Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Content op LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten (Victor Bonke)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Word een onnatuurlijk goede verkoper (Jan-Willem Seip)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Gedraag u zich een beetje? (Enno van Kersen)
(H)Eerlijk Scoren! (Margreeth Kloppenburg)
Klantenservice is geen eiland
Wat de klant misloopt als hij niet NU beslist (Redactie Verkopersonline.nl)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! (Ron Plattel)
Praat met uw klant als met uw eigen kind (Enno van Kersen)
Wie is belangrijk? (Peter Stinckens)
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas uw verkoopstijl aan (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Vasthouden doet kopen (Tips & Advies Verkoop)
Iedereen vond dat u een uitstekende presentatie gaf (Redactie Verkopersonline.nl)
Klantenservice, hoe het niet moet
Uw visie op klantenservice
Maak het de koper makkelijk (Redactie Verkopersonline.nl)
Klantenservice en de kosten
Klanttevredenheidsmetingen. Simpel of te Simpel? (Henk Hemstra)
Ken uw reputatie ... en de gevolgen (Vladan Soldat)
Kent u het koopgedrag van uw klanten? (Henk Hemstra)
Het dominante koopmotief zien (Henk Hemstra)
15 (on)Waarheden over klanttevredenheid, klantbehoud en klachten (Vladan Soldat)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Klantenkennis? (Henk Hemstra)
Als de klant nee zegt: niet doordrammen (Richte Lommert)
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie (Victor Bonke)
V-R=S (Christiaan Knopper)
Laat de klant ook eens los (Roeland Schweitzer)
Klantcontact = ALLES (Richard van Houten)
Zeg wat je hebben wil (Peter Stinckens)
De wachtende klant, een wandelende atoombom (Redactie Verkopersonline.nl)
Denk in termen van omzet, praat niet over klanten (Henk Hemstra)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Interactie tussen de klanten (Klantencontact)
Radiostilte bij de prospect (Yuri van der Sluis)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Hoe maakt u de juiste click met een prospect? (Peter Stinckens)
De klant achter de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe verkrijgt u referenties? (Peter Stinckens)
Wij ook van jou... (Herman Meijer)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) (Vladan Soldat)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Daar gaan we weer…. (Vladan Soldat)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Zo, dus u wilt een relatie aangaan met uw klant?! (Michel Hoetmer)
De receptie-introductie (Michel Hoetmer)
Komt een verkoper bij de klant (Herman Meijer)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wie is de ander? (David Bloch)
Verwar overtuigen niet met drammen (Yuri van der Sluis)
Verkopen is veranderen (Roeland Schweitzer)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Om buiten te winnen moeten we binnen beginnen (Herman Meijer)
In 3 stappen naar ultieme klanttevredenheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst even onderzoeken (Michel Hoetmer)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)
Van klant naar fan (Peter Stinckens)
Even een kletspraatje maken... (Michel Hoetmer)

Nieuwe klanten zoeken doet pijn!

Christiaan   Knopper
Christiaan Knopper
CK-Motion

"De verkopen blijven achter en daar moeten we verandering in brengen!" Veel verkopers zullen deze zin tijdens één van hun verkoopvergadering gehoord hebben.

Nieuwe klanten zoeken doet pijn!

Gevolgd door een klinkend actieplan om vooral meer aan bestaande klanten te verkopen of om juist nieuwe klanten te werven. Vooral deze laatste opdracht lijkt de gemiddelde verkoper 'pijn' te doen. Vreemd, omdat in het functieprofiel van iedere verkoper staat 'het werven van nieuwe klanten'.

Nieuwe klanten vinden: waarom is het zo moeilijk?
Farmers (relatiebeheerders) zijn er in overvloed. Maar echte hunters moet je als verkoopleider met een kaarsje zoeken! En dat terwijl iedere gezonde verkooporganisatie nieuwe klanten nodig heeft! Waarom ervaren verkopers het vinden van nieuwe klanten nu toch zo lastig? De verklaring is eenvoudig:

  • Verkopers willen niet afgewezen worden
  • Verkopers willen niet uit hun comfortzone komen
  • Verkoper kunnen/willen niet kwalificeren
  • Verkopers zijn onnozel/naïef

Genoeg vooroordelen om de hele beroepsgroep over me heen te krijgen. En toch…laat ik hieronder een paar voorbeelden en oplossingen geven voor de meest voorkomende valkuilen.

Een slecht adressen bestand
Veel activiteiten om nieuwe klanten te werven stranden in het feit dat de verkopers het adresmateriaal (uit een databsase of van het ingehuurde telemarketingbedrijf) slecht vinden. Logisch! Als relatiebeheerder ben je gewend om bij 1 op de 3 bezoeken een order te schrijven. Bij benadering van suspects zal die ratio aanzienlijk anders liggen - 10 bezoeken voor 1 offerte zijn geen uitzondering! Accepteer dat en doe je werk! Statisch zal na 9 maal een 'nee' de volgende een 'ja' moeten zijn.

De persoonlijke afwijzing
Onlangs werd ik gebeld door iemand die mij lid wilde maken voor een goed doel. Ik vertelde hem dat mijn vrouw dit soort zaken regelde en dat zij al een ander goed doel steunt. Toen deze verkoper nog harder begon te duwen vertelde ik hem dat ik gewoon geen interesse had. Mijn oor suisde een half uur later nog van de klap waarmee de vertegenwoordiger vervolgens de hoorn op de haak gooide. Waarschijnlijk gevolgd door enige verwensingen.
De frustratie heeft de beste man waarschijnlijk ook bij volgende gesprekken nog parten gespeeld. Waarom? Heb ik de man afgewezen? Nee, ik ken de man niet eens! Gaf ik aanleiding tot boosheid en frustratie? Nee. Was ik een goede prospect? Nee. Daarom staat er nu een streep door mijn naam op de gebruikte adressenlijst. Het is niet persoonlijk bedoeld!

Kwalificeren van een lead hoort nu eenmaal bij (koude) acquisitie. Je moet het kaf van het koren scheiden en daarvoor moet je veel schudden!

Je laten gebruiken
Gelukkig zit in uw pijpline die ene grotere offerte die alles gaat goed maken. Aan deze prospect werkt u al heel lang en onlangs maakte hij kenbaar misschien van leverancier te willen veranderen. U werkte dagen lang aan een gedetailleerd voorstel en dit presenteerde u 3 maanden geleden aan de prospect. Deze toonde zich heel geïnteresseerd en stelde verschillende inhoudelijk vragen. De deal kon bijna niet meer fout. Hoewel…de afgelopen twee maanden reageerde de prospect niet meer op uw telefoontjes.
Inkopers wéten hoe ze u een beetje (natuurlijk onbetaald) advieswerk kunnen laten doen. Hoogst waarschijnlijk gebruiken zij uw voorstel nu om hun huidige leverancier mee onder druk te zetten.

Vragen stellen
Verkopers hebben de neiging om de weg van de minste weerstand te kiezen, dus als een prospect interesse toont … wees niet zo naïef! Stel vragen:

  • Welke eisen stelt u aan uw leveranciers?
  • Wat is de reden waarom u overweegt over te stappen? 
  • Als we hier een oplossing voor vinden gaan we dan zaken doen?
  • Wie zijn bij deze beslissing betrokken?
  • Wanneer moet het contract ingaan?

Ook hier geldt dat u de prospect goed moet kwalificeren om te achterhalen of het wel echt een goede prospect is.

Verkopen bestaat niet, helpen met kopen wel
De reden waarom veel verkopers 'nee' te horen krijgen is omdat ze proberen te verkopen. Laten we het eens proberen: Mijnheer/mevouw ik ben gespecialiseerd in verkooptrainingen. Ik mag snelle beslissers deze week een zeer scherpe aanbieding doen. En… bent u al geïnteresseerd? Nee…? Waarom niet? Het is echt een zeer scherpe aanbieding!

De oplossing is simpel, ik probeer wat te verkopen! Beter is het om een prospect te helpen met kopen. En dus moet ik praten over de wereld van de prospect en (nog) niet over mijn wereld.
Hoe zou u reageren als ik de volgende vragen aan u stel: Wat doet u om uzelf op uw vakgebied verder te ontwikkelen? Zou u hiervoor een training overwegen? Welke eisen zou u aan een dergelijke training stellen? Op basis van welke aspecten zou u een keuze maken? Op welke termijn denkt u een beslissing te nemen? Hoe kan ik u hierbij ondersteunen?
Waarschijnlijk zult u zonder bezwaar op deze vragen antwoorden. Misschien zetten deze vragen u zelfs even aan het denken. Zo help ik u met uw koopbeslissing en verzamel ik belangrijke informatie om goed te kunnen kwalificeren.

Nieuwe relaties maken is leuk!
Acquisitie is net zoiets als u tijdens uw tienerjaren hebt ervaren. U vindt de doelgroep hartstikke leuk en toont oprechte interesse. Maar u bent kritisch en kiest uit in wie u wel, en vooral ook in wie u geen tijd wilt investeren. En ja, soms blijkt hierbij dat één van de twee bij nader inzien alsnog geen interesse heeft. Big deal! Als je er maar vroeg genoeg achter komt. En de lol met degene waar u uiteindelijk wel een relatie mee krijgt, is des te groter!

Christiaan Knopper 

Christiaan   Knopper

Christiaan Knopper

Christiaan Knopper heeft in zijn carrière alle aspecten van het verkoopvak "doorleefd". Vandaag de dag ondersteunt hij bedrijven die hun (commerciële)prestaties willen verbeteren. Hij verzorgt presentaties, schrijft, traint, coacht en werkt als interim manager.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,7
(43 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Hans

Top verhaal, erg herkenbaar! Als toevoeging, de kick die je krijgt als je uiteindelijk de new name binnen hebt is super!

Rob

Christiaan, ik ben het met je verhaal eens. Zelf zit ik 15 jaar in de sales en de laatste 3 jaar doe ik dit voor een accountantskantoor. Een langzamere branche dan deze is er volgens mij niet.
Ik heb een paar dingen geleerd:
* Als mensen voelen dat je komt om te verkopen, dan lig je buiten,
* Zorg dat je in ieders geval op de tweede plaats komt,
* Besteed aandacht aan je netwerk. Ik bezoek zelf veel netwerkbijeenkomsten en daarnaast bezoek ik (naast mijn andere werkzaamheden) minimaal 4 NIEUWE contacten per week. Het eerste anderhalf was huilen met de pet. Maar daarna is het balletje gaan rollen.
* Investeer tijd en blijf actief, dan zul je zeker succesvol worden,
* Zoek naar je ambassadeurs.Zij kunnen je binnen brengen bij nieuwe contacten,
* En de allerbelangrijkste: het werk ligt op straat! Nog altijd. Denk niet te veel na over ingewikkelde plannen. Zit niet achter je bureau maar zorg dat je bij je (potentiële) klant zit.

Groeten,
Rob

Tink

In tegenstelling tot de meeste verkopers vind ik koude acquisitie wel leuk en ben er dan ook erg goed in. Dat is ook meteen mijn volgende tip: heb plezier in je werk! Ook in de klussen waar je op het eerste gezicht wat minder zin in hebt. Je enthousiasme slaat over op je gesprekspartner waardoor je sneller binnen bent. Dus lach!

danny roeffel |  http://www.fitszhoreca.nl

Christiaan, ik heb bij jou ook mijn cursussen gevolgd voor NIMA-sales B....ik heb nu mijn eigen bedrijf waar koude aquisitie erg belanrijk is.
Ik ben inderdaad zo'n farmer maar vind mijn nieuwe rol als hunter ook erg leuk. Jouw verhaal gaat mij daar zeker verder bij helpen om succesvoller te zijn in deze vorm van aquisitie.
gr.
Danny

van Daal |  http://www.pbgroep.com

vincent

goed verhaal, lekker kort..

D. kuijt

prima stuk, kan ik wat mee

D. kuijt

prima stuk, kan ik wat mee

Fred van Daal

Het wordt steeds moeilijker om via een telefoon een nieuwe prospect binnen te halen. Bouw een soort van vertrouwen op en maak als het gelijk niet wil lukken om diverse redenen bv. overleg drukte etc. een nieuw terugbel aktie. Je zal dan merken dat als je de tweede keer belt en refereerd aan je eerste gesprek en je maakt een opmerking zoiets als ik stoorde u tijdens een overleg/recepte of wat dan ook dat de persoon open zal staan voor een gesprek. De slaag kansen blijven onduidelijk want de zakelijke markt waar ik in zit (financieel) is een beetje sales moe geworden. Dus maak zoveel als mogelijk aantekeningen, bv dus overleg/interne veranderingen/vakantie of ziek. Zodat de persoon met wie je belt denkt Nu die heeft ook geluisterd. Het blijft een gun factor en het moment dat je belt is enorm van belang. Veel succes allemaal!

Gaby Gorter |  http://www.gabygorter.nl

Bedankt hier kan ik mee veder.
groet Gaby Gorter

Via Google hier terecht gekomen, eigenlijk voor wat anders maar vond dit artikel zo interessant dat ik ben blijven lezen. Ik moet zeggen dat verkopers inderdaad vreselijk kunnen doordrammen, misschien is dat een reden dat mensen liever online een aankoop doen. Geen vervelende verkopers en altijd kunnen retourneren. Gelukkig zijn er ook fatsoenlijke verkopers, die echt naar de klant luisteren.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel