Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

Wat als je mensen geen verkoper zijn? (André Hagelen)
Zo zet u de klant in de JA-modus (Natasja Hoogenboom)
5 aanbestedingstips voor dummies (Natasja Hoogenboom)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Slim om met dummies te werken (Jan-Willem Seip)
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart? (Herman Meijer)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten (Marianne van de Water)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
Geld en Gedrag (Richard van Houten)
Prikkel het veranderbrein van jouw klant (Rene Knecht)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? (André Hagelen)
Turkse koffie (Richard van Houten)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen! (Marcel Hoefman)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen (Jorg Hartog)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
Een millennial als klant (Harro Willemsen)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten (Jan-Willem Seip)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het ABC van bellen in deze tijd: Aanhouden Bellen Corona (Marianne van de Water)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor? (Rene Knecht)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
Uw offerte is net als een liefdesbrief (Natasja Hoogenboom)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Steek tijd in de unieke koopmotieven (UKM) (Herman Meijer)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging (Michel Hoetmer)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Gedraag u zich een beetje? (Enno van Kersen)
(H)Eerlijk Scoren! (Margreeth Kloppenburg)
Klantenservice is geen eiland
Wat de klant misloopt als hij niet NU beslist (Redactie Verkopersonline.nl)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! (Ron Plattel)
Praat met uw klant als met uw eigen kind (Enno van Kersen)
Wie is belangrijk? (Peter Stinckens)
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas uw verkoopstijl aan (Redactie Verkopersonline.nl)

Kiezen geeft kiespijn

Keuzevrijheid is een groot goed, maar het leidt tegenwoordig ook vaak tot keuzestress. Hoe zorgt u ervoor dat uw klant niet verdrinkt in uw aanbod?

Kiezen geeft kiespijn

Hoewel ik helemaal niet geloof in sterrenbeelden en in astrologie, moet ik toegeven dat ik het prototype Weegschaal ben. Ik ben geen kei in kiezen en ben gek op wikken en wegen. Als er knopen moeten worden doorgehakt, geef ik niet thuis.

Zoals het een echte Weegschaal betaamt, ben ik het type: 'Kijk, enerzijds zou je natuurlijk kunnen besluiten om …, maar anderzijds …' Of: 'Aan de ene kant zeg ik "Ja, dat moeten we doen", maar wat me dan aan de andere kant weer weerhoudt is …' Of deze: 'We kunnen er natuurlijk voor kiezen om …, maar daarentegen kun je ook beweren dat …'

Keuzes maken
Kortom, keuzes maken is niet echt mijn ding. Dat is niet alleen vervelend voor mijn vrouw, als er vakantiebestemmingen moeten worden gekozen of meubels moeten worden gekocht. Nee, ook voor leveranciers is dat een ramp. Maar daar hebben zij het zelf ook wel een beetje naar gemaakt.

Het lijkt erop alsof alle aanbieders van producten en diensten dezelfde visie hebben: als je je klanten nu maar verschrikkelijk veel boren aanbiedt, neemt de kans dat daar iets tussen zit wat tot een gat leidt toe.

Vroeger 
Vroeger was het leven van een Weegschaal als ik veel aangenamer. Zo herinner ik me dat wij, toen we in 1973 trouwden, een flatje betrokken en een telefoonaansluiting wilden, qua leverancier konden kiezen tussen de PTT en de PTT. Er was maar één soort abonnement en één type toestel. En dat kon je alleen huren, kopen was geen optie.

Voor ons Weegschalen waren dat gouden tijden. Je had in die tijd ook maar drie televisiezenders, waar vrijwel altijd wel iets interessants te zien was. Nu heb ik honderden zenders en constateer ik regelmatig dat 'er niets op tv is'.

Wie vroeger tandpasta kocht, koos normaal gesproken voor Prodent. Die was er in één variant. Je had, herinner ik me, nog wel twee Amerikaanse merken als Macleans en Colgate, maar dat was toch meer tandpasta voor filmsterren. Als je geen filmster was of wilde zijn, koos je voor Prodent. Wie nu een blik werpt op bijvoorbeeld drogisterij.net, treft daar meer dan dertig merken tandpasta aan, met in totaal zo'n 165 varianten.

Mass customization
Het aanbod blijft ook alsmaar groeien. Zo proberen steeds meer bedrijven 'één op één' te gaan met hun klanten. Mass customization heet dat met een duur woord. Daarbij personaliseer je als klant als het ware je eigen product, hetgeen het aantal mogelijke productcombinaties exponentieel doet stijgen. Waardoor het maken van keuzes nog lastiger wordt.

Op nike.com kun je zelf bepalen hoe je schoenen eruit moeten zien. Bij Procter & Gamble kon je tot voor enkele jaren terug via reflect.com bepalen welke ingrediënten je in je shampoo wilde hebben. De stekker is er uitgetrokken toen bleek dat de behoefte bij consumenten niet dusdanig groot was dat daar iets aan te verdienen viel.

Hybride producten

Naast die mass customization-trend is er ook nog de tendens dat steeds meer producten hybride worden: kruisingen van meerdere producten. Zo is je mobiele telefoon tegelijkertijd je navigatiesysteem en kun je op je televisietoestel internetten. Dankzij de digitale revolutie zal het aantal hybride producten alleen maar toenemen. Deze week kwam mijn vrouw thuis met een relatiegeschenk, een paraplu waarvan het handvat tevens dienst doet als zaklantaarn. Vraag niet of je er iets aan hebt: technisch kan het, dus het wordt gemaakt.

Kiespijn
Het voordeel van het groeiende aanbod aan boren is dat wij Weegschalen niet meer de enige zijn die last hebben van kiespijn: de pijn van het niet kunnen kiezen. Ook alle klanten met een ander sterrenbeeld zien steeds vaker door de boren het gat niet meer. Zoals de Amerikaanse psycholoog Barry Schwartz in zijn boek The Paradox of Choice treffend beschrijft, leidt dat tot meerdere problemen.

Keuzevrijheid leidt tot keuzestress
Zo bleek uit een inmiddels wereldberoemd experiment dat hij met potten jam uitvoerde, dat te veel keuzevrijheid vooral leidt tot spijt, onzekerheid en stress bij klanten, en verlammend werkt. In een delicatessenwinkel werden 24 verschillende potten jam uitgestald. De dag erna slechts zes. Natuurlijk trokken de 24 potjes veel meer bekijks. Wat een assortiment! Wat een luxe! Maar wel moeilijk kiezen. En dat bleek ook uit de omzetcijfers.

Als het op kopen aankwam, werd er bij de uitstalling van zes potjes jam meer verkocht dan bij het grote assortiment. Klanten zien hun kans op het maken van een foute keuze toenemen. Als je iets kiest, laat je iets anders lopen. Kiezen voelt daardoor ook heel vaak als verliezen.

De moraal van het verhaal? Klanten zeggen wel dat ze graag veel keuze hebben, maar te veel keuzevrijheid leidt vooral tot kiespijn. Verplaats u dus zo goed mogelijk in uw klant, ga na welke criteria belangrijk zijn en geef uw klant twee, maximaal drie opties. Help uw klant kiezen door u te beperken in wat u aanbiedt. Maak duidelijk waarvoor u zou kiezen, als u in de schoenen van de klant stond. Help uw klanten van hun kiespijn af: daar zullen ook de niet-Weegschalen onder hen u dankbaar voor zijn.


Vraag: Op welke momenten en ten aanzien van welke aspecten biedt u uw (interne) klanten misschien wel te veel keuze?

Bron: 'Gek op gaten' van Jos Burgers

Jos Burgers

Jos  Burgers
Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net mensen!’, ‘Relatiebeheer als groeistrategie’, ‘Hondenbrokken’ en ‘Geef nooit korting!’
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Keuzestress, Koopgedrag
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,5
(56 stemmen)
Reacties

Rony Michiels |  http://www.louisbrussels.be

Leuk artikel, de keuzestress van klanten kan verkopers helpen hun ding te doen. Als klanten stressen tussen verschillende merken ga dan voor een beperkte keuze binnen het eigen merk. Een grijze of een zwarte volvo(zit in de branche) of een break of een berline en als ze er nog een nachtje willen over slapen dan slapen ze slecht dus nu kiezen en dromen van je nieuwe hebbeding.

Dick Brandwijk |  http://www.brandwijk.nl

Dhr Burgers is een goede vakman, slaat altijd de spijker op z'n kop. Gewoon het beste bieden waar jezelf ook achter staat.

peter van limbeek |  http://zwolle@lampenier.nl

Dhr Burgers slaat de spijker op zijn kop. Wij hebben in onze lampenzaak gekozen voor veel ruimte met een beperkte uitgebalanceerde collectie. Onze klanten geven te kennen dat ze dit als een verademing ervaren ten opzichte van de volgehangen oudere verlichtingszaken. Vaak slagen ze omdat ze de bomen van het bos weer kunnen zien.

Robbert Bosch |  http://www.justforuse.nl

Goed stuk en weer erg leuk geschreven. Geen speld tussen te krijgen. Goed startpunt voor een product/verkoop-strategie.

Historie Meublen Emmen |  http://www.historiemeubelen-webshop.nl

Heerlijk artikel.

Gesprek tussen mij & collega recent:

Ik: 'Er staan een aantal dingen in de winkel die er té lang staan' 'Die moeten we opruimen, weg er mee'

Collega: 'Nee, niet doen! Laat de producten die niet verkopen gewoon staan, anders weten mensen niet meer wat ze moeten kiezen. Als ze alles mooi vinden, ontstaat onzekerheid.'

Briljant, zelf nooit opgekomen. :-)

Ook in mijn branche merk je dat de keuze steeds groter wordt en dat de klanten steeds meer Multi-brand gaan.
Dit moet allemaal gemanaged worden en geeft ook dubbele voorraden. Hierdoor kan er alleen maar een prijs stijging ontstaan.

Verder mooi stuk.

Gisteren een klant gehad die bij 8 verschillende hypotheekadviseurs is geweest en ik was de negende...
Hij gaat komend weekend circa 20 verschillende hypotheekoffertes (berekeningen) bestuderen.

Ik wens hem veel succes.....

Wat een heerlijk stuk; ook voor boogschutters. Dank voor deze wederom heldere uiteenzetting.
In mijn trainingen heeft men veelal ook de beperkte keus van het ontwikkelen van je talenten of het werken aan talentontwikkeling.
Regelmatig maak ik in mijn trainingen gebruik van de subtiele, humorvolle en leerzame filmpjes van Jos.
Dank!

Willem

ik kan me er helemaal in vinden

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel