Alle artikelen van Victor Bonke

Victor  Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Hoe reageert u op assertieve secretaresses? Cold Calling - 6,8 (79 stemmen) - 63 reacties U wilt een afspraak maken met een nieuwe klant. Welke strategieën kunt u gebruiken om langs de secretaresse te komen?
Lees verder..
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend Eerste indruk - 7,6 (38 stemmen) - 5 reacties Onderzoek heeft aangetoond dat de eerste indruk al na een halve seconde ontsaat. Hoe gebruikt u deze wetenschap bij koude acquisitie?
Lees verder..
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? Acquisitie - 8,3 (21 stemmen) De manier om te zorgen dat uw prospect naar u luistert? Benoem de ‘pijn’ van de klant! Lees hier hoe u dat in de praktijk kan brengen.
Lees verder..
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie Koude Acquisitie - 8,3 (165 stemmen) - 35 reacties Koude acquisitie behoort tot één van de minst geliefde activiteiten binnen organisaties. Met deze zeven cruciale ingrediënten kunt u er toch een succes van maken.
Lees verder..
Stop met zeuren, ga bellen Cold Calling - 8,0 (84 stemmen) - 15 reacties Koude acquisitie is voor veel salesmensen hun grootste nachtmerrie. Overwin uw innerlijke weerstand met deze adviezen.
Lees verder..
Content op LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten LinkedIn - 8,8 (9 stemmen) - 5 reacties LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten, wanneer u uw inhoudelijke kennis toont aan de buitenwereld. Maar welke content gaat u plaatsen? En waar? En hoe?
Lees verder..
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie Cold Calling - 7,1 (376 stemmen) - 112 reacties De openingszin bij telefonische koude acquisitie bepaalt of de prospect u uitnodigt meer te vertellen of dat-ie eenvoudigweg ophangt. Het is dan ook zaak dat u zich goed voorbereid wilt u uw doel halen: de afspraak maken.
Lees verder..
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? Koude Acquisitie - 7,5 (48 stemmen) - 4 reacties Soms stuit u bij telefonische acquisitie op een receptionist(e) die u geen naam wil of kan geven: de no-name policy. Hoe zorgt u ervoor dat u tóch in contact komt met een relevant persoon?
Lees verder..
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen Koude Acquisitie - 8,4 (35 stemmen) - 2 reacties Uw primaire doel bij koude acquisitie is aan tafel komen. Maar als u die afspraak niet kunt inschieten, hoe kunt u dan toch scoren?
Lees verder..
3 redenen waarom marktsegmentatie ook voor u cruciaal is Acquisitie - 8,5 (8 stemmen) Marktsegmentatie bij (koude) acquisitie zorgt voor meer succes voor sales. 3 argumenten waarom het voor verkopers zo belangrijk is hier oog voor te hebben, met tips uit de praktijk.
Lees verder..
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? Koude Acquisitie - 7,9 (18 stemmen) - 1 reacties De ene verkoper steekt er (te) veel tijd in. De andere doet er juist bijna niets aan. Deze 4 factoren bepalen hoeveel tijd u dient te besteden aan voorbereiding op koude acquisitie.
Lees verder..
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? Acquisitie - 7,0 (8 stemmen) - 1 reacties Werkt het bij telefonische acquisitie beter om een spontaan gesprek met een prospect te hebben of een gesprek dat is uitgewerkt in een ‘belscript’? Lees hier wat het allerbeste werkt.
Lees verder..
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? Acquisitie - 7,9 (11 stemmen) Hoe voert u telefonische acquisitiegesprekken? Zit u achter uw bureau? Staat u op, loopt u rond, gebaart u veelvuldig? Lees hier wat het belang is van uw fysieke houding tijdens telefonische acquisitie.
Lees verder..
“Bel ik gelegen?” Koude Acquisitie - 7,9 (136 stemmen) - 16 reacties Is de vraag "Bel ik gelegen?" een belangrijke beleefdheidsformule of schreeuwen om afwijzing?
Lees verder..
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? Koude Acquisitie - 8,2 (22 stemmen) - 4 reacties Na de eerste paar seconden irriteert u dit koude acquisitiegesprek al; uw nekharen gaan recht overeind staan, alle alarmbellen gaan rinkelen. Maar waarom gebeurt dat en hoe kunt u dat zelf vermijden?
Lees verder..
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ Koude Acquisitie - 8,1 (25 stemmen) - 10 reacties In Nederland vinden we tutoyeren heel gewoon, maar dat is het niet altijd. 1 keer teveel ‘je’ en u heeft uw acquisitie verbruid! Ontdek waar het mis gaat en hoe het beter kan.
Lees verder..
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… Acquisitie - 6,6 (13 stemmen) - 1 reacties Tijdens een koud acquisitiegesprek probeert u de prospect te triggeren door de ‘pijn’ te beschrijven. Maar stel nou dat de prospect die pijn niet herken, wat dan? Ophangen? In paniek raken? Probeer dit eens!
Lees verder..
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? Acquisitie - 5,8 (4 stemmen) Een scorebord met daarop de gemaakte acquisitie-afspraken per salespersoon; is dat een waardevolle toevoeging of jaagt het salesmensen op de kast, met als gevolg een averechts effect?
Lees verder..
Waarom segmentatie u helpt om nog succesvoller te worden Acquisitie - 9,0 (2 stemmen) Moet u de moeite nemen om te segmenteren? En waarop kunt u dan segmenteren? Antwoorden en tips voor meer acquisitiesucces.
Lees verder..
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? Koude Acquisitie - 7,8 (9 stemmen) - 1 reacties Verkopers zijn dagelijks zo druk met allerlei activiteiten, dat het benaderen van nieuwe klanten er vaak bij in schiet. Hoe kunt u zorgen dat u voldoende tijd en ruimte maakt om nieuwe klanten te werven?
Lees verder..
Lastige inhoudelijke vragen van prospects Acquisitie - 3,5 (4 stemmen) - 2 reacties
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie Koude Acquisitie - 7,4 (27 stemmen)
In twee stappen bij de juiste contactpersoon Koude Acquisitie - 5,3 (17 stemmen) - 2 reacties
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden Koude Acquisitie - 8,4 (37 stemmen) - 2 reacties
NIET over uzelf beginnen Entree - 7,0 (21 stemmen) - 2 reacties
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? LinkedIn - 9,1 (17 stemmen)
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten LinkedIn - 8,3 (3 stemmen) - 2 reacties
LinkedIn als lead-generator Koude Acquisitie - 8,7 (58 stemmen) - 12 reacties
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? Koude Acquisitie - 7,7 (22 stemmen) - 3 reacties
Koude acquisitie en de brief vooraf Koude Acquisitie - 7,5 (68 stemmen) - 19 reacties
Belscript: vloek of zegen? Koude Acquisitie - 8,4 (58 stemmen) - 10 reacties
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie Koude Acquisitie - 8,0 (7 stemmen) - 1 reacties
Adressenbestanden: kopen/huren of zelf verzamelen? Adressen verzamelen - 8,1 (28 stemmen) - 27 reacties
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? LinkedIn - 8,3 (6 stemmen)
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie Koude Acquisitie - 7,8 (46 stemmen) - 6 reacties
Aandacht voor new business Sales Management - 8,3 (37 stemmen) - 8 reacties
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? Koude Acquisitie - 8,0 (28 stemmen) - 6 reacties
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel LinkedIn - 7,8 (12 stemmen)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? Koude Acquisitie - 7,4 (20 stemmen) - 2 reacties
Verhoog de productiviteit van uw hunters Sales Management - 8,4 (12 stemmen) - 4 reacties
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument LinkedIn - 6,0 (8 stemmen) - 1 reacties
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet Koude Acquisitie - 8,4 (75 stemmen) - 8 reacties
Vier missers bij koude acquisitie Koude Acquisitie - 7,7 (94 stemmen) - 9 reacties
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? Koude Acquisitie - 7,7 (77 stemmen) - 16 reacties
Trekken aan dode paarden Koude Acquisitie - 8,5 (38 stemmen) - 2 reacties
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken Koude Acquisitie - 6,6 (30 stemmen) - 5 reacties
Hunters: hebben we die nodig? Acquisitie - 7,7 (27 stemmen) - 7 reacties
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes Koude Acquisitie - 6,6 (9 stemmen)
Doelen stellen of doelloos bellen? Canvassen - 7,5 (10 stemmen) - 1 reacties
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? Koude Acquisitie - 6,7 (14 stemmen) - 4 reacties
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? Koude Acquisitie - 6,5 (17 stemmen)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? Koude Acquisitie - 7,7 (43 stemmen) - 3 reacties
Wat heb ik eraan? Cold Calling - 7,5 (22 stemmen) - 8 reacties
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie Cold Calling - 7,6 (40 stemmen) - 8 reacties
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? Sales Management - 6,5 (17 stemmen) - 1 reacties
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? Koude Acquisitie - 7,7 (20 stemmen) - 3 reacties
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? Koude Acquisitie - 7,2 (29 stemmen) - 8 reacties
Calimero-effect bij koud bellen Koude Acquisitie - 6,8 (10 stemmen) - 5 reacties
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus Koude Acquisitie - 6,7 (14 stemmen) - 7 reacties
Rapport verkrijgen bij koude acquisitie; van Koud naar Warm contact Cold Calling - 7,6 (16 stemmen) - 6 reacties
Uitstelgedrag bij koude acquisitie Koude Acquisitie - 7,3 (41 stemmen) - 9 reacties
Koude acquisitie, wel of niet uitbesteden? Koude Acquisitie - 6,1 (7 stemmen) - 1 reacties
Kwalificeren van prospects moet! Koude Acquisitie - 7,4 (45 stemmen) - 6 reacties
Mobiel bellen? Niet bij acquisitie! Koude Acquisitie - 7,0 (58 stemmen) - 6 reacties
Referenties gebruiken bij koude acquisitie Cold Calling - 6,9 (18 stemmen) - 2 reacties
CRM: verdiep het contact met uw prospects CRM - 6,8 (18 stemmen) - 6 reacties
Mail gereed hebben Acquisitie - 7,6 (16 stemmen) - 6 reacties
Gebruik bij koude acquisitie een 'proefrit' om de prospect op te warmen Cold Calling - 6,1 (22 stemmen) - 6 reacties
Afspraken nakomen Afspraken - 6,7 (9 stemmen) - 1 reacties
De scorende openingszin Gespreksopening - 5,2 (44 stemmen) - 13 reacties
De elevator-pitch bij koude acquisitie: meat on the bones Cold Calling - 7,2 (37 stemmen) - 6 reacties
Wat u sowieso moet weten over cold calling Cold Calling - 5,9 (12 stemmen) - 4 reacties
Verkoop de afspraak Cold Calling - 7,8 (39 stemmen) - 11 reacties
Behandel de secretaresse als klant Gatekeeper - 7,6 (19 stemmen) - 3 reacties
De begroeting Koude Acquisitie - 7,0 (18 stemmen) - 2 reacties
De ander centraal Cold Calling - 7,5 (16 stemmen) - 5 reacties
Bij koude acquisitie moet u uw USP glashelder hebben USP - 6,3 (14 stemmen)
Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam Cold Calling - 6,2 (6 stemmen)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? Koude Acquisitie - 7,5 (11 stemmen) - 3 reacties
Voorkom aannames bij koude acquisitie: stel (open) vragen Cold Calling - 6,6 (12 stemmen) - 7 reacties
Behoed uzelf voor over-voorbereiding bij koude acquisitie Cold Calling - 6,2 (12 stemmen)
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie Acquisitie - 4,5 (2 stemmen) - 1 reacties
Stuur geen informatie vooraf Cold Calling - 4,0 (4 stemmen) - 5 reacties
Tien openingszinnen als opwarmer bij koude acquisitie Cold Calling - 5,0 (44 stemmen) - 16 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..