Bij koude acquisitie moet u uw USP glashelder hebben
Van alle argumenten binnen de verkoopargumentatie is de USP wel de belangrijkste. Waarom?
Zorg bij koude acquisitie ervoor dat u tijdens de elevator-pitch uw Unique Selling Point (USP) glashelder kunt overbrengen.
De volgende aandachtspunten zijn daarbij van belang: - Op welke wijze onderscheidt uw organisatie, uw dienstverlening of product zich van alle anderen op de markt ?
- Waarom zou men bij ú moeten zijn en niet bij een ander ?
- Voorkom algemeenheden als 'kwaliteit, service, betrouwbare dienstverlening' etc.
- Maak het specifiek, bijvoorbeeld: Wij zijn de enigen in deze regio die dit type dienstverlening aanbieden en gegarandeerd binnen 24 uur kunnen leveren.
Tip Zoek naar datgene wat u ECHT uniek maakt.
Victor Bonke www.acquiro.nl Drs. Victor Bonke is Acquisitator bij Acquiro. Hij geeft presentaties en workshops om organisaties effectiever te laten acquireren. Hij is specialist op gebied van koude acquisitie (cold-calling).
Victor Bonke
|
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro & LinkedIn4Biz
Alle artikelen van deze auteur
|
|