van de Amerikaanse managementgoeroe David Maister. Hij zei die dag enkele malen: Niemand wil iets kopen, maar iedereen wil geholpen worden.

Een simpele zin, maar met een diepe betekenis.?
Ik herhaal 'm nog maar eens: 'Niemand wil iets kopen, maar iedereen wil geholpen worden'. Kopen staat vaak synoniem voor alles waar potentiële klanten een hekel aan hebben: een verkoper die veel aan het woord is en je probeert over te halen om iets te kopen dat hij graag kwijt wil. Of je daar als klant nu gelukkig van wordt of niet. Freek de Jonge drukte dat jaren geleden in een conference treffend als volgt uit. Een vertegenwoordiger belt aan bij een huisvrouw met de mededeling: Mevrouwtje, nu heb ik iets voor u waar u al jaren op wacht: onzin met een verlengsnoer.

Als we de klant nu eens gaan helpen? Helpen vraagt om je verplaatsen in de ander, om kennis vergaren over die ander. Helpen is onmogelijk zonder de juiste vragen te stellen om het probleem van die ander te kunnen verhelderen. Pas dan kunnen mogelijke oplossingen worden geformuleerd.

Vraagt u zich in een volgend gesprek met een klant dus eerst eens af hoe u hem of haar zou kunnen helpen. Grote kans dat hij of zij vervolgens u ook van alles af wil helpen. Nou ja, van alles? Van alles behalve uw schoonmoeder natuurlijk!

Jos Burgers

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net mensen!’, ‘Relatiebeheer als groeistrategie’, ‘Hondenbrokken’ en ‘Geef nooit korting!’
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,6
(74 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Ger de Bruijn |  http://www.gerjfdebruijn.nl

Jos,
Beankkt voor dit artikel, eindelijk een zinvol artikel over het nieuwe verkopen! Hulde!!

Het:"helpen kopen" wordt door verkopers vaak wel gehoord en gezegd maar niet begrepen. Het past niet in de traditonele verkooptrainingen die ze gehad hebben (tegewerpingen weerleggen, vragen om de order, afsluiten enz.).
Je merkt dit bijvoorbeeld heel duidelijk als klanten een winkel binnenlopen. Dan vertonen ze vaak “afweermechanismen”. Ze zien een verkoper en besluiten hem links te laten liggen en onopvallend door te lopen; ze zijn bang aangesproken te worden en de controle te verliezen. Ze voelen druk. Ze worden niet als mens behandeld maar als prospect(lees: zak geld). Ook tijdens een telefonisch acquisitiegesprek zeggen deze ”prospects” om die reden vaak: : ik heb het te druk”, “we hebben niets nodig”, “ik ben blij met onze huidige leverancier”. Dit had echter al in dit eerste "koude acquisitiegesprek voorkopmen kunnen worden.
Deze afwijzingen zijn puur instinctieve reflexen. Men is bang om iets verkocht te krijgen, men voelt druk.

En wat doen mensen als ze druk voelen?. Ze trekken zich terug, doen een stapje achteruit. Ze geven dan antwoorden als :”klinkt goed “, stuur maar wat info”. En dan begint, wat ik noem, ”het jachtseizoen”. De verkoper gaat achter de klant aan en laat hem niet meer “los”. Dit creéert wederom weerstand.
Ze vertellen je niet wat de werkelijke reden is omdat ze druk voelen, en druk is geen basis om de waarheid van de echte motieven van de prospect te ontdekken. Je kunt de waarheid alleen maar boven water krijgen door de prospect het vertrouwen te geven dat je zijn eventuele problemen wilt oplossen zonder trucks en manipulerend gedrag. Het is dus belangrijk dat een prospect merkt dat je niet met een dubbele agenda werkt maar dat je eerlijk bent in je bedoelingen.

Jacques

Sorry hoor, maar denkt Jos Burgers nu echt dat verkopers (en wie 'verkoopt' nou niet?) infantielen zijn?
Groeten,
Jacques

Markus

Hallo,

Sorry hoor...., maarre...., zomerprogrammering ????

Met alle respect, sorry.

sjees

Wat en lolbroek. Kan op feestjes vast sfeer maken door erg ad rem freek de jonge grapjes op duiken. Jammer dat een auteur van meerdere boeken zijn artikel over verkopen niet zonder fouten publiceert.

Rob Poortvliet |  http://www.sales-development.nl

Eenvoudig maar waar. Het empatisch vermogen van een verkoper noem ik dat. Twee voordelen als je jezelf probeert te verplaatsen in de klant:
1. Je helpt de klant zijn probleem op te lossen
2. Hiermee creëer je het bekende 'gun effect'. Mensen kopen van mensen en niet van bedrijven!

Voor diegene die twijfelt aan het feit dat er veel, zeer veel verkopers zijn die niet of onvoldoende vragen stellen dan heb ik nog wel wat statistieken!

Succes
Rob Poortvliet

Brigitte

Dit is echt dé essentie, en zeker in het vak van dienstenverkoop, waar de toegevoegde waarde vaak moeilijk te becijferen valt.
Leuk aangegeven

Frans Beumer |  http://www.verkoophandjes.nl

Helemaal eens met Jos.
Ik omschrijf het zelf vaak met de uitroep: "kijk eens door de bril van de klant" of tegen startende verkopers:
"waarom denk je dat je 2 oren hebt en maar 1 mond"?

Groeten, Frans

Patrick

Hulde aan Jacques, als je al geruime tijd in de sales zit en Jos zijn artikel "de essentie" vindt en "zinvol" denk ik persoonlijk dat je ander werk moet gaan zoeken.

het nieuwe verkopen??? werkelijk....

Goed artikel. Ik begrijp de reactie niet zo goed van Patrick en Jacques. Ik ben het wel met Jos eens. Ik zal dus ook naar ander werk moeten omzien en ik ben wel benieuwd waarom.

Overigens denk ik dat de meeste mensen weerstand tegen verkopers hebben omdat ze het zelf graag zouden willen zijn. Veel mensen weten dat ze anderen van dienst kunnen zijn en durven dit toch niet te doen...

@Patrick, Jacques, Sjees. Misschien dat jullie op een andere planeet leven, maar in mijn omgeving word ik bijna dagelijks geconfronteerd met 'verkopers' die alles verkopen behalve hun schoonmoeder. Het lijkt mij derhalve dat veel 'verkopers' in dit land gebaat kunnen zijn met de bijdrage van Jos Burgers. Gewoon omdat het infantielen zijn.
En als jullie dat station al lang gepasseerd zijn: goed zo!

Mark

Goed stukje. Ik denk dat er nog steeds te veel verkopers rondlopen die zonder met de ogen te knipperen "een ijskast aan een eskimo verkopen".. Tjonge jonge wat een helden.. Lekker bij de Seats en sofas en Media markten van deze wereld blijven werken dan komt het helemaal goed. Een groot voordeel: als verkoper die echt daadwerkelijk naar zijn klant kan luisteren maak je het verschil!!

Eric Nijpels |  http://www.plameco.com

Ik vind het fijn om te lezen en te horen wat ik al jaren aan het verkondigen en trainen ben:

Verkopen = helpen inkopen.

In mijn huidige baan als ondernemercoach aan de Plameco franchisenemers heb ik gemerkt dat er, ondanks een goede basistraining, zeer weinig vragen aan de (particuliere)klant werden gesteld.
Door nu telkens op trainingen en bij de klant thuis dit te blijven oefenen komt het langzaam maar zeker in het systeem van de verkopers. Resultaat: de orderscore gaat omhoog, dus meer omzet.

Wilma Wortelboer |  http://www.wwhomestyling.nl

Dit artikel heeft precies de juiste dosering informatie, toelichting verpakt in voldoende humor waardoor het prettig leest en bij blijft.
Jos Burgers is een kei in zijn vak.

Jan Abbring

Verkopen is mensen datgene laten kopen wat je wil en voor de prijs die je wil, omdat de klant het zo wil.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel