Referenties gebruiken bij koude acquisitie

Wilt u dat de deur bij (telefonische) koude acquisitie snel opengaat? Zorg dan dat u een verkregen referentie ook daadwerkelijk inzet.

Referenties gebruiken bij koude acquisitie

In het geval u de naam van een prospect gekregen hebt van een relatie van u, gebruik deze dan tijdens uw telefoongesprek (tenzij expliciet niet toegestaan door de referent).

Een referentie kunt u zien een soort bindmiddel tussen u en de prospect. U kent elkaar (nog) niet en de referentie is iets wat u gemeenschappelijk heeft. Dat schept een band, en het creëren van gemeenschappelijkheid is een belangrijke basis van iedere verkoop. 
Ook fungeert een goede referentie als aanbeveling: Ahá, denkt de klant, deze verkoper verkeert in 'bekende' kringen.

Een prospect die u nog niet kent, zal daarom vele malen aandachtiger naar u luisteren als u via een bekende binnen bent gekomen, dan wanneer u 'gewoon koud' op z'n dak valt.

Tip
Check vooraf op welke manier en hoe goed uw referentie en de prospect elkaar kennen en check dat ook nog een keer terwijl u de prospect aan de lijn hebt. 

Victor Bonke
Acquiro

Victor Bonke

Victor  Bonke
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Cold Calling, Referenties, Canvassen
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   6,9
(18 stemmen)
Reacties

Christian Dewit

Dit is "reference selling". Het werkt, toch steeds oppassen dat de referenties echt gechekt op positief staat, op de hoogte zijn van van uw doorverwijzen en best in hetzelfde domein aktief! Good luck!

Errol van Engelen |  http://www.bizzmaxx.com

Reference selling is een van de krachtigste mogelijkheden om het ijs te breken bij een cold calling lead. Na uiteraard gecheckt te hebben dat de relatie tussen je referentie en degene die je gaat bellen positief is. In onze business komt reference selling meer voor dan puur cold calling.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..