Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Content op LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten (Victor Bonke)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Word een onnatuurlijk goede verkoper (Jan-Willem Seip)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Gedraag u zich een beetje? (Enno van Kersen)
(H)Eerlijk Scoren! (Margreeth Kloppenburg)
Klantenservice is geen eiland
Wat de klant misloopt als hij niet NU beslist (Redactie Verkopersonline.nl)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! (Ron Plattel)
Praat met uw klant als met uw eigen kind (Enno van Kersen)
Wie is belangrijk? (Peter Stinckens)
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas uw verkoopstijl aan (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Vasthouden doet kopen (Tips & Advies Verkoop)
Iedereen vond dat u een uitstekende presentatie gaf (Redactie Verkopersonline.nl)
Klantenservice, hoe het niet moet
Uw visie op klantenservice
Maak het de koper makkelijk (Redactie Verkopersonline.nl)
Klantenservice en de kosten
Klanttevredenheidsmetingen. Simpel of te Simpel? (Henk Hemstra)
Ken uw reputatie ... en de gevolgen (Vladan Soldat)
Kent u het koopgedrag van uw klanten? (Henk Hemstra)
Het dominante koopmotief zien (Henk Hemstra)
15 (on)Waarheden over klanttevredenheid, klantbehoud en klachten (Vladan Soldat)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Klantenkennis? (Henk Hemstra)
Als de klant nee zegt: niet doordrammen (Richte Lommert)
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie (Victor Bonke)
V-R=S (Christiaan Knopper)
Laat de klant ook eens los (Roeland Schweitzer)
Klantcontact = ALLES (Richard van Houten)
Zeg wat je hebben wil (Peter Stinckens)
De wachtende klant, een wandelende atoombom (Redactie Verkopersonline.nl)
Denk in termen van omzet, praat niet over klanten (Henk Hemstra)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Interactie tussen de klanten (Klantencontact)
Radiostilte bij de prospect (Yuri van der Sluis)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Hoe maakt u de juiste click met een prospect? (Peter Stinckens)
De klant achter de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe verkrijgt u referenties? (Peter Stinckens)
Wij ook van jou... (Herman Meijer)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) (Vladan Soldat)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Daar gaan we weer…. (Vladan Soldat)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Zo, dus u wilt een relatie aangaan met uw klant?! (Michel Hoetmer)
De receptie-introductie (Michel Hoetmer)
Komt een verkoper bij de klant (Herman Meijer)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wie is de ander? (David Bloch)
Verwar overtuigen niet met drammen (Yuri van der Sluis)
Verkopen is veranderen (Roeland Schweitzer)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Om buiten te winnen moeten we binnen beginnen (Herman Meijer)
In 3 stappen naar ultieme klanttevredenheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst even onderzoeken (Michel Hoetmer)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)
Van klant naar fan (Peter Stinckens)
Even een kletspraatje maken... (Michel Hoetmer)
Pimp uw verkoopcommissie (Herman Meijer)

Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin!

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Het is zomer. Iedereen is op vakantie. Het is een slappe tijd voor de commercie. Fout! Hier de redenen waarom ik dat echt enorme onzin vind.

Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin!

Het is voor velen onder ons een rechtvaardiging om niets te doen of om zichzelf aan te praten dat de verkoopinspanningen logischerwijs weinig opleveren gedurende deze periode.

Maar gaan we allemaal 6 weken weg? Dacht het niet. Zeker niet als u ook MKB'ers in uw doelgroep heeft. En dat heeft iedereen ook.

Het is wel zo, dat het doorgaans lastiger is om de klant in de zomer te bewegen nú geld uit te geven om uw product/dienst aan te schaffen. Maar u moet nu ook niets wíllen verkopen!

Relatiemanagement
U weet ook dat de verkoop van uw diensten/producten bijna nooit in één contactmoment wordt gerealiseerd. Gemiddeld gebeurt dat pas na 4 tot 7 contactmomenten (zoals een netwerkontmoeting - e-mail - telefoontje - persoonlijk 1 op 1 gesprek - sturen van informatie).

Ik zeg zelfs: probeer absoluut níet bij het eerste moment te verkopen. Verpest het momentum nu niet!

Jos van Hezewijk weet ook alles van netwerken en zegt over het acquireren van goede relaties het volgende:

"Als je meteen een ontmoeting regelt, waar je je slag wilt slaan, loop je een grote kans op mislukking. Hoe komt dat?

  • Je wordt zondermeer op afstand gehouden, omdat men eerst aan je moet wennen.

     
  • De kans is 50% dat de bewuste persoon met het verkeerde been uit bed is gestapt en al helemaal niet op je succesverhaal zit te wachten.

     
  • Het probleem van timing. Hoogstwaarschijnlijk loopt men juist met een ander probleem rond, waarvoor jij nu juist geen oplossing biedt.

     
  • En dan is er nog 30% kans dat het sowieso helemaal niet klikt.

De conclusie is onvermijdelijk dat een alles of niets afspraak met een hoge mate van waarschijnlijkheid op niets uitloopt. Erger nog. Er blijft voor altijd een negatief oordeel aan jou kleven.

Deze klinkende afgang kun je echter voorkomen met een stroom van contactmomenten te genereren. Je zorgt dat je belangrijke doelwit voortdurend even van jouw bestaan op de hoogte wordt gebracht: komt je tegen in een artikeltje, krijgt regelmatig een handje van jou op een receptie, hoort een ander jouw naam noemen, enzovoorts.

Klikt het niet, dan kun je je stilletjes terugtrekken zonder dat de ander een negatief oordeel over je heeft. Je verdwijnt in het niets. Als het wel een beetje klikt, komt er langzaam maar zeker een moment dat je beoogde goede relatie en gesprekje met je begint. Dat is een goede basis voor een langdurige relatie. Hoe je de wereld van je belangrijke doelwit binnen wilt dringen, is een kwestie van goede informatie"

Hoe bouw je juist in de zomer aan een positieve relatie?

  • Hou de contactmomenten vóór de 1-op-1 afspraak kort ('steel niet teveel tijd').

     
  •  Relateer aan leuke en positieve momenten en gebeurtenissen (mooi weer, terrassen, vakantie).

     
  • Spreek af op een terras in de zon.

     
  • Maak vast afspraken voor ná de vakantie (augustus/september).

Je ziet, de zomer kan juist een zeer positieve uitwerking hebben op je relatiemanagement, aangezien men nu veel vrolijker en positiever gestemd is.

Grotere organisaties
Richt je je op grotere organisaties, dan zal het wel lastiger zijn om in deze periode afspraken te maken. Daar heb je te maken met meerdere beslissers en daarvan is er altijd wel één van op vakantie in juli-augustus. Daar dus (juist nu!) afspraken maken voor ná de vakantie.

Voorbereiden op verkopen = lezen
Normaal gesproken heb je er weinig tijd voor, maar lees daarom nú artikelen of boeken over marketing en verkoop.

Heel veel succes met je relatiemanagement deze zomer!

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a) over sales. Hij is een begenadigd trainer en vertelt beeldend en confronterend wat wél en niet werkt. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,9
(86 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

René Knecht

De zomer is altijd een interessante maand om te verkopen en contacten te leggen. Verkopen is veranderen en veranderen vereist stilstaan. In de zomer nemen potentiële klanten vaak de tijd om eens te luisteren en zo kun je in Pole Postion starten na de zomer. In de zomer doe ik keer op keer goede zaken (en heb ik ook eens tijd om artikels te lezen en te bezinnen)
mvg,

René
www.ICT-Connecting.com

Sander

Komkommertijd in een 24 uurs economie waar zaken proces afhankelijk zijn geworden ipv persoonsafhankelijk. ALs we met de komkommertijd mind set niet oppassen is het 24/7 komkommertijd.En zijn we kennelijk alleen in de zomer aan het na denken over onze bedrijfsstrategie.

Marvin Sutherland

Treffend verteld!!!Zomer is juist wel een tijd om nieuwe contacten aan te gaan en bestaande te verstevigen. Bovendien er zijn voldoende bedrijven die juist in de rustige maanden zaken willen doen!!!!
Succes!

Ronald Sluiter |  http://www.vicre.nl

In de zomer is de kans op de Algemeen Directeur te spreken groot. Secretaresses/assistentes zijn op vakantie. Daarnaast onderscheid je je als verkoper door juist dan te bellen. Als de rest van de verkopers in Nederland een attitude hebben van "het is een slappe tijd", kun je je onderscheiden.

Daarnaast zijn er meerdere vakanties en periodes waar men denkt dat het rustig is. Als je goed nagaat, is er bijna geen perfect tijdstip in het jaar om te bellen....Januari/februari: bedrijven willen nadenken, maart: wintersport vakantie, april/mei: men wil pas na de zomer, juni/juli/augustus: zomervakantie, september/oktober: trainingen, november: nee pas volgend jaar weer interesse, december: kerstvakantie. Dus verkopers: 5 dagen per week in elke maand is een goed moment om te verkopen is mijn ervaring!

Ronald Sluiter
ViCre - Sales Intelligence

Rien van Gent

Als je in de zg komkommertijd de dag al start met de gedachte ''het zal wel niets worden vandaag'' dan wordt het ook niets.
Planning in deze periode is van groot belang.
Plan bv een aantal klanten waarvan je zeker weet dat ze bereikbaar zijn
dan heb je een goede start en voel je je lekker.

Rien van Gent

Direkt Account De Telefoongids.

Andre van der graaf

In onze organisatie waar we relatief kleine orders schrijven, moeten we het hebben van directe verkoop bij klanten die we bezoeken. Er is geen tijd omlangdurig om een order van tussen de €50 en de €300 heen te draaien. Alles draaid om een goede introductie, demo en asluiten.
Als iemand niet aanwezig is moet je gewoon de volgende klant pakken.

Rob

Spreek af op een terras in de zon?!? Waar?


 

Nicolette van Buuren |  http://www.prorespect.nl

Helemaal mee eens dat je mensen rustig aan en respectvol moet benaderen. Jouw mindset is er al klaar voor, maar die ander moet nog schakelen! Maak ze (weer) positief bewust van je bestaan, daarna interesse kweken. Op een later tijdstip kun je dan tot actie over gaan (maar wel doén dan hè).

Pieter

Slap verhaal!!

Hans Hentzepeter |  http://www.officepower.nl

Eens met uw volledige betoog. Sterker nog wij draaien in de zomer altijd top. Nu helemaal want qua investeren is het een beetje lastig in deze tijden. Daarom of daardoor is er meer mogelijk op het gebied van service en onderhoud. De importeur ligt op het stand en verteld dat het contract na 5 jaar afgelopen is...de machine draait nog aardig en men wil op advies van de accountant even niet investeren of de baas is op vakantie en men kan/mag niet investeren. Wij verlenen idereen binne 24 uur service ook op de niet door ons geleverde apparatuut. Gevolg.....snellere service geen verplichting de monteur ter plaatsen kan meedenken en vaak blijkt doordraaien een prima optie.

AM Smeele

Verkopers online is natuurlijk fantastisch om te lezen en er is veel uit te halen, zeker als je even geen inspiratie hebt.

Het verkopen in de zomer is erg branch gerelateerd en dus niet te generaliseeren

Geachte heer van Houten.

U stelt dat acquisitie gedurende de zomer zinloos is grote onzin.

Na het lezen van uw artikel kan ik niet anders zeggen dat ik het met u eens ben. Ik heb er weer van geleerd. Ik ga dit komende zes weken precies op deze manier doen.

Met vriendelijke groet

Richard Göbel.

Herman Meijer |  http://www.contourium.nl

Beste Richard,

Fantastisch artikel en voor 100% mee eens. Er zijn altijd excuses om niet te verkopen. Dat onderscheidt ook de goede van de slechte verkopers. De zomerperiode is iedereen op vakantie, dan hebben we ook nog krokusvakantie, herfstvakantie, de Paasweek, Pinksteren en oh ja ook nog de skivakanties, pappadag en op maandag zit men altijd in vergadering. Vrijdagmiddag is ook al moeilijk want dan zijn er de bedrijfsborrels. Helemaal mee eens, Richard. Het is totale waanzin. Deze zomer ga ik zelf niet weg en...mijn agenda zit boordevol afspraken en werk.
Succes allemaal en toch nog een fijne vakantie.

Herman Meijer

Werner

In de zomer leg ik als netwerken gemakkelijkst contacten. Als er goed weer is komt iedereen buiten op vakantie kom je altijd wel interessante personen tegen.
Ik spreek wel niet over de business maar om contacten te leggen vind ik het super

Marco Hens

Helaas ben ik het maar gedeeltelijk eens met dit artikel.
De stelling dat het in de zomer succesvol kan zijn ben ik het helemaal mee eens.
Waar ik het echter niet mee eens ben is de stelling dat je niets kan verkopen bij de eerste ontmoeting...Dat zou namelijk betekenen dat alle direct sales bureaus het niet niet snappen en hun tijd aan het verdoen zijn. Affiniteit kan je ook in een korte tijd realiseren. Dat in sommige gevallen 2 of misschien 3 contactmomenten zijn, ok, maar zoals in dit artikel gesteld word dat het er minimaal 5 a 6 zijn vind ik wat vergezocht. Vandaar mijn mindere notering

Sander

Eens. Het is een kwestie van de doelstelling bijstellen. Mijn werk bestaat voor 40% uit koude acquisitie en normaal gesproken is het doel altijd een afspraak. In de zomermaanden is het doel echter niet in alle gevallen om direct een afspraak te maken, maar om erachter te komen wanneer je kan terugbellen om dán de afspraak te maken. Het is een soort verkenning voor als het sales-seizoen weer van start gaat. Wie moet ik hebben, wanneer is die persoon aanwezig etc. etc. Het koud bellen is bij de 2e poging alweer een stuk minder koud. Binnenkomen met " ik zou Dhr. Janssen nog eens terugbellen rond deze periode" is al een stuk lekkerder dan "ik ben op zoek naar de eigenaar"

Leuk artikel!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel