Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
VERKOPER - "EEN UITSTERVEND BEROEP" (Herman Meijer)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Marketing en sales voor softwarebedrijven (Jorg Hartog)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Help mij, ik wil graag klant blijven! (Herman Meijer)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
5 aanbestedingstips voor dummies (Natasja Hoogenboom)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
What’s in it for me? (Herman Meijer)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Blijf de concurrentie een stap voor (Jorg Hartog)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Zorg dat je niet schaakmat komt te staan (Herman Meijer)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Uw offerte is net als een liefdesbrief (Natasja Hoogenboom)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten (Jan-Willem Seip)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (André Hagelen)
Zo zet u de klant in de JA-modus (Natasja Hoogenboom)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Slim om met dummies te werken (Jan-Willem Seip)
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart? (Herman Meijer)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten (Marianne van de Water)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
Geld en Gedrag (Richard van Houten)
Prikkel het veranderbrein van jouw klant (Rene Knecht)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? (André Hagelen)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen! (Marcel Hoefman)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen (Jorg Hartog)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
Een millennial als klant (Harro Willemsen)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het ABC van bellen in deze tijd: Aanhouden Bellen Corona (Marianne van de Water)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor? (Rene Knecht)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Steek tijd in de unieke koopmotieven (UKM) (Herman Meijer)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging (Michel Hoetmer)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)

Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin!

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Het is zomer. Velen zijn op vakantie en dus een hele slappe tijd in de verkoop... FOUT! Hier de redenen waarom ik dat echt enorme onzin vind.

Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin!

De vakantietijd is voor velen onder ons een rechtvaardiging om weinig te doen of om zichzelf aan te praten dat verkoopinspanningen in deze tijd logischerwijs weinig opleveren.

Maar gaan we allemaal 6 weken weg? Dacht het niet. Zeker niet als ook het MK uw doelgroep is.

Wel is het zo, dat het doorgaans lastiger is om klanten in de zomer te bewegen geld uit te geven. Maar u moet nu ook niets willen verkopen!

Relatiemanagement
U weet ook dat de verkoop bijna nooit in één contactmoment wordt gerealiseerd. Gemiddeld gebeurt dat pas na 4 tot 7 contactmomenten (mail - telefoon -  1 op 1 gesprek - informatie sturen).

Ik zeg zelfs: probeer absoluut níet bij het eerste contact te verkopen. Verpest het momentum nu niet!

Jos van Hezewijk weet alles van netwerken en zegt over acquireren het volgende:

"Als je meteen in de eerste ontmoeting je slag wilt slaan, loop je een grote kans op mislukking. Hoe komt dat?

  • Je wordt eerst op afstand gehouden, omdat men aan je moet wennen.
     
  • Het probleem van timing. Men loopt juist met een ander probleem rond, waarvoor jij nu geen oplossing kan bieden.

  • De klant voelt zich gepushed doordat jij gelijk wil scoren.
     
  • En dan is er nog de kans dat het sowieso niet klikt.

De conclusie is onvermijdelijk dat de kans (te) groot is dat een alles of niets afspraak op niets uitloopt.

Deze afgang kun je echter voorkomen door de contactmomenten op te bouwen. Je zorgt dat je belangrijke doelwit een aantal keren van jouw bestaan op de hoogte wordt gebracht. Je kan bijvoorbeeld nu zorgen voor een klik door niet te verkopen maar het telefoongesprek luchtig te houden. In de tussentijd probeer je zoveel mogelijk over de klant te weten te komen en maak je een afspraak voor na de vakantie. Lukt het niet, dan kun je je stilletjes terugtrekken zonder dat de ander een negatief oordeel over je krijgt.

Je ziet, de zomer kan juist een zeer positieve uitwerking hebben op je relatiemanagement, aangezien men nu veel vrolijker en positiever gestemd is.

Voorbereiden op verkopen = lezen
Normaal gesproken heb je er weinig tijd voor, maar lees daarom nú artikelen en boeken over je vak.

Heel veel succes met je relatiemanagement deze zomer!

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen. Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,1
(101 stemmen)
Reacties

René Knecht

De zomer is altijd een interessante maand om te verkopen en contacten te leggen. Verkopen is veranderen en veranderen vereist stilstaan. In de zomer nemen potentiële klanten vaak de tijd om eens te luisteren en zo kun je in Pole Postion starten na de zomer. In de zomer doe ik keer op keer goede zaken (en heb ik ook eens tijd om artikels te lezen en te bezinnen)
mvg,

René
www.ICT-Connecting.com

Sander

Komkommertijd in een 24 uurs economie waar zaken proces afhankelijk zijn geworden ipv persoonsafhankelijk. ALs we met de komkommertijd mind set niet oppassen is het 24/7 komkommertijd.En zijn we kennelijk alleen in de zomer aan het na denken over onze bedrijfsstrategie.

Marvin Sutherland

Treffend verteld!!!Zomer is juist wel een tijd om nieuwe contacten aan te gaan en bestaande te verstevigen. Bovendien er zijn voldoende bedrijven die juist in de rustige maanden zaken willen doen!!!!
Succes!

Ronald Sluiter |  http://www.vicre.nl

In de zomer is de kans op de Algemeen Directeur te spreken groot. Secretaresses/assistentes zijn op vakantie. Daarnaast onderscheid je je als verkoper door juist dan te bellen. Als de rest van de verkopers in Nederland een attitude hebben van "het is een slappe tijd", kun je je onderscheiden.

Daarnaast zijn er meerdere vakanties en periodes waar men denkt dat het rustig is. Als je goed nagaat, is er bijna geen perfect tijdstip in het jaar om te bellen....Januari/februari: bedrijven willen nadenken, maart: wintersport vakantie, april/mei: men wil pas na de zomer, juni/juli/augustus: zomervakantie, september/oktober: trainingen, november: nee pas volgend jaar weer interesse, december: kerstvakantie. Dus verkopers: 5 dagen per week in elke maand is een goed moment om te verkopen is mijn ervaring!

Ronald Sluiter
ViCre - Sales Intelligence

Rien van Gent

Als je in de zg komkommertijd de dag al start met de gedachte ''het zal wel niets worden vandaag'' dan wordt het ook niets.
Planning in deze periode is van groot belang.
Plan bv een aantal klanten waarvan je zeker weet dat ze bereikbaar zijn
dan heb je een goede start en voel je je lekker.

Rien van Gent

Direkt Account De Telefoongids.

Andre van der graaf

In onze organisatie waar we relatief kleine orders schrijven, moeten we het hebben van directe verkoop bij klanten die we bezoeken. Er is geen tijd omlangdurig om een order van tussen de €50 en de €300 heen te draaien. Alles draaid om een goede introductie, demo en asluiten.
Als iemand niet aanwezig is moet je gewoon de volgende klant pakken.

Rob

Spreek af op een terras in de zon?!? Waar?


 

Nicolette van Buuren |  http://www.prorespect.nl

Helemaal mee eens dat je mensen rustig aan en respectvol moet benaderen. Jouw mindset is er al klaar voor, maar die ander moet nog schakelen! Maak ze (weer) positief bewust van je bestaan, daarna interesse kweken. Op een later tijdstip kun je dan tot actie over gaan (maar wel doén dan hè).

Pieter

Slap verhaal!!

Hans Hentzepeter |  http://www.officepower.nl

Eens met uw volledige betoog. Sterker nog wij draaien in de zomer altijd top. Nu helemaal want qua investeren is het een beetje lastig in deze tijden. Daarom of daardoor is er meer mogelijk op het gebied van service en onderhoud. De importeur ligt op het stand en verteld dat het contract na 5 jaar afgelopen is...de machine draait nog aardig en men wil op advies van de accountant even niet investeren of de baas is op vakantie en men kan/mag niet investeren. Wij verlenen idereen binne 24 uur service ook op de niet door ons geleverde apparatuut. Gevolg.....snellere service geen verplichting de monteur ter plaatsen kan meedenken en vaak blijkt doordraaien een prima optie.

AM Smeele

Verkopers online is natuurlijk fantastisch om te lezen en er is veel uit te halen, zeker als je even geen inspiratie hebt.

Het verkopen in de zomer is erg branch gerelateerd en dus niet te generaliseeren

Geachte heer van Houten.

U stelt dat acquisitie gedurende de zomer zinloos is grote onzin.

Na het lezen van uw artikel kan ik niet anders zeggen dat ik het met u eens ben. Ik heb er weer van geleerd. Ik ga dit komende zes weken precies op deze manier doen.

Met vriendelijke groet

Richard Göbel.

Herman Meijer |  http://www.contourium.nl

Beste Richard,

Fantastisch artikel en voor 100% mee eens. Er zijn altijd excuses om niet te verkopen. Dat onderscheidt ook de goede van de slechte verkopers. De zomerperiode is iedereen op vakantie, dan hebben we ook nog krokusvakantie, herfstvakantie, de Paasweek, Pinksteren en oh ja ook nog de skivakanties, pappadag en op maandag zit men altijd in vergadering. Vrijdagmiddag is ook al moeilijk want dan zijn er de bedrijfsborrels. Helemaal mee eens, Richard. Het is totale waanzin. Deze zomer ga ik zelf niet weg en...mijn agenda zit boordevol afspraken en werk.
Succes allemaal en toch nog een fijne vakantie.

Herman Meijer

Werner

In de zomer leg ik als netwerken gemakkelijkst contacten. Als er goed weer is komt iedereen buiten op vakantie kom je altijd wel interessante personen tegen.
Ik spreek wel niet over de business maar om contacten te leggen vind ik het super

Marco Hens

Helaas ben ik het maar gedeeltelijk eens met dit artikel.
De stelling dat het in de zomer succesvol kan zijn ben ik het helemaal mee eens.
Waar ik het echter niet mee eens ben is de stelling dat je niets kan verkopen bij de eerste ontmoeting...Dat zou namelijk betekenen dat alle direct sales bureaus het niet niet snappen en hun tijd aan het verdoen zijn. Affiniteit kan je ook in een korte tijd realiseren. Dat in sommige gevallen 2 of misschien 3 contactmomenten zijn, ok, maar zoals in dit artikel gesteld word dat het er minimaal 5 a 6 zijn vind ik wat vergezocht. Vandaar mijn mindere notering

Sander

Eens. Het is een kwestie van de doelstelling bijstellen. Mijn werk bestaat voor 40% uit koude acquisitie en normaal gesproken is het doel altijd een afspraak. In de zomermaanden is het doel echter niet in alle gevallen om direct een afspraak te maken, maar om erachter te komen wanneer je kan terugbellen om dán de afspraak te maken. Het is een soort verkenning voor als het sales-seizoen weer van start gaat. Wie moet ik hebben, wanneer is die persoon aanwezig etc. etc. Het koud bellen is bij de 2e poging alweer een stuk minder koud. Binnenkomen met " ik zou Dhr. Janssen nog eens terugbellen rond deze periode" is al een stuk lekkerder dan "ik ben op zoek naar de eigenaar"

Leuk artikel!

Hubert Sistermans

dat klinkt als een klok

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel