De regel van drie

Voor bijna alles ter wereld bestaat er een regel van drie. Daarom hebben we speciaal voor u ook een regel van drie voor verkopers gemaakt.  

De regel van drie

Een eenvoudige regel die u kan helpen de structuur van uw aanpak te optimaliseren.

1. Begrijp
Begin met uw klant of prospect grondig te begrijpen. Luister, stel vragen, stel controlevragen tot u weet waar hij nood aan heeft, wat hij persoonlijk wil realiseren wat de uiteindelijke doelstelling van zijn organisatie is.

2. Word begrepen
Stel uw aanbod voor in functie van de behoeften en doelstellingen van uw klant. Op die manier gebruikt u steeds argumenten die voor uw klant belangrijk zijn.

3. Start een partnership
Of u nu tot een verkoop komt of niet, laat de inspanningen die u gedaan heeft steeds maximaal renderen door een partnership te starten. Op die manier zult u niet alleen nu, maar ook in de toekomst in beeld blijven bij de klant.

Tip
Pas deze eenvoudige regel steeds toe, en uw netwerk van klanten en prospects zal gestaag groeien.

Peter Stinckens
House of Imagination
Peter  Stinckens

Peter Stinckens

Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Optie 3 is een interessante gedachte. De vraag is alleen : hoe start je met een klant die niet bij je koopt een partnership op? Ik zou wel eens willen weten hoe je dat denkt te doen. Moet immers voor beiden rendement opleveren.

Piet Sleurink

Peter Stinckens |  http://www.peterstinckens.com

Piet,

Een partnership opstarten, kan je eenvoudig doen door de persoon in je netwerk op te nemen. Stuur zo nu en dan eens een persoonlijk mailtje. Biedt hulp aan. Indien je bij toeval op een lead stuit, stuur deze door...

Door die kleine zaken blijf je in de pîcture en bouw je een solide reputaie op. Ik doe dit bij tal van prospects die soms jaren later pas klant worden. Het is zaaien op lange termijn, kost - met een goed databestand - weinig moeite en tijd, en loont bijna altijd.

Veel succes
Peter

Peter,

Ik dacht dat ik een goede netwerker was, heb dat alleen op klantniveau nog niet veel op deze manier gedaan. Ik ga het zeker uitproberen.

Bedankt.
Groeten Piet Sleurink

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..