Onvoorwaardelijke aandacht

Wat zorgt er voor dat een relatie in stand blijft? Kijk eens naar een koppel dat al jaren samen is en daar nog steeds plezier in heeft. Onvoorwaardelijke aandacht voor elkaar is het sleutelbegrip. 

Onvoorwaardelijke aandacht

Onvoorwaardelijke aandacht en de bereidheid om steeds opnieuw die kleine extra zaken voor elkaar te doen.

Kleine dingen voor elkaar doen
Ook in de beste relaties zit er wel eens een haar in de boter. Maar gezonde relaties overleven dit, omdat men doorheen de jaren een berg krediet opbouwde bij elkaar. 

Dit bouwde men op door onvoorwaardelijke aandacht en de bereidheid om steeds opnieuw die kleine extra zaken voor elkaar te doen.

Een relatie met een klant is niet anders. Verkopers die een toprelatie met hun klanten hebben, overleven prijzenslagen, klachten, onenigheden met gemak. Waarom? Omdat men door de jaren heen krediet opbouwde bij elkaar. Dit bouwde men op door onvoorwaardelijke aandacht en permanente aandacht voor just die kleine extra zaken.

Tip
Het leuke aan deze attitude is dat het in twee richtingen werkt. Zo verkrijgt u een relatie waarop u jaren lang kunt bouwen. 
Met welke klanten wilt u zo'n relatie hebben? Denk even na en bedenk wat u kunt doen om zo'n hechte relatie te creëren.

Peter Stinckens
House of Imagination

Peter  Stinckens

Peter Stinckens

Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Koert Wijnands |  http://www.bcbwijnands.nl

Zeker als je een product verkoopt waarvan er meerdere in de markt zijn, terwijl de kwaliteit,prijzen en levertijden elkaar niet veel ontlopen, is het belang van een goede band met de klant het hoogst. Immers de inkoper kan niet op de belangrijkste criteria beslissen (want die zijn ongeveer gelijk) dus zal de persoonlijke band met de verkoper de doorslag geven.

Wat een onzin. dit zorgt er juist voor dat er eenzijdige aandacht is. hou toch op. die klanten zitten hier helemaal niet op te wachten.
Onvoorwaardelijke aandacht in een vaak waar juist de voorwaarden het belangrijkste zijn.

@Peter schrijf je maar wat om dat je een pagina moet vullen?

Geef eens een tip ipv deze losse flodders zonder oplossing.

Dit kan iedereen.vervang het onvoorwaardelijk aandacht door Aardig zijn of goed luisteren en je hebt dezelfde container begrippen. Geen wonder dat ze bij ons op kantoor dit een prima site vinden. Er loopt hier geen goede verkoper rond! Wat een gepruts zeg.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..