Reacties
Kiki
Klanten zijn vaak net als kinderen; hoe meer aandacht je aan ze schenkt, hoe meer ze aan je rokken hangen. En mensen om hulp vragen (de ultieme tip) is de beste manier om aandacht te schenken. Prima artikel. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.
Marieke
Helemaal mee eens. Maar mag ik even wat anders zeggen tegen Peter. Je hebt waarschijnlijk veel kennis van zaken, maar ik vind je foto niet zo representatief. Je staat er op, of je onder dwang op de foto moest.
Lach eens wat meer! Scheer dat ringbaartje en laat je haar groeien.
Beste Marieke. Lachen is een van mijn grootste hobby’s. Tot mijn grote frustratie, sta ik echter zelden mooi op een foto. Wat betreft het ringbaardje, mijn vrouw is er gek op, dus… Mijn haar wil ik best terug laten groeien (tot voort enkele jaren liep ik rond met een weelderige haardos), het korte haar is er voornamelijk gekomen uit praktische overwegingen.
Alvast bedankt voor je leuke feedback. Bij de volgende foto shoots (ergens tegen de zomer) zal ik mijn absolute best doen om breed glimlachend op de foto te staan!
Ik gebruik nooit de openingszin 'kan ik u ergens mee helpen'
Ik vind dat die echt niet meer kan, hij is achterhaald en iedereen gebruikt hem.
Ik heb gemerkt dat zelfspot bij mij persoonlijk erg goed werkt.
Het klinkt wat raar zo opgeschreven, maar ik gebruik bij benadering van een klant:
'Als ik iets kan doen geeft u dan een gil, dat u net denkt waarom zegt die vent niets' (gejat van een succesvolle ondernemer in Emmen, vond ik heel prettig als klant)
Of
'Ik mag me altijd graag overal mee bemoeien als oud wijf zijnde, als ik wat kan doen...'
Deze openingszinnen heb ik zelf bedacht en werken bij ons prima in Drenthe. Klanten willen in dit deel van Nederland graag zo down-to-earth mogelijk behandeld worden merk ik.
Ik vermoed dat de klant benadering in bijvoorbeeld het westen anders is.
In ieder geval, deze ijsbrekers werken direct ontspannend voor de klant maar ook voor mijzelf merk ik.
Het begin van een ontspannen klantrelatie is op deze manier makkelijk gelegd.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|