Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Content op LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten (Victor Bonke)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Word een onnatuurlijk goede verkoper (Jan-Willem Seip)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Gedraag u zich een beetje? (Enno van Kersen)
(H)Eerlijk Scoren! (Margreeth Kloppenburg)
Klantenservice is geen eiland
Wat de klant misloopt als hij niet NU beslist (Redactie Verkopersonline.nl)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! (Ron Plattel)
Praat met uw klant als met uw eigen kind (Enno van Kersen)
Wie is belangrijk? (Peter Stinckens)
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas uw verkoopstijl aan (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
De klant is sneller vertrokken dan u denkt (Redactie Verkopersonline.nl)
Vasthouden doet kopen (Tips & Advies Verkoop)
Iedereen vond dat u een uitstekende presentatie gaf (Redactie Verkopersonline.nl)
Klantenservice, hoe het niet moet
Uw visie op klantenservice
Maak het de koper makkelijk (Redactie Verkopersonline.nl)
Klantenservice en de kosten
Klanttevredenheidsmetingen. Simpel of te Simpel? (Henk Hemstra)
Ken uw reputatie ... en de gevolgen (Vladan Soldat)
Kent u het koopgedrag van uw klanten? (Henk Hemstra)
Het dominante koopmotief zien (Henk Hemstra)
15 (on)Waarheden over klanttevredenheid, klantbehoud en klachten (Vladan Soldat)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Klantenkennis? (Henk Hemstra)
Als de klant nee zegt: niet doordrammen (Richte Lommert)
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie (Victor Bonke)
V-R=S (Christiaan Knopper)
Laat de klant ook eens los (Roeland Schweitzer)
Klantcontact = ALLES (Richard van Houten)
Zeg wat je hebben wil (Peter Stinckens)
De wachtende klant, een wandelende atoombom (Redactie Verkopersonline.nl)
Denk in termen van omzet, praat niet over klanten (Henk Hemstra)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Interactie tussen de klanten (Klantencontact)
Radiostilte bij de prospect (Yuri van der Sluis)
Servicemedewerkers even belangrijk als directie (Herman Meijer)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Hoe maakt u de juiste click met een prospect? (Peter Stinckens)
De klant achter de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe verkrijgt u referenties? (Peter Stinckens)
Wij ook van jou... (Herman Meijer)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) (Vladan Soldat)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Daar gaan we weer…. (Vladan Soldat)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Zo, dus u wilt een relatie aangaan met uw klant?! (Michel Hoetmer)
De receptie-introductie (Michel Hoetmer)
Komt een verkoper bij de klant (Herman Meijer)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wie is de ander? (David Bloch)
Verwar overtuigen niet met drammen (Yuri van der Sluis)
Verkopen is veranderen (Roeland Schweitzer)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Om buiten te winnen moeten we binnen beginnen (Herman Meijer)
In 3 stappen naar ultieme klanttevredenheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Eerst even onderzoeken (Michel Hoetmer)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)
Van klant naar fan (Peter Stinckens)
Even een kletspraatje maken... (Michel Hoetmer)

(H)Eerlijk Scoren!

Margreeth  Kloppenburg
Margreeth Kloppenburg
Eerlijk Scoren

Vraag aan mensen wie zij in hun leven werkelijk vertrouwen en u krijgt niet alleen antwoorden die u één-op-één kunt gebruiken als verkoper, mooier nog: iedereen is het er ook nog eens over eens!

(H)Eerlijk Scoren!

Een vertrouwd persoon is iemand die uw belang centraal stelt, die ruim de tijd voor u neemt, maar die bovenal eerlijk is in zijn advies. Niet deskundigheid of slim zijn, maar eerlijkheid staat bovenaan het lijstje van eigenschappen die mensen noemen wanneer ze advies bij iemand zoeken.
Gek toch dat we dat dan niet meteen terugzien in de verkooppraktijk van alledag. Daarin overheerst vaak de korte termijn. Dit leidt tot een logische maar onwenselijke spanning op het halen van doelen. En die spanning vertaalt zich maar al te snel in hijgerig verkoopgedrag dat uiteindelijk de dood in de pot is, ook al lijkt het heel succesvol zo op het eerste gezicht.

Een paar voorbeelden ter illustratie.

Korte termijn succes boeken

 

Korte & lange termijn succes boeken

Snel verkopen, want binnen is binnen.

Verkopen met de handrem er op. Samen met uw klant rustig onderzoeken of hij de juiste keuze maakt in het volste vertrouwen dat hij die conclusie inderdaad trekt ofwel dat een andere oplossing werkelijk beter is.

Ja zeggen als verkoper, terwijl u als mens nee zou zeggen.

Uzelf geen rad voor ogen draaien. Hoe dubbel kunt u zijn? Juist als eerlijk mens bent u een dijk van een verkoper. Misschien verkoopt u niet nu, maar dan zeker later en vaak veel meer.

Uw eigen target veilig stellen, terwijl het voor de klant beter is als uw collega komt of als hij voor een ander product kiest.

Werk met teamdoelstellingen! Differentieer in targets. Omzet is slechts een onderdeel van de hele strategie (toch?). Neem de klant als uitgangspunt.  Hebben jullie als team de klant werkelijk op de best mogelijke manier geholpen?

Eigen ego te weinig onder controle hebben waardoor u teveel praat, te gevat wilt overkomen, bezig bent slimmer te zijn dan de klant. (Voelt ook zo fijn, maar ja, het draait dan wel om úw welbevinden en niet die van de klant).

Eigen ego beheersen en uw klant centraal stellen. Echt luisteren naar wat hem bezig houdt. Laat hem het stralende middelpunt zijn. Niet alleen op inhoud maar ook over wat hem zorgen baart.  



Combineer korte en lange termijn
De kunst is dus om de korte en lange termijn succesvol te combineren als verkoper. Zo haalt u fluitend uw target en kijkt u ook ontspannen de komende jaren tegemoet.

De crux van (h)eerlijk scoren is dit: durf erop te vertrouwen dat HET (de order, de deal, de opdracht) uiteindelijk bij u terecht komt, simpelweg omdat u weet dat wat u (en uw product, dienst) voor de klant betekent, van onmisbare waarde is voor hem, want daar bent u doorlopend mee bezig in alles wat u doet.


Hamvraag: Heeft u die relatie met uw klant? Weet u dat zeker?

Veel verkopers en hun managers zijn diep in hun verkoophartje bang dat uiteindelijk de klant niet doorkomt. Zij kunnen de spanning niet aan om werkelijk te geloven in de kracht van vertrouwen en lange termijn relaties. Terwijl als u dat wel durft er enkel mooie dingen gebeuren: uw werk wordt leuker (u hoeft geen rol op te houden), verkopen gaat vanzelf (ontspannen als aan de keukentafel zitten), de klant weet u prima te vinden (hij belt u, reuze handig) en houdt u op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen (waardoor u uw voorsprong op de concurrentie prachtig houdt) enzovoort.

Hoe scoort u (h)eerlijk?
Begin in ieder geval met de volgende tips:

  • Heeft u werkelijk het beste met uw klant voor: durf twijfels en dilemma's te bespreken en wees meer dan gemiddeld betrokken. Stel als doel: op lange termijn trouwe klanten en voorkom zo dat u telkens achter nieuwe moet rennen.
  • Kom tijdig uw beloftes na, run the extra mile, verras uw klant met uw attente houding, bouw aan uw geloofwaardigheid door uw woord te houden en geen gelikte sprookjes te vertellen;
  • Stel de klant centraal bij beslissingen, neem niet de verantwoordelijkheid over, vertrouw dat HET dan juist uw kant (terecht!) op komt.
  • Zie het eerste gesprek met de klant als de start van een lange termijn relatie en durf in te zetten op een volwassen samenwerking in plaats van een hijgerig gesprek.
  • Vraag gericht om feedback en koppel die terug naar uw organisatie, ook of juist vooral als de feedback niet positief is en van invloed moet zijn op de keuzes in uw team.

Margreeth Kloppenburg
Eerlijk Scoren

Margreeth  Kloppenburg

Margreeth Kloppenburg

Margreeth Kloppenburg werkt sinds 1995 als senior commerciële trainer/adviseur. Ze begeleidt managementteams en professionals langdurig renderende relaties op te bouwen met klanten. Ze is oprichter van Mensen in Bedrijf (2003).
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,7
(24 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Gerard Koomen |  http://www.dekeukenbv.nl

"eerlijkheid duurt het langst", Maar helaas draait het in deze haastige tijden niet meer om eerlijkheid.
Targets en doelstellingen zijn heilig voor de commerciele bedrijven. Hierdoor krijg je vaak niet meer de tijd om eerlijk en oprecht een advies te geven waar de klant werkelijk mee geholpen is. Sterker nog; met het gegeven advies gaat de klant shoppen, en de concurrent kan er op schieten. Je moet een lange adem hebben om in deze tijd "eerlijk"te verkopen. En dat hebben de meeste bedrijven in deze moeilijke economische tijden niet meer. Internet is het mooiste voorbeeld ; ze krijgen een bruikleen apparaat van een leverancier, als het bevalt bestellen ze het vervolgens op het goedkoopste adres via internet. Zelfs de meest ingewikkelde apparatuur wordt al via internet verkocht. En maak nou niet de fout dat je denkt dat je de enige aanbieder bent ! Over elke aanschaf wordt tegenwoordig goed nagedacht en er worden diverse partijen uitgenodigd. Je zult tegenwoordig een goede mix moeten zien te vinden in je verkooptechnieken. Maar helaas merk ik helaas (en vandaar dat ook ik het af en toe ook gebruik) dat agressief verkopen in ieder geval de order binnenghaalt, en daarna kun je altijd de relatie verder uitbouwen. Gelukkig bestaan er ook loyale klanten. Koester ze ! Ze zijn je beste verkopers.

Caspar Snel |  http://www.ecOrganizer.nl

Gerard: Mooi omschreven en ik ben het helemaal met je eens ! Soms moet je eerst wel ordinair 'scoren' anders valt er überhaupt niets uit/op te bouwen met een nieuwe klant. Een klant daarna voor lange tijd behouden en tevreden houden is inderdaad een hele andere tak van sport !

piet buyck |  http://www.verkochtpb.be

Henry Ford zei "Als ik aan mijn klanten vraag wat, ze willen, dan antwoorden ze altijd : 'een beter paard'".
Laat me eerst zeggen dat ik tegen bedriegen ben en dat je niets mag verkopen wat geen toegevoegde waarde heeft. Maar goed verkopen is toch veel meer dan eerlijk zijn en goede relaties aangaan. Je moet vaak een proces van verandering afdwingen, nieuwe dingen vertegenwoordigen die je potentiele klanten niet kennen en daarom per definitie niet willen. Je moet hun psychologie begrijpen en sturen, en ja, manipuleren door te differentieren zodat ze uit het aanbod van keuzes jou product kiezen. Als je denkt dat klanten bij je gaan kopen enkel omdat je vriendelijk bent, of eerlijk dan ben je wel heel naief.

Yuri van der Sluis |  http://www.yutrain.nl

Margreeth,

Mooie benadering en een terechte analyse. Ik ga het boek aanschaffen en er ongetwijfeld van smullen.

En voor de eerdere reacties hier, begrijp ik de scepsis, maar als mensen ergens anders kopen heb je de relatie en vertrouwen niet goed kunnen bouwen, als mensen een product of dienst niet willen omdat ze dat niet kennen is het aan jou om het goed te laten landen en te linken met de doelen die jouw klanten nastreven. Als je commercie met (h)eerlijk scoren kunt verbinden met elkaar, ben je pas klantgericht aan het handelen.

Dank voor je artikel Margreeth,

Yuri

J. Feddema

perfecte omschrijving van op een niet-vvd manier onderhandelen

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel