Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

Marketing en sales voor softwarebedrijven (Jorg Hartog)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Help mij, ik wil graag klant blijven! (Herman Meijer)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
5 aanbestedingstips voor dummies (Natasja Hoogenboom)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
What’s in it for me? (Herman Meijer)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Blijf de concurrentie een stap voor (Jorg Hartog)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Zorg dat je niet schaakmat komt te staan (Herman Meijer)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Uw offerte is net als een liefdesbrief (Natasja Hoogenboom)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten (Jan-Willem Seip)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (André Hagelen)
Zo zet u de klant in de JA-modus (Natasja Hoogenboom)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Slim om met dummies te werken (Jan-Willem Seip)
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart? (Herman Meijer)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten (Marianne van de Water)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
Geld en Gedrag (Richard van Houten)
Prikkel het veranderbrein van jouw klant (Rene Knecht)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? (André Hagelen)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen! (Marcel Hoefman)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen (Jorg Hartog)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
Een millennial als klant (Harro Willemsen)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het ABC van bellen in deze tijd: Aanhouden Bellen Corona (Marianne van de Water)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor? (Rene Knecht)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Steek tijd in de unieke koopmotieven (UKM) (Herman Meijer)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging (Michel Hoetmer)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Gedraag u zich een beetje? (Enno van Kersen)
(H)Eerlijk Scoren! (Margreeth Kloppenburg)

Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie?

Uw verkooppresentatie is vaak beslissend. Vreemd genoeg zijn er nog steeds veel verkopers die de klant irriteren in plaats van inspireren. Hoe voorkomt u dergelijke ergernissen?

Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie?

Voorkom in uw volgende presentatie dat u de klant op de zenuwen werkt. Hou rekeningen met deze top-3 irritaties van uw klant.

1. Voorlezen van dia's

Irritatie nummer 1 bij uw klant en natuurlijk overduidelijk! Als u uw presentatie van dia's voorleest, wat is dan de toegevoegde waarde van de bijeenkomst? U had net zo goed de dia's in een email naar uw klant kunnen sturen. Dat scheelt een hoop tijd, want mensen lezen namelijk sneller dan dat u kan voorlezen. Laat uw klant niet kiezen tussen uw stem of uw dia's.  Zorg ervoor dat uw presentatie in uw hoofd zit en laat uw dia's het verhaal ondersteunen. Dia's zijn niet bedoeld om u door de presentatie te helpen, maar om uw klant er door heen te helpen.

2. Te veel inhoud
U moet wel wat te vertellen hebben. Uw klant wil dat u laat zien dat u hun situatie begrijpt, dat u naar ze geluisterd hebt en dat uw presentatie relevant is. De grootste oorzaak van een slecht verhaal is het feit dat verkopers veel te veel willen vertellen."Als ik alles vertel dan zit daar vast tussen wat de klant wil horen". Laat ik u uit die illusie helpen: Het zit er waarschijnlijk inderdaad tussen, maar de klant luistert niet meer als u alles vertelt. Zorg dat u vooraf weet wat voor de klant relevant is. Bedenk bij uw volgende presentatie niet alleen wat u gaat vertellen, maar ook wat u niet gaat vertellen.

3. Gebrek aan interactie
Mensen leren veel beter als ze ergens zelf achter komen, dan als het ze gezegd wordt. Uw klant weet dat, want het is niet voor niets dat gebrek aan interactie een van de grootste ergernissen is. Uw klant nodigt u uit om wat van u te kunnen leren, en verwacht dat u ze daarmee helpt. Bedenk vooraf welke vragen u in uw presentatie aan uw klant wilt stellen en hoe u het antwoord wil verwerken. Zeg bijvoorbeeld niet: "U draait binnen 3 maanden break-even op deze investering", maar laat uw klant er zelf naartoe rekenen: "U ziet dat wij u maandelijks 'X' besparen. Na hoeveel maanden draait u dan break-even?". Als uw klanten het zelf berekenen, onthouden ze het veel beter.

TIP:
Uw presentatie is een belangrijk onderdeel in het overtuigen van uw klant. Maak uw presentatie aantrekkelijk om naar te luisteren: Maak het interactief, relevant en gebruik uw dia's als decor en niet als spiekbriefje.

Arthur Sevenstern

Arthur   Sevenstern
Als presentatiecoach maakt Arthur Sevenstern de verkoop- en marketing effectiever bij veel B2B ondernemingen. Daarnaast is hij een veelgevraagde gastdocent, spreker en dagvoorzitter.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Presenteren, Klantencontact
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,2
(97 stemmen)
Reacties

Sander Reijn | De Presentatie Architect |  http://www.de-presentatie-architect.nl

Prima artikel, aanvulling hierop:

Bedenk goed wanneer je je laptop opent. Sommige verkopers komen binnen en beginnen met ratelen. Ze ontmoeten een prospect, openen de laptop, presenteren de verplichte inhoud zonder onderbreking en vragen niet of de aanwezigen bepaalde behoeften of interesses hebben. Dit is misschien eenvoudig, maar niet erg effectief. Zie in plaats hiervan je presentatie als slechts een onderdeel van een breder gesprek.

Maak de presentatie eventueel interactief zodat je kunt inspelen op de interesses en zorgen van alle toehoorders.

Mooi artikel en helemaal mee eens. Zelf ga ik zo'n 2-3x per jaar naar een internationale beurs (maakt niet uit welke) om Amerikanen live te zien presenteren. Geweldig ! Die snappen het (over het algemeen genomen) wel, weten de toehoorders te boeien, zijn (soms iets té) klantgericht en schuwen het show-element niet.

Heb overigens gemerkt dat er ook bij presentaties zoiets als "cultuur" bestaat. In Duitsland bijvoorbeeld moet je niet zo presenteren als in het artikel beschreven. Duitsers zien de presentatie als een soort "lesuur" en willen later alles nog eens rustig en volledig nalezen. De hand-outs worden dan studiemateriaal.

Overigens denk ik zelf dat het begrip "dia" (powerpoint) voor een presentatie de lading niet meer dekt en dat we meer en meer richting "filmpje" gaan (Prezi bijvoorbeeld).

Marco van der Linden |  http://www.fidato.nl

Een audio visuele ondersteuning bij een presentatie moedigen wij, mede vanuit onze professie, vanzelfsprekend aan. iPad, tablets en Smart phones maken deze inzet steeds laagdrempeliger.

Zorg ervoor dat dit ondersteunend is aan uw verhaal waarbij u zelf (en niet de presentatie) centraal blijft staan. Een eenvoudig hulpmiddel is hierbij de presentatie op te bouwen uit overwegend visuele onderdelen in plaats van tekst; “één beeld zegt meer dan duizend woorden” U komt niet in de verleiding “voor te lezen” en uw klant krijgt niet het gevoel “voorgelezen te worden”

Deze visuele leidraad aangevuld met enkele steekwoorden, borgen uw “eigen verhaal” en een professionele uitstraling.

Interactief is ook mooi en boeiend maar niet iedere presentator gegeven.

Fidato Presentatie en Multimedia Specialisiten

Gerard den Besten |  http://www.6dSolutions.nl

Bedankt voor je artikel Arthur.
Ben zelf gaan lezen over presenteren en kwam een heel goed boek tegen:
Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery. Te koop via Amazon.

Veel succes bij je volgende presentatie!

Jeroen van der Velden |  http://www.veldsaam.nl

Goed artikel Arthur. Als professioneel verkoper bereid je je natuurlijk op ieder gesprek voor. Het is dan handig om een doelstelling te formuleren over wat je wil bereiken in dat gesprek. Door in het begin van je afspraak (na de "social talk") naar de doelstelling van je klant te vragen, te luisteren naar zijn antwoord, vervolgens jouw doelstelling voor te leggen en te vragen of je gesprekspartner(s) het daarmee eens is(zijn), begin je al heel anders. Vervolgens kun je dan in je gesprek of presentatie precies daar op inzoomen waar je klant van aangegeven heeft dat dat zijn doelstelling is. Dan loopt je gesprek heel anders, wordt het géén voorlezen, gaat het alleen maar over, voor je klant, interessante onderwerpen (heeft hij zelf aangegeven) en is er vanaf het begin interactie.
Succes met je gesprekken!

Hans Hentzepeter |  http://www.officepower.nl

Wat u schetst is waar maar afentoe is het heel fijn om de waarheid te horen/lezen.

Gino Vansuyt

Simpel, maar zo weinig toegepast. Vooral punt 3 lijkt mij heel interessant.

Errol van Engelen |  http://www.bizzmaxx.nl

Goed artikel. Punten 1 en 2 komen veel voor bij beginners of puur technische presentaties. Punt 3 zie ik echter ook nog bij ervaren sales.

Zelf werk ik ook steeds meer aan het verhogen van interactie. In mijn geval werkt het steeds beter als ik in de presentatie een aantal stellingen opneem. Bij een verkoop resentatie is dat gemakkelijk als bij een lezing omdat je in het eerste geval je publiek kent en bij een lezing is dat niet even duidelijk.

Ook daarvoor een remedie: als de doelgroep groot is of onbekend zoals bij een lezing, probeer het dan met stellingen die wat algemener zijn, het maakt in ieder geval discussie los.

Arnout Drenthel |  https://www.bentopresentaties.nl/

Herkenbaar! :-)
En ook eens met de opmerkingen hiervoor.

Volgens mij is het waardevol om te overtuigen door de juiste vragen te stellen. Om de prospect verder te helpen in zijn of haar probleem en zo misschien te helpen met nieuwe inzichten. Zonder verder te pushen, maar meedenken als specialist.

En dus draagt het al snel niet meer om jouw (PowerPoint) presentatie. Maar zover je hem nog wel gebruikt: laat hem alsjeblieft niet 13-in-een-dozijn zijn! Dat kan vandaag de dag echt niet meer.

Arnout Drenthel |  http://www.bentopresentaties.nl/

Herkenbaar! :-)
En ook eens met de opmerkingen hiervoor.

Volgens mij is het waardevol om te overtuigen door de juiste vragen te stellen. Om de prospect verder te helpen in zijn of haar probleem en zo misschien te helpen met nieuwe inzichten. Zonder verder te pushen, maar meedenken als specialist.

En dus draagt het al snel niet meer om jouw (PowerPoint) presentatie. Maar zover je hem nog wel gebruikt: laat hem alsjeblieft niet 13-in-een-dozijn zijn! Dat kan vandaag de dag echt niet meer.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel