Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Onderhandelen / overtuigen

Zorg dat uw klant echt naar u luistert (Rene Knecht)
De kracht van verhalend verkopen (David Bloch)
Hoe werkt macht in verkooprelaties? (Rene Knecht)
Wat is de echte reden dat u een deal binnenhaalt? (Rene Knecht)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Uw invloed vergroten? Organiseer eens een seminar (Rene Knecht)
Leer van tweedehands autoverkopers (Jos Burgers)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Geef niet te snel toe, laat de klant ook iets geven (Rene Knecht)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Te happig overkomen bij de klant (Jan-Willem Seip)
Autoriteit overtuigt, ook in een offerte (Natasja Hoogenboom)
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen (Jan-Willem Seip)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Experts overtuigen met dominante prestatie-informatie (Natasja Hoogenboom)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Vijf buitengewone onderhandelingstips (Jan-Willem Seip)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Harder praten helpt niet (Richard van Houten)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Een Mercedes voor de prijs van een Polo (Jos Burgers)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Draait het alleen nog maar om de prijs? (Michel Hoetmer)
'In onze branche is de prijsdruk pas echt hoog' (Jos Burgers)
Hoe verkoopt u aan een groep? (Rene Knecht)
Zo komt u ongeschonden uit prijsonderhandelingen (Michel Hoetmer)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Dit is een goed voorbeeld van Sales Framing (Richard van Houten)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Echte of onechte prijsdruk? (Jos Burgers)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
You’re my friend (Jos Burgers)
Geef nooit korting! (Jos Burgers)
Het succes van de ELITE verkoopmethode (Richard van Houten)
Zo werken verkopers zichzelf in de nesten (Michel Hoetmer)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
Korting? Ik ben toch zeker Sinterklaas niet?! (Richard van Houten)
Geef uw overtuigingskracht een boost (Michel Hoetmer)
Bukken terwijl niemand slaat (Jos Burgers)
Raspaard, olifant of diplomaat (Richard van Houten)
Hoe gaat u om met de overtuigingen van uw klant? (David Bloch)
"Je moet wel afdingen!" (Jos Burgers)
Overvragen in onderhandelingen en toch uw zin krijgen (Michel Hoetmer)
Het antwoord op ‘We hebben geen budget’ (André Hagelen)
De hot button close (Richard van Houten)
Er meteen op afvliegen of...? (Michel Hoetmer)
Bent u overtuigend genoeg? (Rene Knecht)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (Redactie Verkopersonline.nl)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Omgaan met onderhandelingstrucs (Piet Aarts)
Zo onderhandelen kan mijn zoontje van 5 ook! (Richard van Houten)
De Wet van het Optimisme (Richard van Houten)
Afsluiten zonder moeite (Peter Stinckens)
Onderhandelen en gedragsstijlen (Piet Aarts)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Uw tijd gaat nú in! (Tips & Advies Verkoop)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Positief beïnvloeden voor Sales Managers (Hans Oelen)
Hoe gaat u om met sluwe onderhandelingstactieken van inkopers? (Michel Hoetmer)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Gebruikt u als verkoper de angst van de klant? (Richard van Houten)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Altijd maar die prijs ... (Tips & Advies Verkoop)
Succesvol onderhandelen (Michel Hoetmer)
“Ik heb nergens verstand van." (Tips & Advies Verkoop)
Emotioneel tijdens onderhandeling? (Tips & Advies Verkoop)
'I told you so' (Harro Willemsen)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt (Michel Hoetmer)
Wanneer geeft u korting? (Redactie Verkopersonline.nl)
Zes typen beslissers (Redactie Verkopersonline.nl)
“Al zeg ik het zelf” (Tips & Advies Verkoop)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Van denken naar voelen (I) (David Bloch)
De momenten waarop u uw mond moet houden (Redactie Verkopersonline.nl)
De prijs moet geprezen worden (Herman Meijer)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Denken, daar gaat het om (Hans Oelen)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
Laten we maar met de prijs beginnen (Tips & Advies Verkoop)
Plaats aan de onderhandelingstafel (Frank van Marwijk)
Zo vertelt u wat de klant moet doen (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Krachtig beïnvloeden van uw prospects en klanten (Richard van Houten)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
Vraag de klant om commitment over het verkoopproces (Harrie van Heck)
De kroon op het verkoopgesprek (Herman Meijer)
Als de klant zegt: Dat past niet binnen mijn budget (Tips & Advies Verkoop)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Te veel monoloog; te weinig dialoog (Peter Stinckens)
Wat de klant misloopt als hij niet NU beslist (Redactie Verkopersonline.nl)
Een goed argumentarium geeft de doorslag (Koert Wijnands)
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! (Ron Plattel)
De meest onderschatte overtuigingstechniek (Tips & Advies Verkoop)
U bent te duur! (Redactie Verkopersonline.nl)
Verkopen aan meerdere personen tegelijk (Koert Wijnands)
Via deelbeslissing naar koopbesluit (Redactie Verkopersonline.nl)
Met woorden alléén redt u het niet! (Frank van Marwijk)
Een verkoper is het nooit oneens met de klant (Richte Lommert)
Het dominante koopmotief zien (Henk Hemstra)
Mythbusters (Peter Stinckens)
Wat is uw boodschap? (Peter Stinckens)
Hoe overtuigt u de klant? (Peter Stinckens)
Dodelijke ziekte voor verkopers (Peter Stinckens)
Verkoop aan de beïnvloeder van de beslisser (Richard van Houten)
Verkoper wordt onderhandelaar (Richte Lommert)
Overtuigen door de goede vragen te stellen (Yuri van der Sluis)
Overtuigend zijn (Peter Stinckens)
Brieven die beïnvloeden: een nieuwe benadering (David Bloch)
Hoe verkoopt u kwaliteit? (Tips & Advies Verkoop)
Het geheim: zorg dat de klant uw aanbod aan zichzelf voorstelt! (Peter Stinckens)
Topverkopers zijn topversierders (Vladan Soldat)
Spreekt u wel de goede taal met uw lichaam? (Roeland Schweitzer)
Doorbreek weerstand in de verkooppresentatie (David Bloch)
Hoe komt die deal nou eindelijk eens binnen? (Vladan Soldat)
Onderhandelen, maak het leuk voor uzelf (Vladan Soldat)
Verwar overtuigen niet met drammen (Yuri van der Sluis)
Taal met impact (Michel Hoetmer)
Van denken naar voelen (II) (David Bloch)
Dat is een sterk verhaal! (Tips & Advies Verkoop)
Drie tips tegen besluiteloze klanten (Tips & Advies Verkoop)
Creëer a-ha! momenten (Richard van Houten)
Wees specifiek (Michel Hoetmer)
Overtuigen of drammen? (Yuri van der Sluis)
Winnende onderhandelingstactieken (Vladan Soldat)
Cognitieve dissonantie en hoe u ermee moet omgaan (Vladan Soldat)
Wanneer komt die deal nou eindelijk eens binnen? (Vladan Soldat)
Elk nadeel heb z'n voordeel (Tips & Advies Verkoop)
Wat uw klanten belangrijker vinden dan de prijs (Tips & Advies Verkoop)
“Dat past niet binnen mijn budget” (Tips & Advies Verkoop)
Overtuigen volgens de oude Grieken (Michel Hoetmer)
De kracht van beelden (Peter Stinckens)
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) (Jan-Willem Seip)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) (Jan-Willem Seip)
Wilt u dit jaar meer omzet? (Psychologie en Verkoop; Verkoop Succes)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) (Jan-Willem Seip)
Handig onderhandelen (Verkoopgesprek;Klantencontact)
Overtuigingskracht en afstemmen (Klantencontact)

Van denken naar voelen (I)

Denken of voelen: twee verschillende benaderingen zowel van uw eigen leven als van inzichten in het tot stand brengen van de 'klik' waarmee u een aankoopbeslissing stimuleert. Deel 1.

Van denken naar voelen (I)

Ik denk - begon Knorretje zenuwachtig.
Niet doen -  zei Iejoor.

Dat de mens bestaat uit meer dan zijn denken, is allang bekend. Dat het individu ontdekt wat dat 'meer' is, is een andere zaak. En daar hebben we tegenwoordig allerlei cursussen, opleidingen en trainingen voor. Ze scharen zich onder de algemene noemer persoonlijke of spirituele ontwikkeling. 
Er zijn ook de rages: TM (Transcendente Meditatie) en de Maharishi Mahesh Yogi, deze zijn allang ingeburgerd; Avatar-trainingen hebben hun plaats ingenomen; Deepak Chopra trok grote zalen, en er is nu ook een instituut om zijn leer, zijn weg, te promoten; Rozenbergs geweldloze communicatie propageert de weg van hart-communicatie; het Enneagram heeft z'n intreden gedaan in het bedrijfsleven; velen hebben de ware kern van Ratelbands activiteiten ervaren en begrepen; duizenden hebben Anthony Robbins meegemaakt; Emotionele Intelligentie is een begrip geworden; Carnac doet goede zaken in Amsterdam; het reilen en zeilen en de teloorgang van Oibibio is bekend; de lijst is eindeloos, veranderend én groeiend.

Voor ieder wat wils

'Human being, or human doing?'
Iejoor waarschuwt tegen denken. Hoewel Iejoor bekend is om zijn gemopper, toch is het leven voor hem eenvoudig. Voor Knorretje is het leven ingewikkeld en een bron van zorgen. Wayne Dyer (bekend van onder andere Niet morgen, maar nu) vraagt: Are you a human being, or a human doing?

Van hoofd naar hart
Daarin ligt de essentie van het spirituele pad én de nieuwe rage van activiteiten voor het bedrijfsleven.
Ontdek het hart!
Stop met luisteren naar het hoofd!
Zoek de innerlijke rust!
Mediteer en verleng uw leven!

Hoe de boodschap ook gepropageerd wordt, het maakt weinig uit. Nogmaals, voor ieder wat wils … en er is volop keuze. Voor de ene aantrekkelijk, voor de ander afstotelijk. Toch zijn steeds meer mensen gaan ontdekken dat al dat denken tot onrust leidt, dat ze een innerlijke waarheid en stilte diep in zichzelf kunnen vinden, los van de herrie tussen hun oren.

Vernieuwende richting
Fijn dat het aanbod in verkoop-land zich vernieuwt, en dat in plaats van alleen maar hectisch bezig te zijn in de buitenwereld, nu ook de weg naar binnen meer aandacht krijgt. Het is makkelijk om vanuit het denken alleen maar cynisch en kritisch te zijn over de verschillende mogelijkheden. Maar het ontdekken van de conditionering die we ondergaan op weg naar zogenaamde volwassenheid, maakt een belangrijk deel uit van de leer inherent aan de oeroude en tegelijkertijd 'nieuwe' richting van spirituele groei.

Hart is winnaar
Eén ding is zeker: de verkoper die alleen vanuit het hoofd handelt, behoort vandaag de dag tot de potentiële verliezers. De omvang van zijn handelingen is beperkt, en hij vindt z'n 'klik' uiteraard bij klanten die ook zo droog in het leven staan.

De verkoper die in zichzelf verdiept, verdiept zich makkelijker en oprechter in anderen – zijn klanten en prospects, degenen die hij juist wil bereiken, beïnvloeden en motiveren om aankoopbeslissingen te nemen.
 
Het gezegde – moeilijk om te vertalen in smeuïg Nederlands – Nobody cares what you know until they know that you care – beschrijft een integraal proces dat plaatsvindt bij het op gang brengen van de onontbeerlijke 'klik'.

Misschien is het tijd om naar Iejoor te luisteren, om minder te denken, en de eigen diepe waarheid te ontdekken. En al twijfelt u of de ziel naar licht verlangt, toch weet u als geen ander het verschil tussen wat u in uw diepste wenst, en wat uw hoofd u vertelt dat u zou moeten doen.

Tip
Het afstand nemen van dat 'gemoet' geeft een ongekende rust. Is het uw tijd om dat te leren kennen? Een gezegde uit de Zen luidt: Wanneer de discipel klaar is, verschijnt de meester. Wanneer het úw moment is om de hart-weg te volgen, dat zult ú ontdekken in úw tijd!

David Bloch
Perfect Presentation

Naar deel 1 van dit artikel

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 4,8
(5 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Arnold Steenbeek |  http://www.heart-selling.nl

Prachtig & recht uit het hart. Het mooie is ook dat sinds kort de wetenschap (inderdaad het 'HoofdKantoor') ontdekt heeft dat onze uitstraling gestuurd wordt door ons hart. En dat ons hart een veel groter effect heeft dan we dachten (sinds Descartes Ik Denk, dus ik besta), dat wordt ons steeds helderder.

David Bloch

Dank, Arnold, voor deze bevestiging en waardering.
Ja, Descartes heeft veel verkeerds teweeg gebracht.
De stap van 'Cogito, ergo sum' naar 'Sentio, ergo sum' (Ik voel, dus ik besta) is voor velen heel groot.
Maar JIJ bent ook prachtig bezig op dit pad in JOUW leven en JOUW werk ...

Hartegroet,

DAVID

www.perfectpresentation.nl - zie ook Blochs Blog!

Arme Descartes. Als alles anders is dan je altijd gedacht hebt, je aan alles twijfelt en alleen je twijfel nog iets van houvast geeft, dan moet je je toch wel heel beroerd voelen! En toch heeft hij met dat beroerde gevoel wel iets constructiefs gedaan: heldere en onderscheiden ideeen produceren. In het hart gaat het echter niet alleen om het onderscheid maar ook om de verbinding van denken, voelen en bestaan. In het hart gaat het niet alleen om 'ik' en niet alleen om 'jij', maar om jou en mij, om 'wij' dus.
Warme groet
Jan

Marieke Andel |  http://www.outside-inside.nl

De zoektocht naar je eigen hart....het mooiste wat je jezelf kan schenken !

Inspirerende groetjes,
Marieke Andel


Arnold Steenbeek |  http://www.arnoldsteenbeek.com

Jan!

Ik zet net een artikel te schrijven op mijn blog over het huwelijk van de Dominee en De koopman! En zie opeens dat jij Dominee (predikant) bent en op verkopersonline geabonneerd bent.

Boeiende combinatie hoor

Els Olivieira |  http://slachtoffersendaders.nl

Je grote bewogenheid en mededogen vind ik hartverwarmend in dit artikel. Het onvoorwaardelijk gunnen van innerlijke rust en vrede aan ieder mens.
Ja, de eigen waarheid te vinden, dáár gaat het om!


In verbondenheid,
Els

Jacques Bonneur |  http://www.woneninuwregio.nl

TJAKKA !

Hi, Jacques! Zit je goed? De artikelen van en over Emile worden elders geplaatst ...

Ofwel: wablief?

:) DAVID

Yannick Martinet

Bedankt voor uw info....
heb de prachtslogan ' nobody cares what you say until they know that you care" alvast in mijn buro opgehangen!

Groetjes

Yannick

Wat een heerlik bericht, Yannick!
Zoiets geeft een kick!
Dank - en moge je nog veel (meer) succes boeken met deze ondersteuning.

Hartegroet,

DAVID

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel