Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

Uw offerte is net als een liefdesbrief (Natasja Hoogenboom)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
VERKOPER - "EEN UITSTERVEND BEROEP" (Herman Meijer)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Marketing en sales voor softwarebedrijven (Jorg Hartog)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Help mij, ik wil graag klant blijven! (Herman Meijer)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
5 aanbestedingstips voor dummies (Natasja Hoogenboom)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
What’s in it for me? (Herman Meijer)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Blijf de concurrentie een stap voor (Jorg Hartog)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Zorg dat je niet schaakmat komt te staan (Herman Meijer)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten (Jan-Willem Seip)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (André Hagelen)
Zo zet u de klant in de JA-modus (Natasja Hoogenboom)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Slim om met dummies te werken (Jan-Willem Seip)
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart? (Herman Meijer)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten (Marianne van de Water)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
Geld en Gedrag (Richard van Houten)
Prikkel het veranderbrein van jouw klant (Rene Knecht)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? (André Hagelen)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen! (Marcel Hoefman)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen (Jorg Hartog)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
Een millennial als klant (Harro Willemsen)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het ABC van bellen in deze tijd: Aanhouden Bellen Corona (Marianne van de Water)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor? (Rene Knecht)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Steek tijd in de unieke koopmotieven (UKM) (Herman Meijer)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging (Michel Hoetmer)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)

Verkopen aan autoritaire klanten

Stel u moet iets verkopen aan Donald Trump, bent u dan snel geïmponeerd? Verliest u gemakkelijk de leiding in het gesprek? Ontdek hoe u de bereidheid tot samenwerken creëert bij een autoritaire gesprekspartner.

Verkopen aan autoritaire klanten

Wat is hét kenmerk van autoritaire klanten/leiders? Ze laten zich niet leiden door druk van buitenaf. Publieke voorbeelden zijn Erdogan of Trump, maar ook bij sommige van uw klanten zult u dit gedrag wel in meer of mindere mate herkennen, op CXO level.

Autoritair zijn of doen: let op het verschil

Ook meer zachtaardige klanten kunnen zich incidenteel ineens autoritair gaan gedragen. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ze onder druk staan, met deadlines zitten, hun agenda wordt bepaald door een baas of als ze gecreëerd haantjesgedrag vertonen. De aanzet voor dit gedrag is dan echter te vinden in druk van buitenaf. Het maakte deze gesprekspartners nog geen autoritaire leiders zoals hierboven bedoeld. In dergelijke gevallen kunt u beter de omgevingsvariabelen veranderen door met uw klant in gesprek te gaan op een andere plaats of een ander tijdstip. Kiest u het juiste moment dan zijn ze vaak voor meer rede vatbaar.



Wanneer u met beslissers van het type 'autoritaire leider' te maken hebt, dan praat u vaak tegen dovemansoren. Uw 'pitch' lijkt niet te werken. Uw gesprekspartner heeft een sterke visie en houdt daar keihard aan vast. Het is de basis van hun 'succes'. Daarom zijn zij de baas. Dit soort ervaringen hebben ertoe geleid dat ik besefte dat gelijk hebben niet hetzelfde is als gelijk krijgen.

Zoek de common ground
Gaat u in zo'n situatie netjes vragen stellen, luisteren, behoeften in kaart brengen? Bij mij werkte dat niet. Ik zat wel in zeer concurrentiële marken: een situatie waar klanten zich vaak autoritair gedragen. Verkopen is hier pas effectief als de klant uw oplossing aan zichzelf verkoopt. Dit doet u door te vertrekken vanuit een gemeenschappelijke visie, een common ground.

Als u door een autoritaire klant als expert adviseur of oplossingenverkoper erkend wil worden zult u naar dergelijke gemeenschappelijke visie toe moeten werken, zodat u van daaruit het proces naar uw oplossing kunt leiden.
 
3 tips om een gemeenschappelijke visie te creëren

1. Start met hoe de huidige visie tot stand is gekomen

Ook de huidige situatie van de klant is ooit door beslissingen en processen tot stand gekomen. Door de klant terug te brengen naar de periode waarin die beslissingen werden genomen, stelt u indirect de status quo ter discussie. Bijkomend voordeel is dat u de klant zo weer in contact brengt met de manier waarop hijzelf tot zijn beslissingen is gekomen: u brengt hem indirect het proces van zichzelf overtuigen in herinnering.

In de Differentiation Selling methode doen we dat onder andere met behulp van laagdrempelige  status quo vragen:
  • Hebt u al ervaring met degelijke formules? Hebt u hier al eens over nagedacht?
  • Hoe is het gekomen dat jullie deze technologie zijn gaan gebruiken?
  • In welke gevallen doet u beroep op externe bureaus voor …?
Met zulke vragen blijft u ook weg van mogelijke bezwaren en tegenwerpingen en vermijdt u haantjesgedrag. Maar, let op uw timing: heeft u net gepitcht of veel over uzelf gesproken? Dan is het te laat voor deze aanpak. De klant heeft zijn visie dan al gevormd en die is waarschijnlijk niet gemeenschappelijk. U zit dan in wat wij de 'objectiezone' noemen: de klant heeft vooroordelen ontwikkeld en gebruikt tegenwerpingen.

Bron: Differentiation Selling Training Manual, p.20, 2010 -1014; Verkopen zonder over Product te praten, handleiding, 2017
Oefen op uzelf
Aangezien verandering een constante is in het verkoopproces kan het niet anders dat de status quo ter discussie gesteld wordt. U kunt dit oefenen op uzelf:
 'Hoe heb ik destijds besloten om verkoper te worden?'
Uw beweegredenen (aankoopmotieven) van toen zijn waarschijnlijk niet meer dezelfde als nu. U bent geëvolueerd.

Op vergelijkbare wijze kunt u uw prospects naar dat besef van verandering en evolutie toe leiden. Zo helpt u hen beslissen op een niet geforceerde manier, alsof het vanuit henzelf komt. Dit is wat topadviseurs doen. De klant terugbrengen naar de comfortzone en van daaruit verandering bewerkstelligen.
Sla de common ground niet over!
Verandering zal alleen maar gebeuren als men het verleden kan loslaten. Die moet men dan wel eerst onder ogen zien. Deze stap over slaan leidt tot lange sales cyclussen of wegloopgedrag. Dit inzicht  ontbreekt vaak in de extraverte Angelsaksische salesmethodieken. Daarin wordt bij 'dealing with objections' van verkopen een strijd gemaakt die bijna niet door de verkoper te winnen is. In deze benaderingen gebruikt u 'dwangmiddelen' zoals verkopen van pijn/consequenties/de klant wakker schudden. Soms lukt dat, meestal rijdt u zich vast in een win-lose onderhandeling.

2.  Maak van uzelf een medestander
Behalve een common ground kan ook een common "enemy" u verder helpen bij autoritaire klanten of prospects. U kunt daarmee de strijd met u als verkoper verplaatsen naar een derde "partij", een concurrent. Ook dit is een manier om indirect de status quo en het ontstaan daarvan ter tafel te brengen. 'Concurrent' is een breed begrip in dit verband. U kunt klanten of leveranciers opvoeren, maar ook de arbeidsmarkt, de strijd om schaarse middelen, de noodzaak om te overleven. Het effect is hetzelfde: U maakt van uzelf medestander van de autoritaire gesprekspartner!

Deze techniek ook kan gebruikt worden in concurrentiële markten omdat ook daar de status quo de grootste concurrent is, vaak in de vorm van het blijven werken met een bestaande leverancier.

Voorbeeld:
Ik werk tegenwoordig voor klanten die met zoveel concurrentie zitten, dat vragen stellen/praten over hun product of een oplossing verkopen geen enkel onderscheidend vermogen meer heeft. Het biedt helemaal geen toegevoegde waarde meer. Ervaren jullie deze evolutie ook?

Meer over dit onderwerp vindt u in mijn ebook Verkopen van innovaties.

3. Stop met zoeken naar goedkeuring
Als u goedkeuring zoekt geeft u de klant de macht om de relatie te sturen en dat moet u juist niet doen bij autoritaire beslissers. Dit werkt bij hen als een rode lap op een stier. U geeft ze een vinger en ze nemen een arm. Het evenwicht raakt definitief verstoord.

Conclusie
Als u diensten of oplossingen verkoopt aan autoritaire klanten is het van uitermate groot belang dat u een gemeenschappelijke visie creëert . Een visie die in staat is de verschillen te overbruggen. Verschilpunten zullen er namelijk altijd zijn. De vraag is: 'Is er voldoende gemeenschappelijke visie waar we op kunnen voortbouwen?'

Bovenstaande tips geven een manier om deze gemeenschappelijke visie te creëren, ook als u te maken hebt met klanten met sterke visies of vooroordelen. Zeker als u verkoopt op hoger niveau in grote organisaties, is deze strategische benadering van het verkoopgesprek voor u van wezenlijk belang.

Rene Knecht

Rene  Knecht
Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. Zo heb ik doeltreffende systemen ontworpen voor koude acquisitie – prospectie op een natuurlijke manier. Deze aanpak is zeer geschikt voor dienstenverkopers, technici, consultants en ondernemers die hun diensten, expertise en zichzelf moeten verkopen.
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   9,1
(28 stemmen)
Reacties

desiree kester

prima ideeen.....pas ze ook veel toe en werken in het internationaal zaken doen.....!
www.vakantiewoningardennen.nl
desiree kester
tel 0313 484489

Op zich logisch en interessant, maar is het echt zo anders bij minder autoritaire mensen?

rene.knecht@ict-connecting.com |  http://www.differentiationselling.com

dag Mike
nee dat is niet anders naar gedrag toe. Bij minder autoritaire mensen is dat gedrag eerder situationeel. Als je bijv. empathisch toont naar minder autoritaire mensen krijg je vaak wel medewerking.
Zeer autoritaire mensen of harde aankopers kunnen dit zien als een zwakheid en gaan door met je 'uit te kleden'.

Om met autoritair gedrag te leren omgaan zijn extreme voorbeelden nuttig. Stel dat je een 'trumpiaanse' klant hebt en je kunt hiermee leren omgaan dan zul je ook makkelijker een interactie kunnen aangaan 'minder autoritaire' klanten die zich autoritair gedragen. (stretchen van je comfortzone)

Dat was het doel van dit artikel.
grts, Rene

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel