Behoed uzelf voor over-voorbereiding bij koude acquisitie
Wanneer u koude acquisitie gaat doen, is een goede voorbereiding van cruciaal belang. Menigeen trapt echter in de val van over-voorbereiding.
Niet alleen wordt de website van de te bellen prospect compleet doorgenomen, maar alle mogelijke links worden nageplozen, namen van key-persons worden ge-Googled, jaarverslagen worden compleet doorgenomen etc. Als gevolg daarvan weet men zo veel over een organisatie en de mensen daarbinnen, dat men door de bomen het bos niet meer ziet en dat de drempel om te bellen verhoogd is in plaats van verlaagd…
Tip Als u een nieuwe branche openbreekt, dient u zich uiteraard goed in te lezen, maar als dit eenmaal is gebeurd, mag de voorbereiding op een gesprek met een willekeurig bedrijf binnen die branche niet meer dan een paar minuten duren. Dat moet voldoende zijn.
Victor Bonke Acquiro
Victor Bonke
|
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro & LinkedIn4Biz
Alle artikelen van deze auteur
|
|