Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Help mij, ik wil graag klant blijven! (Herman Meijer)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
5 aanbestedingstips voor dummies (Natasja Hoogenboom)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
What’s in it for me? (Herman Meijer)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Blijf de concurrentie een stap voor (Jorg Hartog)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Zorg dat je niet schaakmat komt te staan (Herman Meijer)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Uw offerte is net als een liefdesbrief (Natasja Hoogenboom)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten (Jan-Willem Seip)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (André Hagelen)
Zo zet u de klant in de JA-modus (Natasja Hoogenboom)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Slim om met dummies te werken (Jan-Willem Seip)
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart? (Herman Meijer)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten (Marianne van de Water)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
Geld en Gedrag (Richard van Houten)
Prikkel het veranderbrein van jouw klant (Rene Knecht)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? (André Hagelen)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen! (Marcel Hoefman)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen (Jorg Hartog)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
Een millennial als klant (Harro Willemsen)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het ABC van bellen in deze tijd: Aanhouden Bellen Corona (Marianne van de Water)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor? (Rene Knecht)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Steek tijd in de unieke koopmotieven (UKM) (Herman Meijer)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging (Michel Hoetmer)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Gedraag u zich een beetje? (Enno van Kersen)

Wat is uw toegevoegde waarde?

De gemiddelde klant bestaat niet, toch leveren veel verkopers nog altijd gemiddelde producten voor gemiddelde klanten. Hoe zorgt u dat u bovengemiddeld wordt?

Wat is uw toegevoegde waarde?

Bijna een halve eeuw geleden werkte mijn vader bij V&D. Het liep daar in die tijd als een trein. Nu is het er vooral druk, maar het rendement laat al jaren te wensen over. Dat komt omdat in de loop der tijd steeds minder duidelijk is geworden welke gaten V&D bij wie maakt.

Een voorbeeld
Stel, u wilt een gordijn aanschaffen voor de logeerkamer. Het hoeft niet zo'n duur gordijn te zijn. U loopt even binnen bij V&D (vandaar dat het daar zo druk is), maar de gordijnen zijn niet echt goedkoop. U slaagt bij een discounter als Leen Bakker of Kwantum.

Een half jaar later zoekt u mooie gordijnstoffen voor uw woonkamer. Het moet wel iets bijzonders zijn, want u kijkt er elke dag tegenaan. U gaat opnieuw naar V&D (het wordt daar alsmaar drukker), maar echt bijzonder vind u de gordijnen niet. Dus slaagt u bij een gespecialiseerde woninginrichtingszaak.

Overal worden dus gordijnen verkocht, behalve bij V&D. Misschien herinnert u zich de conference van Herman Finkers nog:  Klant: 'Verkoopt u ook kussentjes?'
Herman Finkers: 'Nou, we hebben ze wel, maar we verkopen ze nooit.'


Corebusiness
Nogmaals, bij V&D is het nog altijd druk. Maar dat komt vooral omdat iedereen daar naar het toilet gaat. Dat is alleen niet de corebusiness van V&D. Zo zijn er bedrijven die heel veel energie steken in promotie, klanten zoeken en offertes maken. Maar ook dat is niet uw corebusiness. Als u niet scherp kiest welke gaten u voor wie wilt maken, loopt u het risico dat het drukker wordt, terwijl het rendement daalt.

Aanbiedingen
Het gedrag dat klanten tegenwoordig vertonen heeft iets paradoxaals. Veel consumenten, maar ook zakelijke klanten, zijn gek op scherpe aanbiedingen. De Aldi's en MediaMarkten van deze wereld doen dus goede zaken. Maar diezelfde consumenten verwennen zich ook met luxe producten van Albert Heijn, een speciale koffie bij Starbucks of een dagje sauna.

De klant kiest voor toegevoegde waarde (gaten)
Klanten kiezen meer en meer voor ofwel de laagste prijs, ofwel de toegevoegde waarde (gaten), waarbij men bereid is de bijbehorende prijs te betalen. Vandaar dat in vrijwel elke branche de trend zichtbaar is van enerzijds bedrijven die koortsachtig zoeken naar boren met een hoog gatengehalte, terwijl prijsvechters zich storten op die klanten voor wie de allerlaagste prijs het belangrijkste gat is. Ook in bedrijfstakken waar u dat tot voor kort niet voor mogelijk had gehouden.

Prijsvechters
Zo kent zelfs een deftige branche als het notariaat zijn prijsvechters. Kantoren waar u via internet zelf vooraf veel voorbereidend invulwerk moet doen, om zo de kosten te drukken en een laag tarief mogelijk te maken. Het is slechts een kwestie van tijd voor de eerste McNotaris zich aandient: u mag in uw auto blijven zitten, om vanuit het raampje de aktes te tekenen en daarna weer snel verder te rijden. 

Maak een duidelijke keuze
Wat ik vooral duidelijk wil maken, is dat u als bedrijf moet kiezen om te zorgen dat er op termijn door klanten nog steeds voor u wordt gekozen. Kiezen voor een lagere prijs is een scherpe en duidelijke keuze. Daar is absoluut niets mis mee. Er is alleen niet veel plaats voor goedkope aanbieders. Er kan er maar één echt de goedkoopste zijn. Kiest u er niet voor om de goedkoopste te zijn, dan blijft er niets anders over dan te kiezen voor het leveren van boren met een hoog gatengehalte.

Stuck in the middle
Een bedrijf is geen verzameling producten en diensten waarvoor u klanten moet zien te vinden. Een bedrijf moet waardevol willen zijn voor een zorgvuldig geselecteerde groep klanten. De grote pijn zit bij de bedrijven in de grote middenmoot. 'Those who stuck in the middle', om met Michael Porter te spreken.

De gemiddelde klant bestaat niet, maar desondanks leveren veel bedrijven nog altijd gemiddelde boren voor gemiddelde klanten. Het risico is dan groot dat u nergens écht goed in bent, dat op den duur niemand meer voor u kiest en dat u eindigt als de V&D van uw branche: lekker druk, maar rendement ho maar!

Bron: 'Gek op Gaten' van Jos Burgers 

Jos Burgers

Jos  Burgers
Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net mensen!’, ‘Relatiebeheer als groeistrategie’, ‘Hondenbrokken’ en ‘Geef nooit korting!’
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,7
(55 stemmen)
Reacties

yvonne stoevelaar |  http://www.colorsofyourheart.nl

Goed en waar stuk Jos. Ik ben het er helemaal mee eens. Toch ga ik ook nog wel eens de mist in. Ook als je je op een bepaalde manier profileert en voor een bepaald segment kiest krijg je aanvragen van klanten die je dan toch graag wilt bedienen en waardoor je wellicht concessies gaat doen aan prijs of kwaliteit omdat je (lees ik) het lastig vindt een nee te verkopen of om niet gekozen te worden.

lidy van oord |  http://www.vanoordvastgoed.nl

Wat u aangeeft klopt helemaal. het is alleen moeilijk om jouw toegevoegde warde aan te geven, wanneer je in zakelijke dienstverlening zit zoals ik.
Ik ben persoonlijk dienstverlener, vriendelijk en betrouwbaar. Hoe kun je dat nu als toegevoegde waarde laten zien cq aangeven?Graag uw reactie

Jos Burgers |  http://www.josburgers.nl

Beste Yvonne en Lidy,
Bedankt voor jullie reactie. Als je je profileert, betekent dat niet dat je andere klanten of opdrachten moet weigeren. En Lidy: vraag eens aan je klanten waarom ze voor jou gekozen hebben en wat ze achteraf aansprak in je aanpak. Volgens je site ben je 'dag en nacht bereikbaar', bij wijze van spreken. Dat is meestal niet nodig, maar wel een hele geruststelling voor klanten. Mijn laatste boek 'Gek op gaten' staat boordevol voorbeelden om je te onderscheiden.
Groeten,
Jos Burgers

Hanneke Verrijt

Jos Burgers levert zoals altijd een toegevoegde waarde en iets om over na te denken.

Sandra

Ik ben in mijn bloemenwinkel strepen gaan zetten, ik kan niet continue blijven geven, heb nu de winkel een half jaar, heb een naam weer op te bouwen, kost me 60 uur per week ex. Admin. heb nu wel aardig zicht op hetgeen men wil en laat hierin ook mijn kunnen zien. Klanten weten dat de kwaliteit Vd producten goed is, ze geven aan ook hiervoor terug te komen. Ik maak gerust op woensdag een rouwarrangement en laat die bewust staan, klanten reageren hierop ondanks dat het ook 2x op papier vermeld staat bij diensten. Inmiddels worden rouwarrangementen uit een ander dorp telefonisch besteld, men haalt ze na werktijd op, ik ben er dan nog om evt veranderingen aan te kunnen brengen.
Klanten stellen aanwezigheid van mij (zzp'er) zeer op prijs. ( mijn winkel is inpandig in een tankstation, en kan bij mijn afwezigheid bij hun afrekenen).
Tips zijn bij mij altijd welkom.

Argeni |  http://www.creat.nl

Zeker een goed artikel, zo zijn er honderden bedrijfjes die zich afvragen waar zijn we de beste in.

Topartikel, ben Jos nu een tijdje aan het volgen. ben van de week met mijn vriendin wezen eten bij een restaurant met een kleine kaart. echt veel kleiner dan de gemiddelde kaart van een restaurant. Op mijn vraag waarom de kaart zo klein was, vertelde de medewerker: "wij kiezen bewust voor een kleine kaart met bijzondere gerechten. En deze gerechten maken we ook nog eens op een bijzondere manier klaar". En het bleek geheel waar; fantastisch gegeten, uitstekende service, fijne locatie en toegewijd personeel. Ben gelijk na gaan denken over onze eigen "menukaart" en doelgroep.

Eet smakelijk!

Gert Blaas

Richard van Houten

Uitstekend stuk weer Jos!
Met plezier gelezen en ik kan het alleen maar met je eens zijn.

Dank voor de inspiratie en nuttige info.

Groeten,
Richard

Historie Meubelen Emmen |  http://www.historiemeubelen-webshop.nl

Topartikel en spijker op z'n kop! Ik loop vaak via de V&D naar binnen omdat het lekker warm is, om er aan de andere kant weer uit te komen.

Het bedrijf maakt op mij een verwarrende indruk zonder duidelijk bedrijfsprofiel.

Ze hadden in Emmen vroeger een behoorlijke CD/DVD afdeling, maar deze is nu weg.

Ook stoort het me dat ze afdelingen voortdurend wisselen. Waar eerst de geurkaarsen lagen, liggen volgende maand de kussentje (in maar lieft 2 kleuren)...

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel