Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

De kracht van geven (Jos Burgers)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
What’s in it for me? (Herman Meijer)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Blijf de concurrentie een stap voor (Jorg Hartog)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Zorg dat je niet schaakmat komt te staan (Herman Meijer)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Uw offerte is net als een liefdesbrief (Natasja Hoogenboom)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten (Jan-Willem Seip)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (André Hagelen)
Zo zet u de klant in de JA-modus (Natasja Hoogenboom)
5 aanbestedingstips voor dummies (Natasja Hoogenboom)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Slim om met dummies te werken (Jan-Willem Seip)
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart? (Herman Meijer)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten (Marianne van de Water)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
Geld en Gedrag (Richard van Houten)
Prikkel het veranderbrein van jouw klant (Rene Knecht)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? (André Hagelen)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen! (Marcel Hoefman)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen (Jorg Hartog)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
Een millennial als klant (Harro Willemsen)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het ABC van bellen in deze tijd: Aanhouden Bellen Corona (Marianne van de Water)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor? (Rene Knecht)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Steek tijd in de unieke koopmotieven (UKM) (Herman Meijer)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging (Michel Hoetmer)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Gedraag u zich een beetje? (Enno van Kersen)
(H)Eerlijk Scoren! (Margreeth Kloppenburg)

High end klanten – 5 strategieën

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Je omzet eens flink verhogen? Kijk eens naar je mogelijkheden bij high end klanten. Gebruik deze tips en ervaringen om een vliegende start te maken.

High end klanten – 5 strategieën
“Verkopen en ondernemen vanuit kwaliteit en rust…”
“Werken met klanten onder mijn voorwaarden”
“Slimmer i.p.v. harder werken”
"Alle tijd en rust hebben om klanten op de allerbeste manier te helpen en passende waardering te krijgen…”
Zou dat allemaal kunnen?

Meriam Slijkerman schreef ‘5 super slimme en bewezen strategieën waarmee je je omzet vertienvoudigt in de helft van je werkuren!’. Ik maak je daar graag deelgenoot van. De genoemde praktijkvoorbeelden erbij, zijn mijn eigen ervaringen.

Strategie 1
Specialist zijn (worden) voor een speciale doelgroep en/of specialisme door kennis en vaardigheden die je hebt.
Claim je expertstatus. Vertel dat je duizenden klanten, honderden bedrijven of hele speciale organisaties hebt geholpen. Daar waar het duidelijk is dat een specialist moest worden aangetrokken. Door de (bijvoorbeeld benarde) situatie waarin de organisatie zich bevond, of bijvoorbeeld de risicovolle periode van de startup, of de uitermate belangrijke eerste 100 dagen van een CEO, waarin een zichtbare krachtige bijdrage voorwaarts moest worden geleverd (omzet- of kosten gerelateerd).
Maak duidelijk wat potentiele klanten bij jou kunnen halen. Dit helpt je t.a.v. je
a.    Positionering
b.    Expertstatus
c.    Specialistische waarde creatie
d.    Het behalen van grote transformaties

Strategie 2
Pas op met het ‘op maat maken van je diensten’. Het geeft het gevoel van flexibiliteit en goed aan kunnen sluiten bij de klant. Maar toch kun je stellen dat het niet alleen erg veel tijd kost (is ook mijn eigen ervaring, en de klant ziet lang niet altijd de waarde van de extra tijd die je besteedt), maar ook haalt de klant niet altijd de beste resultaten.
En je klant koopt met name een goed resultaat en een bewezen methode/aanpak.
Bij het op maat maken, ga je ervan uit dat de klant zélf het beste weet hoe zijn/haar probleem op te lossen is. Maar daarvoor vraagt hij juist jouw kennis, expertise en ervaring.

Bepaal dus dat jij voor de klant een goed resultaat kan bereiken met jouw aanpak en dienst, welke je hebt verpakt in een product. Als je goed naar de klant hebt geluisterd, kom je dan ook met een voorstel waarin je de situatie goed beschrijft met jouw (standaard) dienst als oplossing.
Als jouw standaarddienst niet het resultaat geeft dat de klant wil, dan moet je geen offerte willen aanbieden. Als de klant niet gelooft (na jouw overtuigende offerte en verdere uitleg) dat jouw aangeboden dienst het resultaat kan leveren waar hij naar op zoek is, dan moet je de klus ook niet wíllen uitvoeren.

 Jij hebt een heldere visie voor wat de klant nodig heeft om de resultaten te bereiken die hij wil. Daarvoor komt hij namelijk bij jou.

Praktijk voorbeeld
Ik geef ook presentaties van een uur. Dat doe ik al meer dan 10 jaar en ik heb 3 soorten producten/presentaties ontwikkeld en in de loop der jaren fijn geslepen. Ik weet precies wát ik op wélk moment moet zeggen, om de presentatie een succes te laten zijn. Hoe meer ik het moet aanpassen voor een specifieke gelegenheid, hoe lager de kwaliteit (en score). Wellicht is mijn opdrachtgever blij dat ik zijn items er in geblend heb, maar de zaal merkt toch op dat het niet zo vlekkeloos verloopt als dat het zou moeten voor een topprestatie. Ze weten niet wát het is, maar het uur wordt niet ingevuld zoals het door mij als diamant is geslepen. Een paar woorden maken het verschil. Net op een andere manier gezegd, of op een andere plaats ingebracht, is het effect anders. Ik heb dat helaas een aantal keer ervaren en doe het gewoon niet meer.
Mijn doel is namelijk dat mijn boodschap optimaal bij de zaal binnenkomt. Dát zou mijn opdrachtgever ook moeten willen. Anders ben ik eerder een spreekbuis van de directie. De zaal voelt dat feilloos aan. Het geeft een verkeerde binding met de zaal. En dat vind ik niet mijn rol.

Door onwrikbare producten van je diensten te maken, ben je duidelijk in wat klanten bij jou kunnen halen. Dit helpt je ten aanzien van:
  • Positionering
  • Expertstatus
  • Specialistische waarde creëren
  • Het behalen van grote transformaties

Strategie 3: Werken met programma’s
De meest gemaakte fout (ook door mij!) is dat er teveel in programma’s gestopt wordt. Hierdoor wordt het programma te zwaar en daardoor niet interessant voor high end klanten. Een ander veel gemaakte fout is dat programma’s teveel coaching bevatten.

TIP High end ondernemen en verkopen is niet gericht op KWANTITEIT, maar op KWALITEIT.

Er moet een mooie combinatie zijn van een samenwerking tussen de praktijk van de klant (kennis van hun vakgebied) en de expertise en ervaring van jou. Zorg dat de klant geen drempel heeft om te starten en door kan groeien binnen je programma’s! Zo kun je klanten langer binden en boeien en kun je een grotere transformatie bereiken. Jij hoeft dan niet steeds weer nieuwe klanten te werven. Scheelt tijd en je verdient méér aan 1 klant.

Door te werken met programma’s en klanten voor het resultaat te laten betalen i.p.v. voor jouw tijd, kun je ook heel veel meer verdienen. Het resultaat moet wel goed afgebakend zijn, anders kan de klant steeds meer willen eisen voor hetzelfde geld. Dit alles vraagt van jou om (zoals Meriam Slijkerman dat zegt): “… je EIGEN WAARDE te voelen en dit om te zetten in een programma…”

Strategie 4: GROOT DENKEN
Dit is een van de allerbelangrijkste succesfactoren.
Heel vaak blijven ondernemers en verkopers te dicht bij hetgeen zij kennen.

Vraag 1: Als je verkooptarget € 100.000,- is, wat zou dan je strategie zijn? Wat zouden je acties zijn?

Vraag 2: Als je verkooptarget € 1.000.000,- is, wat zou dan je strategie zijn? En met welke acties?

Als het goed is merk je dat je bij vraag 2 ook groter gaat denken. Andere (wellicht meer onorthodoxe) ideeën komen bij je op. Je komt niet meer weg met de reguliere acties, ervan uitgaande dat je targets de afgelopen jaren hetzelfde, of 10 % meer of minder geweest zijn.

Praktijkvoorbeeld
Ik had ooit een manager die mij het volgende vroeg: “Hoeveel zou je kunnen verkopen, als álles, echt álles, mee zou zitten?”
Ik kwam toen uit op 50% meer omzet. "Máár," haastte ik me te zeggen, "dat komt natuurlijk nooit voor…" Het was al te laat. “Goed….," zei mijn leidinggevende die ooit ook dezelfde vraag moet hebben gehad, "dan is dat jouw target voor het komende jaar. Zorg maar dat het lukt..."
Ik voelde me enorm bekocht, maar ik móest wel iets groots bedenken. Ik heb het gehaald, maar heb mijn baas wel gezegd dat ze me niet moest vragen hóe ik het gedaan had…. Ik een risico genomen, dat had kunnen leiden tot verlies van mijn baan. Dit adviseer ik uiteraard niemand, maar ik ging wel ineens heel anders denken dan normaal.

TIP Omring je met mensen die groot denken en jou uitdagen de volgende stappen te nemen. Mensen in je directe omgeving proberen je vaak te behoeden voor fouten, vanuit liefde, maar daarmee helpen ze je niet altijd op de beste manier. Jij hebt iemand nodig die je uitdaagt en helpt dit te realiseren.

Strategie 5: Hoge prijzen vragen (met het vragen van hoge prijzen hélp je de klant)
Low end klanten...
...zijn erop gericht lage investeringen te doen. Hierdoor halen zij lage resultaten en kunnen zij die lage resultaten niet omzetten in grotere nieuwe daden. Hun zelfvertrouwen en marktaandeel groeit niet of daalt en al met al maken zij kleinere stappen met hun bedrijf.

High end klanten...
...durven te kiezen voor hoge investeringen en hierdoor halen zij hoge(re) resultaten, die ze kunnen omzetten in grote daden en acties. Hun zelfvertrouwen en marktaandeel groeit en zo kunnen ze grotere stappen maken met hun bedrijf.

High end klanten zijn zich bewust dat investeren nodig is om de volgende stap te maken en door te groeien met hun bedrijf. Zij hebben ervaring dat investeren loont en dat zij de transformatie bereiken die ze beoogden. Ze zijn zich bewust (want zo opereren ze zelf ook) dat een hoge kwaliteitsdienst tegen een lage prijs niet kan kloppen.

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen. Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,8
(12 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel