Contactpersonen

Vaak hebben we een vaste contactpersoon bij de organisatie van de klant. Het loopt lekker, de relatie is goed en de bestellingen blijven binnenkomen. 

Contactpersonen

Tot plotseling onze contactpersoon vertrekt, een promotie krijgt, ziek wordt of om andere redenen niet aanwezig is.
En dan… dan kunnen we helemaal opnieuw beginnen. Nieuwe meesters, nieuwe wetten! Zijn of haar vervanger zal immers zijn eigen stempel willen drukken op de job. Hoe kun je dit voorkomen.

Zoek meerdere contactpersonen
Zoek meerdere contactpersonen met wie u regelmatig contact heeft (van eindgebruiker tot financieel verantwoordelijke). Op die manier heeft u een bredere basis en zal uw omzet beter verzekerd zijn.

Het heeft nog een aantal voordelen. Zelfs wanneer die ene contactpersoon super enthousiast is, dan nog loopt u het risico dat bij grotere bestellingen de opinie van de financieel verantwoordelijke of eindgebruiker belangrijker geacht wordt dan de mening van uw contactpersoon.

Tip
Begin intern te netwerken! Vraag uw contactpersoon u te introduceren bij andere beslissers in de organisatie en bouw een netwerk op van ambassadeurs voor uw aanbod. U bereikt er twee dingen mee: u zult sneller tot verkopen komen en u bent zekerder dat u de preferente leverancier van de organisatie van uw klant blijft!
Veel succes

Peter Stinckens
House of Imagination

Peter  Stinckens

Peter Stinckens

Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 4,4
(10 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Marnix

Een tip die geen tip zou moeten zijn, maar een vaste routine voor elke verkoper. Goed dat dit nog eens naar voren gebracht wordt? Iedereen ziet dit over het hoofd.

Sebastiaan

Wanneer je een verkoopgesprek aangaat met diegene die niet over de beslissing gaat, heb je iets verkeerds gedaan in de voorbereiding.

Dat is inderdaad de beste reclame voor jouw organisatie: ambassadeurs die enthousiast zijn over jouw product of dienst. Jouw organisatie zal niet alleen de preferente leverancier zijn van deze klant, maar ook van andere organisaties.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..