Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Alles over Klanten

Omarm ieder bezwaar (André Hagelen)
5 aanbestedingstips voor dummies (Natasja Hoogenboom)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Au, dat doet pijn! (Jan-Willem Seip)
What’s in it for me? (Herman Meijer)
Hulp bieden (Jos Burgers)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (Marianne van de Water)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Blijf de concurrentie een stap voor (Jorg Hartog)
Nieuw leven in afgeschreven prospects (Marianne van de Water)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Echte klantgerichtheid is vaak ver te zoeken (Herman Meijer)
Kan AI het winnen van de klikfactor? (Rene Knecht)
Zorg dat je niet schaakmat komt te staan (Herman Meijer)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Uw offerte is net als een liefdesbrief (Natasja Hoogenboom)
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd (Jan-Willem Seip)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? (Natasja Hoogenboom)
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten (Jan-Willem Seip)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (André Hagelen)
Zo zet u de klant in de JA-modus (Natasja Hoogenboom)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Tien ideeën om de beste kennis op te doen (Harro Willemsen)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
Slim om met dummies te werken (Jan-Willem Seip)
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart? (Herman Meijer)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Als een vis in het water (Harro Willemsen)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten (Marianne van de Water)
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! (Herman Meijer)
De mythe van positief denken in verkopen (Rene Knecht)
Geld en Gedrag (Richard van Houten)
Prikkel het veranderbrein van jouw klant (Rene Knecht)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? (André Hagelen)
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (Harro Willemsen)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen! (Marcel Hoefman)
De meeste klanten klagen niet (Herman Meijer)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Verkopen als rouwbegeleiding (Rene Knecht)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen (Jorg Hartog)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
Een millennial als klant (Harro Willemsen)
Help de klant aankopen in 2 stappen (Rene Knecht)
Blinde vlekken als competitief voordeel (Rene Knecht)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Taboe onderwerpen in de verkoop (Harro Willemsen)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk (Herman Meijer)
Mensenkennis maakt het verschil (Jorg Hartog)
Het ABC van bellen in deze tijd: Aanhouden Bellen Corona (Marianne van de Water)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
Durf een klant af te wijzen (Jan-Willem Seip)
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (Rene Knecht)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor? (Rene Knecht)
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (Herman Meijer)
Ik heb je hulp nodig (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Steek tijd in de unieke koopmotieven (UKM) (Herman Meijer)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
6 Best Practices voor op de beurs (André Hagelen)
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer (Herman Meijer)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (Harro Willemsen)
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging (Michel Hoetmer)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? (Rene Knecht)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (Ronald van den Berg)
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (Rene Knecht)
De status quo openbreken bij de klant (Rene Knecht)
Telefonische acquisitie is springlevend!
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Verkopen aan autoritaire klanten (Rene Knecht)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
De klantgerichtheid bij mijn slager (Richard van Houten)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Kiezen geeft kiespijn (Jos Burgers)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
De ‘seven-year itch’, bron van gevaren en kansen (Richard van Houten)
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (Victor Bonke)
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (Victor Bonke)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder (Jos Burgers)
Hunters: hebben we die nodig? (Victor Bonke)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Als de klant afhaakt (Peter Stinckens)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant u niet vergeet (Arthur Sevenstern)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Rare jongens, die klanten... (Peter Stinckens)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Kennen wij onze klanten écht? (Herman Heller)
Verkopen aan assertieve klanten (Ivo Ouwerkerk)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (Hans Oelen)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
U kunt me altijd bellen! (Tips & Advies Verkoop)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
Lever niet wat een klant vraagt (Jos Burgers)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Herken het kaf tussen het koren (Harro Willemsen)
Richten op klantgerichtheid (Redactie Verkopersonline.nl)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Emotionele of financiële beloning? (Tips & Advies Verkoop)
CRM: verdiep het contact met uw prospects (Victor Bonke)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (Richard van Houten)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (Michel Hoetmer)
Respect van uw klant (terug) opeisen (Richard van Houten)
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" (Enno van Kersen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan (Peter Stinckens)
De klant is geen koning (Herman Meijer)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Zorg dat uw klanten positief over u praten (Peter Stinckens)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Verkoop meer bij bestaande klanten (Danielle de Jonge)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen (Tips & Advies Verkoop)
Contactpersonen (Peter Stinckens)
Stop te verkopen wat u hebt! (Danielle de Jonge)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Hoe heet u ook alweer? (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
De kracht van een ansichtkaart (Danielle de Jonge)
Ken uw klant (Peter Stinckens)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Wie kwalificeert wie? (Peter Stinckens)
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (Klantencontact)
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! (Christiaan Knopper)
De kunst van het ontvangen (Richard van Houten)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
'Klantgeschikt' handelen (Herman Meijer)
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer (Herman Meijer)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Als de klant niet duidelijk is (Redactie Verkopersonline.nl)
Lever net iets meer (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat iedere klant wil (Redactie Verkopersonline.nl)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Gedraag u zich een beetje? (Enno van Kersen)
(H)Eerlijk Scoren! (Margreeth Kloppenburg)
Klantenservice is geen eiland

Acties als de verkopen even tegen zitten

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Vallen de resultaten tegen? Zit de omzet niet mee de laatste tijd? Dan wordt het tijd iets te ondernemen. We geven u vier tips om snel uit het dal te komen.

Acties als de verkopen even tegen zitten

Eerst nadenken, dan pas tot (nieuwe) actie overgaan
Als de verkopen tegen zitten, moet u niet direct tot actie overgaan maar eerst goed nadenken wat er niet goed gaat, waarom en hoe u dit kunt veranderen. Dat is beter dan snel de markt te belagen met opnieuw uw standaard PR-boodschap. Die is misschien wel uitgewerkt.

Succes bestaat uit doelen. Doelen halen = doelen stellen
Stel jaarlijks (inspirerende en meetbare) doelen vast en schrijf ze op! Dan pas gaat u ernaar werken.

Leer van andere branches
Scan de websites van aanbieders van producten/diensten uit andere branches. Kans dat ze hun product/dienst beter of pakkender verwoorden dan u(w branche). Haal de goede elementen eruit, pas ze aan aan uw branche. U bent verfrissender en voorkomt standaard boodschappen

Méér verkopen bij dezelfde klant = goede gratis aftersales
Bouw een goede en stevige relatie op met uw klanten door ze ná de afname van uw product/dienst te blijven voorzien van (gratis) adviezen/tips. Zo blijft u op hun netvlies gebrand en zullen ze u direct weer weten te vinden als de behoefte ontstaat.

Leer door eigen onderzoek
Benader klanten en prospects en stel ze vragen om hun behoeften beter op uw netvlies te hebben.
De vragen gaan dan over welke problemen ze ervaren en hoe ze dat willen oplossen.

Geef ze de generieke uitkomsten (het totaal van alle onderzochte bedrijven) later terug, als dank en/of stuur hen een aardigheidje. Resultaat: ze denken weer aan u, zonder dat u 'pusht'. Én ze zien dat u interesse toont en de klantsituatie als uitgangspunt neemt

Gééf
Bedenk een aantal tips dat de klant/prospect helpt aan een hogere omzet of lagere kosten. Stuur deze gratis op aan de klant en bel ze na of het cadeautje hen bevallen is. Let op dat u met name gééft zonder direct een tegenprestatie te eisen (gesprek of aankoop). Kijk en zie dat een aantal ontvangers u toch zelf weer gaat benaderen.

Tip
Klanttevredenheid bepaalt uw omzet. Het zakelijke succes van uw onderneming wordt bepaald door de mate waarin u uw belangrijkste klanten tevreden weet te stellen. Doe dus jaarlijks een klanttevredenheids-onderzoek.

Richard van Houten
Bron & Partners

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen. Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,2
(22 stemmen)
Reacties

Bert Moens

Leuke tip, jammer van de schrijffouten.
prospects = prospect
verfrissender = verfrissende
pakkender = pakkende

Sebastiaan

@ Bert,

Het lijkt me niet echt stimulerend voor je verkoop als je mensen steeds gaat verbeteren. Ik neem toch aan dat de boodschap van Richard duidelijk bij je is overgekomen.

@ Richard,

Het belang van doelen wordt zwaar onderschat. Zonder doel ben je net iemand die de auto in stapt en niet weet waar hij naar toe wil. Zonder doelen te stellen kun je ook niet zien of je je doelen hebt behaald. Doelen werken bij mijn erg motiverend. Ik ben er op gebrand ze te halen.

Wat trouwens ook misschien nog wel een tip is, is om door middel van je bestaande klanten, nieuwe klanten te krijgen. Na een succesvol gesprek met een klant, vraag ik altijd of er nog andere bekenden van hem zijn, die deze dienst/product ook kunnen gebruiken. Dit zorgt voor een goede stimulans voor de omzet.

Ga zoor door Richard, ik lees altijd graag je stukjes ( met of zonder spelfouten ;))

Richard

Dank voor de reacties.
Wellicht heb ik een andere manier van schrijven Bert, maar de woorden die ik zo heb beschreven zijn m.i. toch echt correct. Maar ik ben blij dat je de tip hebt gewaardeerd en dat je hebt gereageerd. Daar die ik het voor!
Sebastiaan, leuk dat je een 'trouwe lezer' bent! En inderdaad, het maken van ambassadeurs van je bestaande klanten is een zeer waardevolle toevoeging. Ik merk ook bij nog al wat klanten dat er gedacht (= gehoopt) wordt dat deze vanzelf wel weer aanbellen als ze je nodig hebben..... maar de concurrentie komt er ook langs en die heeft ook wel eens een goed verhaal..... en dan kan het belletje lang duren. En wie nodigt goede klanten wel eens uit voor een lunch nádat je een opdracht voor ze hebt uitgevoerd? En dan niet om een vervolgorder vragen, maar dit als beloning aanbieden voor de afgehandelde opdracht. Dát verwachten ze niet en je hebt er een ambassadeur bij!

Richard

Dank voor de reacties.
Wellicht heb ik een andere manier van schrijven Bert, maar de woorden die ik zo heb beschreven zijn m.i. toch echt correct. Maar ik ben blij dat je de tip hebt gewaardeerd en dat je hebt gereageerd. Daar doe ik het voor!
Sebastiaan, leuk dat je een 'trouwe lezer' bent! En inderdaad, het maken van ambassadeurs van je bestaande klanten is een zeer waardevolle toevoeging. Ik merk ook bij nog al wat klanten dat er gedacht (= gehoopt) wordt dat deze vanzelf wel weer aanbellen als ze je nodig hebben..... maar de concurrentie komt er ook langs en die heeft ook wel eens een goed verhaal..... en dan kan het belletje lang duren. En wie nodigt goede klanten wel eens uit voor een lunch nádat je een opdracht voor ze hebt uitgevoerd? En dan niet om een vervolgorder vragen, maar dit als beloning aanbieden voor de afgehandelde opdracht. Dát verwachten ze niet en je hebt er een ambassadeur bij!

Vraag ook eens aan de jongen in het magazijn of hij een keer wil meedenken. Soms hebben zij zeer verfrissende ideeën. Maar bovenal: Koester de relatie met uw klant, niet alleen de order.

Succes!

De Boer

@Bert; Ik begrijp je opbouwende kritiek maar klinkt in deze context erg belerend (ik herken een collega hahaha). Het gaat om de inhoud van de tips en niet om de grammatica.

Marcel Cullens

In groote lijnen ben ik het met je verhaal eens echter het laaste niet.
een klant die tevreden is, is nog steeds klant.
Dus ik zou een klanttevredenheids onderzoek omzetten naar een klant ontevredenheids onderzoek daar heb je meer aan.
Sommige klanten uiten zich pas als je er om vraagt.
Wat zou er beter geregeld kunnen worden.

Met vriendelijke groet.
Marcel Cullens

Jelmer Dijkhuizen |  http://www.legacylifestyle.nl

@ Bert: Het spijt me voor je Bert, maar Richard heeft toch echt de juiste woorden gekozen (verfrissender en pakkender als overtreffende trap) Maar goed, los van alle grammaticale onenigheden: Praktisch stukje. Op zich niets nieuws gelezen, maar de combinatie maakt het stukje toch wel weer waardevol. Bij het stellen van doelen is het wel belangrijk om je daarin te beperken. 10 hoge doelen ziet er wel heel visionair uit, maar worden deze slechts ten dele uitgevoerd en bereikt dan kan dat meer kwaad dan goed doen aan de organisatie. Kies er echter één of twee die heel belangrijk zijn en ga daar vol voor! (Met dank aan Ben Tiggelaars MBA in één dag scheurkalender :-)

http://shop.legacylifestyle.nl/nl/product/9789079445141/ben-tiggelaars-mba-1-dag-scheurkalender.html

stefan van den heuvel

het klanttevredenheids onderzoek vind ik altijd een loze kreet. vaak is de uitkomst: 95% is tevreden dus we doen het goed.
voor mij persoonlijk is de tevredenheid van de klant zowel een verkooptool als zelfs een aanleiding om de klant te spreken te krijgen; vaak is een probleem van een klant relatief snel op te lossen, en creeer je direct een opening om meer oplossingen aan te bieden. bovendien bouw je inderdaad vertrouwen op, waarmee prijsonderhandelingen ook minder een issue worden.

stefan van den heuvel

dus: ieder bezoek is voor mij een klanttevredenheidsonderzoek. excuses voor mijn onduidelijkheid

Johan Wolkers |  http://Johanwolkers@hotmail.com

@ Bert; 3 maal belerend corrigeren, maar eveneens 3 maal onjuist... dat is wel erg hoor. Ik zie dat je Directeur bent van een grote Retailer. Misschien heb je iets aan de tips van Richard.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel