Alle artikelen van Peter Stinckens

Peter  Stinckens

Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.

Waarom vragen stellen vaak niet werkt Communicatie - 7,6 (24 stemmen) - 2 reacties Vragen stellen is een essentieel onderdeel van uw vak en kan daarom ook tegen u werken. Stel uzelf de vraag: wat doet u met de antwoorden?
Lees verder..
We houden (te veel) van eenvoud Begeleiden van verkopers - 8,8 (6 stemmen) 'Eenvoud is het kenmerk van het ware', zo luidt het spreekwoord. Maar bij iets complex als verkopen kost eenvoud vooral geld. Ga maar na...
Lees verder..
Opgeven? Ik nooit! Zelfontwikkeling - 7,6 (44 stemmen) - 6 reacties Geeft u snel iets op? Nee natuurlijk niet! Niemand wil in de statistieken opgenomen worden als verliezer. We zien onszelf allemaal liever als doorzetters en winnaars. Toch wijst de praktijk vaak op het tegendeel.
Lees verder..
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Taalgebruik - 8,5 (32 stemmen) - 4 reacties Bij het verkopen speelt taal vrijwel constant een belangrijke rol. En toch letten we er zo weinig op. Laat u nogmaals overtuigen van het belang van uw taalgebruik.
Lees verder..
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden Verkooptechniek - 8,1 (47 stemmen) - 3 reacties Klanten alleen maar tevreden houden is niet voldoende. Emotionele betrokkenheid geeft een veel sterkere band, het is de superlijm van de moderne verkooptechnieken.
Lees verder..
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact Klantencontact - 8,6 (53 stemmen) - 4 reacties De meesten onder ons hebben begrepen dat het belangrijk is een duidelijk doel voor ogen te hebben bij een klantenbezoek. Wat voor velen minder duidelijk is, is hoe we dit aanpakken. Een 'emotionele strategie' is van groot belang.
Lees verder..
Nog meer succes in de verkoop! Sales Management - 7,0 (38 stemmen) - 1 reacties U wilt meer verkopen zonder extra trainingen voor uw verkopers? Doe dan uw voordeel met deze analyse en praktijktips.
Lees verder..
Een gouden tip voor sales managers Sales Management - 7,9 (14 stemmen) Gouden tips? Meestal fabeltjes, maar deze keer niet! Ontdek deze eenvoudige maar niet gemakkelijke aanpak voor salesmanagers, en laat uw resultaat ongekend groeien.
Lees verder..
Geloof of kennis: wat brengt u verder? Sales Management - 9,5 (47 stemmen) - 1 reacties Stevig geloof in eigen kunnen en het aanbod hoort bij de verkoop, maar met blind vertrouwen gaat het mis. Een simpele en tegelijk diepgravende oefening leert u veel over uw verkoopstrategie.
Lees verder..
Management en verkoop binnen uw organisatie Sales Management - 8,4 (5 stemmen) De manager die meer omzet wil, zorgt dat de medewerkers goed getraind worden. En de manager zelf? Wat is er nodig om van een 'leidinggevende' een 'manager' te maken?
Lees verder..
Crisis in de verkoop? 7,4 (17 stemmen) - 4 reacties Gebruik de lessen van de evolutie, die al miljarden jaren het leven vooruit stuwen. Deze drie gouden regels leren u om te gaan met een crisis in de verkoop.
Lees verder..
De vraag Problemen met Verkopen - 7,7 (42 stemmen) - 7 reacties Mensen zijn gehecht aan routine, aan het bekende, tot in het absurde. In het verkopen geeft dat slechte resultaten. Mijn advies: maak van veranderen uw routine.
Lees verder..
De diepste valkuil voor verkopers Acquisitie - 7,5 (98 stemmen) - 10 reacties Het is de duurste en de meest frequente fout die we als verkopers maken. Het overkomt u, mij en zowat iedereen die ik ken. En waar heb ik het dan over?
Lees verder..
De goede follow up Follow-up - 7,8 (58 stemmen) - 7 reacties Vaak vinden verkopers na klantbezoek de follow up onnodig. Dit argument en deze tips zullen uw mening veranderen.
Lees verder..
Dat hebben we al eens geprobeerd Verkoopstrategie - 7,5 (19 stemmen) - 3 reacties U kent het wel, u doet een voorstel en uw klant zegt al voor u uitgesproken bent ‘dat hebben we al eens geprobeerd’. Hoe kunt u hier het beste op reageren?
Lees verder..
Hoe verslaat u de concurrent? Concurrenten - 7,5 (30 stemmen) - 5 reacties U wordt niet geacht negatieve zaken over uw concurrenten vertellen, maar hoe overtuigt u dan een klant dat u beter bent?
Lees verder..
Drie boodschappen die uw klant moet horen Loyaliteit - 7,5 (35 stemmen) - 6 reacties Nieuwe business binnenhalen is zeer belangrijk, maar bestaande klanten behouden is dat ook, terwijl onze inspanningen daar vaak veel kleiner zijn.
Lees verder..
De concurrentie verslaan, in stijl Concurrenten - 7,8 (36 stemmen) - 3 reacties Een van de moeilijkste zaken als verkoper, is beslissen hoe u omgaat met concurrenten. U mag geen negatieve zaken vertellen over uw concurrenten, maar het is moeilijk een klant te overtuigen dat u beter bent, zonder te vervallen in prijsdiscussies.
Lees verder..
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? Klantenservice - 6,6 (25 stemmen) - 4 reacties Iedereen weet het, een goede service is een zegen. Laat deze zegen niet veranderen in een vloek. Een voorbeeld om u enkele zaken duidelijk te maken.
Lees verder..
Multi-tasken werkt niet Focus - 7,7 (28 stemmen) - 1 reacties Onze hersenen zijn een krachtige computer, maar wel met grenzen. Ontdek waarom het, ook juist in de verkoop, beter is één ding tegelijk te doen.
Lees verder..
Vier sleutelelementen voor succes Motivatie - 7,6 (42 stemmen) - 5 reacties
De eerste belangrijke stap naar de order Succes in de Verkoop - 7,8 (40 stemmen) - 3 reacties
De kracht van vragen stellen Vraagtechniek - 7,8 (33 stemmen) - 5 reacties
Als de klant afhaakt Klantenkennis - 7,7 (83 stemmen) - 5 reacties
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen Communicatie - 7,6 (37 stemmen) - 4 reacties
Afsluiten voor gevorderden Afsluittechnieken - 7,9 (55 stemmen) - 10 reacties
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant Klanttevredenheid - 7,7 (51 stemmen) - 12 reacties
Rare jongens, die klanten... Klantvriendelijkheid - 7,2 (31 stemmen) - 11 reacties
Wat is uw missie? Sales Management - 7,7 (93 stemmen) - 14 reacties
Waarde opbouwen Toegevoegde waarde - 7,2 (9 stemmen)
Hoe verkoopt u lucht? Verkooptechniek - 6,4 (20 stemmen) - 5 reacties
De beste vraag Vraagtechniek - 7,6 (13 stemmen)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? Toegevoegde waarde - 7,0 (24 stemmen) - 4 reacties
Afsluiten zonder moeite Afsluittechnieken - 7,6 (20 stemmen) - 1 reacties
Klanten en andere ergernissen Klantenservice - 7,0 (20 stemmen) - 4 reacties
De magische vraag Vragen stellen - 7,6 (17 stemmen) - 3 reacties
Niemand zit op u te wachten Personal Branding - 7,3 (9 stemmen) - 3 reacties
Nu even niet! Verkoopgesprek - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties
Afsluiten in vijf eenvoudige stappen Afsluittechnieken - 7,5 (45 stemmen) - 3 reacties
Hoe komt u aan goede leads? Prospects - 6,9 (32 stemmen) - 5 reacties
Investeren in succes Succesfactoren - 7,7 (33 stemmen) - 3 reacties
De klant staat centraal! Verkoopstrategie - 7,5 (17 stemmen) - 1 reacties
Cross Selling: verlies geen verkoop Cross Selling - 7,0 (36 stemmen) - 5 reacties
Maak het uzelf gemakkelijk Succesfactoren - 7,3 (14 stemmen)
Feedback of excuses Feedback - 7,2 (25 stemmen) - 5 reacties
Leren concurreren Concurrenten - 7,6 (31 stemmen) - 5 reacties
Attitude: de ultieme salestool Verkooptechniek - 7,0 (20 stemmen) - 3 reacties
Geef duidelijkheid als de klant angst heeft voor verandering Koopangst - 6,5 (4 stemmen) - 2 reacties
Wanneer kopen klanten? Psychologie in de verkoop - 7,6 (35 stemmen) - 7 reacties
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant Psychologie in de verkoop - 7,4 (13 stemmen) - 4 reacties
Van trouwe klanten, de dingen die voorbij gaan Klantencontact - 5,9 (8 stemmen) - 1 reacties
Zorg dat uw klanten positief over u praten Klantencontact - 6,4 (26 stemmen) - 4 reacties
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen? Acquisitie - 5,9 (66 stemmen) - 5 reacties
Leer van uw fouten in de verkoop Zelfontwikkeling - 5,3 (42 stemmen) - 3 reacties
Hoe u uw resultaten kunt verdubbelen Voorbereiding - 5,0 (46 stemmen) - 3 reacties
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? Verkoopgesprek - 3,5 (24 stemmen) - 8 reacties
Waarom is die verkoop verloren gegaan? Verkoopmissers - 5,1 (28 stemmen) - 2 reacties
De meest overtuigende verkoopactie Communicatie - 4,5 (61 stemmen) - 2 reacties
Contactpersonen Contactpersoon - 4,4 (10 stemmen) - 3 reacties
De waarde van uw aanbod Prijs - 7,7 (37 stemmen) - 8 reacties
Wat komt u eigenlijk doen bij de klant? Doelen stellen - 7,0 (12 stemmen) - 1 reacties
Ken uw klant Klantenkennis - 7,2 (15 stemmen)
Wij hebben oplossingen voor iedereen Doelgroep - 7,4 (17 stemmen) - 1 reacties
Wie kwalificeert wie? Kwalificeren - 7,1 (17 stemmen) - 1 reacties
Kunt u zich naar succes toedenken? Neen, zo eenvoudig is het niet Zelfontwikkeling - 6,9 (9 stemmen) - 2 reacties
Zoek geen leads, wordt een lead voor uw prospects Leads - 7,0 (26 stemmen) - 8 reacties
De impact van taal Taalgebruik - 6,9 (23 stemmen) - 8 reacties
Om te winnen moet u... Salestraining - 7,6 (24 stemmen) - 6 reacties
Begrijpen en begrepen worden Communicatie - 7,6 (14 stemmen)
Over Verkopen Verkoopsucces - 7,6 (32 stemmen) - 2 reacties
Buy-In Psychologie in de verkoop - 7,0 (5 stemmen)
Begrijpen en begrepen worden Communicatie - 7,6 (16 stemmen)
Ook u moet begrepen worden Communicatie - 7,7 (16 stemmen) - 1 reacties
De kleine mogelijkheden Problemen met Verkopen - 7,6 (27 stemmen) - 6 reacties
Te veel monoloog; te weinig dialoog Gesprekstechniek - 6,3 (19 stemmen) - 1 reacties
Waar het echt over gaat Prospects - 5,6 (5 stemmen)
Wie is belangrijk? Beslissingsbevoegdheid - 7,4 (9 stemmen) - 2 reacties
Waarom creativiteit belangrijik is Creativiteit in de verkoop - 7,3 (23 stemmen) - 3 reacties
Verkopen in een moeilijke markt Problemen met Verkopen - 5,8 (12 stemmen) - 1 reacties
Meer keuzes of minder Keuzestress - 7,4 (7 stemmen)
Beelden zeggen alles Taalgebruik - 5,4 (7 stemmen) - 2 reacties
Werk niet harder, werk slimmer! Efficiency - 7,6 (11 stemmen)
Hoeveel kost dat? Prijs - 6,6 (11 stemmen) - 4 reacties
Gaat u liever jagen of vissen? Acquisitie - 4,7 (3 stemmen)
Onvoorwaardelijke aandacht Klantenbinding - 2 reacties
Mythbusters Argumentatie - 1,0 (1 stemmen)
Drie vragen die alles kunnen veranderen Vraagtechniek - 7,3 (4 stemmen) - 5 reacties
De regel van drie Succesfactoren - 3 reacties
Wat is uw boodschap? Argumentatie - 1 reacties
Het waarom van het klantenbezoek Afspraken - 4,9 (8 stemmen) - 2 reacties
Hoe overtuigt u de klant? Overtuigen - 5,7 (23 stemmen)
Efficiënter omgaan met tijd Time management - 5,7 (3 stemmen)
Verkoop niet hetzelfde Concurrenten - 6,7 (3 stemmen) - 2 reacties
Dodelijke ziekte voor verkopers Prijs - 6,3 (3 stemmen) - 8 reacties
Zeg wat je hebben wil Klantencontact - 1 reacties
Voice mails Telefoontechniek - 8,0 (1 stemmen) - 5 reacties
Ik zal het doorgeven! Klachten - 6,7 (3 stemmen) - 2 reacties
Doe steeds iets meer dan anderen Zelfontwikkeling - 7,5 (14 stemmen) - 2 reacties
Succesvol kennis maken Entree - 7,0 (3 stemmen) - 4 reacties
Referenties krijgen Referenties - 6,0 (1 stemmen)
Enthousiast begroeten Entree - 5,5 (2 stemmen) - 5 reacties
De prijs te hoog? Prijs - 5,3 (18 stemmen) - 10 reacties
Een deal in drie stappen Succesfactoren - 5,7 (3 stemmen)
Voorkom misverstanden Vertrouwen - 2 reacties
Overtuigend zijn Overtuigen - 2,7 (9 stemmen) - 7 reacties
Hoe maakt u de juiste click met een prospect? Acquisitie - 4 reacties
Hoe verkrijgt u referenties? Nieuwe klanten - 4 reacties
Alles heeft een waarde Korting - 8,0 (2 stemmen) - 1 reacties
Het geheim: zorg dat de klant uw aanbod aan zichzelf voorstelt! Argumentatie - 6,2 (5 stemmen)
Hoe legt u het eerste contact? Entree - 6,8 (25 stemmen) - 9 reacties
Laat de klant weten dat u hem begrepen heeft Communicatie - 5,0 (1 stemmen)
De andere kant van de tafel Inkopen - 7,0 (1 stemmen) - 1 reacties
Het vertrouwen van de klant winnen Vertrouwen - 4,8 (9 stemmen) - 1 reacties
Voorkom discussies over prijs Prijs - 5,6 (8 stemmen)
Follow-up loont! Follow-up - 6,8 (30 stemmen) - 1 reacties
Het kind als leermeester Succes in de Verkoop - 1 reacties
Drie manieren om beter te verkopen Zelfontwikkeling - 4,7 (25 stemmen) - 3 reacties
Gelóóft de klant wat u vertelt? Psychologie in de verkoop - 1,0 (1 stemmen) - 1 reacties
Omgaan met je gsm Telefoontechniek - 1 reacties
Van klant naar fan Klantenbinding
Succesvolle afspraken Afspraken - 5,0 (1 stemmen) - 1 reacties
Wat neemt u mee naar een netwerking event? Netwerken
Presentaties geven Presenteren - 1 reacties
De echte voordelen van positief denken Positief denken - 6,2 (10 stemmen) - 6 reacties
De beste manier om nieuwe klanten binnen te halen is… Nieuwe klanten - 5,0 (3 stemmen) - 2 reacties
Waarom uw concurrenten altijd beter zijn Concurrenten - 7,1 (21 stemmen) - 3 reacties
Wees verstandig met offertes Offertes - 5,8 (20 stemmen)
Doodzonde: de tijd van de klant vermorsen Afspraken - 6,9 (11 stemmen)
Spreekt u wel met de juiste persoon? Acquisitie - 6,0 (5 stemmen)
Wees uniek! Succesfactoren - 6,7 (14 stemmen) - 1 reacties
Monoloog in plaats van dialoog Telefoontechniek - 5,4 (10 stemmen)
Cross Selling? Dan zónder risico en verkoopverlies Cross Selling - 6,8 (9 stemmen)
Klantenservice voor verkopers Klantenservice - 7,6 (22 stemmen) - 3 reacties
SPIN, een veel toegepaste vraagtechniek Vraagtechniek - 6,5 (169 stemmen) - 19 reacties
Laat verkopers zelf tot de conclusie komen Salesmanager - 5,5 (11 stemmen) - 2 reacties
Marges onder druk Offertes - 7,2 (23 stemmen)
Hoe goed ken je je klant? Klantenkennis - 6,1 (13 stemmen) - 1 reacties
Waarom deze afspraak? Salesmanager - 6,5 (16 stemmen)
De waarde van strategie Strategie - 7,6 (20 stemmen) - 1 reacties
Klanten in het defensief Problemen met Verkopen - 6,7 (6 stemmen)
Drie maal een goed begin van je afspraak Afspraken - 6,6 (9 stemmen) - 5 reacties
Waarom we ons doel vaak niet realiseren Problemen met Verkopen - 6,8 (32 stemmen)
Ontsnappen aan de val Offertes - 7,6 (37 stemmen) - 1 reacties
Verkoop Methodieken: AIDA AIDA - 6,6 (41 stemmen) - 1 reacties
Laat uw klant weten wat u voor hem doet Klantvriendelijkheid - 7,0 (6 stemmen) - 2 reacties
Vraag waarom Vraagtechniek - 6,4 (16 stemmen) - 2 reacties
Presteren, presteren, presteren! Voorbereiding - 7,4 (25 stemmen) - 2 reacties
Weet wat u wil Acquisitie - 7,1 (7 stemmen) - 1 reacties
In drie stappen naar een deal Succesfactoren - 5,5 (4 stemmen)
Contact met klanten opnemen Entree - 7,3 (7 stemmen)
Maak het je zelf gemakkelijk Succesfactoren - 6,6 (5 stemmen)
Het Koopsignaal: kans èn bedreiging Koopsignalen - 7,5 (49 stemmen) - 2 reacties
Innovatie in de verkoop Innovatie - 7,6 (18 stemmen) - 1 reacties
De kracht van beelden Overtuigen - 3,5 (2 stemmen)
Hoe bouw je aan een identiteit? Zelfontwikkeling - 7,0 (24 stemmen)
Meer verkopen met minder inspanning Succesfactoren - 7,3 (27 stemmen) - 1 reacties
De waarde van je aanbod Offertes - 6,6 (10 stemmen) - 1 reacties
De Eindfase halen Offertes - 1 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..