Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Een millennial als klant (Harro Willemsen)
Steek tijd in de unieke koopmotieven (UKM) (Herman Meijer)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? (André Hagelen)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten (Jan-Willem Seip)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Content op LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten (Victor Bonke)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Gedraag u zich een beetje? (Enno van Kersen)
(H)Eerlijk Scoren! (Margreeth Kloppenburg)
Klantenservice is geen eiland
Wat de klant misloopt als hij niet NU beslist (Redactie Verkopersonline.nl)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! (Ron Plattel)
Praat met uw klant als met uw eigen kind (Enno van Kersen)
Wie is belangrijk? (Peter Stinckens)
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas uw verkoopstijl aan (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Vasthouden doet kopen (Tips & Advies Verkoop)
Iedereen vond dat u een uitstekende presentatie gaf (Redactie Verkopersonline.nl)
Klantenservice, hoe het niet moet
Uw visie op klantenservice
Maak het de koper makkelijk (Redactie Verkopersonline.nl)
Klantenservice en de kosten
Klanttevredenheidsmetingen. Simpel of te Simpel? (Henk Hemstra)
Ken uw reputatie ... en de gevolgen (Vladan Soldat)
Kent u het koopgedrag van uw klanten? (Henk Hemstra)
Het dominante koopmotief zien (Henk Hemstra)
15 (on)Waarheden over klanttevredenheid, klantbehoud en klachten (Vladan Soldat)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Klantenkennis? (Henk Hemstra)
Als de klant nee zegt: niet doordrammen (Richte Lommert)
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie (Victor Bonke)
V-R=S (Christiaan Knopper)
Laat de klant ook eens los (Roeland Schweitzer)
Klantcontact = ALLES (Richard van Houten)
Zeg wat je hebben wil (Peter Stinckens)
De wachtende klant, een wandelende atoombom (Redactie Verkopersonline.nl)
Denk in termen van omzet, praat niet over klanten (Henk Hemstra)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Interactie tussen de klanten (Klantencontact)
Radiostilte bij de prospect (Yuri van der Sluis)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Hoe maakt u de juiste click met een prospect? (Peter Stinckens)
De klant achter de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe verkrijgt u referenties? (Peter Stinckens)
Wij ook van jou... (Herman Meijer)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) (Vladan Soldat)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Daar gaan we weer…. (Vladan Soldat)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Zo, dus u wilt een relatie aangaan met uw klant?! (Michel Hoetmer)
De receptie-introductie (Michel Hoetmer)
Komt een verkoper bij de klant (Herman Meijer)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wie is de ander? (David Bloch)
Verwar overtuigen niet met drammen (Yuri van der Sluis)
Verkopen is veranderen (Roeland Schweitzer)
U irriteert mij (Richard van Houten)

'Let maar niet op de rommel'

'Let maar niet op de rommel', zei de manager terwijl hij mij uitnodigde om z'n kantoor binnen te gaan. En hij had geen woord te veel gezegd...

'Let maar niet op de rommel'

Bij de receptie waar hij me kwam ophalen was het al 'n rommeltje, maar de ellende op z'n bureau en vergadertafel sloeg werkelijk alles. Om nog maar te zwijgen van de hoeken van zijn kamer die je door de daar 'tijdelijk' gestalde ordners niet meer zag.

Rommelig, ongeorganiseerd en chaotisch
Nu weet ik niet hoe dat u vergaat, maar als iemand mij vraagt om 'niet op de rommel te letten' heb ik er juist heel veel aandacht voor. Dan zie ik dingen die ik zonder die waarschuwing waarschijnlijk helemaal niet gezien zou hebben. Maar dit was anders. Ook zonder vooraankondiging zou mijn eerste indruk er een geweest zijn van rommelig, ongeorganiseerd en chaotisch.

Ik vroeg langs m'n neus weg of hij weleens gedacht had aan een cursus time management. Dat had hij zeker ooit overwogen, maar daar had hij eenvoudigweg nooit tijd voor. Ik knikte alsof ik het begreep en moest denken aan de houthakker die zich met een botte bijl een slag in de rondte staat te zweten om een hoge reus te vellen. Als een voorbijganger hem vraagt of het zo langzamerhand geen tijd wordt om die botte bijl te slijpen voegt hij hem wat pissig toe Man, daar heb ik helemaal geen tijd voor! Weet je wel hoeveel bomen ik vandaag nog moet?

Buitenkant en binnenkant
De buitenkant van uw bedrijf, uw medewerkers, uw wagenpark, uw producten of diensten zegt heel veel over de binnenkant. Althans, klanten hebben geleerd dat dat heel vaak opgaat. Als u in een vliegtuigstoel gaat zitten waarvan de bekleding gescheurd is en u voelt plotseling dat uw armleuning wel heel erg los zit, dan kijkt u toch eens met een schuin oog naar buiten. Zouden die vleugels vaster zitten? En als u een onderzoeksrapport onder ogen krijgt met veel spelfouten vraagt u zich automatisch af hoe zorgvuldig dat onderzoek zelf is uitgevoerd?

Ik stond eens in Den Bosch voor een stoplicht te wachten achter een klein bestelbusje dat er buitengewoon smerig uitzag. Nu zie je wel meer ongewassen auto's en bussen, maar mijn aandacht werd getrokken door de grote letters die iemand met veel gevoel voor humor met z'n wijsvinger achterop de bus had gekalkt: Was mijn salaris maar zo vet! Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik zag dat het een bestelbusje van een industriële wasserij was. De conclusie was voor mij zonneklaar: de lakens en slopen van dat bedrijf konden onmogelijk schoon zijn.

Uw eigen kantoor
De buitenkant zegt veel, zo niet alles, over de binnenkant. Als u dus op zoek gaat naar nieuwe klanten let dan ook eens op de buitenkant van uw eigen kantoor, uw kleding, de receptie, de afhaalbalie, het wagenpark en uw medewerkers. En grijp in als dat nodig is, ook als dat discussies oplevert. Zichtbare navelpiercings zijn bijvoorbeeld uit den boze. Behalve als u in navelpiercings doet. Maar zelfs dan is het goed om te kijken of de ondergrond zich er wel voor leent. 'Let maar niet op de rommel' werkt ook daar niet.

Tip
Grijp in bij uw bedrijf als dat nodig is. Ook voor bedrijven geldt: schoon van buiten, schoon van binnen.

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net mensen!’, ‘Relatiebeheer als groeistrategie’, ‘Hondenbrokken’ en ‘Geef nooit korting!’
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,8
(76 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Jan

Beste Jos,
je artikel is me uit het hart gegrepen. Ik werk momenteel veel in de buitendienst van het ROC en kom in diverse winkels en bedrijven. Het is heel belangrijk, vind ik, dat je daar als een soort ambassadeur van je werkgever binnen komt. Ook naar de studenten toe dwing je met een net verzorgd voorkomen respect af. Het zal misschien wel ouderwets klinken, maar als ik naar diverse programma's op tv kijk en zie men zich daar presenteert, dan denk ik wel eens: kleren maken de man (niet).

Denny

Inderdaad, Jos. Overigens werkt dit altijd 2 kanten op. De randvoorwaarden (uitstraling, op tijd zijn, nazorg) mogen een order nooit in de weg staan.

Anouk

Beste Jos,
Ik denk vaak dat ik de enige ben die hier zo over denkt. In mijn vorige werkkring werd op mijn opmerking "zouden we niet eens iets doen aan onze entree" geantwoord "nee joh, wij zijn een industrieel bedrijf".
Kortom, ik ben het helemaal met je eens!

Beste Jos,
Een cursus timemanagement is niet voldoende voor deze manager. Een professional organizer is een betere oplossing. Dat levert hem niet alleen een net kantoor en receptie op, maar ook meer rust, tijd en geld. En inderdaad de eerste indruk van een bedrijf bepaald of een eventuele klant verder wil met je bedrijf of zal afhaken. Bij een onverzorgde indruk zul je als bedrijf toch iets meer de klant moeten overtuigen over de kwaliteit die geleverd wordt.
Ook ik ben het helemaal met je eens.

Richard

Als je dan toch in de situatie komt waarin je de rommel niet kan verbloemen, geef er dan een positieve draai aan, bijvoorbeeld:

Let u vooral op de chaos in mijn kantoor, ik ben er niet trots op, maar dat is nu helaas even de keerzijde van het succes wat we op dit moment hebben, onze klanten gaan voor...eigenlijk hoop ik vanuit dat perspectief dat het nog even lekker rommelig blijft.

In het kader van elk voordeel heeft zijn nadeel en succesvolle bedrijven doen graag zaken met andere succesvolle bedrijven kan het wellicht in je voordeel werken.
Beter is uiteraard even opruimen!

Robert Prins

Het artikel is zou ik willen bestempelen als een open deur.Leuk geschreven maar niet dat ik van mijn stoel ben gevallen van verrassing. Natuurlijk letten wij allemaal op hoe iemand, iets of bedrijven er uitziet of uitzien. Imago is een van de bepalende factoren in het succesvol vertrouwen opwekken. Dit is niet alleen en specifiek in de verkoop en marketing zo, maar in het gehele dagelijkse leven. Wie vetrouwt de onbekende man toe met zes piercings in het gelaat, een tatoeage in de nek en een joint in de mond om op zijn dochter van 3 te passen ? Deze visuele beoordeling van elkaar doen we sinds we ons beschaafd zijn gaan gedragen volgens mij al zo. Ben benieuwd naar het volgende artikel van deze auteur.

Arthur Sevenstern |  http://www.excellentpresenteren.nl

@Denny,

In les 1 van een sollicitatiecursus wordt ook al genoemd dat je gewassen, geschoren en met gepoetste schoenen op gesprek moet komen. Het maakt niet uit hoe goed je papieren zijn, als je dat niet in orde hebt, dan kun je het verder wel vergeten. En terecht, want geen enkel bedrijf zit te wachten op een medewerker die zichzelf zo slecht verzorgt dat de kans groot is dat die vervolgens de helft van de tijd ziek is.

Voor je bedrijf is dat niet anders. Als je jezelf al niet goed onderhoudt, hoe kun je dan je klant goed onderhouden. Dit is dus geen randvoorwaarde, maar een primaire noodzaak.

Is stof tot nadenken voor veel bedrijven.
Ik kom voor onze producten vaak bij bedrijven waar het bedrijfsafval slecht geregeld is (uitpuilende rolcontainers voro de deur of in de voorraad ruimtes) terwijl ik er van overtuigd ben dat men veel efficienter EN goedkoper daarmee om kan gaan. Als ik vervolgens enkele voorstellen daarvoor doe wordt vaak de opmerking gegeven: 'We doen het al jaren zo, zijn we gewend. En de tijd erin steken om dat te veranderen, daar heb ik geen zin in.' Terwijl men door even de tijd te nemen op termijn juist erg veel tijd - en kosten - bespaart. (TIME=MONEY).
Prachtig voorbeeld: Ik kwam recentelijk bij een bedrijfje (9 werknemers). Bij de ingang naar het magazijn stonden maar liefst 12 (!!) afval bakken, eivol. De eigenaar werd er moedeloos van want iedere week moesten die 2 keer geleegd worden - en ledigen kost niet niks.....
Ik stelde de eigenaar een en ander voor qua werkwijze. Huidige situatie is nu dat hij nog maar 3 (!!) afval bakken nodig heeft die 1 keer per week geledigd moeten worden.
Hint voor ondernemers: als u iets al jaren volgens een vast patroon doet, hoe weet u of dat dan de beste en goedkoopste manier is?

Historie Meublen Emmen |  http://www.historiemeubelen-webshop.nl

Helemaal mee eens!

Harmien Toebes |  http://www.harmientoebes.nl

Ik ben het helemaal met Trix eens, dat hier een Professional Organizer een eerste vereiste is. Timemanagement is een goed idee, maar je zult toch eerst een goed inzicht moeten krijgen in al je werkzaamheden. Door samen met een prof. organizer door je kantoor / werkplek te gaan, krijg je stap voor stap weer een beter zicht op je werkzaamheden. Met het op orde brengen van de fysieke dingen, komt er ook "orde" in je hoofd. Je krijgt (weer) meer plezier in je werk. Leuke bijkomstigheid is dat het ook financieel veel kan opleveren. Denk hierbij aan o.m. tijd- en faalkosten.

Han Holtkamp |  http://www.inflow.nu

Dag Jos,

Ik kreeg als jong managertje van Tempo-Team eens ongenadig op mn flikker van de legendarische David van Gelder. Hij spotte een dooie vlieg op de vensterbank. En vroeg me of mijn dienstverlening wel oke was. Op mijn bevestigende antwoord vertelde hij me: Wat je intern niet kan organiseren kan je extern nooit verkopen.

Ons bedrijfje, gespecialiseerd in bedrijfscommunicatie, bestaat 25 jaar. In de nieuwsbrief naar onze klanten hebben we deze week verkopersonline.nl aanbevolen wegens de interessante artikels. Wat hebben we geluk dat dit artikel nu juist verscheen. Dat is inderdaad helemaal ook mijn idee van bedrijfscommunicatie! Veel dank aan de auteur!

goed artikel!

goed artikel!

Petra

Mag het ook anders? Zijn we niet teveel gericht op alles hetzelfde? De buitenkant vertelt helaas niet altijd iets over de binnenkant. Het is parallel te trekken dat we afgaan op onze eerste indruk die meer zegt over onszelf dan over de ander. Het is het referentiekader waarvan uit je denkt. Dat is niet altijd goed of fout. Het is verschillend in de vorm van diversiteit.
Hoe vaak kom je niet ergens binnen waar je als gast het nette gedeelte te zien krijgt en de rest toch een andere indruk geeft. Neem bijvoorbeeld de zolder. Of een bedrijfsgarage waar je niet verder komt dan de showroom? En is het beter om in een winkel te komen waar alles netjes is uitgestald of waar alles in dozen zit en hierdoor goedkoper is? Het zegt niet altijd iets over de kwaliteit van het product. Prioriteiten kunnen verschillen. Waar de een overzicht heeft, kan de ander het overzicht kwijt zijn. Iedereen werkt anders. Zodra je voor jezelf het overzicht kwijt bent, dan kan dit nadelig worden.
De leukste werkkringen waar ik kom zijn degene waar het niet zo netjes is. De sfeer is vaak gemoedelijk, open. Dan maak ik wel onderscheid in rommelig en onhygiënisch. In een strak ingericht en opgeruimd kantoor zie ik vaak schone schijn.
Ik denk dat we af en toe teveel gericht zijn op structuur. Soms heb je chaos nodig. Teveel structuur leidt tot chaos.
En de navelpiercing? Dat is persoonlijk. Het is pas een onderwerp als dit van doen heeft met veiligheidsvoorschriften. Dan moet die even uit.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel