Wat komt u eigenlijk doen bij de klant?

Wat gaat u doen bij de klant? Waarom gaat u hem bezoeken? Wat wilt u realiseren? Voor veel verkopers de grote vraag.

Wat komt u eigenlijk doen bij de klant?

Het zal u verbazen, maar wanneer u zichzelf die vraag stelt, vlak voordat u bij een klant binnenstapt, zult u merken dat u vaak het antwoord schuldig moet blijven.

Is dat erg, zult u vragen. Mogelijk niet, maar bedenk dit even: wanneer u bij een klant binnen stapt zonder een duidelijk beeld van wat u gaat doen, zal het moeilijk zijn om iets te realiseren. En wel om drie redenen
  • U kunt de klant niet duidelijk en concreet vertellen wat u wenst.
  • Er is geen heldere focus in het gesprek, u kunt onmogelijk gericht vragen stellen en tot een vooraf gewenste conclusie komen.
  • U geeft de klant niet het gevoel zijn tijd met u nuttig te besteden.

Tip
Doe uzelf een plezier, en bepaal duidelijk wat u wil realiseren bij elk gesprek. Noteer het in één woord of in een korte zin in uw agenda, en lees dat woord of die zin vlak voordat u bij de klant binnen stapt. U zult  merken, het doet wonderen voor uw resultaten.

Peter Stinckens
House of Imagination

Peter  Stinckens

Peter Stinckens

Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,0
(12 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Raymond Nederpel |  http://www.floraned.nl

Heel goede tips! Er komen al genoeg 'leveranciers' bij klanten over de vloer zonder goede reden. Dat neemt kostbare tijd weg van diegenen die wel gericht komen... Koffie drinken doe je maar bij de pomp ;)

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..