Reacties
Tom Boven
Goed artikel waar iedere verkoper een duidelijke boodschap aan heeft, namelijk de luisteraar niet vervelen met droge informatie, wel enthousiasmeren met voordelen en oplossingen - anders gezegd waarde creëren in plaats van postbode spelen.
Persoonlijk heb ik een aversie tegen het gebruik van afkortingen of uitdrukkingen die niemand in het dagelijkse leven spontaan in de mond neemt, zoals "whida". Waarom zouden verkopers zulke begrippen aannemen en waarderen? Zelf verkies ik om bij klanten "gewone" spreektaal te gebruiken, en ik waardeer het ook als een sales coach tegenover mij hetzelfde doet.
Desalniettemin is de boodschap van het artikel duidelijk en nuttig!
Goed artikel. Aandachtspuntje: de laaatste paragrafen, vanaf die afkortingen zijn een beetje kort af geschreven en ze zijn duidelijk minder dan de rest. Ik verheug me al op je volgende artikel.
Dank aan Tom en Drazen voor de aanvullende (kritische) opmerkingen!
R.Buijs
We weten het wel, alleen.............vergeten we het te vaak. Daarom is het goed dat we af en toe door artikelen als deze weer met ons neus op de feiten worden gedrukt en tijdens het volgende gesprek ons weer even deze "reminder" herinneren.
Ja, dhr/mevr Buijs - dáár gaat het juist om: makkelijk leesbare, toegankelijke artikelen die als HER-INNER-ING fungeren om de effectiviteit op te krikken!
Dát is de kracht van Verkopersonline.nl!
Complimenten voor het artikel. Wederom handige input voor onze sales mensen. Misschien goed om nog te benadrukken dat lichaam en houding ook telefonisch van belang zijn. Je 'hoort' het of een gesprekspartner vol aandacht is, oprecht lacht, echt nadenkt en zich betrokken voelt - of er maar 'onderuitgezakt bij hangt'. Als je telefoneert alsof de betreffende persoon tegenover je zit (of ziet via een online verbinding) neemt de kwaliteit en het resultaat nog eens extra toe!
Jazeker, Reinout: velen vergeten inderdaad dat hun lichaamshouding 'hoorbaar' is door de telefoon.
Voor belangrijke gesprekken ga ik zelfs staan!
j eldert
toevoeging op David Bloch.
Staan tijdens telefonisch gesprek met klant is altijd belangrijk. Het blijkt dat mensen die staan, en vaak wat ronddralen,zich veel beter concentreren dan mensen die blijven zitten. mensen die blijven staan hebben veel meer focus en aandacht bij de gesprekspartner.
dus hoe 'raar' het soms voor anderen eruit ziet. Blijf lekker staan en loop lekker rond. Werkt het beste
Mee eens, meneer Eldert.
Staan tijdens een (belangrijk) telefoongesprek kan zéker helpen.
Stevig staan -- NIET drentelen!
Even goed: om de intieme sfeer te creëren alsof u een geheim verklapt aan uw gesprekspartner, ga gerust op de handen en knieën onder de tafel terwijl u belt -- en geheid komt u vertrouwenswekkend over!
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|