Natuurlijk zijn er vele manieren om tot afsluiting van de deal te komen. De eenvoudigste?
Dat is de methode waarbij u de klant simpelweg om zijn opinie vraagt. Zo'n opinie-vraag is niet bedreigend voor hem, het is niet drammerig en u kunt hem toch voorzichtig warm maken voor de afsluiting.
Enkele simpele voorbeelden;
Hoe klinkt het u tot zover in de oren?
Kunt u met deze oplossing uit de voeten?
Is dit waar u naar op zoek was?
Wat vind u er zelf van?
In hoeverre beantwoordt dit voorstel aan uw verwachtingen?
Lost dit uw problemen op?
En voorts alle vragen waarin u de woorden naar uw mening inbouwt: Heeft deze laadmachine naar uw mening voldoende capaciteit?
Tip Ga niet te bruut naar de afsluiting toe, maar bereid dit belangrijke verkoopstadium voor met voorzichtige opinievragen,
Persoonlijk hou ik er niet zo van om de vraag te stellen:Wat denk je ervan?
Naar mijn ervaring brengt he de klant terug in de denkfase waar hij voldoende rdenen kan vinden om zichzelf ervan te overtuigen dat ie het product of service overbodig vind of niet nodig heeft.
Ik vind dat je dan de mogelijkheid opent om een stap in de verkeerde richting te zetten en verder weg gaat van uw afsluit.
Ik kleed dan ook de opinievraag zoveel mogelijk in, zodat ik een positief antwoord loskrijg.
vb.Een service zoals hier uiteengezet zal u waarschijnlijk ook wel tot nut kunnen wezen in uw bedrijf?
Op die manier krijg je ook de opinie te horen en vermijd je het NEE woordje in je afsluit fase.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.