Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Content op LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten (Victor Bonke)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Word een onnatuurlijk goede verkoper (Jan-Willem Seip)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Gedraag u zich een beetje? (Enno van Kersen)
(H)Eerlijk Scoren! (Margreeth Kloppenburg)
Klantenservice is geen eiland
Wat de klant misloopt als hij niet NU beslist (Redactie Verkopersonline.nl)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! (Ron Plattel)
Praat met uw klant als met uw eigen kind (Enno van Kersen)
Wie is belangrijk? (Peter Stinckens)
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas uw verkoopstijl aan (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Vasthouden doet kopen (Tips & Advies Verkoop)
Iedereen vond dat u een uitstekende presentatie gaf (Redactie Verkopersonline.nl)
Klantenservice, hoe het niet moet
Uw visie op klantenservice
Maak het de koper makkelijk (Redactie Verkopersonline.nl)
Klantenservice en de kosten
Klanttevredenheidsmetingen. Simpel of te Simpel? (Henk Hemstra)
Ken uw reputatie ... en de gevolgen (Vladan Soldat)
Kent u het koopgedrag van uw klanten? (Henk Hemstra)
Het dominante koopmotief zien (Henk Hemstra)
15 (on)Waarheden over klanttevredenheid, klantbehoud en klachten (Vladan Soldat)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Klantenkennis? (Henk Hemstra)
Als de klant nee zegt: niet doordrammen (Richte Lommert)
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie (Victor Bonke)
V-R=S (Christiaan Knopper)
Laat de klant ook eens los (Roeland Schweitzer)
Klantcontact = ALLES (Richard van Houten)
Zeg wat je hebben wil (Peter Stinckens)
De wachtende klant, een wandelende atoombom (Redactie Verkopersonline.nl)
Denk in termen van omzet, praat niet over klanten (Henk Hemstra)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Interactie tussen de klanten (Klantencontact)
Radiostilte bij de prospect (Yuri van der Sluis)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Hoe maakt u de juiste click met een prospect? (Peter Stinckens)
De klant achter de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe verkrijgt u referenties? (Peter Stinckens)
Wij ook van jou... (Herman Meijer)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) (Vladan Soldat)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Daar gaan we weer…. (Vladan Soldat)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Zo, dus u wilt een relatie aangaan met uw klant?! (Michel Hoetmer)
De receptie-introductie (Michel Hoetmer)
Komt een verkoper bij de klant (Herman Meijer)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wie is de ander? (David Bloch)
Verwar overtuigen niet met drammen (Yuri van der Sluis)
Verkopen is veranderen (Roeland Schweitzer)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Om buiten te winnen moeten we binnen beginnen (Herman Meijer)
In 3 stappen naar ultieme klanttevredenheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst even onderzoeken (Michel Hoetmer)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)

Standaard elevator pitch? Niet doen!

Een elevator pitch is een ideaal middel om uzelf snel en bondig te presenteren. Maar wie er een voorgekookt praatje van maakt, slaat de plank mis. Wat is het belangrijkste aan een elevator pitch?

Standaard elevator pitch? Niet doen!

Als het een beetje tegenzit moet u van uw werkgever een elevator pitch uit uw hoofd leren, voor wanneer u naar een netwerkbijeenkomst gaat. Sommige bedrijven gaan zelfs nog verder en organiseren heuse elevator pitch trainingen voor uw hele team, desnoods op de hei. Alleen, vooraf vastgelegde en ingestudeerde tekst werkt niet bij het netwerken.

Begrijp me niet verkeerd: een goede elevator pitch voorkomt dat u eindeloos over uw bedrijf gaat wauwelen en daarmee alle kans op een positief beeld de grond in boort. En een half minuutje is zelfs voor de meest onwelwillende gesprekspartner nog wel uit te houden, al is het alleen maar uit beleefdheid. Maar voorgekookte snelle praatjes houden geen rekening met die gesprekspartner, en dat is nu net waar het om draait.

Elevator pitch regel 1
U heeft tijdens uw elevator pitch training waarschijnlijk een aantal vuistregels meegekregen. Naar mijn mening is de belangrijkste daarvan:

  Vertel wat uw product of dienst betekent voor de klant.

Collega-auteur Jos Burgers heeft er laatst nog een compleet boek aan gewijd: Als u boren verkoopt, leg uw klant dan uit dat u gaten voor ze kan maken. Goed idee, maar wat als uw gesprekspartner geen gaten nodig heeft en niemand kent die gaten nodig heeft? Bovendien, als het over gaten gaat, dan is het onderwerp nog redelijk kort samen te vatten. Dat wordt al moeilijker wanneer u bijvoorbeeld een scan-systeem verkoopt dat de versheid van voedingsmiddelen meet tijdens het productieproces. U kunt honderd keer uitleggen aan uw gesprekspartners dat u daarmee voorkomt dat overrijpe ingrediënten het productieproces ingaan met als resultaat dat de machines niet meer stilgezet hoeven worden om ze schoon te maken. De kans is alleen erg klein dat uw gesprekspartner juist dit probleem heeft, of iemand kent die ermee kampt.

Helpen
Laat daarom uw eigen verhaal eens los en sta stil bij uw gesprekspartner. Is hij werkelijk geïnteresseerd in u en uw product? Of voornamelijk in wat hij voor u kan doen?

Het zal u verbazen dat veel mensen u graag willen helpen, ook als ze u (of uw bedrijf) niet of nauwelijks kennen. De intentie van uw gesprekspartner bij een netwerkbijeenkomst is meestal niet om uw bedrijf beter te leren kennen, maar om u verder te helpen.


Weten wat u wil
Als u aan uw gesprekspartner uitlegt dat u mensen zoekt die een versheids-scan-systeem kunnen gebruiken, dan loopt uw gesprek al snel dood, zonder resultaat. U bent uw gesprekspartner (en daarmee uzelf) veel meer van dienst als u heel specifiek kunt aangeven wat u wilt. In het voorbeeld zou dat kunnen zijn: in contact komen met productiemanagers bij voedselproducenten. Of specifieker: een gesprek met Pieter Janssen van Zeeland Food BV. Help uw gesprekspartner om u te helpen. Pas als het voor de ander duidelijk is wat hij voor u kan betekenen, zal hij interesse hebben in uw verhaal. Het is voor hem natuurlijk ook belangrijk met welke boodschap hij u in zijn netwerk introduceert.

Uw doel bepaalt uw elevator pitch
Hoe goed heeft u uw doel voor ogen als u naar een netwerkbijeenkomst gaat? Kunt u specifiek genoeg aangeven waar u naar op zoek bent, waar uw gesprekspartners u mee kunnen helpen? Uw doel kan per keer verschillen en daarmee uw elevator pitch ook. Hoe duidelijker u het doel van het moment voor ogen heeft, hoe groter de kans van slagen.

! Op naar de volgende volgende netwerkbijeenkomst. Gaat u (weer) doelloos de voorgekookte elevator pitch rondbazuinen, in de hoop dat er bij iemand een belletje gaat rinkelen? Of bepaalt u dit keer vooraf zo specifiek mogelijk uw doel en laat u de elevator pitch aansluiten bij uw gesprekspartners? In het ergste geval komt er niets uit (net als vroeger). Maar dan kunt u nu concluderen dat u uw tijd beter aan andere netwerkbijeenkomsten kan besteden.
Arthur   Sevenstern

Arthur Sevenstern

Als presentatiecoach maakt Arthur Sevenstern de verkoop- en marketing effectiever bij veel B2B ondernemingen. Daarnaast is hij een veelgevraagde gastdocent, spreker en dagvoorzitter.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,6
(62 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Dank voor de bruikbare tip!

Eigelijk hebben we dus nu een twee-traps elevator-pitch:

Algemeen:
1) "Ik ben op zoek naar mensen die werken in ... branche"

En als dat toevallig degene is die tegenover je staat
2) "Ik kan gaten voor je maken ..."

Marion

Al jaren horen we en denken we dat we inderdaad moeten scoren op onze pitch. Dit geldt voor ons leven, sollicitatiegesprekken, je cv, als je een huis wilt huren, bij je makelaar en het gaat maar door en door. We maken onszelf totaal gek ermee. En wat een totale onzin. Ondernemen gaat om gunnen. Als je zorgt dat je jezelf traint in communicatie ben je al een heel eind. Het gaat uiteindelijk allemaal om communicatietechniek en dit is er een van.

Nico Schraag |  http://www.nicoschraag.nl

pitchen doe je niet tijdens een netwerkbijeenkomst; daar stel je 80% van de tijd open vragen van: ''welke relatie hebt u met het onderwerp of de gastheer?'', tot en met: wanneer zullen we hier nog eens verder over praten. daarna maak je een afspraak, verdiep je je in de aktiviteiten van je klant en ga je op eerste gesprek... en pitchen wordt tijdens een netwerkgesprek vervangen door nieuwsgierig maken

Tijdens Netwerkgesprekken willen mensen outputten, stoom afblazen en vertellen... en moet jij zorgen voor inputvragen voor je zelf! zoadat je straks maatwerk kan leveren. Ik geef veel succesvolle coaching op o.a dit thema

Marcel van Dieren |  http://www.dynamicsalesenteam.nl

Een pitch moet je zien als een platte beknopte heldere verklaring van je product, dienst. Meer niet.

Denk hierbij aan:

Wat is het,
Wat doet het,
Wat is het resultaat

Een pitch is slechts 1 van de vele tools die je uit je gereedschapskoffer kunt halen daar wanneer nodig en geen standaardopening.

Vertellen over wat we allemaal wel niet kunnen en doen is helemaal niet relevant, het gaat er per slot van rekening toch om hoe bepaalde behoefte te bepalen om 'pijn' te verlichten.

Dus niet teveel pitchen, vertellen maar eerst vragen.

Als je een leuke dame of heer ontmoet bij een avondje stappen, ga je dan jezelf pitchen of ga je vragen een leuk gesprek aan?

Wie praat hoort niets.

Bedankt dat je mensen weer een stapje richting ECHTHEID helpt. Daar wordt het een stuk gezelliger van. Liever een klungelige maar heel persoonlijke ontmoeting dan een onpersoonlijk toneelstukje moeten aanschouwen. Ik ben zelf inmiddels zo ver dat ik het gesprek meteen afbreek als er een standaard verhaaltje wordt afgewerkt.

Heb ook een bijeenkomst bijgewoond, kenbaar gemaakt dat ik een bloemenwinkel ben gestart (kreeg er direct vragen op/over). Aangegeven dat ik voor hotels, en bedrijven bloemendiensten uitvoer evenals voor uitvaartcentrums. Men reageerde hier op middels vraagstellingen over hoofdzakelijk de planning die ik hierin moet hebben, hoe ik dat allemaal in mijn uppie doe, tevens wilde ze mijn visitekaartjes toen ik mijn service kenbaar maakte. Verder afwachten voor me maar heb ook visitekaartjes aan hen teruggevraagd en gekregen, en ik ga daar over 2 weken ongeveer een schrijven naartoe sturen om te bezien of zij ook bv baliearrangementen bij me willen afnemen welke 2 weken over het algemeen blijven staan. Op die manier word een arrangement gezellig voordelig voor een bedrijf ipv dat ze iedere week iemand iets laten plaatsen......
Als men mijn bloemenkwaliteit ervaart snappen ze ook wel dat de rest oké is. Ik ben oa op deze manier in Gelderland en Flevoland een "bekendheid" aan het worden. Kwaliteit, kunde, respect, kennis staan bij mij hoog in het vaandel op ieder vlak. Mijn slogan? Bloemen voor elke gelegenheid.

Wil even een reactie op een aantal mooie teksten geven van eerder geplaatste reacties: wie praat hoort niets, klopt als een bus maar mijn mening hierin is dat als men oprechte interesse in je product heeft dan geldt een eerlijk antwoord (sowieso) met een stuk(je) "uitleg" hierover, willen ze meer weten dan maak ik een afspraak met ze voor een persoonlijke ontmoeting.

Jos had het over ECHTHEID, absoluut, heb weleens een "nepper" t.o. me gehad, heb toen aangegeven dat diegene zich misschien eens moest aanmelden bij de toneelvereniging. Ik denk zelf persoonlijk dan ook dat als je te computergestuurd ergens een gesprek ingaat je zo door de mand valt als er een vraag word gesteld die je niet had verwacht. Men gaat dan veelal denkend een antwoord zoeken in de hoop dat het geloofwaardig overkomt, jammer, ben dan direct klaar met diegene.

Errol van Engelen |  http://slidesha.re/11pDwZu

Een pitch is een korte introductie, geen volledige presentatie. Bij een pitch die langer duurt dan 1 minuut, gaat je publiek zich vervelen. Een pitch is een teaser, het moet vragen of interesse oproepen.

Dat laatste krijg je door je pitch aan te passen op je doelgroep. Als je publiek in je pitch iets hoort over hun branche of knelpunt, dan ontstaat er interesse. Denk er ook aan om het resultaat van je diensten te benoemen, niet de kenmerken.

Jeroen

Hier staat ook nog een artikel over pitchen. http://www.soldit.nl/10-tips-voor-de-perfecte-pitch-bij-telefonische-acquisitie/

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel